Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat is toch een zware veralgemening. Als je bvb mijn E46 M3 als een slurpende performance wagen wil beschouwen, ok, maar wat doe je met het feit dat ik er amper 2000 kilometer per jaar mee doe? Daar gaat je redenering in de afvoer. Hier wordt puur bezit belast, en geen gebruik, belachelijk. Mijn schoonbroer doet 60k met zijn 2.0D firmawagen per jaar. Uitstootje vergelijken?
Comment
-
ook al zoiets waar de overheid dus geen rekening mee houd.
wegenbelasting afschaffen en enkel belasten via km heffing dan, en die dan een bonus malus geven in functie van de uitstoot zou veel beter zijn.
als ik zo eens terugdenk over de laatste 4jaar:
van jan 2011 tot sep 2014 (3jaar en 9maand) heeft mijn dodge 10 021km afgelegd en hierbij 2625liter LPG verbruikt hetgeen een uitstoot geeft van 4305kg (430gr/km gemiddeld dus).
mijn golf diesel heeft van april 2012 tot nu (3jaar en 6maand, en dus minder dan de dodge) 92955km afgelegd en hierbij 4250liter diesel verbruikt hetgeen een uitstoot geeft van 10955kg (gemiddeld 118gr/km).
terwijl mijn dodge dus 4keer zoveel CO2 uitstoot, heeft die op dezelfde periode wel maar de helft CO2 geproduceerd.
men escort uit 1978 heeft sinds mei 2012 tot nu slechts 2 tankbeurten gehad en heeft 324km afgelegd met 32liter hetgeen een gemiddelde uitstoot van 232gr/km is (en dat voor een 1.3 naftje !!!). totale uitstoot op die 3,5jaar is de volle 75kg of slechts 7% van wat de golf heeft uitgestoot. men capri heeft sinds mei 2012 tot nu nog niet getankt.
eigenlijk kan ik dus zeggen dat men escort 1.3, men capri 2.0 men capri 2.3, men capri 3.0 en men sierra 2.8 samen op 5jaar tijd minder hebben uitgestoot dan men vrouw haar benz op 3maand en laatste is een euro3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenVoila ,nagel op de kop,dit jaar heb ik er 5000 km bijgezet met mijn 336gr/km uitstotend ///Monster,buurman doet er +/-100.000km met zijn 520d ..ik betaal me blauw en bij hem verandert er niks(goed voor hem natuurlijk) just saying...
0 km met mijn 456Co2 monster (van 2008 btw, geen oud krel)
1200 km met mijn 307Co2 monster (ook van 2008 )
7000 km met de fiets (tot nu toe, komt nog bij) LOL
Ik begrijp trouwens niet dat 'diesel' zo een passioneel onderwerp kan zijn onder autoliefhebbers.
Dat koopt ge toch niet voor uw plezier maar uit economische noodzaak.
En dat wordt nu verschoven naar hybride. Is toch goed ?
Comment
-
een autoliefhebber mag alleen op benzine rijden, minimum zescylinders...moet tegen de snelheidsbeperkingen zijn en een schreeuwpijp opdat omstaanders kunnen horen dat er een zesser onder de kap zit, alle geluk hebben is de de zf-8, dat eindelijk automaat-rijden wordt geaccepteerd, dacia's en ander gespuis hoort eigenlijk geparkeerd te staan zodat het niet in de weg bolt
ik zie niet wat er mis is met een auto die het wat zuiniger doet en minder co² uitstoot
alleen in be is er een hetze tegen diesel, en frankrijk zal wel volgen want die zitten ook diep in de rode cijfers en ook een notoir dieselland...spijtig genoeg voor hollande is de bevolkingsdichtheid wat lager zodat er geen somgdagen kunnen worden belegd om de bevolking te sensibiliseren op hogere dieselprijzen en taxen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk BerichtenMijn wagen komt eind dit jaar binnen.
