Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
    Gij kunt lezen? Ik ga er ernorm last van hebben maar neem dat erbij.
    Diesel is de grootste pest die er is en moet eruit, liever vandaag dan morgen.
    er is nog een grotere pest in groten getale in opkomst !


    als je om het milieu geeft neem dan een klein recent benzinewagentje met INdirecte injectie ....

    Comment


    • Met oa dank aan het jarenlange dieselbeleid van België (fijnstof, vnl dieseluitstoot):

      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Dat is hetgeen waar ik wat schrik voor heb, dat er een hoop mensen massaal van die oude diesels gaan kopen en op O plaat zetten om dagelijks mee rond te rijden. En dan x aantal jaar later de overheid gaan beslissen om de wegenbelasting voor oldtimers aan te passen wegens misbruik. En zo word de echte liefhebber weeral gekloot.
        In Gent rijdt het hier vol met nieuwe Belgen op O platen.
        Velen waarvan je denkt dat ze nooit een groene kaart kunnen krijgen.

        Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk Berichten
        Da weet ik
        Ok dan.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Het berekende percentage zou bij de betalen belasting komen en niet bij de fiscale pk. Begrijpen lezen is duidelijk niet iets voor ons... Wink

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Ik zou heel graag hebben dat wat meer merken investeren in milde hybrides: wagens waarmee je een paar km's tot enkele tientallen km's elektrisch kan rijden, die je 's nachts kan opladen via een plug-in systeem en die toch nog een benzinemotor heeft voor als ik een lange afstand moet overbruggen.

            Op vandaag kan je bij niet veel merken terecht hiervoor.
            Dit.

            Zo een 100 % elektrisch systeem is leuk in theorie, maar in de praktijk?

            Stel u eens voor dat vanaf 2020 bv. alle nieuwe wagens die uit de fabriek komen hybrides zijn. Benzine of diesel voor op gewestwegen en autostrades, en elektrisch tot bv 60 per uur. Is de batterij plat, dan spring de motor aan. Dit zou toch een goede tussenoplossing zijn?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
              er is nog een grotere pest in groten getale in opkomst !


              als je om het milieu geeft neem dan een klein recent benzinewagentje met INdirecte injectie ....
              Als je echt om het milieu geeft, dan lever je best je kenteken in en neem je de fiets en het openbaar vervoer. Praten over hoe vervuilend een diesel is en zelf met benzine slurpende (oude) performance wagens rijden, is wat hypocriet in dat opzicht.

              Nu is diesel het satansap en binnenkort volgt benzine. Uiteindelijk allemaal in ons elektrisch trabantje.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Maar als we eens terugdenken naar de BIV... vroeger was er gene en moest je voor elke wagen BTW betalen op het BTW kantoor. Veel duurder dus. Dan is de BIV gekomen, die was goedkoper, maar ook nog heel wat duurder dan hetgene we de laatste tijd kenden.
                Ik ben absoluut niet voor een verhoging van de belastingen, maar in vergelijking met een hele tijd geleden hebben we het nog niet slecht.
                Ja, ik heb nog in 1988 25% btw + 8% weeldetaks betaald voor een toffe Saab Turbo16... Maar ik heb er 17 jaar plezier mee gehad ! De BIV was trouwens met de laatste wijziging spotgoedkoop geworden, geen sprake meer van de 5000 euros voor blitze wagens...Maar dat was zeker een foutje van de toenmalige regering, ze hebbben het nu rechtgezet ;-))

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik zou heel graag hebben dat wat meer merken investeren in milde hybrides: wagens waarmee je een paar km's tot enkele tientallen km's elektrisch kan rijden, die je 's nachts kan opladen via een plug-in systeem en die toch nog een benzinemotor heeft voor als ik een lange afstand moet overbruggen.

                  Op vandaag kan je bij niet veel merken terecht hiervoor.
                  Ideaal rond 40km elektrisch kunnen rijden en een kleine benzinemotor met dubbele (direct en indirecte) injectie.
                  Dan rij je in bebouwde omgeving 'clean' en op de snelweg al bij al ook nog niet dramatisch slecht.
                  Last edited by TT-911; 17/10/2015, 14:08.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Met oa dank aan het jarenlange dieselbeleid van België (fijnstof, vnl dieseluitstoot):

                    Mooie kaart maar toch leven de mensen in het zwarte gebied niet duidelijk korter dan in het meest groene gebied.
                    Diesel stinkt , das alles , moet eruit LOL

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                      Dit.

