Oorspronkelijk geplaatst door Jan67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenzo wordt mijn kist dus onverkoopbaar hé...
Yess, net zoals die van mij.
2,5liter naften zijn hier al niet populair in onze dieselland en vanaf volgend jaar al helemaal niet meer.
met 235 gram gaat de mijne van € 5xx per jaar naar € 12xx per jaar.BMW X5 45e
Comment
-
ik ben al blij dat ik geen 330i gekocht ipv mijn 325i
1800 euro taks vanaf volgend jaar2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenik ben al blij dat ik geen 330i gekocht ipv mijn 325i
1800 euro taks vanaf volgend jaar
Comment
-
Maar die berekening van 0,30% per gram boven de 122. Wordt dat je nieuwe fiscale pk of moet je dat bij de huidige fiscale pk's doen? Daar zullen ze toch ook nog wel rekening houden met je euronorm en brandstof, niet? Anders is dit WEER nadelig voor benzines2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
ik heb volgend jaar een nieuwe auto nodig.. dus de mijne gaat buiten..2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Wanneer wordt er meer bekend of het nog interessant blijft om een zware- net geen oldtimer - uit te schrijven gedurende de wintermaanden, en achteraf op dezelfde eigenaar opnieuw in te schrijven?
Gelden dan de nieuwe regels voor wegenbelasting of de oude?
Betreffende wagen is een 24- jaar oude Porsche 964, 297 Gr CO2, huidige rijtaks 1485€.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenMaar die berekening van 0,30% per gram boven de 122. Wordt dat je nieuwe fiscale pk of moet je dat bij de huidige fiscale pk's doen? Daar zullen ze toch ook nog wel rekening houden met je euronorm en brandstof, niet? Anders is dit WEER nadelig voor benzines
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDat de malus het aantal PK's verhoogt heb nog nergens gelezen en het zou mij verbazen, anders was er sprake van de afronding.
Langs de andere kant stel 7pk en een uitstoot van 144 dan komt er 6,6% bij en blijft het onder de 7,5 dus in feite afronden naar beneden en geen meeropbrengst.
Ofwel passen ze de pk's aan tot 2cijfer na komma, lijkt mij meest logische methode.
Comment
-
Ik las dat de fiscale PK's stelsel (dus schaal...) blijft behouden, en dat er bovenop een malus komt; deze malus wordt in percentage uitgedrukt berekend op het verschil in gr/CO2 tussen de ijkwaarde 122 en de gr/CO2 zoals op de "grijze" kaart; het lijkt mij dus logischer en exacter (zonder afrondingen waar niets wordt gezegd) dat de percentage zich toepast op het huidig bedrag van de rijtaks; het verschil is zo al de moeite, zeker voor de meest vervuilende wagens, en weg met de afrondingen...
als de tool wordt vrijgegeven zullen wij het weten ;-)Last edited by guyugy; 19/10/2015, 12:06.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk BerichtenWanneer wordt er meer bekend of het nog interessant blijft om een zware- net geen oldtimer - uit te schrijven gedurende de wintermaanden, en achteraf op dezelfde eigenaar opnieuw in te schrijven?
Gelden dan de nieuwe regels voor wegenbelasting of de oude?
Betreffende wagen is een 24- jaar oude Porsche 964, 297 Gr CO2, huidige rijtaks 1485€.
Comment
-
Als je vergelijkt met Duitsland, lijkt het er toch op dat Belgie een groen sausje over een verkapte vermogensbelasting giet, maar het blijft au fond een vermogensbelasting.
Duitsland heeft in 2009 dezelfde reform gedaan van een op cilinderinhoud gebaseerd stelsen naar co² gebaseerd, maar daar gaat het gewoon lineair = 2 euro per bijkomende gram co² boven een bepaald richtlijn (eerst 120, nu 95). Een BMW 2.5 met een dikke 200co² kost daar nog altijd maar 250 euro per jaar ipv ongeveer 1200 bij ons. BELGIE taxeert dus in dit voorbeeld 400% hoger, en dat is echt niet nodig om de meeste mensen hun gedrag bij te sturen, dat is geld halen zonder de inkomstenbelasting naar 65% te brengen.
