Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
    Vraagje :
    Eind deze maand zal mijn Skoda Oktavia RS binnekomen bij de dealer.
    Het is een benzine 2.0 TSI 230PK Euro 6 11fisc PK 147g CO/2
    Als ik m inschrijf dit jaar is de BIV 331.2€ en de VB 405.11€ per jaar
    Iemand al een idee hoeveel het me zou kosten als ik m volgend jaar inschrijf ?
    ( M moet dan wel nog 5a6 weken bij de dealer blijven staan maar das geen probleem ( mss wel voor mij omdak er dan nog 6 weken kwijlend voorbij moet rijden )
    Heb al wat aan het zoeken geweest maar tot op heden nog niet echt een duidelijk antwoord gevonden maar mss is dit er nog niet...
    Zou m uiteraard liever volgend jaar inschrijven omdat dit wel wat scheelt op de herverkoopwaarde later
    Ondervoorbehoud:

BIV: € 431
    VB: € 374,73

O ja, met dank aan de ongelofelijke handige site, http://autokosten.be van medeforumenaar Katanaka.
    Last edited by Metaxa; 12/11/2015, 23:02.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Valt goed mee.
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
        Breek me de bek niet open over UK.
        Ik heb er jarenlang graag gewoond (en een zaak gehad). Maar neem van me aan dat de lagere én middenklasse het op quasi elk gebied in ons land véél beter heeft dan daar...
        En ja, een V12 inschrijven is daar goedkoop. Maar als je 3 overbruggingen moet laten plaatsten, mag je eerst 2 jaar op de wachtlijst staan...

Totaal off-topic natuurlijk en sorry daarvoor.
        Je kan altijd naar prive kliniek gaan (als je verzekerd bent ) maar in Engeland is de PB ( personenbelasting) wel veeeeel voordeliger dan in *.be.. Hetzelfde brutoloon kan toch snel een verschil van 10.000 netto geven. En liever de pond als munt dan de euro

Anderzijds is België wel een paradijs als je veel kinderen wil.

Je stuurt ze bijna gratis naar d unief, kindergeld da stijgt per kind etc.. In

Engeland kan je al 5000-10000 euro inschrijvingsgeld betalen / jaar.
        Last edited by germinal; 13/11/2015, 01:24.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Je kan altijd naar prive kliniek gaan (als je verzekerd bent ) maar in Engeland is de PB ( personenbelasting) wel veeeeel voordeliger dan in *.be.. Hetzelfde brutoloon kan toch snel een verschil van 10.000 netto geven. En liever de pond als munt dan de euro

Anderzijds is België wel een paradijs als je veel kinderen wil.

Je stuurt ze bijna gratis naar d unief, kindergeld da stijgt per kind etc.. In

Engeland kan je al 5000-10000 euro inschrijvingsgeld betalen / jaar.
          Hoeveel kost een deftige verzekering daar (dokter, tandarts, hospitaal,...) per jaar?

Stel nu dat je dan zo verzekerd bent, hoeveel moet je dan nog als persoonlijk aandeel betalen na een bezoek aan de tandarts bv?

Hoe zit het met als je er werkloos of langdurig ziek wordt?

Hoe hoog is het wettelijk pensioen er? Hebben ze vakantiegeld? Kindergeld? Voor vrouwen moederschapsrust bij bevalling?

Ken relatief weinig van de UK.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Hoeveel kost een deftige verzekering daar (dokter, tandarts, hospitaal,...) per jaar?

Stel nu dat je dan zo verzekerd bent, hoeveel moet je dan nog als persoonlijk aandeel betalen na een bezoek aan de tandarts bv?

Hoe zit het met als je er werkloos of langdurig ziek wordt?

Hoe hoog is het wettelijk pensioen er? Hebben ze vakantiegeld? Kindergeld? Voor vrouwen moederschapsrust bij bevalling?

Ken relatief weinig van de UK.
            Bepaalde vragen kan ik niet zo uit mijn hoofd beantwoorden maar op zich is de gezondheidszorg kosteloos ( NHS )

Wij zijn ( privé ) verzekerd, kostprijs 2500 euro jaar. Zo goed als 100% wordt terugbetaald van privé dokter, ziekenhuis.. Kost nog eens 1000 euro extra / Jaar als je van plan bent zwanger te worden.

Als je als werknemer ziek bent heb je wel pech, hier is het geen paradijs zoals in België. Je valt hier zo goed als onmiddellijk terug op peanuts, terwijl je in België de eerste 30 dagen uw loon krijgt en daarna nog kan rekenen op de ziekenkas als ik het goed voorheb.

