Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Dus je kan in België perfect een RS6 als LV inschrijven zonder BIV/verkeersbelasting/VAA te betalen?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • #62
      klopt,geen BIV,weinig tax,geen VAA ook niet dacht ik..

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
        En een lichte vracht heeft geen VAA, daarom dat het zo interessant is...
        Ik zou misschien best eens de wetgeving erop gaan nalezen vooraleer je dit zo aan je klanten gaat vertellen.

        https://multimediafiles.kbcgroup.eu/...ijfsauto_s.pdf (pag 17)



        http://financien.belgium.be/nl/binar...306-221503.pdf (pag 15)
        Last edited by Gordon Gekko; 27/07/2014, 13:30. Reden: Links toegevoegd
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Dus je kan in België perfect een RS6 als LV inschrijven zonder BIV/verkeersbelasting/VAA te betalen?
          Mits ombouw naar lichte vracht ja.

          Zelfs de Ford focus RS kon je als LV inschrijven. Zonder achterbank dacht ik

          Comment


          • #65
            één ding is zeker, iedereen die met een auto rijdt, firmawagen of niet, wordt geneukt de komende jaren... hoe minder CO2 en hoe lichter uw moteurke, hoe zachter je gepakt wordt, maar iedereen zal een al dan niet stevige beurt krijgen

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door cooperguy Bekijk Berichten
              één ding is zeker, iedereen die met een auto rijdt, firmawagen of niet, wordt geneukt de komende jaren... hoe minder CO2 en hoe lichter uw moteurke, hoe zachter je gepakt wordt, maar iedereen zal een al dan niet stevige beurt krijgen

              zeer zeker!
              Zelfs mocht iedereen nu abrupt omschakelen naar bv een Tesla/Nissan Leaf/exc...
              Zal de overheid snel rijtaks heffen op basis van het aantal kw.
              Iets waar deze wagens nu een vrijstelling voor krijgen....
              Draai of keer het hoe je wilt, betalen zullen we!

              Daarom ik steeds koop waar ik zin in heb zolang het haalbaar blijft.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

                Zelfs de Ford focus RS kon je als LV inschrijven. Zonder achterbank dacht ik
                Sowieso, anders is het ook geen lichte vracht ...

                Comment


                • #68
                  Inderdaad, dat dacht ik al.. Ook VAA op LV (personenauto)
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Inderdaad, dat dacht ik al.. Ook VAA op LV (personenauto)
                    Weeral iets bijgeleerd ,nu aangezien ik ambtenaar ben ,totaal geen last van..benieuwd hoelang het achterpoortje voor LV voor particulieren nog blijft openstaan,zie dat wel zitten zo'n RR HSE Sport V8 op lpi en LV

                    Comment


                    • #70
                      Sommigen denken dat LV een superoplossing is, maar je rijdt wel met een auto zonder achterbank, hé.

                      Je moet ook beroepshalve kunnen verantwoorden dat je een LV nodig hebt.
                      Voor een aannemer zal dat gemakkelijker zijn dan bv voor een advocaat.
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                      Comment


                      • #71
                        Maar die zal het dan wel beter kunnen uitleggen, zoiets in de aard van: "ik heb zoveel dossiers die ik moet meenemen" ...

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          Sommigen denken dat LV een superoplossing is, maar je rijdt wel met een auto zonder achterbank, hé.
                          Je moet ook beroepshalve kunnen verantwoorden dat je een LV nodig hebt.
                          Voor een aannemer zal dat gemakkelijker zijn dan bv voor een advocaat.
                          Als particulier moet je LV uiteraard niet verantwoorden en in het geval dat je bv. 10.000 euro biv en 2.500 euro rijbel. per jaar vermijdt, dat maakt toch wel wat verschil?!

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                            Als particulier moet je LV uiteraard niet verantwoorden en in het geval dat je bv. 10.000 euro biv en 2.500 euro rijbel. per jaar vermijdt, dat maakt toch wel wat verschil?!
                            idd denk ik ook

                            Comment


                            • #74
                              er zijn ook mensen die af en toe een zware auto nodig hebben. die hebben dan de keuze genomen om een klein daily autootje te hebben, en een zware lichte vracht. t zou zonde zijn om anders zoveel taksen te betalen voor een auto die amper rijd.
                              mijn dodge rijd zo een 1000-2000km/jaar en betaal 148€ tax/jaar. in NL hebben ze die taksen hervormd en kost zo een auto ginder 3300€/jaar. de profiteurs haal je er zo wel uit, maar je maakt het ook gewoon onmogelijk voor de mensen waar het wel gerechtvaardigd was.

                              hoe meer achterdeurtjes wij gaan vinden om geld te besparen, hoe meer de overheid die achterpoortjes gaat sluiten om u de volle pot aan te rekenen. met die LV's was er een paar jaar terug ook een grotere verkoop van die zware terreinwagens (bmw X3-X5, porsche cayennes, ...). stuk voor stuk allemaal als LV ingeschreven terwijl die gewoon gezinswagens waren

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                er zijn ook mensen die af en toe een zware auto nodig hebben. die hebben dan de keuze genomen om een klein daily autootje te hebben, en een zware lichte vracht. t zou zonde zijn om anders zoveel taksen te betalen voor een auto die amper rijd.
                                lichte vracht voor (omgebouwde) personenwagens is nu uitzondering op de regel
                                maar lage BIV en lage rijbel. per jaar zou de regel moeten zijn voor alle personenwagens

                                je betaalt al 21% btw op de aankoop
                                eco-belasting op auto's vind ik enkel te verantwoorden door accijnzen in benzine- en dieselprijzen...

