Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    @wauwdi: dat is net wat ik bedoel, het maakt dus niks uit of je nu op daily of oplaten rijd voor de kostprijs.
    de belasting is gelijk en de verzekering hangt af van u gebruik. het enige voordeel nu is dat Oplaten niet meer naar de keuring hoeven, en daarom rijden ze dus allemaal Oplaat.
    de enige beperking is dat je geen woon-werk verkeer mag rijden met een Oplaat. dus een gepensioneerde kan hem het grootste wrak van benz kopen, 1x door de keuring geraken en dan mag jaren belastingsvrij en op goedkope verzekering doortuffen zonder maar één herstelling aan de auto uit te voeren.

    ikzelf rij ook elke dag oldtimer met de golf2 diesel maar heb die wel op daily platen staan, ga elk jaar naar de keuring en heb dit jaar al een heleboel onderdelen vervangen die nog niet eens nodig waren omdat ik nog niet naar de keuring moest (versleten banden, lekke ophanging, oude remblokken en schijven...).
    in tegenstelling tot vele oude wagen rijders die enkel vervangen waar de keuring op afkeurde.

    ik hoop maar snel dat de oldtimerkeuring erdoor komt, want de wrakken die nu op de baan zijn... k zou niet graag hebben dat zo een krel achterin de auto rijd en dat de verzekering dan moeilijk begint te doen
    Weet jij toevallig of ze ook aan de biv en jaarlijkse taks gaan komen van oldtimers op gewone platen die worden ingeschreven in 2016? Ik ben van plan als ik van school af ben de 90 opnieuw te keuren en op gewone platen te zetten eind juni. Dan heb ik een (eigen) daily nodig, nu niet.

    Jaarlijkse keuring maakt mij niet uit, ik zorg dat mijn wagen in orde is.
    1986 Audi 90 2.2
    1990 Audi 90 2.3 USA
    1990 Audi coupé 2.3
    1991 Audi 90 2.0
    2002 Audi A4 1.9 TDI

    Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

    Comment


    • nog heel even doorbomen over belgie-holland, waar het volgens dat kaartje even zwart ziet

      in belgie zijn er 7 miljoen auto's die 15000 km doen en is 62% diesel

      in holland zijn er 'maar' 8 mil auto's die 13000 km doen en is 28% diesel

      turtelboom ?

      Comment


      • Mijn wagen die ik heb besteld heeft 8 pk en 133 Co uitstoot.
        Ga ik dan van 8 naar 11pk of sla ik helemaal de bal mis

        Comment


        • nee, je gaat niet van 8 naar 11pk.

          jij heb 11gr co2 meer als de norm (122).
          per gram CO2 komt er 0,3% bij.
          dus 11x 0,3 = 3,3%.

          je hebt 8pk, daar tel je 3,3% bij en kom je op 8,264 fpk. ik vermoed eerder dat ze je belasting gaan aanpassen en niet je fiscale pk's (omdat die bij u weer op 8 zou uitkomen).
          stel nu dat je 250€ betaald voor 8pk, dan zou je erna 250 + 3,3% = 258,25€ of verwaarloosbaar verschil
          Last edited by ; 17/10/2015, 20:59.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            nee, je gaat niet van 8 naar 11pk.

            jij heb 11gr co2 meer als de norm (122).
            per gram CO2 komt er 0,3% bij.
            dus 11x 0,3 = 3,3%.

            je hebt 8pk, daar tel je 3,3% bij en kom je op 8,264%. ik vermoed eerder dat ze je belasting gaan aanpassen en niet je fiscale pk's (omdat die bij u weer op 8 zou uitkomen).
            stel nu dat je 250€ betaald voor 8pk, dan zou je erna 250 + 3,3% = 258,25€ of verwaarloosbaar verschil
            Bedankt voor de uitleg,idd verwaarloosbaar kan ik dan toch wachten tot volgend jaar om in te schrijven.

