Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• AdBlue

Hallo,

Onlangs ben ik in het bezit van een BMW F11 520xd. Deze auto heeft een AdBlue tank. Nu zie ik dat ik deze binnenkort moet bijvullen.
    Mijn vraag is of jullie dat bij de dealer laten doen, of kun je dit ook zelf?
    Wat zijn jullie ervaringen en waar kunt ge het beste gaan? Welke prijzen hanteren ze?

Mvg

Oorspronkelijk geplaatst door GroovyDoc Bekijk Berichten
    Hallo,

Onlangs ben ik in het bezit van een BMW F11 520xd. Deze auto heeft een AdBlue tank. Nu zie ik dat ik deze binnenkort moet bijvullen.
    Mijn vraag is of jullie dat bij de dealer laten doen, of kun je dit ook zelf?
    Wat zijn jullie ervaringen en waar kunt ge het beste gaan? Welke prijzen hanteren ze?

Mvg
    Mijn vrouw vult dit zelf bij in de ML als ze onderweg is en wanneer het systeem het meld. Vele tankstation hebben dit in hun producten-gamma al dan niet aan een pomp of in de shop in bussen.
    Vanbuiten weet ik het niet precies wat ze in de garage's vragen bij MB maar ik wil het morgen wel eens even voor je opzoeken.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik wist niet dat een bmw ook adblue gebruikte
      Op mijn vrachtwagen heb ik dat ook.
      Ik laat die bijvullen in een tankstation waar er zo'n pomp met adbleu staat.

Comment

BMW BluePerformance met AdBlue®

Dankzij de BMW BluePerformance technologie wordt het emissiegedrag van de dieselkrachtbron nog geoptimaliseerd en wordt de hoeveelheid stikstofoxiden in de uitlaatgassen nog verder teruggedrongen. Bij enkele dieselmodellen* wordt de uitstoot van stikstofoxiden ook nog op een andere manier teruggedrongen: de SCR-katalysator met AdBlue®- injectie (SCR = Selective Catalytic Reduction). De injectie van de AdBlue®-vloeistof zet een chemische reactie in gang die de uitstoot van stikstofoxides nog verder vermindert. Daardoor voldoen de dieselmodellen vandaag al aan de EU6-emissienorm die vanaf 2014 van kracht wordt. De AdBlue®-vloeistof kunt u heel gemakkelijk zelf bijvullen. Of u maakt een afspraak met uw BMW Servicepartner.
        * De volgende modellen zijn vanaf 2013 met deze technologie uitgerust:
        BMW 5 Reeks Berline: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive
        BMW 5 Reeks Touring: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive
        BMW 5 Reeks Gran Turismo: 520d, 530d xDrive, 535d xDrive

Comment

Heb zelf nog nooit zo'n pomp zien staan. Maar die zullen meestal voor vrachtauto's zijn of niet? Zal eens bij een groot tankstation op de autoweg passeren.

Comment

Je ziet meestal bij die tankstations van die rechtopstaande vlaggen staan met ADBLUE op, in het blauw/wit. Eens je erop begin te letten, zie je er best veel.
            Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovyDoc Bekijk Berichten
              Heb zelf nog nooit zo'n pomp zien staan. Maar die zullen meestal voor vrachtauto's zijn of niet? Zal eens bij een groot tankstation op de autoweg passeren.
              Kun je online opzoeken hoor, ao bij air1
              Kost iets van een kleine halve € per liter
              Het boeltje stinkt enorm, en is kleurloos. (bidons moet je vorstvrij bewaren omdat het kan bevriezen)

Comment

ach, blijkt dat die adblue bestaat uit water en ureum.
                juist zoals pis uit water ureum en zouten bestaat.

MAW, je weet wat je mooet doen,......

Comment

Vorige week een bus van 10l AdBlue gekocht bij mijn VW dealer voor een kleine 17 euro ex btw.

