Wishfull thinking, maar een Twizy valt die ook onder de 5000€ subsidie vanaf volgend jaar?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk BerichtenWishfull thinking, maar een Twizy valt die ook onder de 5000€ subsidie vanaf volgend jaar?
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Voor een Mazda CX-5 2.0 benzine is de inschrijving 30€ duurder geworden en de jaarlijkse taks 30€ goedkoper .
Zal die wel in 2016 inschrijven- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Paar andere voorbeelden:
Audi RS3
2015
BIV: € 1287,04
VB: € 590,57
2016
BIV: € 1618,04
VB: € 620,69
--------------------------
JAG XE-S
2015
BIV: € 1487,34
VB: € 776,42
2016
BIV: € 1864
VB: € 827,67
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Mijn renault laguna coupé 2.0dci
BIV 308 -> 401
VB 405 -> 516
valt nog mee, denk dat het de herverkoopwaarden niet echt beinvloed.Last edited by SteakFriet; 15/12/2015, 14:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIs er nog een simulator online voor de oude berekening?
edit: KDF was sneller2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenMijn renault megane coupé 2.0dci
BIV 308 -> 401
VB 405 -> 516
valt nog mee, denk dat het de herverkoopwaarden niet echt beinvloed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk denk dat je de impact van "slechts" €100 verhoging per jaar niet mag onderschatten bij veel mensen. In het huidige systeem is er ook slechts een verschil van €100 tussen 11 en 12 fiscale pk's maar toch mijden veel mensen die 12 fiscale pk's omwille van te veel taksen...2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Dat is het probleem nu eh voor veel mensen.
Vroeger kocht je gewoon een brave diesel of benzine uitvoering en reed je die auto "op".
Nu moet je gaan kijken naar een zuinige uitvoering want de brandstofkosten stijgen.
Dan is er nog es het feit dat niemand weet wat er binnen 2 jaar gaat veranderen qua taksen...
Net even gekeken voor een xc60 D4 en het is toch dubbel zoveel.
137, 405 naar 650, 468
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk BerichtenDan is er nog es het feit dat niemand weet wat er binnen 2 jaar gaat veranderen qua taksen...
1. Er wordt onderzocht of een kilometerheffing voor personenwagens op termijn kan worden ingevoerd. In dat geval verdwijnen de forfaitaire BIV en de jaarlijkse VKB. – Op 1 april 2016 zal na acht jaar voorbereiding de kilometerheffing voor vrachtwagens van start gaan. Nadien kan de focus terug gelegd worden op de uitbreiding van dit systeem naar de toekomst toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichtenhoelang nog weten we niet maar wss toch sneller dan we denken:
1. Er wordt onderzocht of een kilometerheffing voor personenwagens op termijn kan worden ingevoerd. In dat geval verdwijnen de forfaitaire BIV en de jaarlijkse VKB. – Op 1 april 2016 zal na acht jaar voorbereiding de kilometerheffing voor vrachtwagens van start gaan. Nadien kan de focus terug gelegd worden op de uitbreiding van dit systeem naar de toekomst toe.
Een kilometerheffing zou nog het eerlijkste zijn, hoe meer km's je doet hoe meer je moet bijbetalen bij de herstelling van onze karresporen.
Het is niet zo dat een tesla geen schade aanricht aan de wegen, integendeel die sleurt de keien uit de grond en zou dus extra moeten bijbetalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk denk dat je de impact van "slechts" €100 verhoging per jaar niet mag onderschatten bij veel mensen. In het huidige systeem is er ook slechts een verschil van €100 tussen 11 en 12 fiscale pk's maar toch mijden veel mensen die 12 fiscale pk's omwille van te veel taksen...
De fobie tegen motoren van meer dan 2000cc (11pk) dateert van veel vroeger en is heel diep geworteld. Het fiscale verschil tussen minder dan 2 liter of meer dan 2 liter was historisch dan ook veel groter, naar Frans model, maar nog niet zo erg als in Italië. Als het altijd beperkt geweest was tot 100 EUR (of het equivalent daarvan in oude Belgische franken) was er nooit een dergelijke fobie ontstaan,daar kan je wel van op aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichtenhoelang nog weten we niet maar wss toch sneller dan we denken:
1. Er wordt onderzocht of een kilometerheffing voor personenwagens op termijn kan worden ingevoerd. In dat geval verdwijnen de forfaitaire BIV en de jaarlijkse VKB. – Op 1 april 2016 zal na acht jaar voorbereiding de kilometerheffing voor vrachtwagens van start gaan. Nadien kan de focus terug gelegd worden op de uitbreiding van dit systeem naar de toekomst toe.- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVoor een kilometerheffing ben ik voorstander. Dan zou het direct wat interessanter zijn voor de M3 wel bij te houden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met TapatalkOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVolledig mee eens. Ik doe 40k km per jaar, en ben bereid om daarvoor te betalen... op voorwaarde dat ik dan minder in de file zal staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVolledig mee eens. Ik doe 40k km per jaar, en ben bereid om daarvoor te betalen... op voorwaarde dat ik dan minder in de file zal staan.
Comment
Comment