Ging normaal wachten tot volgend jaar om te rijden en in te schrijven maar zoals het er nu uit ziet zal het nog dit jaar gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenalleen in be is er een hetze tegen diesel, en frankrijk zal wel volgen want die zitten ook diep in de rode cijfers en ook een notoir dieselland...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen autoliefhebber mag alleen op benzine rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk BerichtenHetzelfde hier heb een Skoda Oktavia rs 230 benzine gekocht 149gr co2 en 11 fiscale pk... Levering eind december begin januari... Dus tja dacht ook volgend jaar in te schrijven maar zal af te wachten zijn nu of m binnen is in december of niet... Is 27 boven de co2 norm dus zou dan 20 fiscale pk worden... Hoop dak verkeerd reken maar dan zou mijn verkeersbelasting jaarlijks 2000€ zijn ipv 400€... ( in simulatie 20fisc pk ingegeven voor berekening bij inschrijving dit jaar want volgend jaar kan nie in de simulatie ) dees kan toch nie da kan ik nie betalen jaarlijks, dus ben al aan het denken om bestelling te annuleren...Last edited by guyugy; 17/10/2015, 19:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk BerichtenIn Parijs is de burgemeester anders ook niet te vinden voor diesels, hij wil ze allemaal de stad uit tegen 2020.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenMet oa dank aan het jarenlange dieselbeleid van België (fijnstof, vnl dieseluitstoot):
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVraagje: de donkere vlekken situeren zich ook voornamelijk boven dicht bevolkte gebieden met industrie (haven antwerpen, Ruhrgebied,...) . Kan me voorstellen dat je in midden Spanje meer spreiding van bevolking hebt en dus minder fijn stof in het algemeen.
Zoiets is altijd een combinatie van factoren.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk ga m'n RR Dawn toch maar afbestellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendie audis, benzen en golfkes zijn ook goedkoop om ermee op daily platen te rijden. de mijne is en blijft op daily platen. ik duw dat ding nog liever in de pers dan die op O-plaat te zetten.
vandaag toch al weer 3 golfkes op Oplaat tegengekomen en heb nog geen 50km gereden. er wordt echt masaal misbruik van gemaakt, al is misbruik een fout woord. ze doen namelijk niks mis. de overheid heeft heel de regels geschrapt voor O-platen en t zal een stuk beter worden als ze jaarlijkse of 2jaarlijkse keuring invoeren voor O-platen. dan is het voordeel van O-plaat vs normale plaat er ook uit.
belastingsvoordeel valt weg, niet-meer-keuren voordeel valt weg, en verzekering hangt volledig van de maatschappij af. ik kan mijn capri aan hetzelfde tarief verzekering op daily plaat (maar k doe het niet omdat de keuring absurd onnozel doet voor die te keuren. auto hangt te laag enzo terwijl die niet eens verlaagd is)
als ze dan nog eens zeggen dat een O-plaat maximaal 10 000km mag hebben tussen 2 keuringsbeurten, zal het nog een pak minderen weer. en heb je er meer, wordt die onmiddelijk omgezet naar daily plaat weer (al zie ik het nut niet meer van een O-plaat dan)1986 Audi 90 2.2
1990 Audi 90 2.3 USA
1990 Audi coupé 2.3
1991 Audi 90 2.0
2002 Audi A4 1.9 TDI
Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat is geen vraag, dat is een feit!
Zoiets is altijd een combinatie van factoren.
Comment
-
@wauwdi: dat is net wat ik bedoel, het maakt dus niks uit of je nu op daily of oplaten rijd voor de kostprijs.
de belasting is gelijk en de verzekering hangt af van u gebruik. het enige voordeel nu is dat Oplaten niet meer naar de keuring hoeven, en daarom rijden ze dus allemaal Oplaat.
de enige beperking is dat je geen woon-werk verkeer mag rijden met een Oplaat. dus een gepensioneerde kan hem het grootste wrak van benz kopen, 1x door de keuring geraken en dan mag jaren belastingsvrij en op goedkope verzekering doortuffen zonder maar één herstelling aan de auto uit te voeren.
ikzelf rij ook elke dag oldtimer met de golf2 diesel maar heb die wel op daily platen staan, ga elk jaar naar de keuring en heb dit jaar al een heleboel onderdelen vervangen die nog niet eens nodig waren omdat ik nog niet naar de keuring moest (versleten banden, lekke ophanging, oude remblokken en schijven...).
in tegenstelling tot vele oude wagen rijders die enkel vervangen waar de keuring op afkeurde.
ik hoop maar snel dat de oldtimerkeuring erdoor komt, want de wrakken die nu op de baan zijn... k zou niet graag hebben dat zo een krel achterin de auto rijd en dat de verzekering dan moeilijk begint te doen
Comment
Comment