Kindergeld is veel minder.

Dat bevallingsverlof, ik dacht dat dat Europees geregeld was? Maar niet zeker.

13de maand en vakantiegeld kennen ze niet, maar kan natuurlijk niet spreken voor elk bedrijf.

Ze werken hier en daar wel met bonussen die eigenlijk op hetzelfde neerkomen.

Als je een goede job hebt ga je hier sowieso meer verdienen ( en meer overhouden ) dan in België. Heb je een slechte job - laag inkomen - dan ben je in België beter af.

Comment

Bepaalde vragen kan ik niet zo uit mijn hoofd beantwoorden maar op zich is de gezondheidszorg kosteloos ( NHS )

Wij zijn ( privé ) verzekerd, kostprijs 2500 euro jaar. Zo goed als 100% wordt terugbetaald van privé dokter, ziekenhuis.. Kost nog eens 1000 euro extra / Jaar als je van plan bent zwanger te worden.

Als je als werknemer ziek bent heb je wel pech, hier is het geen paradijs zoals in België. Je valt hier zo goed als onmiddellijk terug op peanuts, terwijl je in België de eerste 30 dagen uw loon krijgt en daarna nog kan rekenen op de ziekenkas als ik het goed voorheb.

Kindergeld is veel minder.

Dat bevallingsverlof, ik dacht dat dat Europees geregeld was? Maar niet zeker.

13de maand en vakantiegeld kennen ze niet, maar kan natuurlijk niet spreken voor elk bedrijf.

Ze werken hier en daar wel met bonussen die eigenlijk op hetzelfde neerkomen.

Als je een goede job hebt ga je hier sowieso meer verdienen ( en meer overhouden ) dan in België. Heb je een slechte job - laag inkomen - dan ben je in België beter af.
              Waarbij je ook niet mag vergeten dat zo'n bedrag per jaar voor veel mensen die aan het begin van een leven op eigen benen staan -en dikwijls nog jarenlang een heel zware studielening moeten afbetalen- onoverkomelijk is.
              En die 2,5K is ook alleen maar als je 100% gezond bent, zonder medische voorgeschiedenis. Is er reeds een medisch probleem (dat kan zelfs in je naaste familie zijn), dan mag je dat bedrag al vermenigvuldigen. Als je al überhaupt tot een privé-verzekering wordt toegelaten...
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Ondervoorbehoud: BIV: € 431 VB: € 374,73 O ja, met dank aan de ongelofelijke handige site, http://autokosten.be van medeforumenaar Katanaka.
                Site is dood? (dommeinnaam te koop)

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• 1450€

Comment

Het is niet dat er in Wallonië geen dikke bakken meer verkocht worden met een BIV van 5.000 euro...

Een beetje probleem is de tweedehandsmarkt en niet zozeer voor de BIV, maar voor de jaarlijkse VB. Mensen die een M3 van 5 jaar oud kopen, volgen een droom en zijn "meestal" (niet altijd) niet zo kapitaalkrachtig als iemand die zoiets nieuw kan kopen. Een jaarlijkse VB van ettelijke duizenden euro's kan hen dan wel afschrikken.

Het zou mij in ieder geval afschrikken.
                    Idd, En die VB keert elk jaar terug ...!!! Dodelijk op lange termijn!!
                    Greetz,
                    Canonball

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      Site is dood? (dommeinnaam te koop)
                      ??????
                      Vreemd!!! Das straf!

Deze zal beter zijn:
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als de site gegevens kloppen gaat mijn va van 226€ naar 199€ voor mijn nieuwe wagen.
                        Enkel biv gaat omhoog van 198€ naar 262€, dus ik zou goedkoper af zijn met nieuwe regeling.
                        Klopt nog niet helemaal denk ik, als ik diesel kies ipv benzine is het maar 40€ voor va.
                        Normaal moet dit duurder zijn dan benzine, als ik dan trg benzine kies is het ook 40€.
                        Zullen maar wachten tot we het kunnen zien op de officiële website.
                        Last edited by ; 15/11/2015, 20:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
                          Als de site gegevens kloppen gaat mijn va van 226€ naar 199€ voor mijn nieuwe wagen.
                          Enkel biv gaat omhoog van 198€ naar 262€, dus ik zou goedkoper af zijn met nieuwe regeling.
                          Klopt nog niet helemaal denk ik, als ik diesel kies ipv benzine is het maar 40€ voor va.
                          Normaal moet dit duurder zijn dan benzine, als ik dan trg benzine kies is het ook 40€.
                          Zullen maar wachten tot we het kunnen zien op de officiële website.
                          inschrijven voor nieuwjaar (oude biv regeling), nieuwe plaat aanvragen na nieuwjaar. Hoewel het verschil erg klein is in jouw geval...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            ??????
                            Vreemd!!! Das straf!

