Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja, de technologie bestaat al meer dan 100 jaar, de eerste wagen die 100 per uur haalde (La Jamais Contente van Jenatzy) was full electrisch, dat was de voorloper van de Tesla ! ;-))
    Ik geloof eerder in waterstof, ook zal ik de veralgemening ervan (ook...) niet meer meemaken

    Comment


    • De technologie is nu klaar voor het grote publiek :-)
      We konden 46 jaar geleden al een raket naar de maan sturen, wil niet zeggen dat dat nu voor jan en allemaal haalbaar is om even naar de maan te vliegen .

      Comment


      • Om het grote publiek te bereiken gaan wij nog moeten wachten op een full elektrisch model beneden de 20.000 euros zonder subsidies. Dat is de helft van de Tesla 3 die nog moet komen (en in grote getallen verkocht worden) Alleen de kostprijs van de batterijen (en hun recyclage) maakt dat hypothetisch.

        Comment


        • Reken je ook even mee hoeveel je aan brandstof zou besparen over de levensduur van het voertuig?

          Comment


          • In plaats van **gr/km misschien al eens berekenen per 100km, ga je heel andere bedragen uitkomen bij plug-ins.


            Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Weet er nog altijd niemand hoe ze gaan berekenen?
              Moest ik een nieuwe auto overwegen of in bestelling hebben staan dan had ik al lang informatie gewonnen op het kabinet van Truttelboom.

              Comment


              • Het is juist het probleem ,én de dubbelzinnigheid met hybride wagens, plug-ins or not, dat je nooit weet hoe de wagen zal effectief gebruikt worden, en dus hoeveel de wagen zal verbruiken. Volgens de homologatietesten kan het heel weinig zijn, maar voor dezelfde prijs kan het evenveel zijn als een klassieke wagen, als de bestuurder zich een beetje laat gaan. Hoogstwaarschijnlijk is het verschil tussen de norm en de realiteit het grootste bij hybrides...

                Comment


                • Ik ga de dorpels van mijn restauratieproject laten oplassen en gaan keuren dit jaar, dan zie ik volgend jaar wel wat het wordt, minder zal het vast niet worden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                    Weet er nog altijd niemand hoe ze gaan berekenen?
                    Moest ik een nieuwe auto overwegen of in bestelling hebben staan dan had ik al lang informatie gewonnen op het kabinet van Truttelboom.
                    Madame Truttelboom weet het zelf nog niet goed. Op mijn vraag over al dan niet verkeersbelasting betalen op een CNG wagen ingeschreven in 2015 kwam enkel een nietszeggend antwoord dat 'ze het bericht goed ontvangen en hebben in in behandeling zullen nemen'. En dan te bedenken dat wij als belastingbetalers miljoenen euro's betalen voor zoveel 'bekwaamheid'.... Ze zal waarschijnlijk naar de coiffeur geweest zijn en geen tijd hebben gehad om stomme vragen van het kiesvee te beantwoorden.....
                    Last edited by ; 19/10/2015, 19:38.

                    Comment


                    • Hopelijk snel meer duidelijkheid, anders nog rap keuren voor dagelijkse platen
                      1986 Audi 90 2.2
                      1990 Audi 90 2.3 USA
                      1990 Audi coupé 2.3
                      1991 Audi 90 2.0
                      2002 Audi A4 1.9 TDI

                      Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

                      Comment


                      • Vandaag rekening van het water gekregen kost voor zuivering en afvoer ook 30% opgeslagen... kost zonder vaste vergoeding dus ook 33% meer dan het water zelf.
                        Worden langs alle kanten gepakt voor de moment, dan nog 100euro bij de elektriciteitsfactuur pff. Mogen al content zijn dat de VB voor bestaande wagens (voorlopig??) blijft.

                        Sent from my D5803 using Tapatalk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                          Van een heel goede bevriende politicus uit Aarschot : daar zijn ze mee bezig om te gaan herzien. Wagens die vandaag -of de volgende maanden- oldtimer zijn of worden zitten nog in een "oud stelsel". Vanaf ergens in 2016 zal het definitief naar 40 jaar gaan alvorens oldtimer te worden. Echter gaat er een nieuwe herberekening komen op oldtimers. Dus in het geval van een 964 zal het nieuw stelsel een cijfer gaan geven dat hoger zal liggen dan wat vandaag een 964 niet-oldtimer aan jaarlijkse RB moet betalen. Ook gaan deze wagens niet meer in steden mogen. Zoals al in Antwerpen gaan alle steden een groene ring krijgen waar nog enkel heel milieuvriendelijke wagens gaan mogen komen. Cowboyverhaal of niet? Als blijkbaar al de oppositie achter een dergelijk wetsvoorstel staat (groen en spa)?
                          Ik wacht af en anders ga ik m nog in december laten keuren naar O plaat
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                            Vandaag rekening van het water gekregen kost voor zuivering en afvoer ook 30% opgeslagen... kost zonder vaste vergoeding dus ook 33% meer dan het water zelf.
                            Worden langs alle kanten gepakt voor de moment, dan nog 100euro bij de elektriciteitsfactuur pff. Mogen al content zijn dat de VB voor bestaande wagens (voorlopig??) blijft.