Comment

Ik gebruik dat al een jaar of 2 in mijn Sharan.
                    Meestal heb ik dat laten doen in de garage (moest van de Lease), maar toen ik bijna zonder viel in D, toch maar zelf bijgevuld.
                    Ruikt helemaal niet zo sterk.

Aan de pomp is het een stuk goedkoper natuurlijk dan in de garage.

Als je wil vullen aan de pomp heb je een ringmagneet nodig, anders slaat dat pistool steeds af, en duurt het wat lang.

Comment

1,7 EUR per liter is wel veel ze. Ik zag het net nog staan bij de Texaco in Heverlee (E40), was toch ook onder de euro als ik me niet vergiste en gewoon aan de pomp te krijgen.

Comment

Even opgezocht, bij de MB-stealer toch ook € 16,96 excl. btw. (dus € 20,53)
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

En bij VW rekenen ze je 30 minuten aan om de tank te vullen....
                          Dus een AdBlue vulling kost je makkelijk 60€.

Beter toch eens langs de pomp passeren, zeker als de vuldop aan de buitenkant staat.

Comment

Bij de C4 Picasso is het niet evident in alle geval om niet de hele boel onder te morsen .. en als dat dan ook nog stinkt ... dat belooft !
                            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Nee, stinken doet het niet, maar als je knoeit dan zit je tapijt vol met witte kristallen na het opdrogen.

Hebben ze bij VW ook ooit bij mij gedaan.

Ik ging terug reclameren zo'n week of 4 na het laatste onderhoud, nog tijdens de garantieperiode.

Eerste reactie: "nee, dat is niet van ons".
                              Antwoord: ik wist nog niet eens waar die dop zat, laat staan dat ik ooit zelf heb bijgevuld.
                              Toen werd het efkes stil, en gingen ze eens met de baas overleggen.
                              Een week later zei die me dan aan telefoon dat ik mijn auto mocht binnendoen, en dan zouden ze de lekkende dop vervangen... in garantie.

Ik geloof nooit dat die dop lekte, maar als de mekanieker op die manier zijn gezicht niet moest verliezen... so be it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                ach, blijkt dat die adblue bestaat uit water en ureum.
                                juist zoals pis uit water ureum en zouten bestaat.

MAW, je weet wat je mooet doen,......

hehe, dat was ook het eerste waaraan ik dacht toen ik dit topic zag staan
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  En bij VW rekenen ze je 30 minuten aan om de tank te vullen....
                                  Dus een AdBlue vulling kost je makkelijk 60€.

Beter toch eens langs de pomp passeren, zeker als de vuldop aan de buitenkant staat.
                                  Ik mag bij ons de Ford garage effkes binnen als mijn ruitensproeivloeistof op is ofzo en ik word er niks voor aangerekend. Dat noem ik pas klantenservice ^^. Bij volvo hebben ze ook altijd de goede gewoonte bij een klein of groot onderhoud de wagen ook een wasbeurt te geven. Nuja als je de prijs van het onderhoud ziet, mag dat ook wel xD

Comment

voor het werk gebruikte ik vroeger (toen er maar een paar stations Adblue waren) deze kaart en was altijd correct : http://belgie.air1.info/nl/adblue-su...dblue-filling/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                      Ik mag bij ons de Ford garage effkes binnen als mijn ruitensproeivloeistof op is ofzo en ik word er niks voor aangerekend. Dat noem ik pas klantenservice ^^. Bij volvo hebben ze ook altijd de goede gewoonte bij een klein of groot onderhoud de wagen ook een wasbeurt te geven. Nuja als je de prijs van het onderhoud ziet, mag dat ook wel xD
                                      Ik heb liever geen zo'n goede gewoontes... als je ziet hoe snel en op welke manier zij die auto's wassen... maar ik ben dan ook besmet met het detailvirus, dat vreet hersencellen en maakt krassen op je oogbollen.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Mja of zij hem nu door de carwash steken of ik ga naar mijn carwash, veel zal het niet uitmaken op dat vlak :p

Comment

Working...
                                        X