Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de roetfilter verwijderd van een EURO5 en naar de autokeuring geweest?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Moraal van 't verhaal : die tjoeners laten hun karreke niet in Brussel keuren en 't is allemaal OK ?
    Neen, Goca, onderzoek momenteel welk systeem het beste is.

    In november 2017 kiezen ze het systeem, voor heel België... (Zie VRT)

    Brussel wil de mensen sensibiliseren voor hun LEZ zone, want diesel rijders weten meestal nog van niets..... (zoals in Antwerpen)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
      In november 2017 kiezen ze het systeem, voor heel België... (Zie VRT)
      Volgens persagentschap Belga gaat het in eerste instantie enkel of de Brusselse keuringscentra : http://www.belga.be/nl/news/details-89719239/



      Comment


      • Dit zat er aan te komen. 4 maand geleden een nieuwe benzine besteld en mijn diesel wordt binnen twee weken ingeruild aan toen afgesproken handelaarsprijs + premie. Ik vond dat het gebodene te laag was, ondertussen ben ik blij met wat ik nog voor mijn diesel krijg.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s
          Dit zat er aan te komen. 4 maand geleden een nieuwe benzine besteld en mijn diesel wordt binnen twee weken ingeruild aan toen afgesproken handelaarsprijs + premie. Ik vond dat het gebodene te laag was, ondertussen ben ik blij met wat ik nog voor mijn diesel krijg.
          De 1 serie weg? Welke BMW is het nu geworden ( gezien TWA dood is) kan ik het niet meer volgen

          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            De 1 serie weg? Welke BMW is het nu geworden ( gezien TWA dood is) kan ik het niet meer volgen

            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
            Ik heb nood aan een praktische auto nu en ik heb zeer koel pro’s en contra’s van veel wagens overwogen. Ik ben op een Hyundai i30 break 1.4t dct uitgekomen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s

              Ik heb nood aan een praktische auto nu en ik heb zeer koel pro’s en contra’s van veel wagens overwogen. Ik ben op een Hyundai i30 break 1.4t dct uitgekomen.
              Ow die had ik niet zien aankomen Adri! Succes ermee!

              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                Wie nog vlug zijn diesel zonder roetfilter verkoopt, kan bijgevolg aansprakelijk gesteld worden voor het verborgen gebrek.
                Hallo iedereen, Ik heb al verscheidene topic gelezen. Het heeft me al een beetje op weg geholpen. Maar ik dacht misschien moet ik toch een eigen topic maken omd


                Ik zie nergens in dat topic dat erop wijst dat je als particulier aansprakelijk kan worden gesteld voor een verborgen gebrek, tenzij ik er los over heb gelezen?
                Moet de 1e particulier nog tegenkomen die ze konden pakken op een verborgen gebrek.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                  Volgens persagentschap Belga gaat het in eerste instantie enkel of de Brusselse keuringscentra : http://www.belga.be/nl/news/details-89719239/
                  Bij alle politici van heel België, is de Euro intussen gevallen hoor….

                  Alleen de diesel gebruikers vielen in Antwerpen uit de lucht, toen de LEZ er kwam...

                  Het stikstofoxiden en fijnstof probleem van Brussel, komt vooral door de Vlaamse firmawagens en een klein beetje door de Waalse firmawagens.
                  • Brussel moet het grootste deel van de boetes van de EU betalen…
                  • Brussel stelde Vlaanderen al voor om Tolpoorten te plaatsen, (om de vervuiling en slijtage van Brusselse wegen en tunnels te betalen) maar in de praktijk zal Vlaanderen, Wallonië samen met Brussel in bad gaan....want ook de boete voor Antwerpen is groooot
                  Vermits de EU-boete toch enkele miljarden groot zijn, zal men zich wel reppen…. (Alleen Bulgarije scoort even slecht als België)

                  Strengere roettest bij Brusselse keuringsstations moet een einde maken aan het illegaal verwijderen van roetfilters


                  (incognito)

