Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik hoop dat deze er ooit doorkomt ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
      ik hoop dat deze er ooit doorkomt ....

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/
      Dat is inderdaad iets intressant, maar het moet altijd zo lang duren voor zo een zaken er komen, als ze al komen.

Kijk maar naar de Imperia GP, hoe lang zijn ze daar niet mee bezig geweest.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• De Vlaamse regering verhoogt vanaf volgend jaar de belastingtarieven bij de aankoop van een nieuwe of tweedehands wagen. Dat blijkt uit het programmadecreet dat De Tijd kon inkijken en waarover de krant woensdag bericht. Zowel voor vervuilende wagens als voor milieuvriendelijke auto’s gaan de belastingtarieven bij de aankoop omhoog.

In grote lijnen weer een platte belastingverhoging voor 99,9% van het wagenpark onder het mom van vergroening.
        Wel eens benieuwd hoeveel ze er gaan bijlappen...
        Met mijn euro0,1 en 2's voorspel ik niet veel goeds. Als ze hetzelfde toepassen als biv co2 onbekend euro0 300gram
        Polo 6n 1.4

Comment

• nieuwssites hebben het er al de hele dag over en ook VAB deed haar zeg maar ik heb nog steeds geen concrete cijfers of tabellen gezien over hoe het nu juist zit met nieuwe biv en jaarlijkse taks?
          2.0 JTDm

Comment

• Vrijdag details.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Vrijdag details.
              Toch meent eenieder nu al zijn zeg te moeten doen...

Daarstraks in het nieuws, een Mercedes B klasse diesel en VW Golf diesel zouden maal 9 gaan. Waar is dat op gebaseerd dan?
              2.0 JTDm

Comment

• Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden, eerst de dieselprijs, nu de BIV, dan nog de verkeersbelasting ...
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

Daarstraks in het nieuws, een Mercedes B klasse diesel en VW Golf diesel zouden maal 9 gaan. Waar is dat op gebaseerd dan?
                  Ik vond het eerder frappant dat een nieuw dieseltje 50 euro kost aan BIV.
                  Dat was gewoon belachelijk weinig als je naar de vroegere regelingen kijkt.

Comment

• Volgens De Tijd, zou de verkeersbelasting van huidige wagens niet verhogen.

Je zal natuurlijk wel hinder ondervinden als je wagen op de tweedehandsmarkt moeilijker te verkopen valt.

Comment

• Inderdaad, krijg je auto in de toekomst dan nog maar eens verkocht.
                      Dan zal er voor velen maar 1 ding op zitten, ofwel volledig op rijden, ofwel altijd je voorrang van rechts nemen

Comment

Er zijn heus wel journalisten die hier en daar al eens wat cijfers zien passeren hebben hoor.
                        Polo 6n 1.4

Comment

• Hier en daar eens wat cijfertjes zien passeren =/= een volledig beeld geven aan je lezers/kijkers...

Nu is het roepen om te roepen (9 keer duurder!) op basis van onvolledige info
                          Het is vooral dat wat mij stoort
                          2.0 JTDm

Comment

• iemand da weet da de inschrijving van auto's ouder dan 25 jaar oud op gewone platen ook duurder word?
                            1986 Audi 90 2.2
                            1990 Audi 90 2.3 USA
                            1990 Audi coupé 2.3
                            1991 Audi 90 2.0
                            2002 Audi A4 1.9 TDI

Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

Comment

• Er weet nog niemand iets (behalve dan sommigen op het kabinet waarschijnlijk) dus kan er nu nog niets gezegd worden.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Inderdaad, krijg je auto in de toekomst dan nog maar eens verkocht.
                                Dan zal er voor velen maar 1 ding op zitten, ofwel volledig op rijden, ofwel altijd je voorrang van rechts nemen
                                In mijn geval zal het eerder oprijden zijn, mijn Q5 is 6jaar/82000km en mijn Saab 10jaar/28000km.
                                Ik kan nog een tijdje zien komen... In het ergste geval kruip ik in mijn oldtimerke !

Comment

Dan kunnen ze de hele tweedehandsmarkt opdoeken, zal wel zo een vaart niet lopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                    Dan kunnen ze de hele tweedehandsmarkt opdoeken, zal wel zo een vaart niet lopen...

En toch vrees ik ervoor, dat van die maal 9 is er los over.
                                    Ik viel van mijne stoel toen ze dat voorbeeld toonden.

