Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
Kijk maar naar de Imperia GP, hoe lang zijn ze daar niet mee bezig geweest.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De Vlaamse regering verhoogt vanaf volgend jaar de belastingtarieven bij de aankoop van een nieuwe of tweedehands wagen. Dat blijkt uit het programmadecreet dat De Tijd kon inkijken en waarover de krant woensdag bericht. Zowel voor vervuilende wagens als voor milieuvriendelijke auto’s gaan de belastingtarieven bij de aankoop omhoog.
In grote lijnen weer een platte belastingverhoging voor 99,9% van het wagenpark onder het mom van vergroening.
Wel eens benieuwd hoeveel ze er gaan bijlappen...
Met mijn euro0,1 en 2's voorspel ik niet veel goeds. Als ze hetzelfde toepassen als biv co2 onbekend euro0 300gram
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenVrijdag details.
Daarstraks in het nieuws, een Mercedes B klasse diesel en VW Golf diesel zouden maal 9 gaan. Waar is dat op gebaseerd dan?2.0 JTDm
Comment
-
Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden, eerst de dieselprijs, nu de BIV, dan nog de verkeersbelasting ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenToch meent eenieder nu al zijn zeg te moeten doen...
Daarstraks in het nieuws, een Mercedes B klasse diesel en VW Golf diesel zouden maal 9 gaan. Waar is dat op gebaseerd dan?
Dat was gewoon belachelijk weinig als je naar de vroegere regelingen kijkt.
Comment
-
Inderdaad, krijg je auto in de toekomst dan nog maar eens verkocht.
Dan zal er voor velen maar 1 ding op zitten, ofwel volledig op rijden, ofwel altijd je voorrang van rechts nemenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenToch meent eenieder nu al zijn zeg te moeten doen...
Daarstraks in het nieuws, een Mercedes B klasse diesel en VW Golf diesel zouden maal 9 gaan. Waar is dat op gebaseerd dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenInderdaad, krijg je auto in de toekomst dan nog maar eens verkocht.
Dan zal er voor velen maar 1 ding op zitten, ofwel volledig op rijden, ofwel altijd je voorrang van rechts nemen
Ik kan nog een tijdje zien komen... In het ergste geval kruip ik in mijn oldtimerke !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenToch meent eenieder nu al zijn zeg te moeten doen...
Daarstraks in het nieuws, een Mercedes B klasse diesel en VW Golf diesel zouden maal 9 gaan. Waar is dat op gebaseerd dan?
Dan kunnen ze de hele tweedehandsmarkt opdoeken, zal wel zo een vaart niet lopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenDan kunnen ze de hele tweedehandsmarkt opdoeken, zal wel zo een vaart niet lopen...
En toch vrees ik ervoor, dat van die maal 9 is er los over.
Ik viel van mijne stoel toen ze dat voorbeeld toonden.
Comment
-
Van Nieuwsblad.be:
De belasting op inverkeerstelling (BIV) gaat volgend jaar omhoog voor alle nieuwe en tweedehandse auto’s. Toch zullen zuinige wagens goedkoper worden om mee te rijden, wordt ons binnen het kabinet van Vlaams minister Turtelboom (Open VLD) bevestigd. Dat komt omdat de jaarlijkse verkeersbelasting wél rekening zal houden met de uitstoot van CO2 en fijn stof.
Minister Turtelboom wil volgend jaar 45 miljoen euro extra inkomsten puren uit de autobelastingen: 30 miljoen daarvan moet komen uit de verhoging van de BIV, die betaald wordt bij de inverkeerstelling van een nieuwe of tweedehandse wagen. Daarnaast wil de minister ook nog 15 miljoen euro halen uit de verkeersbelasting (VKB) die ieder jaar wordt betaald.
Officieel wil minister Turtelboom nog geen uitleg geven omdat pas vrijdag op de ministerraad knopen worden doorgehakt. Maar bronnen uit haar kabinet geven ons wel mee dat de autobelasting groen zal kleuren.
De BIV gaat voor alle wagens omhoog maar de verkeersbelasting (in de volksmond ook wel ‘rijtaks’ genoemd) wordt goedkoper voor kleine benzinewagens. Zware diesels zullen dan weer een stuk meer verkeersbelasting betalen. Als voor een bepaald model zowel een benzine- als een dieselversie bestaat, zal de eerste minder belastingen (BIV plus VKB) betalen dan voorheen en de diesel meer.
Alles samen zouden 11 van de 20 meest verkochte modellen goedkoper worden. 4 anderen zouden jaarlijks 30 à 40 euro meer kosten aan belastingen, de rest wordt significant duurder.
Wat als ik met mijn huidige auto blijf rijden?
Dan verandert er niets. Uw verkeersbelasting (in de volksmond ook wel ‘rijtaks’ genoemd) blijft dezelfde.
Wat als ik een benzinewagen koop?
De belasting op inverkeerstelling (BIV) wordt duurder maar de rijtaks (VKB) verlaagt voor kleine, zuinige wagens. Dat komt omdat de jaarlijkse rijtaks voortaan rekening houdt met de uitstoot van fijn stof en CO2. Over een globale periode van 5 jaar zal u minder belastingen (BIV en VKB) betalen.
Wat als ik een dieselwagen koop?
De BIV wordt duurder en ook de VKB verhoogt. Voor zware dieselmotoren kan het om een forse verhoging gaan.
Wat als ik een hybride wagen of een wagen op aardgas koop?
Tot 2020 betaalt u geen BIV en VKB.
Wat als ik een elektrische wagen koop?
U betaalt tot 2020 geen BIV en VKB. Bovendien krijgt u een ‘zero emissie bonus’ op de aankoopprijs. Die premie kan oplopen tot maximum 5000 euro het eerste jaar.
Wat als ik een tweedehandswagen koop?
Dezelfde aanpassingen gelden als voor nieuwe benzine- en dieselwagens.
Wat als ik een nieuwe bedrijfswagen in gebruik neem?
Als de wagen door uw bedrijf is aangekocht, gelden dezelfde regels als voor een particulier voertuig. Gaat het om een leasewagen, dan gelden de nieuwe regels niet en verandert er dus niets. Over die laatste categorie moeten de drie gewesten tot een apart akkoord komen.Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenDan kunnen ze de hele tweedehandsmarkt opdoeken, zal wel zo een vaart niet lopen...
Ze vergeten zeker dat de wagens tegenwoordig zogoed als niet meer slijten, we kunnen ze nog amper gebruiken voor wat ze kunnen; 95% van de particulieren kunnen gemakkelijk de aankoop van een andere wagen jaren uitstellen
Maar toch durft de regering niet te raken aan het lease-wereldje... raad maar waarom !Last edited by guyugy; 14/10/2015, 17:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenVan Nieuwsblad.be:
De BIV wordt duurder en ook de VKB verhoogt. Voor zware dieselmotoren kan het om een forse verhoging gaan.
Comment
Comment