Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    De simulator voor berekeningen vanaf 2016 staat online: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top


    Het valt precies allemaal nog mee.
    BIV voor benzine zijn behoorlijk de hoogte ingegaan lijkt me.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Voor de fun eens berekend voor een Ferrari f430 en een 599.
      F430: 10.5k biv en 3.7k verkeersbelastingen.
      599: 10.5k biv en 5.2k verkeersbelastingen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        BIV voor benzine zijn behoorlijk de hoogte ingegaan lijkt me.
        Wat nogmaals de kortzichtigheid van de Vlaamse regering aan de kaak stelt.

        Comment


        • Bmw M4 met een co2 van 194.
          Oude biv: 1.5k
          Nieuwe biv: 1.7k

          Oude verkeersbelastingen: 772
          Nieuwe verkeersbelastingen: 830


          Porsche 991 mk1 met een co2 van 225.
          Oude biv: 2.7k
          Nieuwe biv: 2.9k

          Oude verkeersbelastingen: 1.7k
          Nieuwe verkeersbelastingen: 2k

          Comment


          • Mini cooper s met een co2 van 133.
            Oude biv: 180
            Nieuwe biv: 235

            Oude verkeersbelastingen: 405
            Nieuwe verkeersbelastingen: 357


            Renault Mégane 275 rs met een co2 van 178.
            Oude biv: 925
            Nieuwe biv: 1055

            Oude verkeersbelastingen: 403
            Nieuwe verkeersbelastingen: 412

            Comment


            • Het lijkt me voor hothatches nog mee te vallen, gti/r/rs/st blijven quasi gelijk

              Comment


              • ergens al en concrete formule terug te vinden? (officieel?)

                Comment


                • Voor mijn Audi A4 Avant 2.0TDI (143pk) uit 2009

                  VOOR 2016:
                  BIV: 247.7
                  VB: 405.11

                  NA 2016:
                  BIV: 325.2
                  VB: 501.52


                  Oh boy

                  Comment


                  • Mijn 325i is ook wat gestegen

                    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 219,47 EUR
                    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 590,57 EUR

                    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 272,85 EUR
                    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 669,12 EUR
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                      ergens al en concrete formule terug te vinden? (officieel?)
                      Dezelfde die al een aantal weken te vinden is namelijk in het "Ontwerp van decreet houdende bepalingen tot begeleiding van de begroting 2016" van de Vlaamse regering.
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • Ik heb al simulaties gedaan voor verschillende benzinewagens: die stijgen allemaal. Van hun verschuiving van diesel naar benzinewagens is dus geen sprake, het is gewoon een platte verhoging van de BIV en verkeersbelasting.

                        Misschien daarom dat ze bijna in alle stilte de simulator pas vanaf gisteren online hebben gezet, men kan dan slechts twee weken de oude en de nieuwe BIV en VB vergelijken...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Ik heb al simulaties gedaan voor verschillende benzinewagens: die stijgen allemaal. Van hun verschuiving van diesel naar benzinewagens is dus geen sprake, het is gewoon een platte verhoging van de BIV en verkeersbelasting.

                          Misschien daarom dat ze bijna in alle stilte de simulator pas vanaf gisteren online hebben gezet, men kan dan slechts twee weken de oude en de nieuwe BIV en VB vergelijken...
                          Welke wagens heb je dan vergeleken?
                          De jaarlijkse verkeersbelastingen voor benzines euro 0, 1 en 2 worden altijd duurder, euro 3 wordt duurder vanaf 123gr CO2, euro 4 vanaf 164 gr CO2 en euro 5 en 6 worden duurder vanaf 173gr CO2...
                          BIV wordt duurder voor alle wagens maar deze werd altijd al duurder op 1 januari maar dus nu nog wat meer dan de jaren voordien...
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • Mijne gaat er precies ook niet echt op vooruit.


                            Voor 2016
                            BIV : 442 €
                            VB: 591 €

                            erna
                            BIV: 542 €
                            VB : 791 €
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • t is gewoon 1 grote belastingverhogingoperatie, da's nu toch al lang duidelijk

                              feit dat ze nog altijd vasthouden aan die oude fiskale pk's op basis van cilinderinhoud zegt al genoeg
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                t is gewoon 1 grote belastingverhogingoperatie, da's nu toch al lang duidelijk

                                feit dat ze nog altijd vasthouden aan die oude fiskale pk's op basis van cilinderinhoud zegt al genoeg
                                De mensen die zich recente krachtige bakken (veel Pk's / weinig cc's) kunnen veroorloven moeten het minste betalen. Tsja.... .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  De mensen die zich recente krachtige bakken (veel Pk's / weinig cc's) kunnen veroorloven moeten het minste betalen. Tsja.... .
                                  Vergroening v/h wagenpark. Kost ook geld.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Vergroening v/h wagenpark. Kost ook geld.
                                    Op die manier klopt het inderdaad, mijn s60 is door die maatregel hier zo goed als onverkoopbaar. Wat niet gek is natuurlijk, 200g co2 en geen roetfilter, op een mistige ochtend merk je dat toch wel als je in de buurt van de uitlaat komt.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      t is gewoon 1 grote belastingverhogingoperatie, da's nu toch al lang duidelijk

                                      feit dat ze nog altijd vasthouden aan die oude fiskale pk's op basis van cilinderinhoud zegt al genoeg

                                      Ze houden niet vast aan de oude fiscale pk regeling. Voor een oudere 2.4d van volvo betaal je vanaf 2016 even veel verkeersbelasting als voor een 3L in het oude, huidige systeem.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        t is gewoon 1 grote belastingverhogingoperatie, da's nu toch al lang duidelijk

                                        feit dat ze nog altijd vasthouden aan die oude fiskale pk's op basis van cilinderinhoud zegt al genoeg
                                        voor bestaande inschrijvingen verandert er niks, je taks blijft hetzelfde.
                                        En als je nieuw koopt in Euro6 wordt het voor benzines zelfs goedkoper

                                        Tov het oude systeem gaan we 25 euro in onze zakken steken over de afschrijvingsperiode. 79 euro meer BIV betalen maar jaarlijks 26 euro minder rijtaks.

                                        het is imho écht voor de vergroening van het wagenpark
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                        Comment


                                        • Die fiskale pk's blijven de basis hé, daar rond zijn er nu een aantal 'correctiefactoren' voor brandstofsoort en euronorm maar de basis is nog altijd de cilinderinhoud
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X