Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Misschien verkeerd merk gekozen...
    Ik heb enkel oude auto's dus denk het niet
    Ikwil de auto's van nu wel is 25jaar zien worden..
    dan praten we weer
    1986 Audi 90 2.2
    1990 Audi 90 2.3 USA
    1990 Audi coupé 2.3
    1991 Audi 90 2.0
    2002 Audi A4 1.9 TDI

Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

Comment

• Ze raken hier wel de particulieren mee die een 2de hands kopen.
      Eerst subsidies geven voor die 1.6 spaardiesels, en paar jaar later de 2dehandskoper uitmelken.....

Comment

• Tja als het te mooi is om waar te zijn zit er meestal een reukje aan.
        www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
          Ik heb enkel oude auto's dus denk het niet
          Ikwil de auto's van nu wel is 25jaar zien worden..
          dan praten we weer
          De kilometers die ik doe op 3 jaar, rij jij hoogstwaarschijnlijk in 25 jaar nog niet bijeen. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wat als ik met mijn huidige auto blijf rijden?
            Dan verandert er niets. Uw verkeersbelasting (in de volksmond ook wel ‘rijtaks’ genoemd) blijft dezelfde.
            Ok, we waren van plan om de wagen van mijn vrouw op te rijden tot hij echt niet meer kon.
            Is nu 14j oud, maar een monovolume zou handiger zijn.
            Dus als ik nu bvb Citroën C4 Grand Picasso 1.8 of 2.0 koop, dan kan ik daar nog verder mee rijden aan het huidige belastingtarief?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Ok, we waren van plan om de wagen van mijn vrouw op te rijden tot hij echt niet meer kon.
              Is nu 14j oud, maar een monovolume zou handiger zijn.
              Dus als ik nu bvb Citroën C4 Grand Picasso 1.8 of 2.0 koop, dan kan ik daar nog verder mee rijden aan het huidige belastingtarief?
              Als je die nog voor einde 2015 inschrijft, zal je normaal nog de huidige BIV en VB betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Ze kunnen dan ineens de LV voor particulieren aanpakken.
                +1

Comment

Ze kunnen dan ineens de LV voor particulieren aanpakken.
                  waarom aanpakken? Uiteindelijk offer je wel drie plaatsen op.
                  Als ze dat aanpakken dan mogen ze de fiscaliteit voor typewagens zoals een navara, amarok, amerikaanse pick dus ook aanpassen. Waarom moeten dergelijke bedrijfswagens 100% aftrekbaar zijn terwijl het prefecte 5 zits luxewagens zijn en deze perfect inzetbaar zijn voor privé doeleinden.

Comment

• ik hoop dat ze LV voor particulieren nog wat voordeliger maken :-)

Comment

• Dat ze die LV maar laten, ze zijn de gewone man al genoeg aan het leegpersen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        waarom aanpakken? Uiteindelijk offer je wel drie plaatsen op.
                        Als ze dat aanpakken dan mogen ze de fiscaliteit voor typewagens zoals een navara, amarok, amerikaanse pick dus ook aanpassen. Waarom moeten dergelijke bedrijfswagens 100% aftrekbaar zijn terwijl het prefecte 5 zits luxewagens zijn en deze perfect inzetbaar zijn voor privé doeleinden.
                        Waarom? Wordt een C63 amg of zelfs een Megane RS door een particulier gekocht als lichte vracht om zaken mee te vervoeren of om de BIV en VB mee te ontduiken?

Comment

Waarom? Wordt een C63 amg of zelfs een Megane RS door een particulier gekocht als lichte vracht om zaken mee te vervoeren of om de BIV en VB mee te ontduiken?
                          1) u bent een verzuurde mens.
                          2)Moest die belasting een beetje normaal zijn was dit niet nodig.
                          3)een oude jeep in lv zetten is ideaal (autocross,offroad, verbouwen...want mogen we ook nog eens iets doen?) mijne heeft 380co2 10500€ biv terwijl die 3000kost. En dat zijn eerlijke cijfers laat die nu nog eens testen en dezelfde wagen heeft misschien nog 300g co2....

Mini Cooper in lv ofzo vind ik er over voor particulieren maar anders..
                          Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            2)Moest die belasting een beetje normaal zijn was dit niet nodig.
                            3)een oude jeep in lv zetten is ideaal (autocross,offroad, verbouwen...want mogen we ook nog eens iets doen?) mijne heeft 380co2 10500€ biv terwijl die 3000kost. En dat zijn eerlijke cijfers laat die nu nog eens testen en dezelfde wagen heeft misschien nog 300g co2....

Ben ik een verzuurd mens omdat ik vaststel dat anderen doelbewust een LV inschrijven om belastingen te ontduiken? Het systeem dus compleet misbruiken?

Dat wil niet zeggen dat ik 10.000 euro biv normaal vind, maar bij auto's zoals een Megane RS is de BIV niet zo hoog en toch schrijven ze dat in als LV.

Comment

• Ken zelfs iemand die eigenaar is van een bugatti veyron die als 4de wagen nu een Range rover sport limited edition gekocht heeft en ingeschreven heeft als lichte vracht terwijl alle zetels er natuurlijk nog in zitten, hij zei me telkens hij naar de keuring zal gaan laat hij de zetels eruit halen om er nadien terug in te steken.

Dit vind ik er ook over.

Comment

• Ik ben er ook aan aan't denken voor de volgende, zo'ne ford ranger oid. Gewoon omdat ze echt wel overdrijven met hun belastingen, puur om't door een andere deur weer weg te gooien. Het laadvermogen zou dan gewoon een leuke plus zijn.
                                Dat is trouwens niet ontduiken, ontduiken is iets doen wat onwettelijk is. Een RR met de zetels er nog in is onwettelijk, een Mégane RS niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Ik ben er ook aan aan't denken voor de volgende, zo'ne ford ranger oid. Gewoon omdat ze echt wel overdrijven met hun belastingen, puur om't door een andere deur weer weg te gooien. Het laadvermogen zou dan gewoon een leuke plus zijn.
                                  Dat is trouwens niet ontduiken, ontduiken is iets doen wat onwettelijk is. Een RR met de zetels er nog in is onwettelijk, een Mégane RS niet.
                                  Lichte vracht voor particulieren die een jeep of pickup inschrijven, daarmee heb ik geen probleem. Daarvoor dient het.

Sportwagens? Lichte vracht? Serieus?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Snap nie goed waarom int verzuurd zou zijn....? Diene mens zegt toch maar zijn gedacht.

Comment

• On Topic: vandaag zou er iets beslist worden, hopelijk kunnen we dan in de volgende dagen wat concrete cijfers krijgen over wat op tafel ligt?

Off topic: wat was eigenlijk de oorsprong van LV? Lijkt me logisch van dat te reserveren voor bedrijven (een particulier kan vracht vervoeren in een 2 zitter, 4 zitter, met een remork, het is eigenlijk om het even maar wat heeft dat met belasting te maken?).
                                        Ik zou liever een system hebben waarmee iedereen op een legitieme manier van een recentere hobby-auto kan genieten, bvb. met de seizoensnummerplaten zoals in Duitsland, bvb. enkel geldig(en betalen) van april tot september. Het huidige system duwt iedereen naar oltimers, en die vervuilen meer + het verhoogt de prijzen van die oude wagens .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

Allee dan ga ik vanaf morgen beginnen stelen van de kleine zelfstandige. Hij moet maar zo geen hoge prijs voor z'n producten vragen.

De zuurpruim.

Comment

Working...
                                          X