Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
    Volgens mij was biv puur op vermogen voor de huidige vorm. Cc had er toch niets mee te maken? dat was en is voor VB..
    Of spreken we al over twee generaties terug?
    Fiscale pk was altijd op cc gebaseerd. Enkel als je vermogen boven een bovengrens viel moest je naar een hogere categorie. Geen ondergrens helaas...

Comment

• Ik betaal 1350 280pk full omnium

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
        Ik betaal 1350 280pk full omnium
        Omnium wordt nogal berekend op de catalogusprijs dacht ik. Een full option BMW 520d met 184pk heeft een duurdere omnium dan een Cupra met 280pk.

Comment

• Ja dat wist ik al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Omnium wordt nogal berekend op de catalogusprijs dacht ik. Een full option BMW 520d met 184pk heeft een duurdere omnium dan een Cupra met 280pk.
            Volgens mij inderdaad sterk afhankelijk van cat prijs.

Ik zou 2600 moeten betalen maar dan wel nog met vrijstelling van 1000 euro ( wat belachelijk is in mijn ogen )
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

Volgens mij was biv puur op vermogen voor de huidige vorm. Cc had er toch niets mee te maken? dat was en is voor VB..
              Of spreken we al over twee generaties terug?
              Neen was zeker op of pk (fiscale pk) of op kW afhankelijk van wat in de hoogste categorie viel:
              pk KW oude biv
              8pk 70kW €61,5
              10pk 85kW €123
              11pk 100kW €495
              14pk 110kW €867
              15pk 120kW €1239
              17pk 155kW €2478
              meer €4957
              en deze regeling is gebleven tot in 2012 in Vlaanderen, in Wallonië en Brussel is deze regeling nog altijd geldig voor de BIV en in Vlaanderen ook nog altijd voor de leasebedrijven die wagens inschrijven.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Volgens mij inderdaad sterk afhankelijk van cat prijs.

Ik zou 2600 moeten betalen maar dan wel nog met vrijstelling van 1000 euro ( wat belachelijk is in mijn ogen )
                Ik heb zo een Engelse franchise zoals ze zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Neen was zeker op of pk (fiscale pk) of op kW afhankelijk van wat in de hoogste categorie viel:
                  pk KW oude biv
                  8pk 70kW €61,5
                  10pk 85kW €123
                  11pk 100kW €495
                  14pk 110kW €867
                  15pk 120kW €1239
                  17pk 155kW €2478
                  meer €4957
                  en deze regeling is gebleven tot in 2012 in Vlaanderen, in Wallonië en Brussel is deze regeling nog altijd geldig voor de BIV en in Vlaanderen ook nog altijd voor de leasebedrijven die wagens inschrijven.
                  Zo is het idd, voor mij vroeger 4957€ nu ca 300€

Comment

• Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    pk KW oude biv
                    8pk 70kW €61,5
                    10pk 85kW €123
                    11pk 100kW €495
                    14pk 110kW €867
                    15pk 120kW €1239
                    17pk 155kW €2478
                    meer €4957
                    Ok zo bedoelde ik het ook ongeveer al wist ik niet dat fiscale pk vermogen kon overrulen. Fiscale pk is verbonden met cc.. In realiteit werd er dus zowat meestal naar kw gekeken tenzij je een 2liter had met 80pk ofzo
                    Last edited by SteakFriet; 21/11/2015, 09:48.

Comment

Ok zo bedoelde ik het ook ongeveer al wist ik niet dat fiscale pk vermogen kon overrulen. Fiscale pk is verbonden met cc.. In realiteit werd er dus zowat meestal naar kw gekeken tenzij je een 2liter had met 80pk ofzo
                      Neen. 2 liter = 11pk. dus tot 136 pk betaalde je voor 11 fiscale pk.

vandaar dus dat je zoveel wagens vond met 136, 150, 163 pk...

Comment

• Wat gebeurt er als je voor eind 2015 een wagen met hoge CO uitstoot (voor de eerste maal op je naam) inschrijft, na een maand of 3 terug uitschrijft en tegen eind 2016 terug inschrijft ?