            Comment


            • Ah nu heb ik m had nie gezien dat het percent was dacht gewoon 0,3 erbij tellen 😋

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Met oa dank aan het jarenlange dieselbeleid van België (fijnstof, vnl dieseluitstoot):

                In Athene, Pireus en Thessaloniki zijn diesels verboden, enkel het openbaar vervoer en vrachtwagens mogen dieselen.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik zou heel graag hebben dat wat meer merken investeren in milde hybrides: wagens waarmee je een paar km's tot enkele tientallen km's elektrisch kan rijden, die je 's nachts kan opladen via een plug-in systeem en die toch nog een benzinemotor heeft voor als ik een lange afstand moet overbruggen.

                  Op vandaag kan je bij niet veel merken terecht hiervoor.
                  Ja, zoiets zou ik dus ook perfect vinden.
                  Maar vind je echt wel veel te weinig.

                  Enkele maanden terug wou ik nog iets anders kopen, heb toen beslist van dat niet te doen.
                  Maar als ik nu zie wat ze allemaal aan het doen zijn
                  Gelukkig heb ik nog een vrij lichte diesel, zal dus nog niet zo erg zijn.
                  Toch heb ik terug de goesting om voor een benzine (of benzine (plug-in) hybride) te gaan aangezien ik niet zo veel kilometers doe en de dieselprijs toch de hoogte in zal gaan.
                  Last edited by knight-rider; 17/10/2015, 23:55.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    In Athene, Pireus en Thessaloniki zijn diesels verboden, enkel het openbaar vervoer en vrachtwagens mogen dieselen.
                    en das al een toegift, tot 15 jaar geleden taxi's alleen op lpg

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                      +1

                      En vandaag staat in de krant dat ze gisteren aan een aantal bedrijven gevraagd hebben de produktie stil te leggen omdat een electriciteitstekort dreigde.

                      Ze willen alles electrisch en ze kunnen vandaag de dag niet eens meer aan de basisbehoefte van electriciteitsvoorziening voldoen.
                      Laat staan dat plots 50% van de bevolking 's avonds z'n auto moet inpluggen dan is het helemaal om zeep.
                      Zal de werkgever het aanvaarden als de wkn 's morgens belt en zegt : ik zal er niet geraken want ik heb de auto niet kunnen opladen.
                      Ik zie hier hetzelfde probleem met de elctrische scooter van mijn vrouw, bereik is amper 35-40 km op papier en het duurt 6-7 uur om op te laden. En dan moogt ge nog de lamp niet laten branden vooraan of het bereik is nog lager.

                      Dat electrisch gedoe staat nog veel teveel in zijn kinderschoenen om dat nu volop te promoten in auto.
                      De VAB, touring, .... wrijven zich waarschijnlijk al goed in de handen met de komende takelingen die op komst zijn door pannes van slechte of niet goed opgeladen batterijen.
                      Dan hebben ze weer een exuus om de elekticiteit hoger tr belasten

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        In Athene, Pireus en Thessaloniki zijn diesels verboden, enkel het openbaar vervoer en vrachtwagens mogen dieselen.
                        hypocriet van de overheid om diesel te verbieden, maar niet voor hun eigen bussen :-(

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten

                          En vandaag staat in de krant dat ze gisteren aan een aantal bedrijven gevraagd hebben de produktie stil te leggen omdat een electriciteitstekort dreigde.

                          Ze willen alles electrisch en ze kunnen vandaag de dag niet eens meer aan de basisbehoefte van electriciteitsvoorziening voldoen.
                          Laat staan dat plots 50% van de bevolking 's avonds z'n auto moet inpluggen dan is het helemaal om zeep.
                          Ik begrijp u maar klopt niet. Electriciteit is er in overvloed na 20h. Dat is één van de problemen met electriciteit. In de dag (industrie) is er een tekort maar s'avonds is er constant veel te veel. Ook op de koudste dag van het jaar. Is ook de reden waarom er een nachttarief bestaat. Om de mensen aan te moedigen hun vaatwas, wasmachine, enz pas te gebruiken na 21h.
                          Dus s'avonds uw auto laden zal nooit een probleem zijn. Als het echt massaal zal gebeuren zal de VREG gewoon minder moeten omleiden (of afzetten).
                          Heb daar een paar jaar terug een reportage over gezien. Bij de VREG zitten overal constant mensen die de stroom moeten aanpassen aan het verbruik.
                          Pieken (zowel naar boven als naar beneden) zien ze daar niet graag. Ideaal zou het verbruik 24/24 zelfde moeten zijn. Zou het simpelste zijn. Wie weet gaat de electrische auto daar voor zorgen ?

