Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
    Indeed... Crevits was continu die km-heffing aan het promoten, krijgt nu minder stemmen dan in verkiezing daarvoor, je hoopt dat ze daar iets uit leren!

"Slimme meters" (voor elektriek) heb ik ook terug horen vallen, daar zijn echt enkel nadelen aan, Vanden Bossche heeft dat 2 jaar geleden op hold gezet... al die variabele meters zorgen ervoor dat je onmogelijk kunt bijhouden of de eindfactuur eigenlijk wel klopt + nog s gratis bestraling
    Ik weet niet waar je het uithaalt dat je niet meer kan bijhouden of de eindfactuur klopt of niet bij slimme meters. Het voordeel is net dat alles veel controleerbaarder wordt. Ik kan u ook vertellen dat ze al bezig zijn en vele slimme meters geinstalleerd zijn. Ik werk in de energiesector en volg het mee op de voet.
    Slimme meters heeft tal van voordelen. De straling zal niet goed zijn maar het kan eveneens via kabeltelivise of ineternetverbinding gaan. GPRS is idd ook een optie.

On topic: kmheffing is vrij ridicuul. Wel ben ik ook van de mening, hoe meer rijden hoe meer betalen maar moet ook rekening gehouden worden met verbruik etc.. accijnzen op benzine lijkt me enige eerlijke oplossing voor iedereen.
    Last edited by SteakFriet; 30/07/2014, 11:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
      Onze laatste omgebouwde c63 naar lichte vracht was voor een advocaat. Die had nog een bmw voor privegebruik en zijn zaak was bij hem thuis. Hij zei me dat zijn boekhouder gezegd had dat hij in zijn situatie geen VAA moest betalen wegens geen private kilometers. Voor alles zijn er manieren om iets uit te leggen...
      Klopt BVBA of NV op thuisadres en je kan een vrijstelling van VAA krijgen. Mits je kan aantonen dat de wagen enkel voor beroepsdoeleinden wordt gebruikt. In jouw voorbeeld is het ook perfect te verklaren. BMW kan als gewone wagen privé gebruikt worden en mercedes enkel beroepsmatig.

Enkel DIV krijgt wel de inschrijvingen toe. En die ziet ook een zware mercedes als LV op een zaak ingeschreven. Automatisch is DIV ook aan FOD Financiën gelinkt (weet ik van bij FOD Financiën Lier want ik heb daar destijds ook achter geïnformeerd). Dus het bedrijf komt dan automatisch in het systeem van prioriteit controles. In jouw voorbeeld moet die advocaat dan wel zeker zijn dat hij alles 100% kan verklaren en uitleggen. Mij werd zo een constructie ten stelligste afgeraden.

Comment

• Hoorde 1 of andere minister dat er eind november een wijziging zou komen van de jaarlijkse rijtaks? Daar spreken ze nu toch al lang over, lijkt wel een ezelsdracht. Iemand meer info?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
          Klopt BVBA of NV op thuisadres en je kan een vrijstelling van VAA krijgen. Mits je kan aantonen dat de wagen enkel voor beroepsdoeleinden wordt gebruikt. In jouw voorbeeld is het ook perfect te verklaren. BMW kan als gewone wagen privé gebruikt worden en mercedes enkel beroepsmatig.

Enkel DIV krijgt wel de inschrijvingen toe. En die ziet ook een zware mercedes als LV op een zaak ingeschreven. Automatisch is DIV ook aan FOD Financiën gelinkt (weet ik van bij FOD Financiën Lier want ik heb daar destijds ook achter geïnformeerd). Dus het bedrijf komt dan automatisch in het systeem van prioriteit controles. In jouw voorbeeld moet die advocaat dan wel zeker zijn dat hij alles 100% kan verklaren en uitleggen. Mij werd zo een constructie ten stelligste afgeraden.
          1 km rijden voor niet beroepsdoeleinden = volle VAA.

Tenzij je echt ELKE km kan aantonen aan de hand van een GPS logger.. Zou ik er niet aan beginnen. Je zal maar na 4 jaar plots 40-50000 VAA moeten bijbetalen :s
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
            Hoorde 1 of andere minister dat er eind november een wijziging zou komen van de jaarlijkse rijtaks? Daar spreken ze nu toch al lang over, lijkt wel een ezelsdracht. Iemand meer info?

Zou reeds voor begin volgend jaar zijn voor nieuw ingeschreven voertuigen,maar ze spreken over DIESELwagens ,geen woord over benzinewagens,ik zou het heel graag weten met mijn Ron98 slurpend hok met 336gr/km Co uitstoot,wie kan er uitsluitsel over geven??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
              Zou reeds voor begin volgend jaar zijn voor nieuw ingeschreven voertuigen,maar ze spreken over DIESELwagens ,geen woord over benzinewagens,ik zou het heel graag weten met mijn Ron98 slurpend hok met 336gr/km Co uitstoot,wie kan er uitsluitsel over geven??
              Vergroening betekent co2 belasting zoals in Luxemburg en Duitsland.
              Geen idee wat ze gaan uitsteken maar ik vrees niet veel goeds....