Comment

• Van Nieuwsblad.be:

De belasting op inverkeerstelling (BIV) gaat volgend jaar omhoog voor alle nieuwe en tweedehandse auto’s. Toch zullen zuinige wagens goedkoper worden om mee te rijden, wordt ons binnen het kabinet van Vlaams minister Turtelboom (Open VLD) bevestigd. Dat komt omdat de jaarlijkse verkeersbelasting wél rekening zal houden met de uitstoot van CO2 en fijn stof.

Minister Turtelboom wil volgend jaar 45 miljoen euro extra inkomsten puren uit de autobelastingen: 30 miljoen daarvan moet komen uit de verhoging van de BIV, die betaald wordt bij de inverkeerstelling van een nieuwe of tweedehandse wagen. Daarnaast wil de minister ook nog 15 miljoen euro halen uit de verkeersbelasting (VKB) die ieder jaar wordt betaald.
                                      Officieel wil minister Turtelboom nog geen uitleg geven omdat pas vrijdag op de ministerraad knopen worden doorgehakt. Maar bronnen uit haar kabinet geven ons wel mee dat de autobelasting groen zal kleuren.
                                      De BIV gaat voor alle wagens omhoog maar de verkeersbelasting (in de volksmond ook wel ‘rijtaks’ genoemd) wordt goedkoper voor kleine benzinewagens. Zware diesels zullen dan weer een stuk meer verkeersbelasting betalen. Als voor een bepaald model zowel een benzine- als een dieselversie bestaat, zal de eerste minder belastingen (BIV plus VKB) betalen dan voorheen en de diesel meer.
                                      Alles samen zouden 11 van de 20 meest verkochte modellen goedkoper worden. 4 anderen zouden jaarlijks 30 à 40 euro meer kosten aan belastingen, de rest wordt significant duurder.
                                      Wat als ik met mijn huidige auto blijf rijden?
                                      Dan verandert er niets. Uw verkeersbelasting (in de volksmond ook wel ‘rijtaks’ genoemd) blijft dezelfde.
                                      Wat als ik een benzinewagen koop?
                                      De belasting op inverkeerstelling (BIV) wordt duurder maar de rijtaks (VKB) verlaagt voor kleine, zuinige wagens. Dat komt omdat de jaarlijkse rijtaks voortaan rekening houdt met de uitstoot van fijn stof en CO2. Over een globale periode van 5 jaar zal u minder belastingen (BIV en VKB) betalen.
                                      Wat als ik een dieselwagen koop?
                                      De BIV wordt duurder en ook de VKB verhoogt. Voor zware dieselmotoren kan het om een forse verhoging gaan.
                                      Wat als ik een hybride wagen of een wagen op aardgas koop?
                                      Tot 2020 betaalt u geen BIV en VKB.
                                      Wat als ik een elektrische wagen koop?
                                      U betaalt tot 2020 geen BIV en VKB. Bovendien krijgt u een ‘zero emissie bonus’ op de aankoopprijs. Die premie kan oplopen tot maximum 5000 euro het eerste jaar.
                                      Wat als ik een tweedehandswagen koop?
                                      Dezelfde aanpassingen gelden als voor nieuwe benzine- en dieselwagens.
                                      Wat als ik een nieuwe bedrijfswagen in gebruik neem?
                                      Als de wagen door uw bedrijf is aangekocht, gelden dezelfde regels als voor een particulier voertuig. Gaat het om een leasewagen, dan gelden de nieuwe regels niet en verandert er dus niets. Over die laatste categorie moeten de drie gewesten tot een apart akkoord komen.
                                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                        niet alleen tweedehandsmarkt kapot maken, maar vooral het beoogde doel missen : al wat in gebruik is zal ook blijven gebruikt worden, dus onrechtstreeks een dolk in de rug van de markt van de nieuwe wagens, en de meest vervuilende wagens blijven zo lang mogelijk in omloop. Goed nagedacht, heren (en dame..)
                                        Ze vergeten zeker dat de wagens tegenwoordig zogoed als niet meer slijten, we kunnen ze nog amper gebruiken voor wat ze kunnen; 95% van de particulieren kunnen gemakkelijk de aankoop van een andere wagen jaren uitstellen
                                        Maar toch durft de regering niet te raken aan het lease-wereldje... raad maar waarom !
                                        Last edited by guyugy; 14/10/2015, 17:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                          Van Nieuwsblad.be:

De BIV wordt duurder en ook de VKB verhoogt. Voor zware dieselmotoren kan het om een forse verhoging gaan.
                                          Wat bedoelen ze met "zware dieselmotoren"? De mijne stoot ocharme 129gr uit?

Comment

Working...
                                          X