Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoogte poortjes péage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoogte poortjes péage

Ik heb een vrij hoge auto (peug 5008, een monovolume) en ben van plan om een groter dakkoffer te kopen om deze zomer alles van m'n drie vrouwen (2 kleine en 1 grote) erin geladen te krijgen.

Met dakkoffer erop gaat de auto zeker hoger dan 2m zijn.

Ik ben al een paar jaar niet meer door Frankrijk gereden, en al zeker niet met een dakkoffer, (de 407sw met surfgerief op was veel en veel lager) maar hoe hoog zijn de poortjes van de péage voor de gewone personenwagens?

Of moet ik met zo een hoog gevaarte een hoger poortje, voor camionettes nemen, en is dat dan even duur? Iemand al ervaring hiermee?

Verder: iemand die al eens een dakkoffer op een 5008 heeft gehad? De porte bagage staat onlogisch ver naar voren, en vrij dicht bijeen. Heel raar, wat verder uiteen, waar plaats voor is, leek me veel steviger, maar' t zal er wel voor gemaakt zijn zeker?
    Last edited by metalpe; 08/06/2014, 23:42.

Ik ben nog niet zolang geleden door de peage gereden en heb gewoon de "normale" poortjes genomen.

De auto was ook meer dan 2 meter hoog ..........niks van gemerkt uiteindelijk maar je kan het altijd eens navragen zeker ??

Duurder is het volgens mij niet als je een andere poort neemt , maar zeker doen ben ik niet , het blijft echter een "personenwagen" en of dit nu mét of zonder koffer is maakt geen verschil denk ik.

( anders had ik wel een extra kost gekregen zeker toen....)

Als je via Carrefour een kaart aanvraagt ( ff bij CF zelf navragen welke ) kan je met een speciaal "kastje" door de Telepeage rijden , je plakt dat met behulp van een speciale klip naast je binnenspiegel in het donkere gedeelte van je voorruit ( daar waar er zwarte bolletjes zijn die je het zicht helpen behouden bij een lage zon en waar je zonnekleppen dus niet komen )

Zo verlies je geen tijd , het gaat immers sneller dan met een bankkaart.

In het begin was het wel ff stressen omdat ons kastje teveel opzij plakte en de scanners merkten dit niet op....de 1e keer heb ik dus snel dat kastje van de klip getrokken en buiten m'n raam gehouden en de poort ging alsnog open ( oef ! )

Toen we eenmaal aan het einde van de peage waren heb ik op een rustig ogenblik gevraagd waar dat kastje nu moest hangen en toen was alles oké .

De laatste keer hing het kastje aan m'n binnenspiegel met 2 elastiekjes omdat onze vorige auto de klip nog had ( kreeg die er niet meer af door de lijm...) en dat werkte ook prima.

Volgens mij staat er zelfs een hoogte aangeduid bij de peage zelf , al denk ik dat daar ook nog een marge is voor in-geval-van je je vergist.

Onze koffer hangt ook wat ver naar voor en ze staat zelfs iets te schuin naar boven-vooraan..........140 km/uur was echter geen probleem .

Voor een volgende keer ga ik de koffer wel ophogen achteraan , heb anders het gevoel dat de auto een opwaartse druk krijgt.....

Comment

6 - Puis-je emprunter les voies avec un vélo ou une galerie haute sur le toit ?
      Pour emprunter les voies « t » prioritaires, le véhicule ne doit pas dépasser 2 m de hauteur. C'est le gabarit des véhicules de classe 1 (voitures). Si le client voyage avec un vélo ou une galerie haute sur le toit il doit :
      • emprunter une voie mixte (flèche verte + logo « t ») en entrée et en sortie d’autoroute.
      ou
      • emprunter une voie classique en entrée d’autoroute pour y prendre un ticket et se diriger en sortie vers une voie avec péager.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

een monovolume en dan nog een dakkoffer nodig... Je madammen pakken veel te veel bagage mee .
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Tegen wie zegt ge het.. Al zit mijn opblaasbare sup met peddel er ook wel voor iets tussen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            een monovolume en dan nog een dakkoffer nodig... Je madammen pakken veel te veel bagage mee .
            3 kids en een vrouw mee op reis : ik wil wel eens zien wie er dan wel toekomt met enkel een monovolume.....

ik heb dat een paar keer zo gedaan en NOOIT meer........nu past alles netjes in de auto en de rest.........het dak op !

