Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nogmaals: iemand die dus een dikke auto koopt (bv 190gr CO2), maar normaal rijd en bijna zijn norm haalt gaat een pak meer betalen dan iemand die een zuinige 120gr CO2 auto koopt en er plankgas mee rondvliegt. de 2de verbruikt en vervuilt nog altijd meer dan de eerste, maar krijgt wel belastingsvoordeel omdat zijn auto op papier zuiniger is.
fabrikanten verplichten dat elke doorgepompte liter uit de tank bijgehouden wordt, zou nog realistisch zijn. t zit toch al vol electronica die alles meet.
iemand die dan met een 420D aan 4.0liter rondrijd is dan wel groener dan ene met een 1.3TDCI die aan 7liter rondknalt, maar ga je afstraffen.
wat zegt die dan: f*ck het milieu, als ik er toch moet voor betalen, dan rijd ik ook door
Gij doet hier allemaal alsof diesel/benzine gratis is.
Ja, een belasting op aantal km's zal mensen niet aanzetten tot minder rijden. Maar zal wel veel effectiever zijn dan een verdubbeling van de prijs aan de pomp, behalve als je in hartje België woont. Nederland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, ... ligt allemaal zo ver niet.
Alsook zorgt een belasting aan de pomp niet dat het wagenpark GROENER wordt. Een zuinige auto is niet per definitie eentje die goed is voor het milieu. Ook al is de impact van de euronorm in de praktijk niet zo groot dan in theorie, is er wel zeker een groot verschil tussen een euro1 auto die 6 liter verbruikt en een euro6 auto.
Nieuwe diesel accijnzen al vanaf 1 november invoege...
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Heb auto in bestelling staan.. 3.0 liter diesel met 160gr CO2 maar als ik dat hier allemaal lees heb ik veel goesting dat allemaal te annuleren en een tesla te kopen.
Als ik zie dat een BIV stijgt van 40 naar 400 zou dat dan willen zeggen dat mijn BIV van 500 naar 5000 gaat??
Daar pas ik voor, wie zou die wagen binnen 2 jaar willen overnemen??
Typisch Belgisch dat hier nog niet veel concreet van geweten is?
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
dit begrijp ik niet ,een auto kopen met een catalogusprijs van 40000 euro en met een ei tussen voet en gaspedaal rijden om zo weinig mogelijk te verbruiken
koop dan ene van 20000 en rij normaal zonder moeite te doen
Ik heb dat hier al eens eerder gepost, maar wil dit gerust nog eens herhalen
Het zuinig rijden met de wagen is geenszins ingegeven uit economische overwegingen, wel uit ecologische overwegingen, reduceren van mijn ecologische voetafdruk, zoals dat dan heet. Het is een bedrijfswagen, zowel aankoop als brandstof worden gefinancierd door mijn werkgever .Of ik nu 4 of 8 liter per honderd km verbruik heeft financieel hoe dan ook geen enkele impact op me. Weinig verbruiken is een eigen keuze, die helemaal niet is ingegeven door financiële overwegingen.
En ik zie dus niet in waarom ik met een goedkope wagen zou moeten rondrijden. Ik hou van luxe (de catalogusprijs van mijn wagen ligt veel hoger dan 't bedrag dat jij aangeeft). Ik wil een wagen met een goedwerkende automaat, een lederen interieur van goede kwaliteit, verkies een wagen met achterwielaandrijving en hou van bijkomende uitrusting die het leven in de wagen aangenamer en veiliger maken. Bovendien verkies ik een interieur dat na 100 000 km niet langs alle kanten rammelt. Ik verkoos deze wagen ook omdat hem mooi vind en ik enorm tevreden ben met mijn garage.
En ik snap niet wat er niet normaal is aan mijn rijgedrag. 't Is niet omdat er op dit forum hun laars lappen aan alle regels, dat het overschrijden van snelheidslimieten 'normaal' is. Ik pas de wet toe, en volg steeds de wettelijke toegelaten maximumsnelheid, dat is 'normaal. rijden' in mijn ogen, en zo bereik ik die 3,7l/100 km. Het leeuwendeel van mijn traject loopt over landelijke wegen van 70 km/h, zonder veel verkeerslichten en andere hindernissen (dorpskernen). Ik zou om 3-5 minuten te kunnen winnen 20 km kunnen rondrijden langs de autostrade en dan een pak meer verbruiken, maar dat doe ik dus niet.
Net bericht gehad van mevrouw Turtelboom en CD&V. De vrijstelling verkeersbelasting geldt ook voor wagens die voor 1/1/2016 werden ingeschreven ! Enkel de N-VA , de kracht van vooruitgang , deed niet de moeite om te antwoorden. Mevrouw Turtelboom for president !
