Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, om aan de auto te geven wel, maar niet om aan Vadertje Staat te schenken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
      Voor minder iconische wagens met tamelijk dikke motoren en veel co2, die wanneer ze een zekere leeftijd hebben voor relatief weinig geld gekocht kunnen worden, zal dat een ander verhaal zijn.
      *Feit*

Comment

• Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
        ik weet niet waarom dat iedereen zo broodnodig op die leasekarren zit te vitten
        mijn eigen wagen is prive, maar ken toch wel wat van de sector en de mensen zitten maar te roepen maar weten er eigenlijk gewoon niks van

Voor alle duidelijkheid, een lease bestuurder betaalt al sedert enkele jaren een voordeel alle aard die gebaseerd is op CO2 uitstoot van de wagen (sinds DiRupo), en ook het bedrijf wordt extra belast (ook een gedeelte VAA gebaseerd op diezelfde CO2)
        Qua BIV kost een leasewagen nog de prijs volgens de oude formule, of deze die ook nog in Wallonie geldig is, dwz alles boven de 211pk is 5000 euro
        een 320d (toch een vrij vaak genomen leasewagen) kost 2500euro. Lexus hybride ? idem
        Dus ook alle milieuvriendelijke wagens betalen de volle pot...veel meer dan wat zelf de nieuwe "dure" vlaamse regels worden

Iedereen zit maar te roepen dat die regels ook voor de lease wagens moeten gelden, maar feit is dat het grootste deel van de leasewagens nu al meer betalen dan diezelfde wagens in vlaanderen zouden kosten.
        Dezelfde regels toepassen voor leasing wagens zal echt geen geld opbrengen voor de staatskas...
        maar het is natuurlijk makkelijk mee te roepen met de rode rakkers die maar wat graag alles krijgen en er niks voor moeten doen....

ik heb gesproken
        De meeste lease wagens worden ingeschreven op naam bedrijf zelf en niet bij de lease , net om die BIV te ontlopen... Niet naïef zijn he
        Last edited by germinal; 05/11/2015, 15:50.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          De meeste lease wagens worden ingeschreven op naam bedrijf zelf en niet bij de lease , net om die BIV te ontlopen...
          dat mag zomaar niet. Bij een financiële leasing mss wel maar toch niet bij een renting.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
            Ja, om aan de auto te geven wel, maar niet om aan Vadertje Staat te schenken
            Zit ik persoonlijk weinig mee in.
            Als je een Porsche koopt heb je normaal geld genoeg.
            Is minder gaan uit eten en je hebt t terug voor de rijke gierigaards.
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
              dat mag zomaar niet. Bij een financiële leasing mss wel maar toch niet bij een renting.
              Leg me het verschil eens uit tussen Fin lease en renting ? En waarom dat van invloed zou zijn ?

Bij mijn vorige renting toch zelf ingeschreven.. En de volgende weer opnieuw

Comment

Leg me het verschil eens uit tussen Fin lease en renting ? En waarom dat van invloed zou zijn ?

met renting bedoel ik huur op lange termijn.

en daar is inschrijving altijd op naam van de verhuurder.

Verhuur Lange Termijn:
                Een maandelijkse huur "Full Service".
                Een maandelijkse boeking als bedrijfslast.
                Duur en kilometerverbruik naar keuze (max. 60 maanden of 120.000 km voor benzinevoertuigen, 160.000 km voor dieselvoertuigen. Voor bedrijfsvoertuigen: max 60 maanden of 300.000 km).
                Geen voorfinanciering van de BTW.
                Geen aankoopoptie. Bij afloop van het contract wordt de verkoop van het voertuig door de verhuurder geregeld.
                Inschrijving op naam van de verhuurder.
                Aftrekbaarheid in functie van de CO2-uitstoot van het gekozen voertuig.

Comment

Same here, 17 rentings lopen, allemaal op bedrijf ingeschreven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk Berichten
                    Same here, 17 rentings lopen, allemaal op bedrijf ingeschreven.
                    dat zijn gewoon afbetalingen met minstens 16% restwaarde.

Bij een operationele leasing/renting blijft de verhuurde de juridische en economische eigenaar
                    Last edited by Tomski; 05/11/2015, 16:09.

Comment

• quote "De meeste lease wagens worden ingeschreven op naam bedrijf zelf en niet bij de lease , net om die BIV te ontlopen... Niet naïef zijn he "dixit Germinal

wat verder kijken dan je eigen situatie...het gros is operationele lease en gewoon op naam van de leasing....
                      Last edited by berengun; 05/11/2015, 17:56.
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                        Als je een Porsche koopt heb je normaal geld genoeg.
                        Is minder gaan uit eten en je hebt t terug voor de rijke gierigaards.
                        ze kunnen nog gaan eten, en moeten niet zelf aan hun auto prullen. De auto is zo wel terug een status symbool... Betalen op bezit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                          Man man, 't Is ook duidelijk waar uw wortels zitten. Zei maar zeker dat die 700 euro extra rijtaks gaat doorwegen.
                          Waarom zo rotagressief met ad hominem-nepargumenten afkomen? Kent u mijn wortels? Neen dus. Val ik u heftig aan omdat u "zei" schrijft waar u een vervoeging van het werkwoord "zijn" bedoelt?

