Oorspronkelijk geplaatst door Haddock
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichtenuiteraard kan dat, maar op het verschil tussen marktwaarde en restwaarde betaal je wel belastingen, dat is mijn punt
Meerwaarde is bij verkoop he.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Het hele ontwerp voor vergroende verkeersfiscaliteit:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten?
Meerwaarde is bij verkoop he.
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenMmmm
Renting is off balance en restwaarde > 15 %
Lease is on balance en restwaarde 15 of minder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk BerichtenHet hele ontwerp voor vergroende verkeersfiscaliteit:
http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...016/g544-2.pdf
CO2 speelde toen nog niet echt mee, dus die zitten allemaal rond de 180-200gr voor een 1.8-2.0 benzine.
Benzine Euro 3 blijft op 0%, Euro 4 gaat 12,5% af, maar bij benzine is CO2 een pak hoger dan 122gr, dus dat trekt de belastingen weer omhoog.
Als ik dan deze nieuwe regels lees, denk ik dat het het beste is om die wagen nog dit jaar in te schrijven, vanaf januari wordt de VB alleen maar hoger.
Ik vind echter niets terug dat de VB hetzelfde zou blijven tot 2020.
Enkel:
Er wordt tot en met 31 december 2020 geen belasting geheven op:
1° voertuigen waarvan de motor, ook al is het maar gedeeltelijk of tijdelijk, aangedreven wordt met aardgas;
2° plug-in hybride voertuigen met een maximale CO2-uitstoot van 50gram per kilometer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk BerichtenOk, dat kan kloppen: je zit op een verhoging van VKB van 64% , nl: 336 gr CO2-122 gr CO2( referentiewaarde)= 214 x 0.3%= 64,2% verhoging van je huidige VKB zoals te zien is als % bonus malus in de tabel.
In de onderstaande tabel kun je zien dat er voor euronorm 3 benzine geen extra % bijkomt of afgaat:
De VKB blijft behouden als basisbelasting, met gebruik van fiscale pk’s en de bijhorende bedragen (jaarlijks geïndexeerd op 01/07 van elk jaar), maar vanaf 1 januari 2016 wordt ze verhoogd en/of verlaagd in functie van CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm van de wagen:EuronormBenzine en anderebrandstoffenDieselEuro 0+30 %+40 %Euro 1+5 %+35 %Euro 2+5 %+30 %Euro 30 %+25 %Euro 3 + DPF/+25 %Euro 4-15 %+25 %Euro 4 + DPF/+15 %Euro 5 of EEV-15 %+15 %Euro 6-15 %+15 %Euro 6 RDE 1-15 %+10 %
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenAls je wil genieten van een lagere Verkeersbelasting (alle Euro 5 en 6 benzines bijvoorbeeld) met je bestaande wagen dan ga je die opnieuw moeten inschrijven na 1/1/2016 als ik het goed begrijp?
'pioniers' zijn weer eens gejost2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenWe zijn aan het overwegen om een 2dehands auto te kopen voor de vrouw.Zal dus iets van zijn van +10j oud.
CO2 speelde toen nog niet echt mee, dus die zitten allemaal rond de 180-200gr voor een 1.8-2.0 benzine.
Benzine Euro 3 blijft op 0%, Euro 4 gaat 12,5% af, maar bij benzine is CO2 een pak hoger dan 122gr, dus dat trekt de belastingen weer omhoog.
Als ik dan deze nieuwe regels lees, denk ik dat het het beste is om die wagen nog dit jaar in te schrijven, vanaf januari wordt de VB alleen maar hoger.
Enkel:
Maar dus niets over de bestaande wagens.
na 31 december 2015 worden ingeschreven in het repertorium van het Directoraat-
generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid wordt de belasting berekend, op basis
van de tabel, vermeld in paragraaf 2, met in achtneming van volgende elementen:"
De nieuwe paragraaf is van toepassing op auto's ingeschreven na 31 december 2015.
De oude paragraaf blijft bestaan en bevat de VKB voor 1 januari 2016.
Voor een oude auto met ongunstige uitstoot, zal de nieuwe regeling duurder worden. Dus als je een 10 jaar oude auto nog wil inschrijven, zal dit goedkoper zijn qua BIV en jaarlijkse VKB als je dat kan doen vooraleer de wijzigingen in werking treden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenWe zijn aan het overwegen om een 2dehands auto te kopen voor de vrouw.Zal dus iets van zijn van +10j oud.
