Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb ik het verkeerd voor of had je, de eerste keer dat de tool online kwam, pas na 30 jaar een terugval/oldtimertaks en is het nu reeds na 25 jaar?

Is er eigenlijk al iets geweten mbt oldtimers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      Voor de liefhebbers met bvb een auto die nog net geen oldie is (en het nu nog lang niet zal worden) idd frustrerend... Er zou naast het oldtimerstatuut precies nog een classic-statuut moeten komen... Met speciale opvallende nummerplaat om misbruik te voorkomen.

Groep gejoined
      Heb ik ook al gedacht. Er is duidelijk een groep liefhebberswagens die hier in een heel ambetante situatie terecht komt.
      Maar onze regering is geen liefdadigheidsinstelling en België is geen land dat een industrieel erfgoed heeft in de automobiel (tenzij Minerva). Dus het zal hen wellicht worst wezen.

Het zou inderdaad leuk zijn mocht er nog een speciaal tussenstatuut zijn voor die groep wagens.

Edit: net eens op die vernieuwde simulatiepagina eens uitgerekend hoe dit momenteel voor mijn Jaguar zit adhv chassisnr.

3200cc, 199pk. 23 jaar oud. Ik heb die op mijn naam gezet net voor Di Rupo zijn eerste "vergroening" heeft gedaan van de BIV. Toendertijd voor mijn wagen het eenmalige forfaitaire bedrag van €61,50, vandaag zou dat €1740,00 zijn. Op 01/01/2016 al €2097,00.
      Mijn jaarlijkse verkeersbelasting gaat omhoog van €1017,00 naar €1856,00

En dat voor een auto die op de huidige markt een 3 à 4k waard is...
      Last edited by BlueSkyraider; 18/12/2015, 23:06.
      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
        Heb ik ook al gedacht. Er is duidelijk een groep liefhebberswagens die hier in een heel ambetante situatie terecht komt.
        Maar onze regering is geen liefdadigheidsinstelling en België is geen land dat een industrieel erfgoed heeft in de automobiel (tenzij Minerva). Dus het zal hen wellicht worst wezen.

Het zou inderdaad leuk zijn mocht er nog een speciaal tussenstatuut zijn voor die groep wagens.

Edit: net eens op die vernieuwde simulatiepagina eens uitgerekend hoe dit momenteel voor mijn Jaguar zit adhv chassisnr.

3200cc, 199pk. 23 jaar oud. Ik heb die op mijn naam gezet net voor Di Rupo zijn eerste "vergroening" heeft gedaan van de BIV. Toendertijd voor mijn wagen het eenmalige forfaitaire bedrag van €61,50, vandaag zou dat €1740,00 zijn. Op 01/01/2016 al €2097,00.
        Mijn jaarlijkse verkeersbelasting gaat omhoog van €1017,00 naar €1856,00

En dat voor een auto die op de huidige markt een 3 à 4k waard is...
        Het is fout om te denken dat Di Rupo ook maar iets te maken heeft met die vergroening van de BIV dit hebben we allemaal te danken aan de Vlaamse regering. Die eerste vergroening is er gekomen dank zij onze vriend Philippe Muyters en de tweede dankzij onze vriendin Annemie Turtelboom... ja want wat Vlaanderen doet, doet Vlaanderen beter...
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Die vergroening heeft ervoor gezorgd dat de BIV voor mijn 530D 175€ was ipv 5000€.
          Ik vind die vergroende en inderdaad Vlaamse BIV een schitterende maatregel !
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• 5.000 euro is wel enorm veel geld voor een modale middenklasse gezinswagen. Goed dat ze dat aangepast hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
              Die vergroening heeft ervoor gezorgd dat de BIV voor mijn 530D 175€ was ipv 5000€.
              Ik vind die vergroende en inderdaad Vlaamse BIV een schitterende maatregel !
              Inderdaad voor de nieuwe wagens (met een hoog vermogen) is de vergroening zeker een zegen geweest (ik heb het een paar dagen geleden ook nog geschreven dat voor bepaalde wagens het nu nog altijd beter af is en zal zijn dan voor 2012), maar vergeet niet dat die vermindering van de BIV voor bepaalde wagens betaald werd door anderen want de maatregel moest inkomsten neutraal zijn...
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Wat betreft die zogenaamde vergroening doet Vlaanderen gewoon wat veel andere Europese landen doet: een fiscaal systeem gebaseerd op de CO2 uitstoot. En aangezien we allemaal weten hoe de verhouding zit tussen de door de constructeurs opgegeven CO2 uitstoot en de werkelijke uitstoot dan weten we ook dat er van een echte vergroening geen sprake is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Toch wel, op reële verbruikte uitstoot berekend.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Idd, km-vergoeding, en berekend op basis van CO2.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Wat betreft die zogenaamde vergroening doet Vlaanderen gewoon wat veel andere Europese landen doet: een fiscaal systeem gebaseerd op de CO2 uitstoot. En aangezien we allemaal weten hoe de verhouding zit tussen de door de constructeurs opgegeven CO2 uitstoot en de werkelijke uitstoot dan weten we ook dat er van een echte vergroening geen sprake is.
                    Niet in die mate als opgegeven, maar ik geloof wel dat bijvoorbeeld mijn S60 niet meer zal gekocht worden in deze regeling en een groener alternatief in de plaats zal worden gekocht.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Het verschil tussen Belgen en Vlamingen is dat Belgen in je zakken zitten en zeggen: wij zitten in uw zakken. Die Vlamingen die graaien nog dieper en roepen: het zijn die Belgen hoor......
                      Open Vld met turtelboom op kop is het summun van smeerlapperij....die liegen van smorgens tot savonds!
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Een kleine vergelijking met onze buurlanden