Maar zou dat enkel voor de nieuwe inschrijvingen zijn of voor iedereen?
              En als ze oude wagens die onbekende co2 hebben er gewoon iets gaan opplakken groter dan 2l is 300g co zoals de biv....
              Polo 6n 1.4

Comment

• en dat terwijl dat ze gewoon de VAG wagens zouden moeten extra belasten...
                lets have some more member berries

Comment

• het momentum kon idd beter

Comment

• de BIV berekening is toch nog maar net aangepast en zo komen al met iets nieuws?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      Vergroening betekent co2 belasting zoals in Luxemburg en Duitsland.
                      Geen idee wat ze gaan uitsteken maar ik vrees niet veel goeds....

Maar zou dat enkel voor de nieuwe inschrijvingen zijn of voor iedereen?
                      En als ze oude wagens die onbekende co2 hebben er gewoon iets gaan opplakken groter dan 2l is 300g co zoals de biv....
                      Enkel voor nieuwe inschrijvingen,althans naar ik het begrepen heb...zou in de orde van zo'n 10% meer op jaarbasis gaan ,met m'n jaarlijks tax atm van een kleine 2.500,00€ /jaar kan dat al tellen,maar vind het nogal meevallen eerlijk gezegd...als ze benzinewagens ook gaan hervormen natuurlijk,maar ik vrees ervoor..er komen harde tijden aan voor de autoliefhebber..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        de BIV berekening is toch nog maar net aangepast en zo komen al met iets nieuws?
                        Nog maar net? 4 jaar geleden bedoel je

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                        Enkel voor nieuwe inschrijvingen,althans naar ik het begrepen heb...zou in de orde van zo'n 10% meer op jaarbasis gaan ,met m'n jaarlijks tax atm van een kleine 2.500,00€ /jaar kan dat al tellen,maar vind het nogal meevallen eerlijk gezegd...als ze benzinewagens ook gaan hervormen natuurlijk,maar ik vrees ervoor..er komen harde tijden aan voor de autoliefhebber..
                        Jij vindt dit meevallen 2500€ taks waar je niets aan hebt? Da's 1800 liter van je dure ron98 of 12000km aan een gemiddeld verbruik van 15 liter

Comment

• Ik heb deze week nog maar pas iets ingeschreven met een co van (veel) meer dan 300. Ik denk dat ik er goed aan gedaan heb van hem nu in te schrijven, want ik wou nog wachten tot januari 2016 omdat hij dan een jaar ouder is. Onder het huidige systeem zou hij dan iets goedkoper zijn. Onder het nieuwe systeem wie weet?

Is wel een benzine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

Jij vindt dit meevallen 2500€ taks waar je niets aan hebt? Da's 1800 liter van je dure ron98 of 12000km aan een gemiddeld verbruik van 15 liter
                            Boh,ik rij er maar max 8maand/jaar mee,in de winterperiode geef ik altijd m'n nr-plaat binnen en trek nog iets terug..als ze die 10%hanteren kom ik aan een 166€ op die 8 maanden meerkost ,valt mee,toch,daarvoor ga ik hem niet wegdoen hoor..Eigenlijk wordt een mens gestraft alleen maar om het bezit,want wie vervuilt het meest?ik met mijn benzineslurpend hok(18liter gemiddeld) 8000 km/jaarbasis,dit jaar maar een 5000km,of de leasingdieselrijder(die de dans ontspringen met z'n 100.000km ?),platte belastingverhoging onder het mom van het milieu ,betaald door de gewone werkmens..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                              Boh,ik rij er maar max 8maand/jaar mee,in de winterperiode geef ik altijd m'n nr-plaat binnen en trek nog iets terug.
                              Dit is wat ik ook zou willen doen. Maar hoe schrijft ge hem dan terug in op uw naam? Ge hebt dan toch geen 'aanvraag tot inschrijving' meer.

Edit: er valt mij nu iets te binnen. Als ge hem opnieuw inschrijft, dan zult ge wel onder dat nieuwe systeem gaan vallen (want na 2016)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                Dit is wat ik ook zou willen doen. Maar hoe schrijft ge hem dan terug in op uw naam? Ge hebt dan toch geen 'aanvraag tot inschrijving' meer.

Bij uw verzekeringsagent gaan ,die geeft u een formulier mee met een zegel/ of stempel? en naar het DIV kantoor gaan ,,dag nadien heb je uw nieuwe nr-plaat ,kees is klaar

Comment

• Ik vind nergens iets concreet terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten

Edit: er valt mij nu iets te binnen. Als ge hem opnieuw inschrijft, dan zult ge wel onder dat nieuwe systeem gaan vallen (want na 2016)?
                                    Klopt,maar dan nog ga ik winst maken,vorig jaar zo'n kleine 1000€ teruggetrokken,en dit hok moet geen strooizout meer zien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                      Ik vind nergens iets concreet terug.
                                      De simulatietool is nog niet aangepast, je kan maar berekenen tot 31/12/2015 (https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top)
                                      Het is dus nog niet geweten hoeveel duurder een (diesel)wagen wordt bij (her)inschrijving op 1/1/16. Afwachten dus ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                        De simulatietool is nog niet aangepast, je kan maar berekenen tot 31/12/2015 (https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top)
                                        Het is dus nog niet geweten hoeveel duurder een (diesel)wagen wordt bij (her)inschrijving op 1/1/16. Afwachten dus ...
                                        Het zou wel zuur zijn, mocht je "voordelige" diesel plots een pak duurder worden qua BIV en VB, wat bij sommigen op de 2dehandsmarkt zeker zal meespelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                          4 jaar - de overgangsperiode = pas aangepast...

Comment

Working...
                                          X