                          Comment


                          • Waarschijnlijk zullen de pieken van het verbruik dan wel afgevlakt worden maar de prijzen zullen dat niet want onze politieker zullen ergens de mosterd moeten gaan halen..........en wij weten bij wie.
                            www.skodaforum.eu

                            Comment


                            • Ik verwarm mijn woonsten al van in 1974 met electricteit, waarvan veel op nachttarief... De stelling was toen dat de prijs van stroom met de komst van nucleaire centrales ging dalen. Dat heb dus niet mogen vaststellen :-(( . Aan zee hebben ook electriciteit gepromoot, met de vele vakantieappartementen was dat handig (en vooral goedkoop voor de bouwfirma's ;-). ) . Nu zitten deze woonsten met een vreselijke EPB, en zijn moeilijker verkoopbaar. Een beetje gelijk wat de dieselrijders te wachten staat, met de vergroening van de autofiscaliteit... Vele mensen kunnen niet anders dat de prijsverhogingen te slikken, als ze ietwat ouder zijn krijgen ze zelfs de kosten van isolatiewerken niet afgelost voor hun dood :-(( Planificatie op lange termijn is moeilijk !!!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                Als het echt massaal zal gebeuren zal de VREG gewoon minder moeten omleiden (of afzetten).
                                Heb daar een paar jaar terug een reportage over gezien. Bij de VREG zitten overal constant mensen die de stroom moeten aanpassen aan het verbruik.
                                sinds wanneer staat VREG in voor de transmissie van electriciteit? das nog altijd ELIA.
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • Mooi overzichtstabel van de evolutie van de CO2, ze gaan voor de nieuwe berekening rekening houden met de euronorm en CO2 van uw voertuig. Maar toch gebruiken ze blijkbaar een richtwaarde van 122 gr voor alle voertuigen? Hopelijk komt er snel duidelijkheid, nu hebben ze weer snel snel op vrijdag iets gezegd zonder in detail te gaan. Er zijn al mensen die aankopen zijn aan het annuleren .


                                  Standaardwaarden CO2

                                  Last edited by ; 18/10/2015, 18:27.

                                  Comment


                                  • als ze met die standaardwaarden uit die tabel gaan rekening houden, dan gaat er amper iets veranderen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      sinds wanneer staat VREG in voor de transmissie van electriciteit? das nog altijd ELIA.
                                      Maanden geleden dat ik die repo gezien heb en ben daar niet in thuis. Goed dat gij hier even de puntjes op de I komt zetten , al een geluk dat er mensen zoals gij zijn die alles weten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                        Maanden geleden dat ik die repo gezien heb en ben daar niet in thuis. Goed dat gij hier even de puntjes op de I komt zetten , al een geluk dat er mensen zoals gij zijn die alles weten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          als ze met die standaardwaarden uit die tabel gaan rekening houden, dan gaat er amper iets veranderen
                                          De extra inkomsten voor verkeersbelasting zou 15 Meuro bedragen, er zijn in 2015 zo'n 5.623.579 auto' s ingeschreven. Gemiddeld dus een verhoging van
                                          2.67 euro per wagen.
                                          Voor de BIV mikken ze op 30 Meuro, dat maakt een gemiddelde verhoging van 25 euro per nieuwe of tweedehands ingeschreven wagen.

                                          Dus zoveel lijkt er ook niet te moeten veranderen, de cijfers zijn wel voor heel belgie natuurlijk.
                                          Last edited by ; 18/10/2015, 19:27.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X