Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik blijf het raar vinden dat iemand die een jonge Dacia koopt nog eens deftig gaat mogen bijleggen en iemand met een nieuwe Panamera Hybrid moet niks betalen....
't is een belasting op uitstoot... voor een keertje eens niet op inkomen.
Ziet er naar uit dat ik de Lexus na 1 januari best nog eens opnieuw inschrijf.
Nu betaal ik daar bijna 600€ rijtaks/jaar voor, is Euro6 benzine met 99g co2
In het nieuwe systeem zou (?) dit dus een pak goedkoper moeten worden, maar dan moet ik die dus wel opnieuw inschrijven of anders verandert er niets...
t is weer eens een Kafka-regeling...
ter vergelijking, in de UK kost een IS300h jaarlijks 20 pond aan verkeerstaks
in België dus ongeveer 25 keer zoveel...
als ik het rekenregeltje toepas op mijn Z4 2.5 van 2005, dan gaat de wegenbelasting van 590 naar 1247 euro per jaar. Dus zal ik die vanaf volgend jaar niet meer in België kunnen verkopen, zal eerder naar NL of DE moeten verkopen, voor een lagere prijs natuurlijk want anders loont het de moeite niet voor de koper om de importeren...
Ofwel moet ik hem nu direct verkopen met een dikke opslag aan iemand die zich snel nog een betaalbare Z4 wil aanschaffen voor de volgende jaren
Al een geluk dat ik de M135i nog lang niet wil wegdoen dus; 175 gr is 15.9% bij de 15 fiscale pk dus dat gaat 17 fiscale pk worden.
Dat is een verhoging van de jaarlijkse taks van 776 euro naar 1258 euro of 482 euro meer als nu. Bwoaahhh
Stel je zit 10g boven de referentiegrens en je hebt nu 9 fiscale pk, dan ga je in het nieuwe systeem 9 + 3% (10 keer 0,3) = 9,27 fiskale pk hebben. Euhmmm...
dus bijgevolg is het dus goedkoper om je oud barrel verder op te rijden.
we hebben een euro 3 auto gekocht voor mijn vrouw te leren rijden en dit zou ik binnen een 2-3tal jaar willen vervangen door een euro 5 ofzo (kwestie van in t stad nog binnen te kunnen waar men golf niet meer binnen mag).
t zou dus goed mogelijk zijn dat de nieuwe belasting van die euro5 auto dus duurder wordt dan men huidige euro3 te behouden. ik weet al 1 ding dan. de golf2 zal er nog wat jaartjes bijdraaien en de vrouw haar auto zal ook wat langer moeten meegaan.
lang leve de vergroening dus
stel dat je 200gr hebt met een 2.0 motor (11fiscale pk)
(200-122gr) * 0,3 = 23,4
11fiscale pk + 23,4% = 11 + 2,75 = 13,75pk.
weeral zever in pakskes om de taxen op te drijven op een fictief CO2 getal. dat getal hangt VOLLEDIG van uwe rijstijl af. een 100gr CO2 voertuig die plankgas rijd vervuilt meer dan een 150gr C02 voertuig waar je op gemak mee rijd
Ik ben nog niet mee... Die berekening, is die dezelfde voor benzine als voor dieselwagens?
Wat moet ik dan doen, euro 6 benzine 140 CO2, dit jaar of volgend jaar inschrijven?
Ik ben nog niet mee... Die berekening, is die dezelfde voor benzine als voor dieselwagens?
Wat moet ik dan doen, euro 6 benzine 140 CO2, dit jaar of volgend jaar inschrijven?
Als die golf 8 fiscale pk's heeft gaat het voor de verkeersbelasting niets uitmaken (beide gevallen blijft hetzelfde), misschien voor de BIV wel.
Comment