- BIV is nog tarief 2015
                        - 1e wegenbelasting is nog tarief 2015
                        - wat met de 2e keer wegenbelasting ? Is dat aan tarief 2016 of tarief 2015 (vermits de wagen al eens eerder ingeschreven was op dezelfde naam) ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                          Wat gebeurt er als je voor eind 2015 een wagen met hoge CO uitstoot (voor de eerste maal op je naam) inschrijft, na een maand of 3 terug uitschrijft en tegen eind 2016 terug inschrijft ?

- BIV is nog tarief 2015
                          - 1e wegenbelasting is nog tarief 2015
                          - wat met de 2e keer wegenbelasting ? Is dat aan tarief 2016 of tarief 2015 (vermits de wagen al eens eerder ingeschreven was op dezelfde naam) ?
                          16
                          Polo 6n 1.4

Comment

• De online simulator waarmee je de nieuwe BIV en VB vanaf januari 2016 kan berekenen komt pas midden december. Wat een amateurisme is me dit dan toch.

Comment

• Aangezien de Inspectie Financiën niet echt lovend was voor deze aanpassing, wachten ze misschien nog op data eer ze de simulator online zetten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                De online simulator waarmee je de nieuwe BIV en VB vanaf januari 2016 kan berekenen komt pas midden december. Wat een amateurisme is me dit dan toch.
                                Het betreffende document waarin de eventuele aanpassingen staan is nog niet behandeld in de plenaire vergadering meer nog het staat zelfs nog niet op de agenda het document moet nog behandeld worden in bepaalde commissies. Dus er is nog geen enkele zekerheid over hoe het uiteindelijk zal worden en toch verwijt jij bepaalde diensten... ZE KUNNEN HET NU NOG NIET want er is nog niets beslist. Alle cijfers en berekeningen die je nu al ziet zijn gemaakt op wat voorlopig op tafel ligt maar houden geen enkele garantie in voor wat uiteindelijk zal beslist worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                  Neen. 2 liter = 11pk. dus tot 136 pk betaalde je voor 11 fiscale pk.

vandaar dus dat je zoveel wagens vond met 136, 150, 163 pk...
                                  JA dus.

Comment

• de laatste5 jaar of zo... daarvoor was de meerderheid van de 2 liters 136pk. Enkel de sportievelingen gingen erboven.

2 liter met 80 pk, dat is al 40 jaar geleden... of diesel natuurlijk, maar dat is ook al 15 jaar gedaan.

Comment

• Gaan ze de simulatietool in 2015 nog aanpassen?
                                      Kan iemand een berekening doen voor mij voor 2 wagens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                                        Gaan ze de simulatietool in 2015 nog aanpassen?
                                        Gaan ze de aanpassingen nog in 2015 goedkeuren?

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                                        Kan iemand een berekening doen voor mij voor 2 wagens?
                                        Afhankelijk van hoe en wat zal dat waarschijnlijk wel lukken maar of je er veel zult aan hebben?
                                        Voorspelling voor 2016 volgens wat nu op tafel ligt:
                                        FORD MONDEO Clipper 2.0i EcoBoost 176kW 174gr CO2, 11 fpk: BIV € 1038,19 Verkeersbelasting € 407,54
                                        BMW 316D Touring 85KW 109gr CO2 11 fpk: BIV € 539,27 Verkeersbelasting € 450,08

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                          Gaan ze de aanpassingen nog in 2015 goedkeuren?

Afhankelijk van hoe en wat zal dat waarschijnlijk wel lukken maar of je er veel zult aan hebben?
                                          Voorspelling voor 2016 volgens wat nu op tafel ligt:
                                          FORD MONDEO Clipper 2.0i EcoBoost 176kW 174gr CO2, 11 fpk: BIV € 1038,19 Verkeersbelasting € 407,54
                                          BMW 316D Touring 85KW 109gr CO2 11 fpk: BIV € 539,27 Verkeersbelasting € 450,08
                                          vermogen ford is nogal hoog!

Comment

Working...
                                          X