Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Onlangs een Golfke van 2005 verkocht als tweede eigenaar (ik en mijn vader) , niemand die daar moeilijk over deed of om die reden iets van de prijs af wou. De eerste die kwam zien kocht hem voor de vraagprijs , 5500 euro.
Er is wel een verschil.
Voor iemand die gewoon een goede auto wil kopen als auto ok.
Maar voor een liefhebber die bv. een E46 M3 met - 70.000 km zoekt maakt 1 of 2 eigenaar wel een verschil .
Onlangs een Golfke van 2005 verkocht als tweede eigenaar (ik en mijn vader) , niemand die daar moeilijk over deed of om die reden iets van de prijs af wou. De eerste die kwam zien kocht hem voor de vraagprijs , 5500 euro.
je spreekt dan ook over een wagen van 5500€. Dan zou ik er ook niet naar kijken, maar als ik een okkazie van 20,30,40000 zou kopen, is eerste eigenaar zijnde een stuk belangrijker.
Moet ik nog bezien. De E30 gaat dit jaar nog als oldtimer door het leven.
Mijn E36 M3 is niet ingeschreven. Maar er is wat werk aan voor de keuring. Ik had in feite plannen om de E36 enkele jaren aan de kant te houden tot die oldtimer was en dan kon ik nu de E30 helemaal naar mijn zin zetten. Maar nu het zeker is dat oldtimers binnenkort 30 jaar moeten zijn kunnen die plannen de vuilbak in...
Zulke wagen verkoop je toch met 1 vorige eigenaar i.p.v. 2 .
En je geeft bij verkoop evt. een woordje uitleg.
Man en vrouw is toch één eigenaar voor iedereen met gezond verstand.
Zulke wagen?
Ik ben bezig over mijn zoekacties, niet over een bepaalde wagen in dit topic hier.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Nederland is windstil, die hebben de laatste jaren vooral de oldtimers voor dagelijks ge- of misbruik aangepakt bv. met enkel verlaagd tarief als de auto in de winter 3 maanden op stal gaat en diesels in het bijzonder, die worden pas oldtimer op 40 jaar. Het liep daar ook totaal de spuigaten uit met massaal uit Duitsland ingevoerde oude MB 190D's.
Moet ik nog bezien. De E30 gaat dit jaar nog als oldtimer door het leven.
Mijn E36 M3 is niet ingeschreven. Maar er is wat werk aan voor de keuring. Ik had in feite plannen om de E36 enkele jaren aan de kant te houden tot die oldtimer was en dan kon ik nu de E30 helemaal naar mijn zin zetten. Maar nu het zeker is dat oldtimers binnenkort 30 jaar moeten zijn kunnen die plannen de vuilbak in...
Moet ik nog bezien. De E30 gaat dit jaar nog als oldtimer door het leven.
Mijn E36 M3 is niet ingeschreven. Maar er is wat werk aan voor de keuring. Ik had in feite plannen om de E36 enkele jaren aan de kant te houden tot die oldtimer was en dan kon ik nu de E30 helemaal naar mijn zin zetten. Maar nu het zeker is dat oldtimers binnenkort 30 jaar moeten zijn kunnen die plannen de vuilbak in...
Zo'n E36 M3 gaat onverkoopbaar worden. Ik bied vandaag 5k euro.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Heb op mijn werk ook al voorgesteld om na een bepaalde tijd van job te wisselen.
Eens een paar jaar arbeider, daarna CEO, enz.
😬😬😬
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Verkopen in Duitsland mobile.de zeker? In Belgie wordt dat lastig.
Inderdaad de oudere M's verkoop je niet gemakkelijk aan onze landgenoten. Vroeger niet , nu niet en in de toekomst niet. Er lopen maar weinig zotten als mij rond die dit geld voor hun hobby over hebben.
Ik zou graag een M3 CSL willen in mijn collectie, maar ze zijn heel duur geworden.
Dat snap ik.
Dan had je 3 jaar geleden de mijne moeten kopen ( 64.000 km).
Natuurlijk met het geen ik nu weet zou ik hem toen niet verkocht hebben.
De voorspelling was dat de csl zijn huidige waarde pas binnen 10 jaar zou halen.
Volgens mij gaat de prijs nu even stabiel blijven , zelfs iets zakken om geleidelijk aan verder te stijgen tot + 200.000 euro voor een csl met 50.000 km.
Heb je ooit met een csl gereden ?
Rijdt fijner op GOEDE banen dan de GTS
Het liep daar ook totaal de spuigaten uit met massaal uit Duitsland ingevoerde oude MB 190D's.
Dat is hetgeen waar ik wat schrik voor heb, dat er een hoop mensen massaal van die oude diesels gaan kopen en op O plaat zetten om dagelijks mee rond te rijden. En dan x aantal jaar later de overheid gaan beslissen om de wegenbelasting voor oldtimers aan te passen wegens misbruik. En zo word de echte liefhebber weeral gekloot.
Dat ze het dan anders doen. Hebt ge een oldtimer in uw bezit dan moet een andere auto op uw naam ingeschreven zijn voor dagdagelijks vervoer. Maakt wel dat een hoop jongeren dan hun goedkoop vervoer kwijt zijn.
En wat in onze buurlanden? Zijn daar ook plannen om de wegenbelasting te hervormen nu? Over NL vind ik (nog) niks.
Duitsland: vb is op co2 en euro normen. Diesel is dubbel belast.
Luxemburg: vb op co2 voor wagens na 2001
UK: vb op co2 voor wagens na 2001 alles ervoor is 250£ per jaar 1l of 6,3 maakt niet uit.
FR: geen wegentaksen bij mijn weten enkel een biv op co2 en kilowatt. Oudere wagen zijn max het van 500€.
Nl: vb op gewicht en BPM op co2
Nu goed wat met wagens met onbekende co2? Zelfde tabel als biv gok ik wordt leuk alles boven 2l 297g co2...
Als ze 297 nemen gaat een 2,2 van 12 naar 18,3 pk wat neerkomt op een 1600€ stijging van 1100€.
Ik vermoed dat ik rap naar Frankrijk ga verhuizen.
Dat is hetgeen waar ik wat schrik voor heb, dat er een hoop mensen massaal van die oude diesels gaan kopen en op O plaat zetten om dagelijks mee rond te rijden. En dan x aantal jaar later de overheid gaan beslissen om de wegenbelasting voor oldtimers aan te passen wegens misbruik. En zo word de echte liefhebber weeral gekloot.
je loopt al achter hoor, dat IS al nu.
het is niet normaal hoeveel oude wagens ik op de baan zie rondtuffen. vroeger kwam je 1 of 2 O-platen per maand tegen in het dagelijkse verkeer, nu zie ik 5 a 6 voertuigen per WEEK rijden (sommige dagen eens geen, andere dagen 2-3).
ik zie dan vooral oude golfkes 2 terugkomen, masaal veen benzen, oude audi's, BMW's (van de normale modellen eind jaren 80 maar meer en meer van die hele oude uit de jaren 70 die ik in geen jaren meer heb gezien), spitfires en gelijkaardige modellen van alfa romeo,...
ik kwam vorige maand regelmatig Oplaten tegen op de brusselse ring !!!
Comment