                      Zo een 100 % elektrisch systeem is leuk in theorie, maar in de praktijk?

                      Stel u eens voor dat vanaf 2020 bv. alle nieuwe wagens die uit de fabriek komen hybrides zijn. Benzine of diesel voor op gewestwegen en autostrades, en elektrisch tot bv 60 per uur. Is de batterij plat, dan spring de motor aan. Dit zou toch een goede tussenoplossing zijn?
                      Het is overduidelijk dat noch de ontwikkeling noch a fortiori de produktielijnen een (mogelijke) forse meervraag aan electrische versies van de huidige wagens tegen 2020 kunnen dekken. Wij zijn weer katholieker dan de paus...weeral paniekvoetbal onder de druk van één gebeurtenis. Wel zal de kassa ringelen, én voor wie zich een electrische wagen kan permitteren, en voor de Staatskas met de penalisatie van wie niet...Zoals altijd, de gewone burger is de pineut.
                      Reken toch niet op mij om proefkonijn te spelen, naast Lexus et Toyota zullen de haastig ontwikkelde hybride en full electroprodukten veel kinderzoekten moeten over winnen om de klant tevreden te stellen. Ik slijt maar gerust mijn materiaal, en binnen tien jaar is het nog tijd om over te schakelen (in mijn geval zou het dan waarschijnlijk naar een electrische...Rolls(stoel) ;-)))

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                        als je om het milieu geeft neem dan een klein recent benzinewagentje met INdirecte injectie ....
                        Als je om het milieu geeft, neem dan gewoon je fiets ........

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                          Als je om het milieu geeft, neem dan gewoon je fiets ........
                          Een elektrische fiets?

                          De regeringen geven met een hand en nemen alles en meer met twee handen terug en dat zal alltijd zo zijn.
                          www.skodaforum.eu

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                            Elektrische wagens ... ik ben nog niet overtuigd.

                            - onnozel rijbereik dat niet klopt met wat er wordt opgegeven
                            - wat als de batterij een paar jaar oud is en het vriest?
                            - laadtijden van een paar uur
                            - ge durft uw verwarming niet aanzetten of ge zijt 50 kilometer kwijt

                            Voor mij persoonlijk zou het een stap terug zijn. Ik zou elke uitstap moeten plannen om te zien of ik er wel zou geraken. Een probleem dat er nu niet is, want als de tank leeg is, dan ga ik tanken en ben ik na 5 minuten weer aan het rijden.

                            In theorie allemaal wel mooi, maar in de werkelijk stoot zo een volledig elektrische kar op nogal wat praktische problemen.

                            Vergeet ook niet dat zo iets geen geluid maakt en voor een autoliefhebber is het geluid toch al een deel van de rijbeleving.

                            Ik denk dat het nog een tijdje gaat duren eer dat volledig op punt staat. In de tussentijd is een hybride, genre Auris, een fantastische tussenoplossing: geen uitstoot in de stad en toch een groot rijbereik.

                            Edit: ik wist dat er een term voor was https://en.wikipedia.org/wiki/Range_anxiety

                            +1

                            En vandaag staat in de krant dat ze gisteren aan een aantal bedrijven gevraagd hebben de produktie stil te leggen omdat een electriciteitstekort dreigde.

                            Ze willen alles electrisch en ze kunnen vandaag de dag niet eens meer aan de basisbehoefte van electriciteitsvoorziening voldoen.
                            Laat staan dat plots 50% van de bevolking 's avonds z'n auto moet inpluggen dan is het helemaal om zeep.
                            Zal de werkgever het aanvaarden als de wkn 's morgens belt en zegt : ik zal er niet geraken want ik heb de auto niet kunnen opladen.
                            Ik zie hier hetzelfde probleem met de elctrische scooter van mijn vrouw, bereik is amper 35-40 km op papier en het duurt 6-7 uur om op te laden. En dan moogt ge nog de lamp niet laten branden vooraan of het bereik is nog lager.

