Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    4 jaar - de overgangsperiode = pas aangepast...
    *peut*

berekening voor nieuwe voertuigen ging al direct in 2012 in
    overgangsperiode was er enkel voor 2de hands 1/3, 2/3 en dit ligt ook al bijna 2j. achter ons...

en daarbij het gaat hier niet om éénmalige biv maar om jaarlijkse verkeersbelasting

Comment

• Het trekt gewoonweg op niks dat ze dit nu alweer veranderen. De vorige verandering is nog maar net verwerkt of er is al een nieuwe... Bepaalde wagens zullen hierdoor onverkoopbaar worden in Vlaanderen.

Comment

• Had deze kutregering al niet beslist de accijns op diesel te verhogen als sturende maatregel?

Nu grijpen ze dit aan om onder het mom van vergroening de doorsnee burger nog meer geld uit z'n zakken te slaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Had deze kutregering al niet beslist de accijns op diesel te verhogen als sturende maatregel?

Dat was enkel een denkpiste. Het omgekeerde cliquetsysteem van de vorige regering was wel nog altijd in werking als ik mij niet vergis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
            *peut*

berekening voor nieuwe voertuigen ging al direct in 2012 in
            overgangsperiode was er enkel voor 2de hands 1/3, 2/3 en dit ligt ook al bijna 2j. achter ons...

en daarbij het gaat hier niet om éénmalige biv maar om jaarlijkse verkeersbelasting
            peut
            ik koop dan ook niet nieuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Dat was enkel een denkpiste. Het omgekeerde cliquetsysteem van de vorige regering was wel nog altijd in werking als ik mij niet vergis.
              Correct me if I'm wrong, maar was dit niet voorzien in de taxshift om tegen 2018 de accijnzen te verhogen met ruim 10cent +btw?

De accijnsverhoging van diesel tegen 2018 betekent voor de dieselrijders een meerprijs van 95 tot 133 euro per jaar. Dat berekende mobiliteitsclub VAB, die het ‘anti-dieselbeleid’ afkeurt omdat het de particuliere autobezitter ‘zwaar zal treffen’. Particuliere autobezitters wachten minimaal acht jaar om over te gaan tot de aankoop van een andere wagen. ‘Wijzigingen in de autofiscaliteit vragen dus om een langere overgangsperiode’, aldus VAB.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Had deze kutregering al niet beslist de accijns op diesel te verhogen als sturende maatregel?
                Gaat heel geleidelijk. Nu merk je daar weinig van omdat de olieprijzen maar blijven zakken. Of toch niet stijgen. Normaal had diesel al onder de 1 euro moeten staan. Eens de olieprijzen zouden gaan stijgen gaat diesel veel sneller terug omhoog gaan. Gespreid over 3 jaar (2015-2016-2017). Tegen 2018 zou dieselprijs = benzineprijs 95oct moeten staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  peut
                  ik koop dan ook niet nieuw.
                  Wat jij koopt is naast de kwestie.
                  Feit is dat die wijziging er van 2011 is met ingang in 2012.

En nogmaals, BIV wijzigt NIET enkel de verkeersbelasting. Is precies heel moeilijk te verstaan voor sommigen blijkbaar.

Comment

Klopt.

Ik had eind 2011 mijn M3 gekocht via de zaak. Toen het eindelijk was beslist hoe het VAA ging berekend worden (zeer nadelig voor deze M3 via de zaak) heb ik hem dan maar prive overgekocht.

Comment

• Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Om eerlijk te zijn heb ik al spijt da ik geen Tesla hebt gekocht. Nu die kut regering blijkbaar weer wat geld wil gaan uitdelen voor de aankoop van een elektromobiel.. Je moet al geen BIV betalen, de VAA is om te lachen en zo goed als geen VB en 120% aftrekbaar en je trekt aan de lichten er iedereen af en je kan er nog aan bijdragen om je medemens in het donker te zetten als het afschakelplan deze winter in werking treedt.. Ja dom kieken dat ik ben

Ik zou om de staat en mijn medemens te bedanken nog wel met veel plezier een perso plaat gekocht hebben met opschrift : THX-2-U
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

Comment

En nogmaals, BIV wijzigt NIET enkel de verkeersbelasting. Is precies heel moeilijk te verstaan voor sommigen blijkbaar.

Dat is zeker?
                        Staat op punt een bon te tekenen van een benzine met relatief hoge co2. Verkeersbelasting is maar zo maar belangrijker is dat de BIV niet stijgt.
                        Als die dus onveranderd blijft in 2016 dan is dat goed om te weten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                          Dat is zeker?
                          Staat op punt een bon te tekenen van een benzine met relatief hoge co2. Verkeersbelasting is maar zo maar belangrijker is dat de BIV niet stijgt.
                          Als die dus onveranderd blijft in 2016 dan is dat goed om te weten!
                          In de loop van de volgende weken zal er waarschijnlijk meer duidelijkheid komen. Op dit moment is het nog allemaal gissen. Ik dacht wel gelezen te hebben dat één van de denkpistes was om de BIV en VB te combineren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                            In de loop van de volgende weken zal er waarschijnlijk meer duidelijkheid komen. Op dit moment is het nog allemaal gissen. Ik dacht wel gelezen te hebben dat één van de denkpistes was om de BIV en VB te combineren.
                            Tja maar ik heb die bon hier liggen en hoe langer ik wacht met te tekenen, hoe langer het duurt voor de wagen hier is en is nu al 9 maanden ;-)
                            Vandaar dat ik uiteraard asap iets wil weten!

