Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik het allemaal goed begrijp geldt dat :

Alle wagens die uiterlijk 31/12/2015 ingeschreven zijn, daarvoor geldt de oude BIv en oude wegenbelasting, en oude wegenbelasting zolang de wagen ingeschreven blijft ?! Dus, van zodra je een wagen uitschrijft en terug inschrijft, vanaf dan geldt de nieuwe wegenbelasting.

Alle wagens die vanaf 01/01/2016 ingeschreven worden, daarvoor geldt de nieuwe BIV en nieuwe wegenbelasting. Of geldt de nieuwe verkeersbelasting ook voor wagens die nu reeds ingeschreven zijn en hebben die "prijs" vanaf de vervaldag van verkeersbelasting in 2016 ?

Kan tellen voor een Porsche 996 4S, waarvan ik twijfel om hem dit jaar nog inschrijf of pas volgend jaar, en dan maar voor pakweg een maand of 6 (in de winter staat ie toch stil).
    Last edited by ; 16/12/2015, 16:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dat hebben we nu eigenlijk al, dat betaal je gewoon wanneer je tankt.
      Je weet toch niet hoeveel Co2 of NoX je uitstoot?
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
        Als ik het allemaal goed begrijp geldt dat :

Alle wagens die uiterlijk 31/12/2015 ingeschreven zijn, daarvoor geldt de oude BIv en oude wegenbelasting, en oude wegenbelasting zolang de wagen ingeschreven blijft ?! Dus, van zodra je een wagen uitschrijft en terug inschrijft, vanaf dan geldt de nieuwe wegenbelasting.

Alle wagens die vanaf 01/01/2016 ingeschreven worden, daarvoor geldt de nieuwe BIV en nieuwe wegenbelasting. Of geldt de nieuwe verkeersbelasting ook voor wagens die nu reeds ingeschreven zijn en hebben die "prijs" vanaf de vervaldag van verkeersbelasting in 2016 ?

Kan tellen voor een Porsche 996 4S, waarvan ik twijfel om hem dit jaar nog inschrijf of pas volgend jaar, en dan maar voor pakweg een maand of 6 (in de winter staat ie toch stil).
        Iedere inschrijving tot 31/12/2015 blijft in het oude systeem (wat we nu hebben) iedere inschrijving vanaf 1/1/2016 is in het nieuwe systeem...
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

en dan nog even een vraagje

Iemand die te bedragen hier kan plaatsen voor een 308 GTI
          Als jij kunt zeggen hoeveel: Co2 en fiscale pk, welke euronorm en welk soort brandstof...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Je weet toch niet hoeveel Co2 of NoX je uitstoot?
            NoX inderdaad niet (katalysator enz..) maar benzine stoot per liter 2392g CO2 uit, diesel per liter 2640gr CO2 en dat is voor alle wagens gelijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
              Als ik het allemaal goed begrijp geldt dat :

Klopt.

Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
              Wagens die reeds ingeschreven zijn voor 01/01/2016 blijven de "oude" verkeersbelasting betalen, gebaseerd op de fiscale pk's.

Comment

• Bedankt Diabolic !

Nu is het afwegen wat te doen (heb nog ff he ):

- Porsche 996 Carrera 4S cabrio (import, al ingeklaard) inschrijven voor 31/12/2015 en genieten van goedkopere BIV (300 EUR goedkoper dan in 2016) en wegenbelasting (1500 EUR ipv 2300 EUR)
                - ofwel enkel inschrijven voor de periode wanneer k 'm echt ga gebruiken : in praktijk zal dat zijn van pakweg mei-september,max 5-6 maand , dan weer uitschrijven en elk voorjaar opnieuw inschrijven : kost me dan jaarlijks pakweg 1/2 x 2300 EUR = 1150 EUR + 50 EUR voor nieuwe nummerplaat + duplicaat vooraan.

t Is niet dat k gierig ben, maar k ga de staat ook geen cadeaus doen als k er niet mee rijd he

Alleen jammer dat k m'n nummerplaat niet kan overzetten op m'n 996 coupe

Comment

• Ik heb gekozen voor definitief inschrijven, voor dat klein verschil ga ik niet elk jaar uit en inschrijven. Trouwens, met global warming is het hier in de hersft en winter ook nog Porsche tijd als je wil.