Comment
-
In Nederland hebben ze de gewoonte om zo elk jaar dat ijkpunt een beetje naar beneden af te stellen. Wie zegt dat onze roverheid niet volgende jaren die grens van 122 gram stelselmatig lager stelt? 2017: 110gr, 2018: 100gr enzoverder.
Daar gaat de droom van velen onder ons om bijvoorbeeld later eens een tweedehands V8 ofzo te kopen.
Allen in de elektrische trabant!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenvolgend jaar belastingsvrij en dus 32€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk las dat de fiscale PK's stelsel (dus schaal...) blijft behouden, en dat er bovenop een malus komt; deze malus wordt in percentage uitgedrukt berekend op het verschil in gr/CO2 tussen de ijkwaarde 122 en de gr/CO2 zoals op de "grijze" kaart; het lijkt mij dus logischer en exacter (zonder afrondingen waar niets wordt gezegd) dat de percentage zich toepast op het huidig bedrag van de rijtaks; het verschil is zo al de moeite, zeker voor de meest vervuilende wagens, en weg met de afrondingen...
als de tool wordt vrijgegeven zullen wij het weten ;-)
Het voorbeeld dat hier al ergens staat vanuit de pers lijkt dat ook te bevestigen:
De precieze berekening hangt af van het specifieke model. Zo stijgt voor een Volvo V40 met Euro 5-dieselmotor de BIV van 371 euro naar 479 euro. De verkeersbelasting stijgt van 243 euro naar 256 euro. Voor een V40 met Euro 5-benzinemotor stijgt de BIV van 146 euro naar 164 euro, terwijl de verkeersbelasting daalt van 243 euro naar 208 euro.
De 243 euro is de taks nu voor 9 fiscale pk voor een 1600-1700cc zonder opdeciemen. Het is niet zo dat die in een nieuwe fiscale pk schaal terecht komen.
Even narekenen voor de jaarlijkse verkeersbelasting:
Voor de diesel is dat een verhoging van 5.4% (18 x 0.3%) wat zou neerkomen op een CO2 van 140 (122 + 1.
Voor de benzine een verlaging met -14.4% (-48 x 0.3%) zou dat een CO2 van 74 zijn (122 - 4.
Iets lijkt me er niet te kloppen met dat voorbeeld :-d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIn Nederland hebben ze de gewoonte om zo elk jaar dat ijkpunt een beetje naar beneden af te stellen. Wie zegt dat onze roverheid niet volgende jaren die grens van 122 gram stelselmatig lager stelt? 2017: 110gr, 2018: 100gr enzoverder.
De referentiewaardes voor het VAA dalen jaar na jaar.
Ze zijn in 2012 begonnen met 95g voor diesel en 115g voor benzine
Intussen zitten we voor 2015 al maar aan 90g/110g...
Dit zijn van die verdoken verhogingen waar geen haan naar kraait maar die na een paar jaar wel serieus gaan doorwegenMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMaar dat doen ze in België ook hoor!
De referentiewaardes voor het VAA dalen jaar na jaar.
Ze zijn in 2012 begonnen met 95g voor diesel en 115g voor benzine
Intussen zitten we voor 2015 al maar aan 90g/110g...
Dit zijn van die verdoken verhogingen waar geen haan naar kraait maar die na een paar jaar wel serieus gaan doorwegen
Comment
-
Is er nu eigenlijk al een berekeningsmethode gekend??
Want wat ik tot nog toe gelezen heb zijn van die losse voorbeeldjes uit de pers die nergens op slaan en vooral heel veel speculatie van 'ja het zou wel eens zo kunnen zijn maar miscchien ook niet'...MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
Comment