Waarom geen hoge verzekeringen meer? Denkt gij dat die leasingwagen niet verzekerd moet worden?
omdat die leasemaatschappijen 1 groot contract sluiten met een verzekeringsmaatschappij terwijl een partikulier een veel duurdere verzekering moet betalen omdat die maar 1 auto heeft.
ik ken gerust het voordeel van meerdere verzekeringen te hebben. mijn golf ingeschreven als primaire daily 300€, mijn dodge V8 als bijkomende daily 209€, mijn capri als primaire oldtimer 90€, mijn escort als 2de oldtimer 15€ en mijn fiesta als 3de oldtimer 15€.
5voertuigen verzekerd voor 630€.
en zo hebben die leasemaatschappijen dus al een goedkope verzekering, die krijgen dan ook nog eens het goedkope belastingstarief, die krijgen HOPEN korting omdat ze bij de fabrikant ineens VEEL autos bestellen...
ik kan best begrijpen dat bepaalde lease formules (zoals die van mediamarkt) HEEEEL intressant wordt voor jongeren
Ik heb dat hier al eens eerder gepost, maar wil dit gerust nog eens herhalen
Het zuinig rijden met de wagen is geenszins ingegeven uit economische overwegingen, wel uit ecologische overwegingen, reduceren van mijn ecologische voetafdruk, zoals dat dan heet. Het is een bedrijfswagen, zowel aankoop als brandstof worden gefinancierd door mijn werkgever .Of ik nu 4 of 8 liter per honderd km verbruik heeft financieel hoe dan ook geen enkele impact op me. Weinig verbruiken is een eigen keuze, die helemaal niet is ingegeven door financiële overwegingen. ...
en zo bereik ik die 3,7l/100 km. Het leeuwendeel van mijn traject loopt over landelijke wegen van 70 km/h, zonder veel verkeerslichten en andere hindernissen (dorpskernen). Ik zou om 3-5 minuten te kunnen winnen 20 km kunnen rondrijden langs de autostrade en dan een pak meer verbruiken, maar dat doe ik dus niet.
zo toch nog miserie gehad met collegas. hun auto verbruikte 6liter en meer, de mijne 4,2liter.
ik had ook een firmawagen en tankkaart. die autos kostten mij niks. t is niet omdat ik het niet betaal, dat er mee gesmeten mag worden. ook bij onderhoud duidelijk merkbaar. sommige collegas haalden met moeite 40K km met hun banden (ervoor gaf leasing geen goedkeuring voor vervangen). mijn voorbanden ging 70 000km mee, mijn achterbanden waren nog goed als de auto werd afgeschreven (130-160k km).
kreeg dan nog eens km vergoeding naar de eerste klant, en mijn uren onderweg werden OOK betaald.
wat ik bespaarde aan brandstof (2liter/100km) was men baas dan toch kwijt aan werkuren (5-10min langer onderweg).
net zoals mijn golf weinig verschil maakt. als ik voluit ga verbruikt die 5-5,5liter, als ik op gemak rijd zit ik rond de 4-4,5liter.
de benz zat laatste week op 7liter verbruik. ik ben weer met de golf op de baan. dat is een economische keuze. maar het traag rijden met een golf is een eigen keuze. minder frustraties. vertrek 5min vroeger en moet me niet opjagen als er ene 65 rijd waar je 70 mag
omdat die leasemaatschappijen 1 groot contract sluiten met een verzekeringsmaatschappij terwijl een partikulier een veel duurdere verzekering moet betalen omdat die maar 1 auto heeft.
ik ken gerust het voordeel van meerdere verzekeringen te hebben. mijn golf ingeschreven als primaire daily 300€, mijn dodge V8 als bijkomende daily 209€, mijn capri als primaire oldtimer 90€, mijn escort als 2de oldtimer 15€ en mijn fiesta als 3de oldtimer 15€.
5voertuigen verzekerd voor 630€.
en zo hebben die leasemaatschappijen dus al een goedkope verzekering, die krijgen dan ook nog eens het goedkope belastingstarief, die krijgen HOPEN korting omdat ze bij de fabrikant ineens VEEL autos bestellen...
ik kan best begrijpen dat bepaalde lease formules (zoals die van mediamarkt) HEEEEL intressant wordt voor jongeren
zo toch nog miserie gehad met collegas. hun auto verbruikte 6liter en meer, de mijne 4,2liter.
ik had ook een firmawagen en tankkaart. die autos kostten mij niks.
kreeg dan nog eens km vergoeding naar de eerste klant, en mijn uren onderweg werden OOK betaald.
