Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Annemieke
    En hebben die u een antwoord gegeven ivm herinschrijving per seizoen op zelfde eigenaar ?
    Dat is het enige waar ik nog op wacht.
    Heb dat kabinet nu al 2 keer gemailed maar antwoorden doen die dus niet. Had eigenlijk niet anders verwacht maar gij krijgt blijkbaar wel antwoord.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
      V8 rijders worden een unicum
      "Doet een vreugdedansje"

      Comment


      • ik moet ook men capri 3.0V6 nog inschrijven, maar door de huisverbouwing kan die auto
        -niet buiten
        -niet hersteld raken.

        langdurig stockeren zal het worden dus. feit is wel als ze de leeftijd optrekken naar pakweg 30jaar, dan gaan er veel van die autos vantussen gaan tussen 15-30jaar. diegenen die erna nog overschieten, zullen de absolute zeldzaamheden worden.
        als ze het gaan optrekken naar 40jaar, blijft er niks meer over. een auto 20jaar stockeren is onbegonnen werk.

        als ze dan LV ook nog eens afschaffen voor partikulieren(hetgeen ze allang van pan zijn), is de pret helemaal voorbij
        Last edited by ; 30/10/2015, 21:26.

        Comment


        • Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

          Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
          Euh....weten we nu al wat de nieuwe taksen zullen zijn?
          Ben gewoon van met 3.0l diesel te rijden en daar kan de impact redelijk groot voor zijn, niet?

          graag een formule of tabel ofzo....

          Teizman
          Enkel de EU6 krijgt klappen, maar eigenlijk ook normaal. Voor 2 liters moest je amper BIV betalen, sommige maar 50-75 euro. Niet echt serieus te noemen, komt nu op iets van een 400 dacht ik.

          Dacht voor de 3 liters dat er weinig verschil opzit en al zeker niet bij EU5.

          Voor een EU6 3 liter diesel met 160gr zou het stijgen van 450 naar 800-900 en de taks van 778 naar iets van een 900.

          Ik dacht dat er ergens al een tool beschikbaar was voor exacte bedragen.
          Last edited by germinal; 30/10/2015, 21:30.
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

          Comment


          • Er komt blijkbaar een overgangsperiode voor nieuwe wagens.
            De Vlaamse Regering heeft vrijdag definitief de vergroening van de verkeerfiscaliteit goed. Burgers die hun nieuwe auto besteld hebben voor 30 oktober maar pas geleverd krijgen na 1 januari 2016, zullen nog beroep kunnen doen op de oude tarieven als overgangsmaatregel.

            Comment


            • Wel de nieuwe die wij hebben besteld heeft 120 gr uitstoot en 7pk en wordt volgend jaar in feb. geleverd denk dat ik beter ben de nieuwe voorwaarden te nemen ipv de oude?
              www.skodaforum.eu

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                Annemieke
                Heb je daar een link van ??
                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                Comment


                • Voor mijn 530D heb ik 2 jaar geleden 175€ BIV betaald, dat was eigenlijk ongelooflijk weinig.
                  Enkele jaren daarvoor zou het nog 5000€ BIV geweest zijn omdat hij meer dan 211 PK heeft.
                  Dat de BIV nu terug naar omhoog zou gaan is niet te verwonderen.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                    Voor mijn 530D heb ik 2 jaar geleden 175€ BIV betaald, dat was eigenlijk ongelooflijk weinig.
                    Enkele jaren daarvoor zou het nog 5000€ BIV geweest zijn omdat hij meer dan 211 PK heeft.
                    Dat de BIV nu terug naar omhoog zou gaan is niet te verwonderen.
                    Hetzelfde verhaal als met de zonnepanelen dus... Nu betalen we het gelach van de nu geldende tarieven...
                    en veel mensen hebben de periode hiervoor teveel betaald...
                    in belgie moet je graaien wanneer er te graaien valt, is de mentaliteit dat ze ons aanleren.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                      Voor mijn E39 ///M5 wel... en het is niet goed


                      Ok, dat kan kloppen: je zit op een verhoging van VKB van 64% , nl: 336 gr CO2-122 gr CO2( referentiewaarde)= 214 x 0.3%= 64,2% verhoging van je huidige VKB zoals te zien is als % bonus malus in de tabel.
                      In de onderstaande tabel kun je zien dat er voor euronorm 3 benzine geen extra % bijkomt of afgaat:

                      De VKB blijft behouden als basisbelasting, met gebruik van fiscale pk’s en de bijhorende bedragen (jaarlijks geïndexeerd op 01/07 van elk jaar), maar vanaf 1 januari 2016 wordt ze verhoogd en/of verlaagd in functie van CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm van de wagen:
                      Euronorm
                      Benzine en anderebrandstoffen
                      Diesel
                      Euro 0
                      +30 %
                      +40 %
                      Euro 1
                      +5 %
                      +35 %
                      Euro 2
                      +5 %
                      +30 %
                      Euro 3
                      0 %
                      +25 %
                      Euro 3 + DPF
                      /
                      +25 %
                      Euro 4
                      -15 %
                      +25 %
                      Euro 4 + DPF
                      /
                      +15 %
                      Euro 5 of EEV
                      -15 %
                      +15 %
                      Euro 6
                      -15 %
                      +15 %
                      Euro 6 RDE 1
                      -15 %
                      +10 %
                      Last edited by ; 31/10/2015, 17:27.