Comment

• Die verkeersbelasting slaat idd. nergens op.
                              Aan het tankstation aan de praat geraakt met een Brit die identiek dezelfde IS300h als de onze had (maar dan met het stuur rechts uiteraard).
                              Viel bijna achterover toen ik hoorde dat hij daar in de UK jaarlijks...20 pond verkeersbelasting voor betaalt.
                              Wij betalen hier 590,57 euro voor, da's meer dan 20 keer zoveel en ongeveer 200 euro meer dan voor de Golf die nota bene bijna dubbel zo veel verbruikt...
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Overheid moedigt jarenlang dieselgebruik aan wegens 'zuiniger', nu is dieselrijden zodanig ingebakken bij de Belgen en zijn ze volledig gedraaid met de wind, en wordt elke dieselrijder achterwaarts in de poes/ster genaaid door diezelfde overheid...

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                De schuld van de solidariteit.
                                Want voor Gaza hebben ze wel 6 miljoen gevonden.
                                En voor Audi Vorst 100 miljoen.. Alles voor de jobs he.. Dat gedoe met H. Essers is ook weer zo'n mooi voorbeeld. Zoveel vrije industriegrond maar dat incompetent wijf van een Joke Schauvliegge wil per sé een 500 jaar oud (BESCHERMD!) bos kappen.. Als minister voor milieu. En dan zeggen dat de auto de grote vervuiler is...

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Juist wel, want de overgangsmaatregel was voor 2dehands.

vertel ons eens wat er gaat veranderen in 2016!
                                  Dan zullen we het verstaan... Ik wacht af...
                                  Last edited by ; 01/10/2015, 19:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    Om eerlijk te zijn heb ik al spijt da ik geen Tesla hebt gekocht. Nu die kut regering blijkbaar weer wat geld wil gaan uitdelen voor de aankoop van een elektromobiel.. Je moet al geen BIV betalen, de VAA is om te lachen en zo goed als geen VB en 120% aftrekbaar en je trekt aan de lichten er iedereen af en je kan er nog aan bijdragen om je medemens in het donker te zetten als het afschakelplan deze winter in werking treedt.. Ja dom kieken dat ik ben
                                    De extra subsidie op de aankoop van een elektrische wagen is enkel voor particulieren hé, de zelfstandigen hadden al genoeg (teveel?) voordelen op de aankoop van een elektrische wagen. Dat vonden ze in Nederland blijkbaar ook al, om die reden hebben ze daar een beperking ingevoerd op het aankoopbedrag (of wat maar fiscaal aftrekbaar is) wat ik eigenlijk een verstandige maatregel vind... maar vooralsnog blijft een Tesla in België fiscaal gezien ontzettend interessant. Den dag dat jij eindelijk beslist om een Tesla te kopen, schaffen ze die fiscale gunst hier ook af.

Je kan er maar van genieten als je uw goesting koopt denk ik dan, zo bedek je het prijsverschil met de mantel der liefde, sort of... trek het u niet aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                      Tja maar ik heb die bon hier liggen en hoe langer ik wacht met te tekenen, hoe langer het duurt voor de wagen hier is en is nu al 9 maanden ;-)
                                      Vandaar dat ik uiteraard asap iets wil weten!
                                      9 maanden? Welke auto is dat?
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        Overheid moedigt jarenlang dieselgebruik aan wegens 'zuiniger', nu is dieselrijden zodanig ingebakken bij de Belgen en zijn ze volledig gedraaid met de wind, en wordt elke dieselrijder achterwaarts in de poes/ster genaaid door diezelfde overheid...

En voor Audi Vorst 100 miljoen.. Alles voor de jobs he.. Dat gedoe met H. Essers is ook weer zo'n mooi voorbeeld. Zoveel vrije industriegrond maar dat incompetent wijf van een Joke Schauvliegge wil per sé een 500 jaar oud (BESCHERMD!) bos kappen.. Als minister voor milieu. En dan zeggen dat de auto de grote vervuiler is...
                                        500 jaar oud bos ?

De enige parallel die je kan trekken in al die zaken is desinformatie
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                          Overheid moedigt jarenlang dieselgebruik aan wegens 'zuiniger', nu is dieselrijden zodanig ingebakken bij de Belgen en zijn ze volledig gedraaid met de wind, en wordt elke dieselrijder achterwaarts in de poes/ster genaaid door diezelfde overheid.....
                                          100% gelijk !

Eerst ongelooflijke fixatie op CO2 en dus op diesel.
                                          Wij op het forum die al 5 jaar zeggen dat benzine schoner is.
                                          En nu draaien ze plots volledig hun kar en is diesel de brandstof van de duivel !
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Working...
                                          X