Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz

    2 jaar garantie op software... Niet op hardware die kapot gaat omwille van de software.



    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk



    Heb de brief al gelezen en het is gewoon 2 extra jaar garantie.

    Al is het een stoel die stuk gaat en heb er ondertussen vorige week al gebruik van gemaakt, 8 maand buiten de oorspronkelijke garantie.
    Last edited by Gixxer; 07/07/2017, 11:49.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Tja elk land moet zijn gemiddelde uitstoot naar beneden krijgen van Europa... hoe, maakt niet zo zeer uit, dus regels zullen per land verschillen.
      Over 't algemeen is belgie géén duur land qua autobelasting. Wel vergroend de laatste jaren, dat is waar.
      Kijk je naar nederland, daar zijn de belastingen op auto's pas hoog, daar is het vergeven van de Toyota Aygo, Renault Clio, VW Up..
      Doe mij dan toch maar Belgie.

      Of.. Duitsland.. daar is het eigenlijk wel goed toeven en daar heb je nog toffe snelwegen. Waar wacht je op?


      conclusie zegt idd genoeg ook: "Het grootste land van Europa wint met voorsprong van ons klein Belgenlandje."

      maar je zal echt meer in-depth moeten gaan om nog meer verschillen te zien. maar dat is een ander topic

      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

        niet in dat opzicht. De politiek zou precies het liefste hebben dat je de auto niet gebruikt.
        Als je kijkt naar Duitsland, Engeland, Amerika, Japan, VAE, Australie...daar betaal je een pak minder taksen, mag je veel meer aanpassen, mag je onbeperkte snelheid, etc etc

        hier (en in Nederland) hebben de groenen het voor het zeggen, wordt alles trager en met meer controles, verbieden ze bepaalde auto's terwijl de haven grotere uitstoot heeft.
        Je begrijpt het blijkbaar niet goed.

        Veel mensen op een kleine oppervlakte, die dan ook nog eens voor zowat alles de auto nemen = problemen. Ook al moeten we ons aan een massa regeltjes houden en hoge taksen betalen. We kruipen toch nog allemaal lekker in onze auto. Daar leid ik uit af dat het toch nog allemaal niet zo erg gesteld is.

        Comment


        • overal waar je woont, er zal er wel een plek beter zijn... of je moet gaan naar echte topsteden zoals Melbourne, Wenen, Zurich...
          De vraag is, is het de moeite waard om ver van je familie etc te gaan wonen.
          Ik woon sinds kort in Gent en daar is het prima toeven, aangenamer dan het Antwerpse (imho), en niet te ver om toch nog geregeld met familie, vrienden te kunnen afspreken.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

            Je begrijpt het blijkbaar niet goed.

            Veel mensen op een kleine oppervlakte, die dan ook nog eens voor zowat alles de auto nemen = problemen. Ook al moeten we ons aan een massa regeltjes houden en hoge taksen betalen. We kruipen toch nog allemaal lekker in onze auto. Daar leid ik uit af dat het toch nog allemaal niet zo erg gesteld is.
            In zekere zin is het wel erg. Je kan wel mooi elke dag in je auto kruipen omdat dat het handigste lijkt, uiteindelijk vreet dat aan uw systeem, altijd dat tijdverlies, in de file staan, ergernissen in het verkeer... uiteindelijk weegt dat op ieders psyche.
            Voor mij is de beste woonplaats, diegene die er voor zorgt dat ik zo weinig mogelijk uren in de auto doorbreng.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
              Waarom zitten er dan hier en op bimmerboard en dergelijke mensen met een engelse nummerplaat rond te rijden? en hebben daar zwaar gemodificeerde auto's die de MOT blijkbaar geen probleem vindt.