Deze zal beter zijn:
                            http://voertuigkosten.be
                            Die werkt wel idd.

€42 BIV voor een '93 Saab 900i op gas.. Klopt niet denk ik?

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Als de formule klopt:

Audi TTS (2016)

BIV: 503€
                              VB: 384,5€

Beter dan in 2015 dus

Audi A7 3.0 TDI
                              BIV: 916€
                              VB: 986€

Dus duurder dan in 2015

Maar voor die "200€" voor BIV en "200€" per jaar ga ik het echt niet laten hoor!!
                              Last edited by besired; 20/11/2015, 06:56.

Comment

Het is niet dat er in Wallonië geen dikke bakken meer verkocht worden met een BIV van 5.000 euro...

Een beetje probleem is de tweedehandsmarkt en niet zozeer voor de BIV, maar voor de jaarlijkse VB. Mensen die een M3 van 5 jaar oud kopen, volgen een droom en zijn "meestal" (niet altijd) niet zo kapitaalkrachtig als iemand die zoiets nieuw kan kopen. Een jaarlijkse VB van ettelijke duizenden euro's kan hen dan wel afschrikken.

Het zou mij in ieder geval afschrikken.
                                Inderdaad, ben ook M3, Porsche, 350Z enz gaan bekijken maar dan toch beslist dat ik liever niet nog eens elk jaar een hoge som afdraag.

Jaarlijks en paar duizend euro's betalen om met je bij aankoop 21% belaste wagen te mogen rijden waar je al 5000€ bij inschrijving voor hebt betaald ging me iets te ver.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Inderdaad, ben ook M3, Porsche, 350Z enz gaan bekijken maar dan toch beslist dat ik liever niet nog eens elk jaar een hoge som afdraag.

Jaarlijks en paar duizend euro's betalen om met je bij aankoop 21% belaste wagen te mogen rijden waar je al 5000€ bij inschrijving voor hebt betaald ging me iets te ver.
                                  Mocht de mijne bij aankoop nog altijd 5.000 sleuro biv zijn geweest, dan had ik hem niet gekocht.

Tel daar 780 euro VB en 2.000 euro full omnium bij en je zou al 7.780 euro kwijt zijn voor je 1 meter hebt gereden lol.

Dat krijg je met plebejers zoals ik.

Comment

Mocht de mijne bij aankoop nog altijd 5.000 sleuro biv zijn geweest, dan had ik hem niet gekocht.

Tel daar 780 euro VB en 2.000 euro full omnium bij en je zou al 7.780 euro kwijt zijn voor je 1 meter hebt gereden lol.

Dat krijg je met plebejers zoals ik.
                                    Bij welke verzekering zit je ? Want dat is niet veel.

Vraag me af, was de
                                    BIV in die tijd voor een 164pk dan ook al zo hoog ?? Of steeg dat exponentieel ?

500 euro voor 100pk - 1000 euro voor 150pk - 2000 euro voor 200pk en dan voor 300pk 6000 euro ???

Comment

Bij welke verzekering zit je ? Want dat is niet veel.

Vraag me af, was de
                                      BIV in die tijd voor een 164pk dan ook al zo hoog ?? Of steeg dat exponentieel ?

500 euro voor 100pk - 1000 euro voor 150pk - 2000 euro voor 200pk en dan voor 300pk 6000 euro ???
                                      Mercator verzekering.

Biv was toen op vermogen of CC. Hoogste telde. Een 3 liter mazout was toen per definitie het hoogste en dat was 5.000 euro.

Comment

• Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Volgens mij was biv puur op vermogen voor de huidige vorm. Cc had er toch niets mee te maken? dat was en is voor VB..
                                        Of spreken we al over twee generaties terug?
                                        Last edited by SteakFriet; 20/11/2015, 20:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                          Volgens mij was biv puur op vermogen voor de huidige vorm. Cc had er toch niets mee te maken? dat was en is voor VB..
                                          Of spreken we al over twee generaties terug?
                                          Meer dan 8 jaar terug in ieder geval.

Comment

Working...
                                          X