                            Sent from my D5803 using Tapatalk
                            Indachtig het citaat van Onze Grote Vlaamsche Leider "Wat Vlaanderen zelf doet doet het beter" ......

                            Comment


                            • Vandaag met de auto rustig naar huis gereden. Boordcomputer gaf bij aankomen thuis 3,7 l/100 km op (420d gran coupé), terwijl de wagen nog geen 2000 km op de teller heeft. Bij de vorige tankbeurt bleek de boordcomputer iets te positief (0,3 l/100km), dus een 4,0 l/100km. t Is perfect mogelijk om je normverbruik te halen, met de huidige voertuigen, indien je wat moeite doet.
                              In plaats van te belasten op theoretische CO2 waarde zou de overheid beter de jaarlijkse belasting en inschrijvingstaxen afschaffen en de prijs van de brandstof gevoelig verhogen, desnoods met 1 EUR per liter. Wanneer ik 100.000 km per jaar zou rijden aan 4,0 l/100km, vervuil ik meer dan iemand met een M3 die 10000 km/jaar rijd aan 10l/100km.
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Vandaag met de auto rustig naar huis gereden. Boordcomputer gaf bij aankomen thuis 3,7 l/100 km op (420d gran coupé), terwijl de wagen nog geen 2000 km op de teller heeft. Bij de vorige tankbeurt bleek de boordcomputer iets te positief (0,3 l/100km), dus een 4,0 l/100km. t Is perfect mogelijk om je normverbruik te halen, met de huidige voertuigen, indien je wat moeite doet.
                                In plaats van te belasten op theoretische CO2 waarde zou de overheid beter de jaarlijkse belasting en inschrijvingstaxen afschaffen en de prijs van de brandstof gevoelig verhogen, desnoods met 1 EUR per liter. Wanneer ik 100.000 km per jaar zou rijden aan 4,0 l/100km, vervuil ik meer dan iemand met een M3 die 10000 km/jaar rijd aan 10l/100km.
                                Alles in de brandstofprijs verrekenen, zou idd 't simpelste en waarschijnlijk ook het meest faire zijn (gebruik i.p.v. bezit) maar in de praktijk moeilijk tot niet haalbaar.
                                Of je moest een systeem ontwikkelen dat detecteert wanneer er over de grens getankt wordt.

                                Comment


                                • Of een systeem waarbij je per km betaalt met een correctie naar euronorm/ CO2-norm/...

                                  Dit zal dan inderdaad niet bekomen dat mensen zuiniger gaan rijden (wat met hogere benzine/dieselprijzen het geval zou zijn), maar zou wel als voordeel hebben dat milieuvriendelijkere auto's er beter uitkomen (Zuiniger =/= per definitie milieuvriendelijker).

                                  Dit zou bv. kunnen aan de hand van de km standen op de keuring. (Alle km standen, worden toch reeds bijgehouden in het carpass systeem.)

                                  Comment


                                  • @ bertvs het zat vandaag klimatologisch erg goed...ook record met ,1 verbeterd (4.7)

                                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                      Alles in de brandstofprijs verrekenen, zou idd 't simpelste en waarschijnlijk ook het meest faire zijn (gebruik i.p.v. bezit) maar in de praktijk moeilijk tot niet haalbaar.
                                      Of je moest een systeem ontwikkelen dat detecteert wanneer er over de grens getankt wordt.
                                      All Europese groene partijen hebben eind jaren '90 een motie in gediend om de brandstofprijs naar 2,5 EUR per liter te brengen over een periode van enkele jaren, in heel Europa. Idee was vebruiker betaalt. Doe dat over heel Europa, en tanken over de grens vormt geen probleem. Dit zou de Europese industrie hebben aangezet om zuinigere wagens te bouwen. Was volgens mij een goed voorstel, met visie.
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • Op 16/10 is het door het parlement gestemd dus na 2weken moet dat in het staatsblad komen. Dus in een 10tal dagen zullen we meer weten denk ik.

                                        Iemand die weet hoe dat op te zoeken
                                        Polo 6n 1.4

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          Of een systeem waarbij je per km betaalt met een correctie naar euronorm/ CO2-norm/...

                                          Dit zal dan inderdaad niet bekomen dat mensen zuiniger gaan rijden (wat met hogere benzine/dieselprijzen het geval zou zijn), maar zou wel als voordeel hebben dat milieuvriendelijkere auto's er beter uitkomen (Zuiniger =/= per definitie milieuvriendelijker).

                                          Dit zou bv. kunnen aan de hand van de km standen op de keuring. (Alle km standen, worden toch reeds bijgehouden in het carpass systeem.)

                                          Neen, want dan ga je nog altijd voorbij aan HOE er gereden wordt met die auto. Rechtervoet is nog altijd (of zelfs meer) de grootste invloed op verbruik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X