Comment

Het waren 2 klein madammen, en 1 grote. Ik kom toe met mijn 'lifestyle-break', zonder doodskist op het dak, en kan zelfs nog door de achterruit kijken.
              En nog komt de helft van hun koffer ongedragen terug mee naar huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                Ik heb een vrij hoge auto (peug 5008, een monovolume) en ben van plan om een groter dakkoffer te kopen om deze zomer alles van m'n drie vrouwen (2 kleine en 1 grote) erin geladen te krijgen.

Met dakkoffer erop gaat de auto zeker hoger dan 2m zijn.

Ik ben al een paar jaar niet meer door Frankrijk gereden, en al zeker niet met een dakkoffer, (de 407sw met surfgerief op was veel en veel lager) maar hoe hoog zijn de poortjes van de péage voor de gewone personenwagens?

Of moet ik met zo een hoog gevaarte een hoger poortje, voor camionettes nemen, en is dat dan even duur? Iemand al ervaring hiermee?

Verder: iemand die al eens een dakkoffer op een 5008 heeft gehad? De porte bagage staat onlogisch ver naar voren, en vrij dicht bijeen. Heel raar, wat verder uiteen, waar plaats voor is, leek me veel steviger, maar' t zal er wel voor gemaakt zijn zeker?
                3 madammen in de dakkoffer, lekker stil in de wagen ;-)

Comment

Niks als goeie raad hier al zal ik ze niet alle 3 in het dakkoffer kunnen steken voor de rust aangezien ik met 60kg beperking zit. Of de vrouw, of de 2 dochters.. Dat wordt een moeilijke..

Als het grandscenicman lukt zal het mij ook wel lukken met die poortjes. Straks ga ik een koffer halen.

@A 160: Je hebt zeker gelijk. Het moet ook zonder dakkoffer kunnen als we wat meer zouden schiften, maar' t is nu eenmaal leuk als de sup, kinderfiets, schep, 2 buggy's (die alleen al nemen enorm veel plaats in) meekunnen en tegelijk de achterruit open blijft.

Of een dakkoffer nu mooi is of niet, daar lig ik niet wakker van. De auto moet dienen. Van mei tot oktober rij ik trouwens 80% van de tijd rond met mijn porte bagage op het dak zodat de sup of de surfplank een paar keer per week mee naar het water kan zonder dat ik elke keer moet schroeven.

Comment

ik reed vroeger winter/zomer met dakrails op mijn 205: Surfboard, speedsail-kar... : hang loose !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                      Als het grandscenicman lukt zal het mij ook wel lukken met die poortjes. Straks ga ik een koffer halen.
                      Op eigen risico ..........'t is niet omdat het bij mij lukte dat het voor jou ook kan hé

Welke koffer ga je halen ?? ( ik mag de koffer van mijn buurman altijd lenen ..........kost mij niks ! )

Comment

De junior spazio 580.

580liter dus. Het is dubbel zo breed dan mijn (hele) oude thule liberty 500, die de verkoop ingaat omdat het veel te smal is. De thule heb ik enkel vorig jaar 2x gebruikt om naar D te rijden, maar dat was verre van een nieuw.

Comment

Zou volgens mij toch gewoon moeten lukken, begin mei naar Zuid-Frankrijk geweest met 3 Mercedes Busjes, en wij hadden nog voldoende ruimte over.
                          Zelfs iemand met een oude Amerikaanse terreinwagen gezien die al zijn tuinmeubilair op zen dak had, en raakte er (al was het maar net) onder door.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Er is een héél ruime tweedehandsmarkt voor die dakdozen. Meestal amper gebruikt.
                            En in de zomer kan je die inderdaad ook veelal kosteloos (of à rato van een flesje wijn) gebruiken van het skiënd gedeelte van de bevolking.
                            Toen ik nog met mijn BMW 1 reed, heb ik er één keer eentje gehuurd (samen met dakdragers, kostte een bom geld voor veertien dagen, + dagen ervoor en erna), en het jaar er op heb ik tweedehands dakdragers gekocht, een box gebruikt van mijn schoonbroer, en na het inwisselen van de leasewagen, de dragers voor dezelfde prijs weer verkocht (ze waren wel veel properder toen ik ze verkocht, dan toen ik ze kocht).

Comment

Working...
                            X