Ik rijd niet met Porsche en zal het ook nooit doen. Maar een stijging van 1.500 naar 2.200 EUR per jaar is niet dramatisch voor wie het geld heeft om met een Porsche te rijden. En het gaat ook geen merkbare invloed hebben op de verkoopprijs van oude Porsches. Er gaan niet plots 996's voor 1.000 EUR op Hebbes staan omwille van die 700 EUR extra.

Voor pakweg een dik gemotoriseerde versie van een niet-premiummerk gaat het een ander verhaal, zoals ik al zei.

Comment

De meeste lease wagens worden ingeschreven op naam bedrijf zelf en niet bij de lease , net om die BIV te ontlopen... Niet naïef zijn he
                            Ik heb geen cijfermateriaal, maar ik ken niemand, maar dan ook echt niemand die een leasewagen heeft bij een leasefirma waarvan de wagen niet op naam van de leasefirma staat.
                            Zelfstandigen met leasing/renting op eigen naam of bedrijf: ja
                            Bedrijven die zelf de auto kopen: ja
                            Maar niemand met operationele leasing met BIV in Vlaanderen.

Comment

• Ik ken er (nog) niks van, maar heb hier een zaak lopen met een KBC 15+ renting contract op naam van een BVBA in Vlaanderen met inschrijving van de auto op naam van die BVBA : renting met een termijn van 36 maanden, maandelijkse betalingen aan KBC, onderhoudsboekje bij de "leasegever", met aankoopoptie op naam van de BVBA op het einde van de "lease-overeenkomst"? Indien de "lessee" in het Waals Gewest zou gevestigd zijn, mag KBC het verschuldigde Waalse Kijk-en luistergeld verrekenen in het maandelijks bedrag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                Dat siert je, wellicht ben jij een van de weinigen onder ons die Vadertje Staat graag sponsort

Over het algemeen hoor ik mensen vooral klagen als het gaat over belastingen etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                                  Dat siert je, wellicht ben jij een van de weinigen onder ons die Vadertje Staat graag sponsort

Over het algemeen hoor ik mensen vooral klagen als het gaat over belastingen etc.
                                  Belastingen moet je nu eenmaal betalen, hoort ( en zorgt) bij onze welvaart zeker
                                  Bij een groot huis ga je ook meer KI betalen.
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Het is niet dat er in Wallonië geen dikke bakken meer verkocht worden met een BIV van 5.000 euro...

Een beetje probleem is de tweedehandsmarkt en niet zozeer voor de BIV, maar voor de jaarlijkse VB. Mensen die een M3 van 5 jaar oud kopen, volgen een droom en zijn "meestal" (niet altijd) niet zo kapitaalkrachtig als iemand die zoiets nieuw kan kopen. Een jaarlijkse VB van ettelijke duizenden euro's kan hen dan wel afschrikken.

Het zou mij in ieder geval afschrikken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                      met renting bedoel ik huur op lange termijn.

en daar is inschrijving altijd op naam van de verhuurder.

Verhuur Lange Termijn:
                                      Een maandelijkse huur "Full Service".
                                      Een maandelijkse boeking als bedrijfslast.
                                      Duur en kilometerverbruik naar keuze (max. 60 maanden of 120.000 km voor benzinevoertuigen, 160.000 km voor dieselvoertuigen. Voor bedrijfsvoertuigen: max 60 maanden of 300.000 km).
                                      Geen voorfinanciering van de BTW.
                                      Geen aankoopoptie. Bij afloop van het contract wordt de verkoop van het voertuig door de verhuurder geregeld.
                                      Inschrijving op naam van de verhuurder.
                                      Aftrekbaarheid in functie van de CO2-uitstoot van het gekozen voertuig.
                                      Mmmm

Renting is off balance en restwaarde > 15 %

Lease is on balance en restwaarde 15 of minder

Comment

• Vanwaar eigenlijk die 16%, is dat puur arbitrair gekozen?

Je kunt van die lage restwaarde eigenlijk toch nooit profiteren als privé-persoon want je moet het verschil aangeven als (belastbaar) voordeel. Als je het niet spontaan doet dan komt de fiscus wel zelf naar je toe.
                                        2.0 JTDm

Comment

• Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Vanwaar die 16%? Persoonlijk heb ik er geen idee van... Een renting kan je ook op 24 maanden nemen, als je een lease ( operationeel of louter financieel ) neemt dan is dit meestal op 4-5 jaar voor een auto omdat je die opneemt op de balans en afschrijft, ergo de restwaarde is per definitie lager dan een renting die je op 24 maanden neemt en waar je ( dacht ik) tot zelfs 30% restwaarde kan gaan.

Natuurlijk neem je die restwaarde ( meestal ) best zo laag mogelijk

Comment

Working...
                                          X