              Als je een Mustang 5.0 koopt in Duitsland betaal je 550 euro taks, als je diezelfde Mustang hier koopt betaal je 13000 euro taks!
              De verkeersbelasting is in VK voor “gewone” auto’s vergelijkbaar met België
              Grote motoren /auto’s welke veel Co² uitstoten, worden inderdaad vrij laag belast.
              De MOT keuring is een lachertje, vanaf een middelgrote garage kan dit in de garage waar je het onderhoud laat doen….(de toekomstige EU bemoeienis heeft men kunnen uitschakelen, zie Brexit)

              Een “gemiddelde” inwoner van VK, die een Mustang 5.0, BMW 135 i of Caterham, kan kopen stuurt zijn kinderen in het VK, wel altijd naar een privéschool, (7%) wat slechts zo’n 30.000 € per jaar per kind kost.

              Hoe kan dit?

              Als je via slecht staats onderwijs (93%), een groot deel van de bevolking onwetend kan houden, stemmen ze voor de “sprookjes” van de elite. (of via godsdienst kan ook… in sommige landen)

              Zo krijg je, Brexit, Trump, Erdogan, (en de meerderheid van de bevolking is tevreden, want ze weten niet beter) .… en rijden er in VK, USA, 5x meer dure luxeauto’s rond als in België.

              De 7% elite heeft in VK, inderdaad een goed leven...(optrekje in Londen en villa op het mooie platteland)
              Last edited by quovadis; 07/07/2017, 16:34.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                In zekere zin is het wel erg. Je kan wel mooi elke dag in je auto kruipen omdat dat het handigste lijkt, uiteindelijk vreet dat aan uw systeem, altijd dat tijdverlies, in de file staan, ergernissen in het verkeer... uiteindelijk weegt dat op ieders psyche.
                Voor mij is de beste woonplaats, diegene die er voor zorgt dat ik zo weinig mogelijk uren in de auto doorbreng.
                in uw geval, bij mij is het net andersom. Als ik met de auto naar het werk ga ben ik exact 15 min onderweg van motor aan thuis op de oprit tot motor uit op het werk, ga ik met de bus moet ik 1 uur vroeger opstaan én ben ik 's avonds uiteraard ook later thuis. Ga ik met de fiets, doe ik er 30min over (dat is dus de tijd heen en trg met de auto)

                Toen ik in Brussel werkte zei iedereen me ook met de trein te komen omdat met de auto niet te doen was. ik was van 7u20 tot 19u20 weg van huis met de auto+trein+wandelen. Met de auto was ik 2u minder lang onderweg, incl file's maar dat gaf me minder stress, want ik hoefde geen trein te halen, het kwam niet op een minuutje meer of minder aan om thuis of op het werk te vertrekken. En in de vakantieperiode was de auto al zeker koning, want die trein bleef even traag door denderen.

                Last edited by Liquid Li0n; 09/07/2017, 00:43.
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • De mens is in se egoïstisch. Zal ergens nog te maken hebben met een soort overlevingsinstinct.
                  Dat de mens net door die egoïstische acties zichzelf op langere termijn een kloot afdraait, daarvoor denken velen niet ver genoeg door. Of het kan hen niet schelen.
                  Après-moi, le déluge...
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • Comment


                    • Ze kunnen het op de keuring nog niet deftig controleren als ze er letterlijk aan kunnen, wat gaan ze dan op de openbare weg gaan doen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                        in uw geval, bij mij is het net andersom. Als ik met de auto naar het werk ga ben ik exact 15 min onderweg van motor aan thuis op de oprit tot motor uit op het werk, ga ik met de bus moet ik 1 uur vroeger opstaan én ben ik 's avonds uiteraard ook later thuis. Ga ik met de fiets, doe ik er 30min over (dat is dus de tijd heen en trg met de auto)

                        Toen ik in Brussel werkte zei iedereen me ook met de trein te komen omdat met de auto niet te doen was. ik was van 7u20 tot 19u20 weg van huis met de auto+trein+wandelen. Met de auto was ik 2u minder lang onderweg, incl file's maar dat gaf me minder stress, want ik hoefde geen trein te halen, het kwam niet op een minuutje meer of minder aan om thuis of op het werk te vertrekken. En in de vakantieperiode was de auto al zeker koning, want die trein bleef even traag door denderen.
                        Kan meerdere zaken opnoemen die tot ergernissen leidde in m'n 6jarig gependel met de trein naar school...