                                Comment


                                • #76
                                  De oplossing is nochtans vrij eenvoudig, in de zin van, praktisch haalbaar.

                                  Zoals een ander forumlid heeft geopperd (weet niet meer wie, mijn excuses) kan je eventueel werken zoals de huidige tarifering van de nutsvoorziening, met voorschotten dus. Op de jaarlijkse autokeuring wordt toch je kilometerstand genoteerd zodat dan jaarlijks (pro rata) het gereden aantal kilometers kan worden berekend. Op basis van het gereden aantal kilometers wordt dan je verkeersbelasting berekend (eerste jaar kan je met forfait werken). Daarbovenop wordt op de keuring ook de uitstoot gemeten. Men kan daar alles meten, dus niet enkel CO2 maar ook Nox, fijn stof etc. Die gemeten uitstoot wordt dan getoetst aan een schaal van vervuilend tot vervuilender (ecoscore?) Die schaal fungeert dan als coëfficiënt waarmee de eerder verrekende kilometerstand zal worden vermenigvuldigd. Een dergelijk systeem is in mijn ogen het eerlijkst omdat het, één, gebaseerd is op werkelijk aantal gereden kilometers, en twee, op de werkelijke uitstoot (eventueel werken met een rollenbank?).

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                    De oplossing is nochtans vrij eenvoudig, in de zin van, praktisch haalbaar.

                                    Zoals een ander forumlid heeft geopperd (weet niet meer wie, mijn excuses) kan je eventueel werken zoals de huidige tarifering van de nutsvoorziening, met voorschotten dus. Op de jaarlijkse autokeuring wordt toch je kilometerstand genoteerd zodat dan jaarlijks (pro rata) het gereden aantal kilometers kan worden berekend. Op basis van het gereden aantal kilometers wordt dan je verkeersbelasting berekend (eerste jaar kan je met forfait werken). Daarbovenop wordt op de keuring ook de uitstoot gemeten. Men kan daar alles meten, dus niet enkel CO2 maar ook Nox, fijn stof etc. Die gemeten uitstoot wordt dan getoetst aan een schaal van vervuilend tot vervuilender (ecoscore?) Die schaal fungeert dan als coëfficiënt waarmee de eerder verrekende kilometerstand zal worden vermenigvuldigd. Een dergelijk systeem is in mijn ogen het eerlijkst omdat het, één, gebaseerd is op werkelijk aantal gereden kilometers, en twee, op de werkelijke uitstoot (eventueel werken met een rollenbank?).
                                    Satan!!

                                    Zwijg mij van toleranties op rollenbanken

                                    En wil je dan iedereen elk jaar naar de keuring laten gaan? Ook nieuwe wagens? De wachttijden gaan enkel toenemen en de kost van de keuring ook.

                                    Het meest eenvoudige is wegvallen verkeersbelasting en verhogen van accijnzen (zoals eerder aangehaald). Dan betaal je enkel als je rijdt en is er geen nood aan dure controlemaatregelen.

                                    Wel jammer dan voor de pompstations in de grensstreken (zie situatie in Nederland na verhogen accijnzen).

                                    Comment


                                    • #78
                                      De concrete invulling van de regeringsverklaring komt na vakantiereces, zo lang is het niet meer wachten om te weten wat ze voor ons voorbereid hebben! Het belooft spannend te zijn, zoals altijd hoopt iedereen dat hij aan het ergste zal ontsnappen, maar dat zal blijkbaar tevergeefs zijn : de automobilist is een te gemakkelijke prooi !

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Satan!!

                                        Zwijg mij van toleranties op rollenbanken

                                        En wil je dan iedereen elk jaar naar de keuring laten gaan? Ook nieuwe wagens? De wachttijden gaan enkel toenemen en de kost van de keuring ook.
                                        De eerste jaren kan je werken met een forfait, berekend op de 'normuitstoot'. Alleen zit je dan wel met het probleem dat nieuwe wagens, uitgerust met een trekhaak geen forfait moeten betalen, en deze zonder, wel het forfait. Maar dat kan je dan weer oplossen door na de eerste keuring een verrekening te maken van de aangerekende forfaits.

                                        Ik zou het niet zozeer een 'dure' controlemaatregel noemen. De instellingen zijn er, de werkkrachten zijn er. Je hebt enkel een aangepast wettelijk en logistiek kader nodig.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                          Als particulier moet je LV uiteraard niet verantwoorden en in het geval dat je bv. 10.000 euro biv en 2.500 euro rijbel. per jaar vermijdt, dat maakt toch wel wat verschil?!
                                          en het houdt daarmee voor de particulier niet op, rijbelasting en biv dat zijn nog maar de peanuts, particulieren kunnen lv afschrijven pro rata beroepskilometers...je moet onze bedrijfsparking eens zien, ik denk dat zowat 30% van de werknemers met lichte vracht rijdt
                                          Last edited by bobo; 28/07/2014, 12:43.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X