Audi 100 V6 benzine

België
                        VB:€1110
                        BIV:€2034

Nederland:
                        VB: €944 op basis van het gewicht.
                        BIV: €0

Duitsland
                        VB: €393

Luxemburg
                        VB: €247

Frankrijk
                        Vb: €0 (voor zover ik weet toch)
                        BIV: €147

Audi 100 2.5 TDI 92

Belgie
                        VB:€1014
                        BIV:€534

Nederland
                        Vb; €1660
                        BIV:€0

Duitsland
                        VB: €703

Luxemburg
                        VB: €262

Frankrijk
                        VB: €0
                        BIV: €141

Dus wij worden hier langs alle kanten genaaid met yountimers.
                        En NL zit ook vrij hoog maar dat geldt evengoed voor nieuwe wagens aldaar.
                        Last edited by verbatim2; 20/12/2015, 18:37.
                        Polo 6n 1.4

Comment

• Amai mijne frak,we worden goed gejost pss....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Een kleine vergelijking met onze buurlanden

Audi 100 V6 benzine

België
                            VB:€1110
                            BIV:€2034

Nederland:
                            VB: €944 op basis van het gewicht.

Duitsland
                            VB: €393

Luxemburg
                            VB: €247

Frankrijk
                            Vb: €0 (voor zover ik weet toch)
                            BIV: €147

Audi 100 2.5 TDI 92

Belgie
                            VB:€1014
                            BIV:€534

Nederland
                            Vb; €1660

Duitsland
                            VB: €703

Luxemburg
                            VB: €262

Frankrijk
                            VB: €0
                            BIV: €141

Dus wij worden hier langs alle kanten genaaid met yountimers.
                            En NL zit ook vrij hoog maar dat geldt evengoed voor nieuwe wagens aldaar.

Als je dat leest is het gewoon niet te begrijpen dat er nog zoveel Belg willen worden

Comment

• Denemarken:
                              BIV: 180% van de catalogusprijs, daar ben je pas genaaid.
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                Denemarken:
                                BIV: 180% van de catalogusprijs, daar ben je pas genaaid.
                                Enkel bij een nieuwe of import.

Tax op de audi V6 benzine is daar iets van €1000.
                                Nog een paar leuke

Rusland: €1000
                                New-Zealand: €0
                                Spanje: €150
                                Hong kong: 800euro
                                Zuid-Afrika: €75
                                Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                  Enkel bij een nieuwe of import.

Tax op de audi V6 benzine is daar iets van €1000.
                                  Nog een paar leuke

Rusland: €1000
                                  New-Zealand: €0
                                  Spanje: €150
                                  Hong kong: 800euro
                                  Zuid-Afrika: €75
                                  Akkoord, maar denk jij dat je die 180% cadeau krijgt van de eerste eigenaar? Tweedehandsprijzen zullen er ook naar zijn, net zoals die BPM karren vroeger in NL
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                    Akkoord, maar denk jij dat je die 180% cadeau krijgt van de eerste eigenaar? Tweedehandsprijzen zullen er ook naar zijn, net zoals die BPM karren vroeger in NL
                                    Klopt, prijzen liggen redelijk stuk hoger daar.
                                    Maar met zo een taxen gaan ze niet elke paar jaar de regels veranderen zoals hier. Met al onze regeringen als de volgende vlaamse groen zou kleuren kan het evengoed nog verdubbelen. Wie weet geven ze dan een premie om je vervuilende oldie in de pres te steken.
                                    Polo 6n 1.4

Comment

• 2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Comment

• Ik ben al een tijdje bezig met het berekenen van de BIV en verkeersbelasting in 2016 voor mijn volgende auto, Audi S4 Avant (2012, benzine, 333pk) maar kom de hele tijd andere cijfers uit.
                                        zijn er hier mensen die me het juiste kunnen voorleggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                                          Ik ben al een tijdje bezig met het berekenen van de BIV en verkeersbelasting in 2016 voor mijn volgende auto, Audi S4 Avant (2012, benzine, 333pk) maar kom de hele tijd andere cijfers uit.
                                          zijn er hier mensen die me het juiste kunnen voorleggen?
                                          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 746,45 EUR
                                          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 795,06 EUR

Comment

Working...
                                          X