                  Comment


                  • Willen ze dan aub eens gewoon dat openbaar vervoer efficiënt laten verlopen?!
                    Is dat nu echt zo moeilijk? Zorg voor een eindelijk goed alternatief voor de wagen en uw probleem zal zich toch al een stuk oplossen...
                    Ipv altijd maar hogere taksen en weet ik wat allemaal in te voeren...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                      Willen ze dan aub eens gewoon dat openbaar vervoer efficiënt laten verlopen?!
                      Is dat nu echt zo moeilijk? Zorg voor een eindelijk goed alternatief voor de wagen en uw probleem zal zich toch al een stuk oplossen...
                      Ipv altijd maar hogere taksen en weet ik wat allemaal in te voeren...
                      Vermits de meeste bedrijven (in heel België), waar die firmawagens naar toe rijden, langs wegen met lintbebouwing staan, of verspreide industrieterreinen, is er geen echte praktische oplossing, op korte of zelfs middellange termijn mogelijk, vanuit het Openbaar Vervoer.
                      • België was dan ook het allerlaatste Europese land, (bijna van de beschaafde wereld) dat plannen rond ruimtelijke ordening maakte bv 100 jaar na Italië…
                      • Vermits letterlijk, met alle plannen werd gesjoemeld, (+/- jaren 1960 tot 1975, kwamen alle gewestplannen voor de rechtbank) op vraag van de eigen burgers, (politici deden dit dienstbetoon op grote schaal), moet je die vraag best aan uw grootouders stellen….
                        • en/of zelf het goede voorbeeld geven in burgerzin….
                          • ga eens op vakantie naar Denemarken of Zweden, je zal vlug merken wat burgerzin is !
                      Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen….(zelf kan ik dus geen steen werpen...)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                        Willen ze dan aub eens gewoon dat openbaar vervoer efficiënt laten verlopen?!
                        Is dat nu echt zo moeilijk?
                        Ik denk dat het echt niet gemakkelijk is.
                        O.a. zoals dinsdag l.l. weeral bleek, omwille van de vakbonden.
                        Ik ken verschillende mensen die met de trein pendelden van thuis naar het werk en omgekeerd en die van pure miserie nog liever elke dag een uur terug aanschuiven in de file dan voor de zoveelste maal weer gegijzeld te worden door vakbondsgespuis en dus terug naar de auto grijpen om te gaan werken.
                        Ik noem het vakbondsgespuis omdat het een kleine minderheid is die zorgt dat een massa volk voor de zoveelste maal de dupe is van hun onrealistische eisen.
                        Over de verhalen die ze dan ook nog eens hebben over de 'klantvriendelijkheid' van het NMBS-personeel wil ik het dan nog niet hebben...

                        Door dit al eens aan te pakken zullen natuurlijk niet alle problemen opgelost zijn, maar 't zou al een begin zijn om de mensen minstens niet weg te jagen van de trein.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                          Ik denk dat het echt niet gemakkelijk is.
                          O.a. zoals dinsdag l.l. weeral bleek, omwille van de vakbonden.
                          Ik ken verschillende mensen die met de trein pendelden van thuis naar het werk en omgekeerd en die van pure miserie nog liever elke dag een uur terug aanschuiven in de file dan voor de zoveelste maal weer gegijzeld te worden door vakbondsgespuis en dus terug naar de auto grijpen om te gaan werken.
                          Ik noem het vakbondsgespuis omdat het een kleine minderheid is die zorgt dat een massa volk voor de zoveelste maal de dupe is van hun onrealistische eisen.
                          Over de verhalen die ze dan ook nog eens hebben over de 'klantvriendelijkheid' van het NMBS-personeel wil ik het dan nog niet hebben...

                          Door dit al eens aan te pakken zullen natuurlijk niet alle problemen opgelost zijn, maar 't zou al een begin zijn om de mensen minstens niet weg te jagen van de trein.
                          Heb je wel een punt, 100% mee eens met die vakbondzever.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                            Willen ze dan aub eens gewoon dat openbaar vervoer efficiënt laten verlopen?!
                            Is dat nu echt zo moeilijk? Zorg voor een eindelijk goed alternatief voor de wagen en uw probleem zal zich toch al een stuk oplossen...
                            Ipv altijd maar hogere taksen en weet ik wat allemaal in te voeren...
                            Vele mensen die nu klagen over de vervoermiddelen zijn vrijwillig gaan wonen buiten de steden en ver van hun werk. Gronden waren daar goedkoper, en men kon voor de prijs van een rijhuis in stad in een mooie landelijke villa leven. Na verloop van tijd zijn de toegangswegen naar de werkplaatsen verzadigd geraakt, dat was voorspelbaar maar men heeft laten begaan. Er is dus in se geen werkbare oplossing aan deze situatie, en zeker niet met het openbaar vervoer, die onmogelijk een sterke stijging van het aantal gebruikers kan verwerken, daar de treinen, trams en metro’s zijn nu al eivol op de spitsuren met hoge frekwentie.

                            Comment


                            • Je hebt nog steeds de keuze waar je woont en waar je werkt. Bij mij speelt een vlotte treinverbinding naar mijn werk altijd een cruciale rol bij mijn keuze (zowel voor woonplaats als voor job die ik aanneem). Heb wel de luxe, dat er in mijn sector veel werk is en dat ik dus wat selectief kan zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                gezien TWA dood is
                                TWA is toch al 16 jaar failliet ?

                                Comment


                                • Wat de oudere generatie niet wil snappen is dat bedrijven niks meer om personen geven. Vandaag is alles top, morge stoppen ze en verhuizen ze. Die generatie werd vroeger thuis opgehaald om te gaan werken, ford, philips, daf, siemens, veel bouwbedrijven...... Ik woon zelf 60km van mijn werk (oke, ik heb de optie om soms thuis te werken) en het bedrijf waarvoor ik werk is op 3jaar tijd, 2 keer overgenomen en telkens door een andere “wereld” speler. Je kan dus nooit “korter” bij uw werk gaan wonen, rijden is helaas de enige optie omdat openbaar vervoer waardeloos is, steeds meer uitgekleed wordt en ook steeds meer geld kost.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                                    Wat de oudere generatie niet wil snappen is dat bedrijven niks meer om personen geven. Vandaag is alles top, morge stoppen ze en verhuizen ze. Die generatie werd vroeger thuis opgehaald om te gaan werken, ford, philips, daf, siemens, veel bouwbedrijven......