wat ik bespaarde aan brandstof (2liter/100km) was men baas dan toch kwijt aan werkuren (5-10min langer onderweg).
net zoals mijn golf weinig verschil maakt. als ik voluit ga verbruikt die 5-5,5liter, als ik op gemak rijd zit ik rond de 4-4,5liter.
de benz zat laatste week op 7liter verbruik. ik ben weer met de golf op de baan. dat is een economische keuze. maar het traag rijden met een golf is een eigen keuze. minder frustraties. vertrek 5min vroeger en moet me niet opjagen als er ene 65 rijd waar je 70 mag
De meeste argumenten zullen wel kloppen, maar uw verzekeraar gaat er van uit dat gij maar in staat bent van met 1 wagen tegelijk te rijden...het verhaal wordt met oldtimers wat geloofwaardiger.
Een leasemaatschappij moet er van uitgaan dat echt wel met al die wagens gereden wordt, en zelfs veel. Ik denk niet dat leasewagens trouwens bijzonder weinig schade hebben...het steekt zelfs wat minder nauw. Ze kunnen dus geen 5 wagens verzekeren voor 530 euro.
De meeste argumenten zullen wel kloppen, maar uw verzekeraar gaat er van uit dat gij maar in staat bent van met 1 wagen tegelijk te rijden...het verhaal wordt met oldtimers wat geloofwaardiger.
Een leasemaatschappij moet er van uitgaan dat echt wel met al die wagens gereden wordt, en zelfs veel. Ik denk niet dat leasewagens trouwens bijzonder weinig schade hebben...het steekt zelfs wat minder nauw. Ze kunnen dus geen 5 wagens verzekeren voor 530 euro.
Voila. En niet elke leasewagen is van een firma met 100 auto's en daarom volumekorting. Ik betaal op mijn leasewagen 5 keer zoveel als gij voor uw 5 samen.
Die verzekering is trouwens op de persoon en niet op de totale groep in de meeste gevallen.
Heb auto in bestelling staan.. 3.0 liter diesel met 160gr CO2 maar als ik dat hier allemaal lees heb ik veel goesting dat allemaal te annuleren en een tesla te kopen.
Als ik zie dat een BIV stijgt van 40 naar 400 zou dat dan willen zeggen dat mijn BIV van 500 naar 5000 gaat??
Daar pas ik voor, wie zou die wagen binnen 2 jaar willen overnemen??
Typisch Belgisch dat hier nog niet veel concreet van geweten is?
Impact op 2e hands waarde kan je moeilijk inschatten: er is nog altijd het buitenland en in deze tijden van autoscout en dergelijke is verkopen naar NL of Duitsland of ... veel makkelijker. Kopers die 2e hands op zoek zijn naar een Macan of Ghibli Diesel weten dat ze niet naar de meest goedkope wagens in taksen op zoek zijn. Dit zijn "budget versies" in hun klasse (in tegenstelling tot bvb 530d, A6 3.0, 330d, E 300,... waar 90% die een 5 serie, A6, 3 Serie,... wil op zoek is naar een max 2.0 4 cyl.)
Ik ben toch content dat ik een Maserati Ghibli Diesel (158 gr CO2) in het "huidige systeem" heb. Zal eind dit jaar nog maar 8 maand oud zijn, dus indien nodig ben ik daar wel nog een 4-tal jaar zoet mee tot er beter uitzicht is op meer plug-in hybrid en full electro modellen. Dit zal allicht mijn laatste diesel zijn en de volgende zal voor mij wel de overstap naar iets dergelijk zijn: vanaf 2017 ook plug-in bij Maserati en zien wat er uiteindelijk in productie versie zal uitmonden van de Porsche Mission E. Maar zoals hierboven gezegd: met een perfect naar mijn goesting Maserati Ghibli ingeschreven in het huidig systeem heb ik geen druk en kan ik kat paar jaar uit de boom kijken.
Heb auto in bestelling staan.. 3.0 liter diesel met 160gr CO2 maar als ik dat hier allemaal lees heb ik veel goesting dat allemaal te annuleren en een tesla te kopen.
Als ik zie dat een BIV stijgt van 40 naar 400 zou dat dan willen zeggen dat mijn BIV van 500 naar 5000 gaat??
Daar pas ik voor, wie zou die wagen binnen 2 jaar willen overnemen??
Typisch Belgisch dat hier nog niet veel concreet van geweten is?
Zo zou ik niet rekenen. In de formule zit een vast bedrag dat voor diesel hoger ligt. Maar je biv zal in ieder geval duurder uitkomen. Niet richting 5.000 maar eerder zo 1.500.
Alhoewel ik geen reet duidelijkheid heb inzake die formule of wat ze nu eigenlijk bedoelen.
Comment