Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Wat zijn de BIV en taksen voor een 2000 W202 C220 CDI?
Vind de CO2 uitstoot niet meteen terug...
Maar qua jaarlijkse taks zou dit nu €497 zijn, en vanaf 2016 €739? Die taks van 2016 zal wel niet volledig kloppen, heb als uitstoot 200gr CO2 gezet, en CO2 uitstoot is blijkbaar ook een variabele in de berekening van de jaarlijkse taks...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Thnx (voor oude voertuigen van begin jaren '90 ontbreekt de CO2 waarde wel)
Iemand die het volgende weet; stel dat ik dit jaar een benzinewagen inschrijf (of reeds ingeschreven heb), maar ik zou die op LPG willen laten leggen. Gezien hij voor eind dit jaar ingeschreven zou worden (of reeds ingeschreven is), zou er niets mogen veranderen aan de jaarlijkse taks. Maar aangezien het vrijwel onmogelijk is om tussen kerst en nieuwjaar nog een LPG installatie te laten installeren + keuren etc, zou de LPG-installatie dus pas vanaf volgend jaar geïnstalleerd en gekeurd kunnen worden. Hoe zit het dan met de taksen? Herzien ze de jaarlijkse taks dan alsnog, omdat de LPG installatie er pas vanaf 2016 in komt (er komt een toeslag bovenop de jaarlijkse taks, voor de LPG installatie)?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Van vrijwel alle simulaties die ik doe van diesel auto's die vroeger €405 (2.0L, 11 fiscale pk's) verkeersbelasting doe kom ik nu uit op een bedrag tussen de €490 en €500.
Conclusie: ze hebben de verkeersbelasting gewoon omhoog gedaan, heeft weinig of niks met het milieu te maken.
daarnet in het nieuws, in tegenstelling tot belofte van de overheid om accijzen van benzine en diesel dichter bij elkaar te brengen is op 1/01/2016 door een "oude vergeten" wetgeving de accijzen van benzine met 2.79 c€/l omhoog gegaan
de regering weet dit en wacht af hoe de economie herpakt dit jaar om eventueel bij te sturen
Ik heb het al zo vaak gezegd en blijf het zeggen, het enige wat die mannen in Brussel interesseert is zoveel mogelijk van ons gels in hun zakken krijgen.
De ene keer is het onder de noemer verkeersveiligheid, de andere keer hebben ze het over het milieu.
De realiteit is dat ze zich van die zaken eigenlijk niks aantrekken, was dat wel het geval dan zouden ze het heel anders aanpakken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik heb het al zo vaak gezegd en blijf het zeggen, het enige wat die mannen in Brussel interesseert is zoveel mogelijk van ons gels in hun zakken krijgen.
De ene keer is het onder de noemer verkeersveiligheid, de andere keer hebben ze het over het milieu.
De realiteit is dat ze zich van die zaken eigenlijk niks aantrekken, was dat wel het geval dan zouden ze het heel anders aanpakken.
Is gewoon zo, ook de invloed van Europa naar bepaalde normen zal er ook wel toe dienen maar voor de rest heeft het enkel maar met geld te maken, als ze het een beetje gelijk verdelen over alle aspecten is dit voor mij geen probleem.
Nu dat ze weer langs alle kanten beginnen staken zullen ze nog meer geld nodig hebben want elke stakingsdag kost de economie miljoenen... tss de vakbonden maken van de mensen luierikken, eerst nmbs en mss. binnenkort audi brussel als ze daar beginnen dan denk ik dat ze hun boeltje zullen mogen sluiten.
Ik heb gisteren mijn brief ontvangen voor de BIV en wegentaks voor mijn nieuwe daily.
Nu gebruiken ze daar een veel hogere CO² uitstoot dan diegene die ik op internet terugvind (autoscout, mobile,...)
247g ipv 203 gr.
Ik vraag me af waar ze dat vandaan halen...
Iemand een idee waar je officiële uitstootgegevens kunt vinden voor een iets oudere BMW (2006)
BMW zelf contacteren zal het beste zijn waarschijnlijk?
Comment