Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Wat bedoelen ze met "zware dieselmotoren"? De mijne stoot ocharme 129gr uit?
    .
    Ik denk alles boven 2.0l dat als "zwaar" aanzien word

    Comment


    • een verlaging voor lpg-rijders mag er gerust komen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        .
        Ik denk alles boven 2.0l dat als "zwaar" aanzien word
        Allez dus over een paar jaar geraak in m'n auto aan de straatstenen niet meer kwijt.

        Fucking debielen.

        Comment


        • Voor de leasewagens verandert er dus niets (die zijn jaarlijks toch goed voor een pak aankopen), en kleinere benzinewagens (wat ze hiermee bedoelen is niet helemaal duidelijk natuurlijk) worden ook niet veel duurder (gezinsaankoop misschien) dus voor die twee groepen zal er alvast niet veel veranderen en die zullen dan ook nog wel nieuw gekocht worden, en tweedehands. Diesel voertuigen zullen het een stuk moeilijker krijgen zowel nieuw particulier als tweedehands...
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Wat bedoelen ze met "zware dieselmotoren"? De mijne stoot ocharme 129gr uit?
            Je moet dat interpreteren als "zwaardere" : de nieuwe regel moet de kas doen ringelen, dus gaan ze maar in de tabellen er voor zorgen dat ook de niet zo zware diesels meebetalen; 5 jaar geleden was een diesel met 175 gr CO2 "zuinig", nu is dat als "verslindend" beschouwd... Capito ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
              ..." tweedehands. Diesel voertuigen zullen het een stuk moeilijker krijgen zowel nieuw particulier als tweedehands...
              de export-handel gaat gouden zaken doen !!!

              Comment


              • Waar zijn ze eigenlijk mee bezig? twee of drie jaar geleden kwam er een nieuwe manier om de BIV te berekenen en nu is die weer niet meer goed? Het was niet duidelijk hoeveel BIV men op een auto moest betalen, dat wist men enkel na een simulatie. Dat is al kut in de eerste plaats. Het werd belachelijk duur voor voertuigen die net gene oldtimer waren. Een e30 inschrijven kost(te) 1000€ of meer.

                Ze willen dat die Golf diesel meer aan BIV moet betalen en een paar jaar geleden was dat nog het toppunt van milieuvriendelijkheid getuige de lage BIV.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                  .
                  Ik denk alles boven 2.0l dat als "zwaar" aanzien word
                  Denken of een gevoel ?

                  Comment


                  • oke, ze raken de lease wagens niet, maar na een aantal jaar als leasewagen gebruikt te zijn worden die ook verkocht als tweedehands, maar als de belastingen op die tweedehands ook gaan stijgen, zullen ze de leasewagen dus ook niet meer kwijt geraken ...
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Denken of een gevoel ?
                      Ik denk dat ik dat voel...
                      Nee serieus, het is altijd al zo geweest dat alles onder de 2.0l nog betaalbaar was qua wegenbelasting en eens daarboven het fameus stijgt. Maar ik kan mis zijn.

                      Comment


                      • Tot ze het gingen regelen via CO2 uitstoot en Euro norm.
                        Toen werd een 535d ineens belachelijk goedkoop in belasting.

                        Dat dit niet lang zou duren konden we wel verwachten.

                        Ze zoeken nog naar een goede mogelijkheid om de pick-ups extra te belasten. Geef toe, je schrijft zo'n boot in als LV, en je betaalt bijna niks voor een 5.7 met 400pk die zuipt tegen de sterren op.
                        Maar ondertussen moeten ze er voor zorgen dat alle zelfstandigen met camionettekes niet ineens doodgeknepen worden.

                        Comment


                        • Ze zullen nu mss nox ipv co2 omdat de diesels slecht in zijn zeker?
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Ze kunnen dan ineens de LV voor particulieren aanpakken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Ze vergeten zeker dat de wagens tegenwoordig zogoed als niet meer slijten, we kunnen ze nog amper gebruiken voor wat ze kunnen; 95% van de particulieren kunnen gemakkelijk de aankoop van een andere wagen jaren uitstellen

                              Ik vind dat niet kloppen, auto's van de jaren 80 en 90 slijten minder rap. Omdat de technologie en die wagens meer 'basic' zijn. Minder elektronisch gestuurd, minder bullshit er op.
                              Kijk bijvoorbeeld naar oude mercedes'en, eentje met 400 000km is geen uitzondering en dan rijden ze nog goed.
                              Tegen dat een auto van 'nu' 400 000 km heeft is bijna elk printplaatje of computer al vervangen..
                              1986 Audi 90 2.2
                              1990 Audi 90 2.3 USA
                              1990 Audi coupé 2.3
                              1991 Audi 90 2.0
                              2002 Audi A4 1.9 TDI

                              Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Tot ze het gingen regelen via CO2 uitstoot en Euro norm.
                                Toen werd een 535d ineens belachelijk goedkoop in belasting.

                                Dat dit niet lang zou duren konden we wel verwachten.

                                Ze zoeken nog naar een goede mogelijkheid om de pick-ups extra te belasten. Geef toe, je schrijft zo'n boot in als LV, en je betaalt bijna niks voor een 5.7 met 400pk die zuipt tegen de sterren op.
                                Maar ondertussen moeten ze er voor zorgen dat alle zelfstandigen met camionettekes niet ineens doodgeknepen worden.
                                Kunnen ze het beter doen als ik Nederland, particulieren kunnen geen auto als lichtevracht inschrijven.
                                1986 Audi 90 2.2
                                1990 Audi 90 2.3 USA
                                1990 Audi coupé 2.3
                                1991 Audi 90 2.0
                                2002 Audi A4 1.9 TDI

                                Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Allez dus over een paar jaar geraak in m'n auto aan de straatstenen niet meer kwijt.

                                  Fucking debielen.
                                  debielen of gespuis ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    debielen of gespuis ?
                                    LOL

                                    Ik was vroeger even giftig toen Di Rupo het VAA omhoog deed gaan, terwijl ik zelf geen bedrijfswagen heb.

                                    Duurdere BIV, VB, accijnzen op diesel en binnenkort lekker allemaal KM-rijden om ons volledig te pluimen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
                                      Tegen dat een auto van 'nu' 400 000 km heeft is bijna elk printplaatje of computer al vervangen..

                                      Misschien verkeerd merk gekozen...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

                                        Misschien verkeerd merk gekozen...
                                        Ik vrees er ook voor

                                        Comment


                                        • ze zullen gewoon de statistieken bekeken hebben en daaruit berekend hoeveel ze bij welk type ze moeten bijrekenen om in het totaal zoveel extra binnen te rijgen ....niks met milieu te maken,
                                          net zomin als de extra belasting op suikerhoudende dranken zogezegd omwille van de gezondheid...er blijft evenveel van dat goedje gedronken worden, maar tegen een hogere prijs ...kassa kassa.
                                          Is er iemand minder gaan rijden sedert de stijging van de brandstofprijzen ?
                                          In 1789 hebben ze het anders opgelost :-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X