                        *jaarlijkse stakingen
                        *Vertragingen waardoor ik bus miste
                        *Ruziënde mensen op trein
                        *gebeurde in die paar jaar toch enkele malen dat er op mijn spoor iemand voor de trein sprong enz.

                        Comment


                        • Dat zal al weer te manipuleren zijn door er in neutraal door te bollen of bv de motor even uit te zetten.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Dat zal al weer te manipuleren zijn door er in neutraal door te bollen of bv de motor even uit te zetten.
                            BE kennende zullen ze die camera's weer plaatsen waar er vooral veel file is, waardoor het nauwelijks werkt

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Dat zal al weer te manipuleren zijn door er in neutraal door te bollen of bv de motor even uit te zetten.
                              Lijkt me een nogal gevaarlijke methode, toch? (en bij vele moderne auto's niet zo eenvoudig te doen met een start/stop-knop).

                              Comment


                              • Maar stinkbrommers op 2-takt, de grootste smeerlapperij die er is, mogen nog steeds vrolijk en vrij overal rond rijden. Leuk als je als fietser door zo ene ingehaald wordt en je een kilometer door de stank moet.

                                Comment


                                • Zoveel tweetakt rijdt er niet meer rond in vergelijking met vroeger, in NL zijn ze wel bezig het te verbieden, ooit zal men in belgie ook wel zo ver komen (ik gok binnen een jaar of 10). tegen dan gaan de eigenaars van zo'n ding moord en brand schreeuwen ivm de onvoorspelbaarheid van de regering en zal er nog wel een of andere overgangsmaatregel worden uitgewerkt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Zoveel tweetakt rijdt er niet meer rond in vergelijking met vroeger,
                                    In vgl met vroeger misschien niet, wat ook logisch is want ze worden niet meer nieuw verkocht.
                                    Maar in omgeving van middelbare scholen rijden er nog altijd heel veel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Dat zal al weer te manipuleren zijn door er in neutraal door te bollen of bv de motor even uit te zetten.
                                      Deze test lijkt me alvast heel wat realistischer te zijn dan liggen te planken met onbelaste motor.

                                      Comment


                                      • Eind 2018 zal de nieuwe roettest en controle roetfilter /EGR een feit zijn. (Brussel, Vlaanderen, Wallonië)
                                        Brussel werkt aan een manier om gesjoemel met roetfilters op te sporen. Heel wat auto-eigenaars laten hun kapotte roetfilter verwijderen, zonder die te vervangen. Maar de autokeuring kan op dit moment niet zien of een wagen al dan niet een filter heeft. Daar moet nu verandering in komen dankzij een nieuw, Brussels systeem. Dat moet onze luchtkwaliteit in de toekomst waarborgen, want auto's zonder roetfilter zijn tot 90% meer vervuilend dan wagens met een filter. 


                                        Wie nog vlug zijn diesel zonder roetfilter verkoopt, kan bijgevolg aansprakelijk gesteld worden voor het verborgen gebrek.
                                        Hallo iedereen, Ik heb al verscheidene topic gelezen. Het heeft me al een beetje op weg geholpen. Maar ik dacht misschien moet ik toch een eigen topic maken omd


                                        Als je de auto nieuw kocht, kan je ook als particulier, moeilijk zeggen, dat je niet wist dat de roetfilter verwijderd is…

                                        Comment


                                        • Moraal van 't verhaal : die tjoeners laten hun karreke niet in Brussel keuren en 't is allemaal OK ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X