                            Dat electrisch gedoe staat nog veel teveel in zijn kinderschoenen om dat nu volop te promoten in auto.
                            De VAB, touring, .... wrijven zich waarschijnlijk al goed in de handen met de komende takelingen die op komst zijn door pannes van slechte of niet goed opgeladen batterijen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                              Een elektrische fiets?

                              De regeringen geven met een hand en nemen alles en meer met twee handen terug en dat zal alltijd zo zijn.

                              Ik sprak van een gewone fiets zonder electrische ondersteuning.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                Ja dat weet ik. Wou eigenlijk zeggen dat het er alleen maar erger gaat op worden als men diesel van 10-15j oud zwaarder gaat belasten.
                                Die Audi's, Benzen en Golfjes zijn die dat het meest gebruikt wordt om goedkoop op O-platen te bollen.
                                die audis, benzen en golfkes zijn ook goedkoop om ermee op daily platen te rijden. de mijne is en blijft op daily platen. ik duw dat ding nog liever in de pers dan die op O-plaat te zetten.
                                vandaag toch al weer 3 golfkes op Oplaat tegengekomen en heb nog geen 50km gereden. er wordt echt masaal misbruik van gemaakt, al is misbruik een fout woord. ze doen namelijk niks mis. de overheid heeft heel de regels geschrapt voor O-platen en t zal een stuk beter worden als ze jaarlijkse of 2jaarlijkse keuring invoeren voor O-platen. dan is het voordeel van O-plaat vs normale plaat er ook uit.
                                belastingsvoordeel valt weg, niet-meer-keuren voordeel valt weg, en verzekering hangt volledig van de maatschappij af. ik kan mijn capri aan hetzelfde tarief verzekering op daily plaat (maar k doe het niet omdat de keuring absurd onnozel doet voor die te keuren. auto hangt te laag enzo terwijl die niet eens verlaagd is)

                                als ze dan nog eens zeggen dat een O-plaat maximaal 10 000km mag hebben tussen 2 keuringsbeurten, zal het nog een pak minderen weer. en heb je er meer, wordt die onmiddelijk omgezet naar daily plaat weer (al zie ik het nut niet meer van een O-plaat dan)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Met oa dank aan het jarenlange dieselbeleid van België (fijnstof, vnl dieseluitstoot):

                                  nl heeft een antidieselbeleid...en kijk...

                                  28.7% van de nl wagens zijn diesels

                                  Comment


                                  • Nog geen antwoord van madame Tortelboom ontvangen op mijn vraag ivm verkeersbelasting op mijn CNG wagen. Aangezien deze mensen naar eigen zeggen keihard , dag en nacht , moeten werken verwacht ik nog dit weekend een antwoord. Vriendelijke herinnering gestuurd.

                                    Comment


                                    • dbr stuur haar dit kaartje eens mee, in nl veel meer lpg-wagens en benzine en het is NIET beter

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Het berekende percentage zou bij de betalen belasting komen en niet bij de fiscale pk. Begrijpen lezen is duidelijk niet iets voor ons... Wink
                                        Voor auto's op diesel of benzine zal het tarief nog steeds worden berekend aan de hand van de pk van het voertuig. Nieuw is een bonus of malus in functie van de uitstoot. Het ijkpunt is een CO2-uitstoot van 122 gram per kilometer. Voor elke gram meer stijgt de fiscale pk met 0,30 procent en voor elke gram minder daalt hij met 0,30 procent. LPG-wagens krijgen een korting tot maximaal 100 euro.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Als je echt om het milieu geeft, dan lever je best je kenteken in en neem je de fiets en het openbaar vervoer. Praten over hoe vervuilend een diesel is en zelf met benzine slurpende (oude) performance wagens rijden, is wat hypocriet in dat opzicht.

                                          Nu is diesel het satansap en binnenkort volgt benzine. Uiteindelijk allemaal in ons elektrisch trabantje.
                                          ik sprak toch niet over een benzine slurpende performance wagen maar over een klein recent indirect ingespoten benzinewagentje :-) En ja de fiets is beter ! doen ! :-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X