Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    vermogen ford is nogal hoog!
    Je hebt twee versies van de 2.0 ecoboost één met 149kW (203pk) en één met 176kW (240pk).
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

    Comment


    • De 240 pk was mij onbekend, sorry hiervoor

      gisteren een adv gevonden van een 2.3 Mondeo, wist ik ook niet dat deze bestonden

      Comment


      • Iemand een idee hoeveel BIV het is voor een E36 320i op LPG, van 1995?

        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • In theorie van €1023/jaar naar €1700/jaar voor de Jag.
          In de praktijk - indien ik deze "traditiegewijs" even lang inschrijf als anders. Van €340/jaar naar €566/jaar.

          Ik blijf hopen dat ik em nog net als oldtimer zal kunnen inschrijven. *wishfull thinking*
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

          www.carfac.be "Driving on experience"

          Comment


          • Ben van plan om volgend jaar een BMW X4 te kopen,wel graag een 3,0D.
            Al iemand een idee van verschil van biv en jaarlijkse rijtaks tussen een 2,0D en 3,0D?
            Met die nieuwe regeling..wagen zal privé aangekocht worden.
            Beetje om de vrouw gerust te stellen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
              Ben van plan om volgend jaar een BMW X4 te kopen,wel graag een 3,0D.
              Al iemand een idee van verschil van biv en jaarlijkse rijtaks tussen een 2,0D en 3,0D?
              Met die nieuwe regeling..wagen zal privé aangekocht worden.
              Beetje om de vrouw gerust te stellen...
              Is een "beetje" afhankelijk van de co2 van de gewenste wagen maar toch een poging
              BIV: 2.0D (automaat) 658,93 euro, 2.0D (manueel) 714,54 euro, 3.0D 894,52 euro
              Jaarlijkse rijtaks: 2.0D (automaat) 474,38 euro, 2.0D (manueel) 481,68 euro, 3.0D 946,46 euro
              Dit onder voorbehoud dat de cijfers op de site van BMW correct zijn nl 129, 135 en 145 gram co2 en dat tekst die nu voorligt aangenomen wordt.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

              Comment


              • Waar vind je makkelijk co2 en EURO norm van oudere wagens, 2007 en recenter?

                Comment


                • Ik heb in oktober een Megane RS besteld. Vandaag een brief ontvangen van de belastingen om overgangsregeling aan te vragen. Volgens mijn dealer zou ik anders 220 EUR meer betalen volgend jaar, maar kan iemand dat es dubbelchecken? Zodat ik weet of ik een aanpassing moet aanvragen voor BIV en/of VB...
                  Last edited by Streamline; 11/12/2015, 12:20.
                  sigpic

                  http://www.streamlinecarcare.be

                  lakbehandelingen voor voertuigen

                  MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                    Ik heb in oktober een Megane RS besteld. Vandaag een brief ontvangen van de belastingen om overgangsregeling aan te vragen. Volgens mijn dealer zou ik anders 220 EUR meer betalen volgend jaar, maar kan iemand dat es dubbelchecken? Zodat ik weet of ik een aanpassing moet aanvragen voor BIV en/of VB...
                    Voorlopig kan je het nergens trg vinden.
                    Mijn dealer vertelde me gisteren dat zij een voorlopig systeem hebben gekregen voor het uit te rekenen.
                    Ik zou 60€ meer biv betalen en 30€ minder va, dus ik kies het nieuwe systeem.
                    Je dealer zijn Info zal volgens mij wel correct zijn.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                      Ik heb in oktober een Megane RS besteld. Vandaag een brief ontvangen van de belastingen om overgangsregeling aan te vragen. Volgens mijn dealer zou ik anders 220 EUR meer betalen volgend jaar, maar kan iemand dat es dubbelchecken? Zodat ik weet of ik een aanpassing moet aanvragen voor BIV en/of VB...
                      Het zou wel zo leuk zijn mocht je de gegevens over je toekomstige wagen mee willen delen:
                      De gegevens over een Megane RS die ik ken zijn (maar of die kloppen?).
                      Euronorm: 5
                      Brandstof: benzine
                      fpk (of cc): 11
                      CO2: 174

                      Volgens de nieuwe berekening BIV 1038,19 euro jaarlijkse rijtaks 407,54 euro (ingeschreven in 2016)
                      Volgens de oude berekening BIV 939,52 euro jaarlijkse rijtaks 405,11 euro (ingeschreven in 2016)
                      Volgens de oude berekening BIV 817,04 euro jaarlijkse rijtaks 405,11 euro (ingeschreven in 2015)
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                        Waar vind je makkelijk co2 en EURO norm van oudere wagens, 2007 en recenter?

