Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

    De nieuwe Vlaamse regering zal de autofiscaliteit aanpassen, vooral op basis van de luchtkwaliteit.

    Dit slaat dan vooral op de in verkeerstelling (dus inschrijving).

    (bron: de tijd)

    Wat denken jullie? Gaan ze serieus deze nog extra optrekken? enja wanneer zal dit gebeuren?...

    Ik vermoed ten vroegste volgend jaar.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
    De nieuwe Vlaamse regering zal de autofiscaliteit aanpassen, vooral op basis van de luchtkwaliteit.

    Dit slaat dan vooral op de in verkeerstelling (dus inschrijving).

    (bron: de tijd)

    Wat denken jullie? Gaan ze serieus deze nog extra optrekken? enja wanneer zal dit gebeuren?...

    Ik vermoed ten vroegste volgend jaar.
    De BIV in Vlaanderen wordt toch al enkele jaren berekend op basis van CO2-uitstoot en euronorm?
    Dat ze die BIV zouden verhogen zou me wel niet verrassen, m'n vriendin heeft voor haar Volvo V60 met 2.0 diesel nog geen €100 BIV moeten betalen, in Wallonië/Brussel betaal je voor dezelfde wagen meer dan €1000 aan BIV. Euro-6 motoren kosten momenteel quasi niks aan BIV, dat zullen ze vermoed ik wel willen aanpassen.

    Comment


    • #3
      BIV verhogen? Ik hoop van niet. Ik dacht dat de BIV zou afgeschaft worden als er overgeschakeld wordt naar rekeningrijden.
      Last edited by ; 26/07/2014, 00:01.

      Comment


      • #4
        Ik heb voor mijn 530D 175€ BIV betaald, vroeger was dit 5000€!
        Dus over de laatste vlaamse BIV-aanpassing was ik zeer tevreden.

        Dat de BIV (een eenmalige kost) wat stijgt is niet zo erg, zolang de verkeersbelasting (jaarlijks terugkerende kost) en voor wie het telt het VAA (ook jaarlijks terugkerende kost) maar niet stijgt.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

        Comment


        • #5
          Rekeningrijden zie ik de eerste 10j nog niet gebeuren.

          Comment


          • #6
            kdenk dat ze het zelf nog niet weten eigenlijk wat ze precies gaan veranderen aan de autotaksen!

            rekeningrijden is op zich logischer dan hoge BIV en rijbel., hoewel ik niet zo gewonnen ben voor Orwelliaanse overheid die alles wil controleren

            nu we doen al lang aan rekeningrijden he, kost van benzine bestaat vooral uit taksen... en degene die minder verbruikt en minder rijdt koopt minder benzine en betaalt aldus minder belasting... toch het beste systeem? al de andere autobel. zouden ze moeten afschaffen

            Comment


            • #7
              Rekeningrijden ... je gaat de kilometerstanden zien "evolueren" ...

              Comment


              • #8
                Waarschijnlijk gaan ze oude "vervuilende" auto's meer laten betalen ( biv ) alles voor export dus of betalen.
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • #9
                  De tool werkt maar tot en met 31/12 van dit jaar. Veranderingen zitten er dus sowieso aan te komen.
                  Van mij moet er niets veranderen, je kan al onderweg met 317 pk voor € 427,20 aan BIV of Hybride rijden met 416 pk voor € 41,76. Meer moet dat niet worden van mij.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #10
                    De Grote Leider , droogstoppel Bourgeois , en Open Vld (Oosterweel is een breekpunt voor ons) hebben ons 2 maand geleden beloofd dat de belastingen niet zouden verhogen. Geloof die mensen nu toch eens !

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                      Ik heb voor mijn 530D 175€ BIV betaald, vroeger was dit 5000€!
                      Dus over de laatste vlaamse BIV-aanpassing was ik zeer tevreden.

                      Dat de BIV (een eenmalige kost) wat stijgt is niet zo erg, zolang de verkeersbelasting (jaarlijks terugkerende kost) en voor wie het telt het VAA (ook jaarlijks terugkerende kost) maar niet stijgt.

                      idd, hier heb ik zelf ook profijt aan gedaan bij mijn f10.