                                    Dit blijf ik zeggen... In plaats van salariswagens te bevoordelen zou men beter de werkgever een voordeel geven indien die voor een vervoersbeleid binnen zijn firma zorgt. Waarom zouden werknemers van een groot bedrijf niet kunnen worden opgehaald zoals men het vroeger deed. Dan zouden ze zich maar een klein stukje met eigen vervoer moeten verplaatsen (bvb tot aan een snelweg). Als je dan bussen hebt die de werknemers vervoeren zou je veel verkeer van de snelwegen kunnen weghalen. Ook grote parkings voorzien uiteraard aan de 'verzamelplaatsen'.
                                    Ik blijf het vreemd vinden dat men in het huidige klimaat (verzadiging wegen, milieu,...) een salariswagen laat genieten van fiscale voordelen. Niks tegen de mensen die ervan genieten hee, groot gelijk. Maar ik denk dat men dit anders zou kunnen aanpakken.
                                    Hopelijk schop ik hiermee niet tegen schenen

                                    Comment


                                    • Je slaat koppen met spijkers, DHL. Een visie over mobiliteit uitwerken is vele moeilijker dan een fiscaal regeltje om wagens af te trekken.
                                      Ik snapte er vroeger ook niks van, dat ik wel een bedrijfswagen en tankkaart kreeg, maar dat ik ook mijn tankkaart zou moeten afgeven als ze mij een treinabo betaalden, dat overigens minder kostte dan de diesel voor mijn woon-werk verkeer, en dat wanneer ik de firmawagen niet zou nemen, ik geen extra loon zou krijgen.
                                      Nu weet ik dat mijn werkgever daar in feite maar weinig aan kon doen, ze volgden gewoon de regels van de overheid.
                                      Nu ben ik zelfstandig, en rijd ik goedkoper met een nieuwe VW golf op de zaak, dan wanneer ik prive een occasie zou kopen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten


                                        Dit blijf ik zeggen... In plaats van salariswagens te bevoordelen zou men beter de werkgever een voordeel geven indien die voor een vervoersbeleid binnen zijn firma zorgt. Waarom zouden werknemers van een groot bedrijf niet kunnen worden opgehaald zoals men het vroeger deed.
                                        DHL ben je nu plots een groene/ socialist geworden??

                                        Firmawagens zijn er gekomen onder druk van de liberale partijen…via het lobbyen van:
                                        • de auto-industrie. In de eerste plaats de invoerders van de premium merken. Omdat ze anders met ontslagen dreigden door de hoge loonkost
                                        • de kaderleden, van alle bedrijven, (+ zelfstandige/vennootschappen) die van een loonsverhoging niet genoeg merkten. (als je al veel hebt valt € 100 netto niet op hé)
                                        Geleidelijk is dit voorrecht doorgesijpeld, naar bedienden.

                                        Nu zit men met een groot probleem:
                                        1. We zijn het enige land in de wereld met zoveel (subsidies) voor salariswagen (vroeger ook diesels)
                                          (VAA is ondanks het klagen nog steeds absurd laag) (oei dat zijn weer enkele blauwe plekken)
                                        2. Dit is één van de oorzaken van de slechte luchtkwaliteit + files, in Vlaanderen/België, waar de EU maatregelen vraagt
                                          EU vraag al lang om salaris wagens af te schaffen
                                        3. Maar men kan de firmawagens niet bruusk afschaffen, want dan sluit +/-75% van de garages van MB, BMW, Audi… (en +/-50% van VW, Ford, Opel, Renault, enz)
                                        4. Daarom dat men héél geleidelijk de kost zal blijven opdrijven en de loonkost op de andere werknemers wil verlagen
                                        5. Maar dan moet men wel andere vermogens belasten, wat nogal moeilijk is voor de huidige liberale partijen…..!!!(N-VA, O-Vld, MR)




                                        Comment


                                        • Volgens mij hoe je niet per se voorstander van bedrijfswagens te zijn om liberaal te zijn.
                                          Immers, liberalen zijn toch tegen regels en voor keuzevrijheid?
                                          Dus je (bruto) loon gebruiken voor wat je wil, ipv gedwongen een bedrijfswagen te nemen, lijkt mij perfect conform het liberale gedachtengoed.
                                          Hoeveel liefhebbers verkopen hun mooie bolide niet, 'wegens krijgen firmawagen', waarin ze eigenlijk ook al beperkt zijn in keuze merk, carosserievorm, motorisatie, kleur...
                                          tis meestal ofwel een Golf, BMW 1, MB A-klasse, ofwel een categorie hoger Audi A4, BMW 3, en dan liefst nog in het grijs met basis dieselmotor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X