Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wishfull thinking, maar een Twizy valt die ook onder de 5000€ subsidie vanaf volgend jaar?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
      Wishfull thinking, maar een Twizy valt die ook onder de 5000€ subsidie vanaf volgend jaar?
      unfortunately peanutbutter!

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Voor een Mazda CX-5 2.0 benzine is de inschrijving 30€ duurder geworden en de jaarlijkse taks 30€ goedkoper .
        Zal die wel in 2016 inschrijven
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Paar andere voorbeelden:

Audi RS3

2015
          BIV: € 1287,04
          VB: € 590,57

2016
          BIV: € 1618,04
          VB: € 620,69
          --------------------------
          JAG XE-S

2015
          BIV: € 1487,34
          VB: € 776,42

2016
          BIV: € 1864
          VB: € 827,67

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Is er nog een simulator online voor de oude berekening?
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• afhankelijk van de datum van inschrijving die je invult heb je de oude of de nieuwe berekeningsmethode hé...
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Mijn renault laguna coupé 2.0dci
                BIV 308 -> 401
                VB 405 -> 516

valt nog mee, denk dat het de herverkoopwaarden niet echt beinvloed.
                Last edited by SteakFriet; 15/12/2015, 14:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Is er nog een simulator online voor de oude berekening?
                  ja, als je in bovengenoemde simulator de inschrijvingsdatum op dit jaar nog zet heb je de oude prijzen. Vanaf je 1/1/16 selecteert zijn de nieuwe prijzen van tel.

edit: KDF was sneller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                    Mijn renault megane coupé 2.0dci
                    BIV 308 -> 401
                    VB 405 -> 516

valt nog mee, denk dat het de herverkoopwaarden niet echt beinvloed.
                    Ik denk dat je de impact van "slechts" €100 verhoging per jaar niet mag onderschatten bij veel mensen. In het huidige systeem is er ook slechts een verschil van €100 tussen 11 en 12 fiscale pk's maar toch mijden veel mensen die 12 fiscale pk's omwille van te veel taksen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Ik denk dat je de impact van "slechts" €100 verhoging per jaar niet mag onderschatten bij veel mensen. In het huidige systeem is er ook slechts een verschil van €100 tussen 11 en 12 fiscale pk's maar toch mijden veel mensen die 12 fiscale pk's omwille van te veel taksen...
                      en dan komen ze zagen om 1000 euro van de prijs te doen omdat ze 10 jaar lang 100 euro meer taks moeten betalen

Comment

• Dat is het probleem nu eh voor veel mensen.
                        Vroeger kocht je gewoon een brave diesel of benzine uitvoering en reed je die auto "op".
                        Nu moet je gaan kijken naar een zuinige uitvoering want de brandstofkosten stijgen.
                        Dan is er nog es het feit dat niemand weet wat er binnen 2 jaar gaat veranderen qua taksen...

Net even gekeken voor een xc60 D4 en het is toch dubbel zoveel.
                        137, 405 naar 650, 468

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk Berichten
                          Dan is er nog es het feit dat niemand weet wat er binnen 2 jaar gaat veranderen qua taksen...
                          hoelang nog weten we niet maar wss toch sneller dan we denken:
                          1. Er wordt onderzocht of een kilometerheffing voor personenwagens op termijn kan worden ingevoerd. In dat geval verdwijnen de forfaitaire BIV en de jaarlijkse VKB. – Op 1 april 2016 zal na acht jaar voorbereiding de kilometerheffing voor vrachtwagens van start gaan. Nadien kan de focus terug gelegd worden op de uitbreiding van dit systeem naar de toekomst toe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                            1. Er wordt onderzocht of een kilometerheffing voor personenwagens op termijn kan worden ingevoerd. In dat geval verdwijnen de forfaitaire BIV en de jaarlijkse VKB. – Op 1 april 2016 zal na acht jaar voorbereiding de kilometerheffing voor vrachtwagens van start gaan. Nadien kan de focus terug gelegd worden op de uitbreiding van dit systeem naar de toekomst toe.
                            "
                            Een kilometerheffing zou nog het eerlijkste zijn, hoe meer km's je doet hoe meer je moet bijbetalen bij de herstelling van onze karresporen.
                            Het is niet zo dat een tesla geen schade aanricht aan de wegen, integendeel die sleurt de keien uit de grond en zou dus extra moeten bijbetalen.

Comment

• Voor een kilometerheffing ben ik voorstander. Dan zou het direct wat interessanter zijn voor de M3 wel bij te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten

De fobie tegen motoren van meer dan 2000cc (11pk) dateert van veel vroeger en is heel diep geworteld. Het fiscale verschil tussen minder dan 2 liter of meer dan 2 liter was historisch dan ook veel groter, naar Frans model, maar nog niet zo erg als in Italië. Als het altijd beperkt geweest was tot 100 EUR (of het equivalent daarvan in oude Belgische franken) was er nooit een dergelijke fobie ontstaan,daar kan je wel van op aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                                  Ben je zeker ? België kennende .....
                                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Voor een kilometerheffing ben ik voorstander. Dan zou het direct wat interessanter zijn voor de M3 wel bij te houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
                                    Volledig mee eens. Ik doe 40k km per jaar, en ben bereid om daarvoor te betalen... op voorwaarde dat ik dan minder in de file zal staan.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Voor mijn Mazda 6.

BIV van 133€ naar 527€ in 2016.
                                      VB van 497€ naar 583€ in 2016.

Weer iets moeilijker om die verkocht te krijgen in 2016.

Comment

Volledig mee eens. Ik doe 40k km per jaar, en ben bereid om daarvoor te betalen... op voorwaarde dat ik dan minder in de file zal staan.
                                        Ook ik ben fan, een eerlijker systeem bestaat niet.

Comment

Ja, een fillevrij vak voor diegene die wat meer kunnen/willen betalen. Roep het maar niet te hard zodat ze niet op het idee komen...

Comment

Working...
                                          X