                      Maar we weten alletwee dat hier snel een aanpassing zal gebeuren.
                      Pk's en een lage biv, das een mooi liedje dat niet zal blijven duren ;-)
                      (al hoop ik het wel...)

                      Natuurlijk worden andere prachtige bolides zoals een e92 M3 tot mijn grote spijt dan weer zwaar afgestraft...

                      Comment


                      • #12
                        Volgens mij gaan ze de CO2 waarden elk jaar verminderen. Beetje zoals ze in Nederland doen. Of in "de ons omringende landen" zoals ze vaak in de mond nemen.

                        Vlaanderen gaat alles beter doen jongens! Duurdere elektriciteit en gas, verdubbeling inschrijvingsgeld universiteit, duurdere biv, rekeningrijden,...

                        Wie gaan ze nu de schuld geven?

                        Comment


                        • #13
                          Ze willen een 'budgetneutrale' aanpassing doen aan de verkeersbelasting. Als ze iets gaan aanpassen dan zal het aan de jaarlijkse verkeersbelasting zijn. Hopelijk wordt die vooral op CO2 en de euronorm gebaseerd zoals de BIV.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Ze willen een 'budgetneutrale' aanpassing doen aan de verkeersbelasting. Als ze iets gaan aanpassen dan zal het aan de jaarlijkse verkeersbelasting zijn. Hopelijk wordt die vooral op CO2 en de euronorm gebaseerd zoals de BIV.
                            Crevits wou ook een "budgetneutrale" km-heffing. Dan stellen ze van die idiote prijzen voor, waarbij feitelijk enkel de zondagsrijder of de mannen met bv. C63 AMG (die nu belachelijk veel VB betalen) "budgetneutraal" gaan rijden. Ik zie Vlaanderen nog KM-heffing doorvoeren. Allemaal een GPS kastje in de wagen dat perfect bijhoudt waar en wanneer je rijdt. Eventueel gekoppeld aan een automatische boetesysteem als je ergens 2km/h te snel rijdt. Of ze kunnen het argument verder aanvoeren om gans vlaanderen vol slimme camera's te hangen. The price of freedom.

                            Ik betaal nu een 800 EUR (give or take) verkeersbelasting per jaar. Daar kon je in hun model niet heel veel voor rijden hoor...

                            Het zal bij velen steken dat mensen die een BMW 530d kunnen betalen, zo weinig BIV moeten neerleggen. Want ja, dat krijg je als BMW een lage CO2 behaalt voor zulke sterke motoren. Daar hadden ze precies niet op gerekend.

                            Comment


                            • #15
                              Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

                              Van mij mogen ze onmiddellijk een vorm van 'Péage' invoeren. Alle snelwegen betaald gebruiken voor alle vervoersmiddelen. Zo betalen ook buitenlanders voor het gebruik van onze snelwegen. Voorwaarde is dan ook dat snelwegen perfect moeten zijn. Dat systeem heb ik altijd super gevonden. Ik doe veel snelwegen voor de firma, dus zal ik ook meer betalen. Daar heb ik geen problemen mee.
                              De BIV zouden ze moeten afschaffen. In de plaats daarvan zou er een systeem van rijtax moeten komen dat berekend wordt ahv de CO2 en de gereden kilometers. Als je dan een zwaar geval hebt van CO2, en je toch weinig kilometers doet, dan blijft het vooralsnog betaalbaar. Iemand die dan kiest om 50k km per jaar te rijden met bijvoorbeeld een Panamera turbo, die weet op voorhand wat het zal kosten.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • #16
                                De overheid moet ons geld hebben en zal wel allerlei truucjes gebruiken om het ook te bekomen: de kunst is overal te gaan rammelen, telkens niet te fel, en met een vertueus uitleg. Op het einde van de rit maakt dat 19 miljarden !
                                Betalen, dat zullen wij atlijd mogen doen...
                                En hoe meer ze in onze zakken zullen zitten, hoe meer de brave burger nog een beetje bovenop zal sparen, "voor de moeijlijke tijden"
                                Dat is allemaal geld dat niet naar de economie vloeit, en de spiraal naar beneden voedt