Enkel:
Maar dus niets over de bestaande wagens.
Comment
-
Ik kom voor de Lexus nog steeds aan 474€ en dat voor een Euro6 benzine met 106g co2, puur en alleen omdat daar een 2.5 naft in ligt die nota bene de helft van de tijd amper draait
Dus we zijn nog steeds gekloot met die fiskale pk's die feitelijk niets zeggen.
ter vergelijking: in de UK is dit 20£ of 28€ voor een Business Edition van de 300h met 99g co2 zelfs 0,0...
2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenTja.. In de UK betaal je ook niks voor een dikke V12 dus je moet niet echt vergelijken
En waarom zou je niet mogen vergelijken?
Zijn buurlanden en ze hebben een lagere staatsschuld dan België.
Over Frankrijk en zeker Luxemburg zullen we dan maar zwijgen...
Efficiëntie van het Belgische overheidsapparaat anyone...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenEn waarom zou je niet mogen vergelijken?
Zijn buurlanden en ze hebben een lagere staatsschuld dan België.
...
Efficiëntie van het Belgische overheidsapparaat anyone...
Ik heb er jarenlang graag gewoond (en een zaak gehad). Maar neem van me aan dat de lagere én middenklasse het op quasi elk gebied in ons land véél beter heeft dan daar...
En ja, een V12 inschrijven is daar goedkoop. Maar als je 3 overbruggingen moet laten plaatsten, mag je eerst 2 jaar op de wachtlijst staan...
Totaal off-topic natuurlijk en sorry daarvoor.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Hmmm je begeeft je een beetje op glad ijs gpdude. Ik heb ook een tijd in de UK gewoond en gewerkt
Het hangt er een beetje van af waar je de grens lagere klasse-middenklasse legt.
De uitkeringen liggen lager dat klopt, dus wie niet werkt (om welke reden dan ook) heeft het in regel slechter dan hier. Het is niet toevallig dat er zoveel gelukzoekers naar België komen...Veel in de UK-gezondheidszorg is geprivatiseerd dus geen of slechte verzekering is slechte service. Maar het is niet zo dat je per definitie maanden-jaren moet wachten op een medische ingreep, dat klopt gewoon niet.
Maar de totale belastingdruk is er veeeeel lager, dus wie wel werkt is er beter af dan hier.
On topic, feit is Rennfox in jouw geval ben je idd. wel gejost (eigenlijk alle hybride rijders want ze blijven zitten met een relatief zware benzinemotor, zelfs al draait die nauwelijks zoals je schrijft)
Ik had ook gedacht dat ze eindelijk gingen afstappen van belasting op basis van cilinderinhoud en fiskale pk's maar neen in plaats komen ze met een onbegrijpelijk onding
Comment
-
Artikel 98/4-98/6VLABEL baseert zich voor de taxatie in de VKB op de authentieke gegevens van het DIV-register. Hetkan evenwel gebeuren dat het DIV-register niet compleet is, en dit om uiteenlopende redenen (ouderdomvan het voertuig, onvolledige data-input). Daarom voeren deze artikels een aantal weerlegbarewettelijke vermoedens in. Indien de euronorm of CO2 onbekend is, wordt deze afgeleid uit de overigegegevens. Er wordt ook vermeld hoe wordt omgegaan met de aanwezigheid van een roetfilter.Deze bepalingen zijn naar analogie overgenomen uit de huidige BIV.
Ik zit met een EURO1 en die heeft dan 297CO2
maar op papier staat letterlijk gemiddeld verbruik 10,7L wat dus eerder een 250g co2 is.
Kan ik het op die manier aantonen?
Comment
-
Vraagje :
Eind deze maand zal mijn Skoda Oktavia RS binnekomen bij de dealer.
Het is een benzine 2.0 TSI 230PK Euro 6 11fisc PK 147g CO/2
Als ik m inschrijf dit jaar is de BIV 331.2€ en de VB 405.11€ per jaar
Iemand al een idee hoeveel het me zou kosten als ik m volgend jaar inschrijf ?
( M moet dan wel nog 5a6 weken bij de dealer blijven staan maar das geen probleem ( mss wel voor mij omdak er dan nog 6 weken kwijlend voorbij moet rijden)
Heb al wat aan het zoeken geweest maar tot op heden nog niet echt een duidelijk antwoord gevonden maar mss is dit er nog niet...
Zou m uiteraard liever volgend jaar inschrijven omdat dit wel wat scheelt op de herverkoopwaarde later
Comment
Comment