                        Vaak kan je dat vinden op autoscout, bij verkoopadvertenties.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                          Ok, dat kan kloppen: je zit op een verhoging van VKB van 64% , nl: 336 gr CO2-122 gr CO2( referentiewaarde)= 214 x 0.3%= 64,2% verhoging van je huidige VKB zoals te zien is als % bonus malus in de tabel.
                          In de onderstaande tabel kun je zien dat er voor euronorm 3 benzine geen extra % bijkomt of afgaat:

                          De VKB blijft behouden als basisbelasting, met gebruik van fiscale pk’s en de bijhorende bedragen (jaarlijks geïndexeerd op 01/07 van elk jaar), maar vanaf 1 januari 2016 wordt ze verhoogd en/of verlaagd in functie van CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm van de wagen:
                          Euronorm
                          Benzine en anderebrandstoffen
                          Diesel
                          Euro 0
                          +30 %
                          +40 %
                          Euro 1
                          +5 %
                          +35 %
                          Euro 2
                          +5 %
                          +30 %
                          Euro 3
                          0 %
                          +25 %
                          Euro 3 + DPF
                          /
                          +25 %
                          Euro 4
                          -15 %
                          +25 %
                          Euro 4 + DPF
                          /
                          +15 %
                          Euro 5 of EEV
                          -15 %
                          +15 %
                          Euro 6
                          -15 %
                          +15 %
                          Euro 6 RDE 1
                          -15 %
                          +10 %

                          Ik zit met het idee te spelen om mijn daily (E46 318ci) om te wisselen voor een 325i of een 330i. Zo'n wagen krijg ik niet meer op tijd geïmporteerd uit Duitsland, dus heb ik maar een berekening gemaakt hoe het ervoor staat met de nieuwe regeling.

                          Ok, op basis van bovenstaande gegevens kom ik op volgende berekening.

                          325i uit 2006 : 218-122 = 96*0.3%
                          28,8% verhoging - 15% wegens euro 4 (13,8% verhoging)
                          zou dan komen op wegentaks van 587.40*1.138 = 668.46

                          330i uit 2009: 173-122=51*0.3%
                          15,3% verhoging - 15% wegens euro5 (0.3% verhoging)
                          wegentaks 772.20*1.003=774.52

                          Klopt mijn berekening?

                          Comment


                          • Nee Jochen (denk ik). Het is volgens mij de fiscale pk die je moet vermenigvuldigen met dat getal en noet het bedrag. Dan zien in welke schaal je valt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Nee Jochen (denk ik). Het is volgens mij de fiscale pk die je moet vermenigvuldigen met dat getal en noet het bedrag. Dan zien in welke schaal je valt.
                              Zoals de teksten nu voorliggen heeft MalinwaForever gelijk het is het bedrag (tarief) dat je moet aanpassen.
                              1° in functie van de CO2-uitstoot van het voertuig, gemeten tijdens de homologatie ervan volgens de geldende Europese regelgeving, wordt het tarief
                              a) vermeerderd met 0,30% voor iedere gram CO2-uitstoot per kilometer boven 122 gram en niet hoger dan 500 gram;
                              b) verminderd met 0,30% voor iedere gram CO2-uitstoot per kilometer onder 122 gram, maar hoger dan 24 gram;
                              2° in functie van de euronorm en de brandstofsoort van het voertuig en desgevallend de aanwezigheid van een roetfilter wordt het tarief met een percentage vermeerderd of verminderd overeenkomstig de volgende tabel:
                              Zijn enige vergissing zou kunnen zijn dat euro 4 maar 12,5% vermindering krijgt en geen 15%.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                Zoals de teksten nu voorliggen heeft MalinwaForever gelijk het is het bedrag (tarief) dat je moet aanpassen.


                                Zijn enige vergissing zou kunnen zijn dat euro 4 maar 12,5% vermindering krijgt en geen 15%.
                                Ik had dit ergens gelezen in een rekenmodel met referenties. Is dit dan gewijzigd of was het gewoon een niet betrouwbare tekst? Thanx voor de info want dan ging ik idd uit van een andere berekening.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                  Nee Jochen (denk ik). Het is volgens mij de fiscale pk die je moet vermenigvuldigen met dat getal en noet het bedrag. Dan zien in welke schaal je valt.

                                  Klopt inderdaad, wie ben jij dan? :-)
                                  Ik heb het nageteld met de info die ik in mijn quote had staan en met info die iemand hier van het kabinet had gekregen (berekening voor een M5) en dan moet je niet vermenigvuldigen met de fiscale PK lijkt mij.
                                  In elk geval, voor een 330i zou er dus zo goed als niks veranderen
                                  Last edited by ; 13/12/2015, 14:25.

                                  Comment


                                  • een beetje off topic maar mijn idee: de flaminganten hebben jaren lang zo tegen het dure instituut Belgie opgekomen.....staatshervorming na staatshervorming blijkt dat Vlaanderen nog 10 keer erger is....
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door MalinwaForever Bekijk Berichten
                                      Klopt inderdaad, wie ben jij dan? :-)
                                      Ik heb het nageteld met de info die ik in mijn quote had staan en met info die iemand hier van het kabinet had gekregen (berekening voor een M5) en dan moet je niet vermenigvuldigen met de fiscale PK lijkt mij.
                                      In elk geval, voor een 330i zou er dus zo goed als niks veranderen
                                      Ja blijkbaar is het dan toch zo. Bjorn (vroegere collega energiesector)

                                      Comment


                                      • Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

                                        De simulator voor berekeningen vanaf 2016 staat online: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top


                                        Het valt precies allemaal nog mee.

                                        Comment


                                        • juist eens uitgerekend voor een 2.4d 163pk Euro 4 met roetfilter van mei 2009...
                                          biv tov december+100€ verkeersbelasting per jaar gaat van 577 naar 777€(+200)
                                          mijn autootjes:

                                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                          Comment

                                          Working...
                                          X