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Van mij mogen ze onmiddellijk een vorm van 'Péage' invoeren. Alle snelwegen betaald gebruiken voor alle vervoersmiddelen. Zo betalen ook buitenlanders voor het gebruik van onze snelwegen. Voorwaarde is dan ook dat snelwegen perfect moeten zijn. Dat systeem heb ik altijd super gevonden. Ik doe veel snelwegen voor de firma, dus zal ik ook meer betalen. Daar heb ik geen problemen mee.
                                  De BIV zouden ze moeten afschaffen. In de plaats daarvan zou er een systeem van rijtax moeten komen dat berekend wordt ahv de CO2 en de gereden kilometers. Als je dan een zwaar geval hebt van CO2, en je toch weinig kilometers doet, dan blijft het vooralsnog betaalbaar. Iemand die dan kiest om 50k km per jaar te rijden met bijvoorbeeld een Panamera turbo, die weet op voorhand wat het zal kosten.
                                  De vraag is waar de grens gaat liggen. Jij koopt misschien een 530xd omdat je comfortabel veel km's wil afleggen. Wat als die CO2 grens nog veel lager ligt waardoor je plots een muesli wagentje moet kopen om je niet blauw te betalen?

                                  Budgetneutraal is gewoon een leugen om het volk zoet te houden tot op het moment dat het sowieso wordt ingevoerd.

                                  Moest al onze BIV, wegentaks en boetes nu al tenminste naar het onderhoud van het wegennet gaan, dan zou er al veel verschil zijn.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zelf vind ik de km-heffing de meest eerlijke vorm van verkeersbelasting. Dat ik hiervoor meer zal betalen staat buiten kijf en heb ik totaal geen probleem mee.
                                    De prijzen die voorgesteld werden zijn idd iets te duur om het voor iedereen haalbaar te maken.

                                    Als de km-heffing er daadwerkelijk komt zie ik deze eerder gekoppeld aan de co-uitstoot van de betreffende wagen, ik zie niet direct (al hoop ik dit stilletjes wel) dezelfde prijzen voor bv een golf bleu en een C63.
                                    En mocht dat zo zijn zal ik wel snel een tweedehands 6.3 AMG aanschaffen 😁
                                    Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Volgens mij gaan ze de CO2 waarden elk jaar verminderen. Beetje zoals ze in Nederland doen. Of in "de ons omringende landen" zoals ze vaak in de mond nemen.

                                      Vlaanderen gaat alles beter doen jongens! Duurdere elektriciteit en gas, verdubbeling inschrijvingsgeld universiteit, duurdere biv, rekeningrijden,...

                                      Wie gaan ze nu de schuld geven?
                                      De schuld van de solidariteit.
                                      Want voor Gaza hebben ze wel 6 miljoen gevonden.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Van mij mogen ze onmiddellijk een vorm van 'Péage' invoeren. Alle snelwegen betaald gebruiken voor alle vervoersmiddelen. Zo betalen ook buitenlanders voor het gebruik van onze snelwegen. Voorwaarde is dan ook dat snelwegen perfect moeten zijn. Dat systeem heb ik altijd super gevonden. Ik doe veel snelwegen voor de firma, dus zal ik ook meer betalen. Daar heb ik geen problemen mee.
                                        De BIV zouden ze moeten afschaffen. In de plaats daarvan zou er een systeem van rijtax moeten komen dat berekend wordt ahv de CO2 en de gereden kilometers. Als je dan een zwaar geval hebt van CO2, en je toch weinig kilometers doet, dan blijft het vooralsnog betaalbaar. Iemand die dan kiest om 50k km per jaar te rijden met bijvoorbeeld een Panamera turbo, die weet op voorhand wat het zal kosten.

                                        hier kan ik mij volledig in vinden!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X