                      Comment


                      • Voor mijn M135i met 175 gr CO2 zou de VKB met 0.9% stijgen, dus een 7 euro ongeveer. Te verwaarlozen dus.
                        Last edited by ; 31/10/2015, 16:59.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                          Voor mijn M135i met 175 gr CO2 zou de VKB met 0.9% stijgen, dus een 7 euro ongeveer. Te verwaarlozen dus.
                          Klopt uw berekening wel> 175 gram is 53 boven de 122, dus 53 keer 0,3% verhoging van de fiscale pk = 15,9% stijging dus gaat die van 15 naar 17,4 fiscale PK. dat zal eerder 500 a 600 duurder worden.

                          175 gram valt wel super mee voor zoveel pk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                            Klopt uw berekening wel> 175 gram is 53 boven de 122, dus 53 keer 0,3% verhoging van de fiscale pk = 15,9% stijging dus gaat die van 15 naar 17,4 fiscale PK. dat zal eerder 500 a 600 duurder worden.

                            175 gram valt wel super mee voor zoveel pk.
                            De % bonus malus is op het tarief, niet op FPK. Het is een benzine euro 5 dus -15% (zie tabel), blijft er nog 0.9% over.

                            Comment


                            • Ik krijg steeds meer goesting om mijn diesel te vervagen door een benzine.
                              Wou dat al eerder doen, maar met wat ze nu allemaal bezig zijn
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • pffff,
                                ik hoop dat ze de oldtimers gaan vrijhouden van dergelijke zaken.
                                30% er al bij en dan nog eens een hoop extra voor de CO2. als ze oldtimers over dezelfde kam smeren, mag ik heel de boel verkopen.

                                Comment


                                • Als ik hier lees hoeveel mensen hun diesel willen weg doen om een "meer" milieuvriendelijke wagen te willen aanschaffen.
                                  Wil misschien toch zeggen dat hun maatregel effect heeft, hoe onpopulair hij is?
                                  www.skodaforum.eu

                                  Comment


                                  • Iemand die voor mij wil uitrekenen wat er gebeurt met 140 gr, 9pk en benzine?

                                    Comment


                                    • Turtelboom ? ... Schauvliege ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                                        Ok, dat kan kloppen: je zit op een verhoging van VKB van 64% , nl: 336 gr CO2-122 gr CO2( referentiewaarde)= 214 x 0.3%= 64,2% verhoging van je huidige VKB zoals te zien is als % bonus malus in de tabel.
                                        In de onderstaande tabel kun je zien dat er voor euronorm 3 benzine geen extra % bijkomt of afgaat:

                                        De VKB blijft behouden als basisbelasting, met gebruik van fiscale pk’s en de bijhorende bedragen (jaarlijks geïndexeerd op 01/07 van elk jaar), maar vanaf 1 januari 2016 wordt ze verhoogd en/of verlaagd in functie van CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm van de wagen:
                                        Euronorm
                                        Benzine en anderebrandstoffen
                                        Diesel
                                        Euro 0
                                        +30 %
                                        +40 %
                                        Euro 1
                                        +5 %
                                        +35 %
                                        Euro 2
                                        +5 %
                                        +30 %
                                        Euro 3
                                        0 %
                                        +25 %
                                        Euro 3 + DPF
                                        /
                                        +25 %
                                        Euro 4
                                        -15 %
                                        +25 %
                                        Euro 4 + DPF
                                        /
                                        +15 %
                                        Euro 5 of EEV
                                        -15 %
                                        +15 %
                                        Euro 6
                                        -15 %
                                        +15 %
                                        Euro 6 RDE 1
                                        -15 %
                                        +10 %
                                        Wat is de bron van die tabel aub?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Iemand die voor mij wil uitrekenen wat er gebeurt met 140 gr, 9pk en benzine?
                                          Als die tabel hierboven klopt gaat ge minder wegenbelasting betalen. (+5.4% voor 140 gr, -15% voor euro6)
                                          BIV is sowieso 2 keer niks.
                                          Gij moogt op uw 2 oren slapen met uwe 'naft'

                                          Comment

                                          Working...
                                          X