Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    Ik blijf het raar vinden dat iemand die een jonge Dacia koopt nog eens deftig gaat mogen bijleggen en iemand met een nieuwe Panamera Hybrid moet niks betalen....
    't is een belasting op uitstoot... voor een keertje eens niet op inkomen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Ziet er naar uit dat ik de Lexus na 1 januari best nog eens opnieuw inschrijf.

      Nu betaal ik daar bijna 600€ rijtaks/jaar voor, is Euro6 benzine met 99g co2
      In het nieuwe systeem zou (?) dit dus een pak goedkoper moeten worden, maar dan moet ik die dus wel opnieuw inschrijven of anders verandert er niets...

      t is weer eens een Kafka-regeling...
      ter vergelijking, in de UK kost een IS300h jaarlijks 20 pond aan verkeerstaks
      in België dus ongeveer 25 keer zoveel...
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
        Mijn M3 zal er weer goed uitkomen.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
        M5 hier ook...336 gr/km uitstoot,kom ik aan 39,4fpk =4k vb/jaar,jaarlijks uitschrijven is dus geen optie meer..

        Comment


        • uitschrijven en terug in schrijven is geen probleem.
          zolang de eigenaar niet verandert moet je niet opnieuw betalen

          Comment


          • als ik het rekenregeltje toepas op mijn Z4 2.5 van 2005, dan gaat de wegenbelasting van 590 naar 1247 euro per jaar. Dus zal ik die vanaf volgend jaar niet meer in België kunnen verkopen, zal eerder naar NL of DE moeten verkopen, voor een lagere prijs natuurlijk want anders loont het de moeite niet voor de koper om de importeren...

            Ofwel moet ik hem nu direct verkopen met een dikke opslag aan iemand die zich snel nog een betaalbare Z4 wil aanschaffen voor de volgende jaren

            Comment


            • Iedereen gaat er op vooruit jongens! Dit is geen belastingregering!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                als ik het rekenregeltje toepas ...
                Waar heb je dat vandaag?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  uitschrijven en terug in schrijven is geen probleem.
                  zolang de eigenaar niet verandert moet je niet opnieuw betalen

                  Uitschrijven=nr-plaat binnengeven,volgend jaar inschrijven= nieuwe nr-plaat=nieuwe regelgeving mbt vb ,wel geen biv dat klopt ..

                  Comment


                  • Al een geluk dat ik de M135i nog lang niet wil wegdoen dus; 175 gr is 15.9% bij de 15 fiscale pk dus dat gaat 17 fiscale pk worden.
                    Dat is een verhoging van de jaarlijkse taks van 776 euro naar 1258 euro of 482 euro meer als nu. Bwoaahhh

                    Comment


                    • ik veronderstel dat dat ijkpunt van 122gr niet voor alle brandstofsoorten hetzelfde is?
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                      Comment


                      • Zoals ik het begrepen heb, geldt dit enkel voor benzineversies. Diesel wordt altijd duurder, dus daar is geen ijkpunt.
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                          als ik het rekenregeltje toepas op mijn Z4 2.5 van 2005, dan gaat de wegenbelasting van 590 naar 1247 euro per jaar.
                          Deel eens uw rekenvoorbeeldje met ons aub?
                          Want dat van die 0,3% snap ik toch niet helemaal...
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • Stel je zit 10g boven de referentiegrens en je hebt nu 9 fiscale pk, dan ga je in het nieuwe systeem 9 + 3% (10 keer 0,3) = 9,27 fiskale pk hebben. Euhmmm...
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • dus bijgevolg is het dus goedkoper om je oud barrel verder op te rijden.

                              we hebben een euro 3 auto gekocht voor mijn vrouw te leren rijden en dit zou ik binnen een 2-3tal jaar willen vervangen door een euro 5 ofzo (kwestie van in t stad nog binnen te kunnen waar men golf niet meer binnen mag).
                              t zou dus goed mogelijk zijn dat de nieuwe belasting van die euro5 auto dus duurder wordt dan men huidige euro3 te behouden. ik weet al 1 ding dan. de golf2 zal er nog wat jaartjes bijdraaien en de vrouw haar auto zal ook wat langer moeten meegaan.
                              lang leve de vergroening dus

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Deel eens uw rekenvoorbeeldje met ons aub?
                                Want dat van die 0,3% snap ik toch niet helemaal...
                                (Aantal gram van uw wagen - 122 gram) x 0.3% = stijgingspercentage (of daling) van uw fiscale pk

                                Comment


                                • stel dat je 200gr hebt met een 2.0 motor (11fiscale pk)
                                  (200-122gr) * 0,3 = 23,4
                                  11fiscale pk + 23,4% = 11 + 2,75 = 13,75pk.

                                  weeral zever in pakskes om de taxen op te drijven op een fictief CO2 getal. dat getal hangt VOLLEDIG van uwe rijstijl af. een 100gr CO2 voertuig die plankgas rijd vervuilt meer dan een 150gr C02 voertuig waar je op gemak mee rijd
                                  Last edited by ; 16/10/2015, 17:50.

                                  Comment


                                  • Ik ben nog niet mee... Die berekening, is die dezelfde voor benzine als voor dieselwagens?
                                    Wat moet ik dan doen, euro 6 benzine 140 CO2, dit jaar of volgend jaar inschrijven?

                                    Comment


                                    • De mijne zou van 500 en een beetje naar 1200 en wat gaan. serieuze verhoging..

                                      best blijven mee rijden dus
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • ja, klopt niet capri, 0,3% is vermenigvuldigen met 0,003 en dan krijg je absurd lage getallen (zie mijn voorbeeld hierboven)...
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Ik ben nog niet mee... Die berekening, is die dezelfde voor benzine als voor dieselwagens?
                                          Wat moet ik dan doen, euro 6 benzine 140 CO2, dit jaar of volgend jaar inschrijven?
                                          Als die golf 8 fiscale pk's heeft gaat het voor de verkeersbelasting niets uitmaken (beide gevallen blijft hetzelfde), misschien voor de BIV wel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X