Porficiat trouwens met uw 996 4S Hans, pracht machien, heb die ook nog gehad. Denk dat ik die nog had toen ge is bij mij zijt geweest trouwens.
                  Maar toen was Porsche uw ding nog niet.

Comment

• Dankjewel !

Ik denk dat ik de wagen ook permanent ga inschrijven, en zien of ik er ook gebruik van maak "buiten het seizoen".

Als ik even nadenk (aan de hand van je nickname kan ik het niet afleiden) : ben ik eens bij jou geweest met mijn zilvergrijze Esprit S4 ? Is al wel n jaar of 5 geleden denk ik ... aan de kanten van Kortenaken ?

Comment

• Yep, in Kortenaken met je Esprit, maar wel al langer dan 5 jaar geleden , we zijn daar al 5 jaar weg en was een paar jaar voor we verhuisd zijn.
                      Time flies !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                        lpgtanks die wegvallen is meestal ni zo gezond
                        Moet dus lpgtaks zijn, blijkbaar is d'r een "n" tussen geslopen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Pfff.. degoutant, die verhoging ook voor benzines.. Hypocrieten..

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Tja, het gaat allemaal om geld, dat weten we toch al langer.
                            Op alle vlakken gaat het altijd in de eerste plaats om geld.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              Als jij kunt zeggen hoeveel: Co2 en fiscale pk, welke euronorm en welk soort brandstof...
                              Het gaat om de nieuwe 308 GTI 1.6 met 270pk (effe gegevens opgezocht)
                              139g CO2
                              1.6, dat is 9 fiscale pk
                              Euronorm 6 zeker
                              Benzine uiteraard

Comment

Tja, het gaat allemaal om geld, dat weten we toch al langer.
                                Op alle vlakken gaat het altijd in de eerste plaats om geld.
                                Money makes the world turn round

Maar in alle ernst, het is toch normaal dat benzine (meestal) ook iets duurder wordt ? Ze willen de fossiele brandstoffen eruit en promoten electrisch rijden.
                                Zou onlogisch zijn dat benzine dan niet stijgt lijkt me.

De incentives die ze geven voor hybride zijn toch zeer aantrekkelijk en mooi?
                                Stel ik koop me een nieuwe 7 hybride. Vermogen zat en ik betaal niks BIV, niks VKB ! Sorry maar dan ben ik mee.

Maar klagen en zagen (niet gij he, in het algemeen) kan de Belg als de beste. En we hebben hier eigenlijk niks te klagen.

Comment

• Hoeveel kost zo'n hybride/elektrische? Niet iedereen wil of KAN zoveel betalen voor een auto.. Op den duur gaat autorijden weer voor de elite zijn die het kan betalen.

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Mag ook ne Prius zijn he, ge moet het niet duur maken. Ik nam een vb van een wagen die in mijn budget past.
                                    En er komen zeker nog een pak toffe hybrides aan. Lexus heeft toch ook al een toffe redelijk betaalbare ?
                                    Hoe meer ze van die dingen maken , hoe beterkoop dat allemaal wordt.

Maar nu begint gij weer over geld. LOL
                                    Het gaat over vergroening. En dus stimuleren ze mensen naar groener. Niks mis mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                      Hoeveel kost zo'n hybride/elektrische? Niet iedereen wil of KAN zoveel betalen voor een auto.. Op den duur gaat autorijden weer voor de elite zijn die het kan betalen.
                                      Zoek eens een okkazie prius...naart schijnt blijven die batt toch goed

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Het gaat om de nieuwe 308 GTI 1.6 met 270pk (effe gegevens opgezocht)
                                        139g CO2
                                        1.6, dat is 9 fiscale pk
                                        Euronorm 6 zeker
                                        Benzine uiteraard
                                        2015 BIV: €247,98 VB: €269,28
                                        2016 BIV: €325,07 VB: €242,62

Dit lijkt en is een forse verhoging van de BIV maar zelfs zonder aanpassing van de formule zou de BIV per 1 januari voor deze wagen gestegen zijn naar €292,18, dus uiteindelijk betaal je door de verandereing van de formule €32,89 meer BIV maar je betaalt wel jaarlijks €26,66 minder verkeersbelasting (na 15 maanden inschrijving ben je dus goedkoper af met de nieuwe berekening...).

Comment

• Valt inderdaad goed mee, had erger verwacht.

Comment

Working...
                                          X