Dus je kan in België perfect een RS6 als LV inschrijven zonder BIV/verkeersbelasting/VAA te betalen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenEn een lichte vracht heeft geen VAA, daarom dat het zo interessant is...
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/...ijfsauto_s.pdf (pag 17)
http://financien.belgium.be/nl/binar...306-221503.pdf (pag 15)"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenDus je kan in België perfect een RS6 als LV inschrijven zonder BIV/verkeersbelasting/VAA te betalen?
Zelfs de Ford focus RS kon je als LV inschrijven. Zonder achterbank dacht ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooperguy Bekijk Berichtenéén ding is zeker, iedereen die met een auto rijdt, firmawagen of niet, wordt geneukt de komende jaren... hoe minder CO2 en hoe lichter uw moteurke, hoe zachter je gepakt wordt, maar iedereen zal een al dan niet stevige beurt krijgen
zeer zeker!
Zelfs mocht iedereen nu abrupt omschakelen naar bv een Tesla/Nissan Leaf/exc...
Zal de overheid snel rijtaks heffen op basis van het aantal kw.
Iets waar deze wagens nu een vrijstelling voor krijgen....
Draai of keer het hoe je wilt, betalen zullen we!
Daarom ik steeds koop waar ik zin in heb zolang het haalbaar blijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
Zelfs de Ford focus RS kon je als LV inschrijven. Zonder achterbank dacht ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk BerichtenIk zou misschien best eens de wetgeving erop gaan nalezen vooraleer je dit zo aan je klanten gaat vertellen.
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/...ijfsauto_s.pdf (pag 17)
http://financien.belgium.be/nl/binar...306-221503.pdf (pag 15)previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenInderdaad, dat dacht ik al.. Ook VAA op LV (personenauto)
Comment
-
Sommigen denken dat LV een superoplossing is, maar je rijdt wel met een auto zonder achterbank, hé.
Je moet ook beroepshalve kunnen verantwoorden dat je een LV nodig hebt.
Voor een aannemer zal dat gemakkelijker zijn dan bv voor een advocaat.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenSommigen denken dat LV een superoplossing is, maar je rijdt wel met een auto zonder achterbank, hé.
Je moet ook beroepshalve kunnen verantwoorden dat je een LV nodig hebt.
Voor een aannemer zal dat gemakkelijker zijn dan bv voor een advocaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenAls particulier moet je LV uiteraard niet verantwoorden en in het geval dat je bv. 10.000 euro biv en 2.500 euro rijbel. per jaar vermijdt, dat maakt toch wel wat verschil?!
Comment
-
er zijn ook mensen die af en toe een zware auto nodig hebben. die hebben dan de keuze genomen om een klein daily autootje te hebben, en een zware lichte vracht. t zou zonde zijn om anders zoveel taksen te betalen voor een auto die amper rijd.
mijn dodge rijd zo een 1000-2000km/jaar en betaal 148€ tax/jaar. in NL hebben ze die taksen hervormd en kost zo een auto ginder 3300€/jaar. de profiteurs haal je er zo wel uit, maar je maakt het ook gewoon onmogelijk voor de mensen waar het wel gerechtvaardigd was.
hoe meer achterdeurtjes wij gaan vinden om geld te besparen, hoe meer de overheid die achterpoortjes gaat sluiten om u de volle pot aan te rekenen. met die LV's was er een paar jaar terug ook een grotere verkoop van die zware terreinwagens (bmw X3-X5, porsche cayennes, ...). stuk voor stuk allemaal als LV ingeschreven terwijl die gewoon gezinswagens waren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtener zijn ook mensen die af en toe een zware auto nodig hebben. die hebben dan de keuze genomen om een klein daily autootje te hebben, en een zware lichte vracht. t zou zonde zijn om anders zoveel taksen te betalen voor een auto die amper rijd.
maar lage BIV en lage rijbel. per jaar zou de regel moeten zijn voor alle personenwagens
je betaalt al 21% btw op de aankoop
eco-belasting op auto's vind ik enkel te verantwoorden door accijnzen in benzine- en dieselprijzen...
