Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
    Hier vrees ik dus ook voor.

Een 30d inschrijven is een lachertje geworden, het spreekt voor zich dat dit niet zal blijven duren.
    Pk's zullen en moeten belast worden door de overheid ongeacht de uitstoot :-(

Ik moet spontaan denken aan bv de eerste suv's (X5 en dergelijke) die massaal als lichte vracht werden ingeschreven.
    Hier werd ook een mouw aangepast.
    Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
    Welke mouw hebben ze daar aangepast? Aan die X5 LV?

Is het niet nog steeds zo dat je nog zo goed als geen BIV en taks moet betalen op bijvoorbeeld een RS6 die omgebouwd werd naar LV

vroeger, en vandaag in Wallonië nog steeds, moest je 5000 BIV voor een 30d betalen. volledig van de pot gerukt eigenlijk. Wil zelf niet weten wat je dan moest betalen aan BIV voor een C63 AMG
    Last edited by germinal; 26/07/2014, 16:46.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

De X5 moest je niet ombouwen, die kon je zo inschrijven als LV ;-)
      Natuurlijk kon da ni blijven duren.

Vroeger in Vlaanderen was 5K biv het maximum, zowel voor een 30d en een C63
      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Weeral iets bijgeleerd dan inschrijven als LV (bv C63) dan zit je toch nog vast aan de VAA, niet?

Comment

Kan je als particulier toch ook inschrijven als LV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Welke mouw hebben ze daar aangepast? Aan die X5 LV?

Is het niet nog steeds zo dat je nog zo goed als geen BIV en taks moet betalen op bijvoorbeeld een RS6 die omgebouwd werd naar LV

vroeger, en vandaag in Wallonië nog steeds, moest je 5000 BIV voor een 30d betalen. volledig van de pot gerukt eigenlijk. Wil zelf niet weten wat je dan moest betalen aan BIV voor een C63 AMG
            €5000 was het maximumbedrag, dat was vanaf 211 PK (denk ik), dus of je nu een G65 AMG of een Golf GTI koopt, in Wallonië en Brussel is dat voor beide €5000 BIV.

Comment

EDIT: dit forum doet precies raar, reactie stond dubbel

Comment

***Begint zijn zoektocht naar een woning in Duitsland***

Voor 300 all in valt er daar wel iets te huren, en een zeer toffe studentenstad ook trouwens
                Anbieten. Suchen. Finden. Die größte Auswahl an Wohnungen, Häusern und Gewerbeflächen findest du nur bei ImmoScout24. Immobilien ab 0€ vermieten ✓ Jetzt Traumwohnung finden ✓ ImmobilienScout24
                Polo 6n 1.4

Comment

dubbel
                  Last edited by verbatim2; 26/07/2014, 18:59.
                  Polo 6n 1.4

Comment

Ivm die lichte vracht, blijft dat behouden of zijn er wijzigingen opkomst?

Comment

over LV spreken ze al jaren om het af te schaffen voor partikulieren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                        ***Begint zijn zoektocht naar een woning in Duitsland***

Voor 300 all in valt er daar wel iets te huren, en een zeer toffe studentenstad ook trouwens
                        http://www.immobilienscout24.de/Such...ne_step_search
                        Mijn echtgenote is Duitse. Ons kind gaat tweetalig worden opgevoed. Van zodra de shit me hier te erg wordt, emigreer ik naar de Heimat.

Hoewel het daar ook geen rozengeur en maneschijn is lol.

Comment

Net nog s gekeken voor 1995 E34 525i (zo'n beetje mijn favo. auto): 1600 BIV en 587 per jaar!

Voor een E60 M5 kan je op 10.000 euro BIV + 2400 per jaar uitkomen! Is een echte youngtimer-pestbelasting!

s benieuwd wat ze gaan veranderen aan de taksen... zal netto voor de overheid wel positief moeten uitdraaien, dat is het enige dat ze voorop stellen denk k
                          Last edited by ; 26/07/2014, 20:30.

Comment

Voor mij zal het hoe dan ook een rol spelen voor m'n nieuwe wagen want momenteel is het :

Bivv : 2890€ jaarlijks: 770€

Tis nu niet dat het overdreven veel is maar ik heb wel de luxe dat ik hem in december dit jaar nog kan inschrijven of pas in januari volgend jaar. Zal afhangen van wat ze uiteindelijk zullen beslissen, of kunnen ze zoiets kenbaar maken en invoeren dag van kenbaarheid?

Comment

Laat ons niet panikeren op voorhand, er zitten geen sossen in de regering, dus de andere partijen kunnen het niet maken om een forse belangverhoging qua auto's door te voeren.
                              Open VLD is haar vergissing qua pestbelastingen (hopelijk) nog niet vergeten.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                Laat ons niet panikeren op voorhand, er zitten geen sossen in de regering, dus de andere partijen kunnen het niet maken om een forse belangverhoging qua auto's door te voeren.
                                Open VLD is haar vergissing qua pestbelastingen (hopelijk) nog niet vergeten.
                                Alle concurrentie van de VLD zit nu natuurlijk wel in de regering, dus veel stemmen zouden zo'n zaken hen niet meer kunnen kosten denk ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Kan je als particulier toch ook inschrijven als LV.
                                  Ja natuurlijk maar dan betaal je die auto wel met netto-inkomsten... Wat niet echt ideaal is als je de keuze hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                    Voor mij zal het hoe dan ook een rol spelen voor m'n nieuwe wagen want momenteel is het :

Bivv : 2890€ jaarlijks: 770€

Tis nu niet dat het overdreven veel is maar ik heb wel de luxe dat ik hem in december dit jaar nog kan inschrijven of pas in januari volgend jaar. Zal afhangen van wat ze uiteindelijk zullen beslissen, of kunnen ze zoiets kenbaar maken en invoeren dag van kenbaarheid?
                                    2800 BIV? Wat voor wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                      2800 BIV? Wat voor wagen?
                                      Maserati Ghibli

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Mijn echtgenote is Duitse. Ons kind gaat tweetalig worden opgevoed. Van zodra de shit me hier te erg wordt, emigreer ik naar de Heimat.

Hoewel het daar ook geen rozengeur en maneschijn is lol.
                                        Hoe het daar is hangt volledig af van je perrsoonlijke situatie. Liefst van al luxburg maar vastgoedprijzen......
                                        Zonder diploma moet je er niet aan beginnen denk ik.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                          Ivm die lichte vracht, blijft dat behouden of zijn er wijzigingen opkomst?
                                          Men spreekt idd al jaren van dat systeem te veranderen. Hier is echter niet zoveel geld te rapen, er is maar een heel klein percentage van lichte vrachtwagens die omgebouwde personenwagens zijn met +250 pk.
                                          En een lichte vracht heeft geen VAA, daarom dat het zo interessant is...
                                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                                          X