Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoer vanuit Nederland - Meteen naar DIV zonder COC en zonder keuring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tynka Bekijk Berichten
    Iemand enig idee hoe het zit met een amerikaanse ford f150? Nerderland weigert een CVO uit te rijken, duitsland wil het niet doen, België zegt ijskoud "keuring alleenstaand geval". Moet ik nu echt dat 3 maand lange proces gaan doorlopen eer ik kan rondbollen? Ben zo dom geweest om men andere wagen al te verkopen aangezien die nederlandse garagist zei "dat is maar een kleine moeite, dat attest heb je zo". Intussen 3 weken verder en nog steeds noppes dus..
    Welke papieren heb je wél ? american title ? factuur vd auto ? is het een nieuwe ?
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ik heb de aankoopfactuur, het kentekenbewijs, uitvoerverklaring RDW en een afdruksel van wat ooit de fahrzeugbrief was. Dit hebben ze me bij de rdw afgedrukt (wat volgens hen eigenlijk niet mocht). De wagen is van 1997, is gefabriceerd in canada, eerste inschrijving in de states, in 2001 naar duitsland geexporteerd, van daaruit na x aantal jaar naar nederland geexporteerd en daar tot vorige week rondgereden en zodoende nu in nederland geexporteerd en klaar om in belgië geimporteerd te worden. Althans dat had ik gehoopt. Ik begrijp niet dat die wagen in 2 europese landen heeft mogen rondrijden zonder typegoedkeuring..

Comment

Al naar douane geweest met al die papieren?
        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Neen dat was ik vandaag van plan aangezien de wagen gisteren avond laat pas geleverd is, maar moet ik de wagen zelf ook mee hebben of alleen die papierenkraam? Anders kan ik nog illegaal gaan rondrijden want hier is nergens een trailer te vinden waar dat ding op past..

Comment

Nee enkel papieren zijn nodig me wa geluk charelt ge u daar door en krijgt ge u vignet 705
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Tjah da word ook nog wat, alken zegt dat ik naar bilzen moet en als ik bilzen bel zeggen ze dat is hier de douane niet. Mijn god wat een apenland.. Dan is het helaas voor maandag. Ik hou je op de hoogte

Comment

Maar hoezo met een beetje geluk? Moeten ze mij dat niet sowieso geven ook om die keuring voor gelijkvormigheid in gang te zetten?

Comment

Naar de DIV zonder importkeuring zal niet lukken he. Je moet nog altijd een visuele keuring laten doen om je Belgische aanvraag tot inschrijving te bekomen. De DIV kan geen wagen inschrijven die niet in het systeem zit na een importkeuring.
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ja maar het gaat hier om de douane en het formulier met vignet 705. Dat heeft toch niets met de inschrijving te maken, enkel de invoer?

Comment

Ja maar het gaat hier om de douane en het formulier met vignet 705. Dat heeft toch niets met de inschrijving te maken, enkel de invoer?
                      Ja maar dan ben je al een stap dichterbij
                      Ik weet niet perse hoe het zit met niet-oldtimers, maar ik weet niet wat je nog meer moet hebben buiten u vignet 705 voor homologatie
                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Dar heb ik ook geen idee van. Maandag morgen maar naar de douane en dan zullen we verder zien. hopen dat ze er geen 3 maand over gaan doen bij die homologatie zoals ik op veel plaatsen hoor. Belachelijk eigenlijk dat het bij sommigen 3 weken duurt en bij sommigen meer dan een jaar..

Comment

Dar heb ik ook geen idee van. Maandag morgen maar naar de douane en dan zullen we verder zien. hopen dat ze er geen 3 maand over gaan doen bij die homologatie zoals ik op veel plaatsen hoor. Belachelijk eigenlijk dat het bij sommigen 3 weken duurt en bij sommigen meer dan een jaar..
                          Bij mij altijd 3 weken. Hangt eerder af van het werk aan de auto dan aan de effectieve keuring.
                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Werk aan de auto? Die heeft in duitsland en NL rondgereden dus ik neem aan dat alles vrij europees goedgekeurd is. Allez ik weet dat ik een brandblusser en mistlamp moet steke voor ik ga. Verder nog iets waar ik op moet letten? Tis alleen de lpi installatie waar ik me wa zorgen om maak. Schijnt zijn da in nederland andere normen en das ni goeiekoop te laten veranderen..

Comment

Ma een ander vraag, met welke plate krijg ik da ding door die keuring gelijkvormigheid? Hem in alken krijgen dat regel ik wel, maar op welke platen mag ik die keuren? Als de plaat niet uit maakt dan hang ik de mijne daar gewoon op en geef ik da door aan de verzekering.

Comment

Even een update. Vandaag contact gehad met een invoerder hier in de buurt. Prijs afgesproken en dat hij een afspraak zou maken voor de keuring zowel AG als tweedehandskeuring met Z-platen. Krijg ik ineens een mail terug dat hij het niet voor me kan doen met zijn platen omwille van de cilinder inhoud van de wagen... Nu begrijp ik er helemaal niets meer van.. Van hem dan maar een nummer gekregen van iemand die het wel zou kunnen maar daar kan ik pas maandag naar bellen.

Comment

Even een update. Vandaag contact gehad met een invoerder hier in de buurt. Prijs afgesproken en dat hij een afspraak zou maken voor de keuring zowel AG als tweedehandskeuring met Z-platen. Krijg ik ineens een mail terug dat hij het niet voor me kan doen met zijn platen omwille van de cilinder inhoud van de wagen... Nu begrijp ik er helemaal niets meer van.. Van hem dan maar een nummer gekregen van iemand die het wel zou kunnen maar daar kan ik pas maandag naar bellen.
                                  Ja Z-platen staan op cilinderinhoud. Z-platen voor max 5000cc is bv pak duurder dan voor max 2000cc.
                                  Jammer dat je zo ver woont, ik ken niemand daar in de buurt. Veraco in Zwijndrecht is heel goed en doet veel homologaties e.d.
                                  Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Dt gaat nog een groot probleem geven dan want ik denk dat die mannen hier in de buurt allemaal van die 2000cc platen hebben. Zijn allemaal van die kleine zelfstandigen. Ja inderdaad is zwijndrecht me net wat te ver. Maar hier in de buurt moet ook zo iets te vinden zijn. Dat kan gewoon niet anders, ik woon op 2 km van de nederlandse grens..

Comment

elke garagist die in amerikanen doet heeft zo platen.
                                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Heb eens een mailtje gedaan naar die in zwijndrecht. Desnoods breng ik hem met een aanhanger naar daar. Als ik hem maar ingeschreven krijg

Comment

Heeft die geen ZZ plaat dan? Die zijn onbeperkt qua cc.

sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                                          X