Comment
-
De oplossing is nochtans vrij eenvoudig, in de zin van, praktisch haalbaar.
Zoals een ander forumlid heeft geopperd (weet niet meer wie, mijn excuses) kan je eventueel werken zoals de huidige tarifering van de nutsvoorziening, met voorschotten dus. Op de jaarlijkse autokeuring wordt toch je kilometerstand genoteerd zodat dan jaarlijks (pro rata) het gereden aantal kilometers kan worden berekend. Op basis van het gereden aantal kilometers wordt dan je verkeersbelasting berekend (eerste jaar kan je met forfait werken). Daarbovenop wordt op de keuring ook de uitstoot gemeten. Men kan daar alles meten, dus niet enkel CO2 maar ook Nox, fijn stof etc. Die gemeten uitstoot wordt dan getoetst aan een schaal van vervuilend tot vervuilender (ecoscore?) Die schaal fungeert dan als coëfficiënt waarmee de eerder verrekende kilometerstand zal worden vermenigvuldigd. Een dergelijk systeem is in mijn ogen het eerlijkst omdat het, één, gebaseerd is op werkelijk aantal gereden kilometers, en twee, op de werkelijke uitstoot (eventueel werken met een rollenbank?).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenDe oplossing is nochtans vrij eenvoudig, in de zin van, praktisch haalbaar.
Zoals een ander forumlid heeft geopperd (weet niet meer wie, mijn excuses) kan je eventueel werken zoals de huidige tarifering van de nutsvoorziening, met voorschotten dus. Op de jaarlijkse autokeuring wordt toch je kilometerstand genoteerd zodat dan jaarlijks (pro rata) het gereden aantal kilometers kan worden berekend. Op basis van het gereden aantal kilometers wordt dan je verkeersbelasting berekend (eerste jaar kan je met forfait werken). Daarbovenop wordt op de keuring ook de uitstoot gemeten. Men kan daar alles meten, dus niet enkel CO2 maar ook Nox, fijn stof etc. Die gemeten uitstoot wordt dan getoetst aan een schaal van vervuilend tot vervuilender (ecoscore?) Die schaal fungeert dan als coëfficiënt waarmee de eerder verrekende kilometerstand zal worden vermenigvuldigd. Een dergelijk systeem is in mijn ogen het eerlijkst omdat het, één, gebaseerd is op werkelijk aantal gereden kilometers, en twee, op de werkelijke uitstoot (eventueel werken met een rollenbank?).
Zwijg mij van toleranties op rollenbanken
En wil je dan iedereen elk jaar naar de keuring laten gaan? Ook nieuwe wagens? De wachttijden gaan enkel toenemen en de kost van de keuring ook.
Het meest eenvoudige is wegvallen verkeersbelasting en verhogen van accijnzen (zoals eerder aangehaald). Dan betaal je enkel als je rijdt en is er geen nood aan dure controlemaatregelen.
Wel jammer dan voor de pompstations in de grensstreken (zie situatie in Nederland na verhogen accijnzen).
Comment
-
De concrete invulling van de regeringsverklaring komt na vakantiereces, zo lang is het niet meer wachten om te weten wat ze voor ons voorbereid hebben! Het belooft spannend te zijn, zoals altijd hoopt iedereen dat hij aan het ergste zal ontsnappen, maar dat zal blijkbaar tevergeefs zijn : de automobilist is een te gemakkelijke prooi !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenSatan!!
Zwijg mij van toleranties op rollenbanken
En wil je dan iedereen elk jaar naar de keuring laten gaan? Ook nieuwe wagens? De wachttijden gaan enkel toenemen en de kost van de keuring ook.
Ik zou het niet zozeer een 'dure' controlemaatregel noemen. De instellingen zijn er, de werkkrachten zijn er. Je hebt enkel een aangepast wettelijk en logistiek kader nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenAls particulier moet je LV uiteraard niet verantwoorden en in het geval dat je bv. 10.000 euro biv en 2.500 euro rijbel. per jaar vermijdt, dat maakt toch wel wat verschil?!Last edited by bobo; 28/07/2014, 12:43.
Comment
Comment