Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    gasten...voor de derde keer, jullie berekeningen kloppen niet, 0,3% is maal 0,003 en niet maal 0,3
    fcapri heeft wel juist berekend, zijn % zit in de volgende stap van zijn berekening.

De laatste berekeningen hier zijn ook correct.
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

Comment

• @ W201: mijn bericht werd nog geëdit voor rennfox had geantwoord, ik verstond me er ook niet uit, het zou namelijk geen halve fiscale pk verschil maken, maar toen begreep ik dat ze een getal uitrekenenden en dat dit het getal de percent is dat je optelt/aftrekt van je fiscale pk's.

ze hadden beter gezegd dat de fiscale pk procenteel wordt verhoogd/verlaagd met een getal dat uitvloeit uit de berekening (uitstoot - 122) x 0,3. dat had geen verwarring veroorzaakt.

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      gasten...voor de derde keer, jullie berekeningen kloppen niet, 0,3% is maal 0,003 en niet maal 0,3
      TENZIJ die percent een eenheid voorsteld en GEEN berekening.

(200gr - 122gr) * 0,3 percenten = 23,4 percenten (23%). en dat is niet gelijk aan

(200gr - 122gr) * 0,3% of (200gr - 122gr) * 0,3/100 = 0,234 ZONDER eenheid.

je moet dat berekende getal in procent optellen/aftrekken van je huidige fiscale pk. als je dat procent al meerekent, kan je het niet meer verekenen.
      ls je dus 11fiscale pk hebt, kan je daar wel die 23,4% bijtellen.
      Last edited by ; 16/10/2015, 20:22.

Comment

• Klopt dit?

AUDI S4 2012 219GR 15FPK ==> 19FPK
        Audi S6 2012 225GR 20FPK ==> 26FPK

Comment

• Ik ga dan voor de nieuwe Honda 1.3 60 cent minder betalen.yes yes yes yes
          Last edited by Snelle; 16/10/2015, 20:35. Reden: Vreugde kreten vergeten
          www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
            Klopt dit?

AUDI S4 2012 219GR 15FPK ==> 19FPK
            Audi S6 2012 225GR 20FPK ==> 26FPK
            Klopt, succes nog met de verdere zoektocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
              HLN:
              Afhankelijk van model
              De precieze berekening hangt af van het specifieke model. Zo stijgt voor een Volvo V40 met Euro 5-dieselmotor de BIV van 371 euro naar 479 euro. De verkeersbelasting stijgt van 243 euro naar 256 euro. Voor een V40 met Euro 5-benzinemotor stijgt de BIV van 146 euro naar 164 euro, terwijl de verkeersbelasting daalt van 243 euro naar 208 euro.

Ik vind voor een V40 benzine de laagste uitstoot (T2 manueel) 125 g op hun site, hoe kan die verkeersbelasting dan dalen?
              Ook die tarieven van verkeersbelasting vind ik nergens terug, volgens mij klopt dit vb. niet ofwel is die richtwaarde van 122 gr voor de dieselwagens en ligt die van de benzines hoger.

Comment

• Ik wacht gewoon nog even af, over een week weten we veel meer en is er wss een tool om alles precies te berekenen.

Ook twijfel ik aan de berichten dat bij herinschrijving door zelfde eigenaar de rijtax zou veranderen. Zoals ik het nu lees is het bij nieuwe eigenaar.
                Afwachten, ik zit met 2 fun voertuigen met hoge CO2 (307 en 465) die ik om beurt per seizoen inschrijf. Als het effectief bij herinschrijving is dan schrijf ik de 307 Co2 wagen voor 31/12 permanent in en gaat de 465 Co2 in de (buitelandse) verkoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                  Ik wacht gewoon nog even af, over een week weten we veel meer en is er wss een tool om alles precies te berekenen.

Ook twijfel ik aan de berichten dat bij herinschrijving door zelfde eigenaar de rijtax zou veranderen. Zoals ik het nu lees is het bij nieuwe eigenaar.
                  Afwachten, ik zit met 2 fun voertuigen met hoge CO2 (307 en 465) die ik om beurt per seizoen inschrijf. Als het effectief bij herinschrijving is dan schrijf ik de 307 Co2 wagen voor 31/12 permanent in en gaat de 465 Co2 in de (buitelandse) verkoop.
                  als je een partner hebt, kan je de wagen toch steeds op de andere partner inschrijven. Is het effectief een nieuwe eigenaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                    En lichte vracht? Veranderd er daar iets aan? Want nergens reppen ze daar precies over.
                    ssst zoveel mogelijk zwijgen over lichte vracht...der feind hört mit ...
                    denk dat het aantal LV te klein is om daar aanpassingen aan te doen en veel in de pot te krijgen

Comment

• Toch maar even de concrete formule afwachten.
                      Last edited by Titleist; 16/10/2015, 21:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        en gaat de 465 Co2 in de (buitelandse) verkoop.
                        En dan zou ik klagen over mijn CO2-UITSTOOT van 295.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                          Toch maar even de concrete formule afwachten.

Inderdaad ... tot ze weer opnieuw veranderd

Comment

• Hoeveel zou het voor de E36 M3 3.2 (236kw) zijn van '96 met 275 co2? Fiscale pk weet ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Lichte vracht voor particulieren die een jeep of pickup inschrijven, daarmee heb ik geen probleem. Daarvoor dient het.

Sportwagens? Lichte vracht? Serieus?
                              dus een dikke jeep met een 8-cilinder zou mogen als LV en een lichte sportwagen niet ? als dat systeem bestaat waarom zou je er geen gebruik van maken ?
                              Ik zie een bmw op jouw fotooke, waarom niet als LV ? omdat je er tegen bent of omdat je de achterste zetels af en toe nodig hebt ? of je wist het niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door devilxtreme Bekijk Berichten
                                Hoeveel zou het voor de E36 M3 3.2 (236kw) zijn van '96 met 275 co2? Fiscale pk weet ik niet.
                                uw jaarlijkse verkeersbelasting zal met 45% van uw huidige fiscale pk stijgen als je die M3 volgend jaar zou inschrijven ipv dit jaar.

Comment

• zij halen 40 mil binnen, en veel mensen gaan een veelvoud zien verdampen aan inruilwaarde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    zij DENKEN 40 mil binnen te halen, en veel mensen gaan een veelvoud zien verdampen aan inruilwaarde
                                    Even gecorrigeerd...

Comment

• De vrijstelling verkeersbelasting voor CNG wagens geldt blijkbaar enkel voor inschrijvingen vanaf 01/01/2016 ! De hypocrieten ! Mensen die reeds vroeger een milieuvriendelijke keuze maakten worden dus gestraft ! Heb reeds een vlammende mail gestuurd naar de hoofdkwartieren van de Tjeven , de blauwe dieven en Vlaamsch nationalisten + Turtelboom om een gelijke behandeling te eisen. Anders zit er niets anders om dan de wagen na 1/1/2016 uit te schrijven op mijn naam en terug opnieuw in te schrijven op naam van mijn echtgenote....

Comment

• Awel da's straf eigenlijk. Nog niet bij stil gestaan maar de 'pioniers' worden afgestraft.

Comment

Working...
                                        X