Oorspronkelijk geplaatst door MalinwaForever
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MalinwaForever Bekijk BerichtenHet gaat om een wagen die ik uit Duitsland importeerde, dus ik heb geen gelijkvormigheidsattest.
't Zou 203gr moeten zijn inderdaad.
Ik heb ook gezocht naar een 3-serie E90 uit 2006 met 247gr en dat is niet te vinden, zelfs de 335i stoot minder uit en die met het hoogste verbruik is een 330Xi met automaat (243gr).
Comment
-
Een gelijkvormigheidsattest hebt ge niet meer nodig voor een auto die reeds ingeschreven is geweest in een ander EU land.
In elk geval, ik zal BMW eens moeten contacteren dus hiervoor.
Heb het ook even nagerekend.
Ze rekenen mij zomaar even 77,95 euro extra wegenbelasting en 466,49 euro extra BIV aan.
Dan had ik al beter een 335i gekocht :-)
Comment
-
Ik heb een vraag. Nieuw bestelde wagen komt toe in december. Bedoeling is dat hij eerste keer afgeschreven wordt in 2017. Huidig wagen is volledig afgeschreven dit boekjaar (31 december). Welke datum is hier bepalend voor de nieuwe wagen? Mag de factuur en betaling gedateerd zijn op december 2016? Dan kan je dat overhevelen boekhoudkundig naar volgend jaar. Moet ik wachten met de inschrijving nieuwe wagen tot na 1 januari 2017?
Met dank!
Comment
-
Met de nieuwe regeling komt de jaartaks veel goedkoper uit voor mijn vriendin (Lexus RX400h - 3300cc, 192 gr, Euro IV). Klopt het dat ze enkel haar nummerplaat moet insturen en vervolgens het voertuig terug in moet schrijven om het nieuwe tarief te bekomen? Het verschil zou 600 euro per jaar bedragen. Zit er een minimum termijn op of kan de plaat op maandagochtend binnen en de nieuwe op maandagmiddag aangevraagd worden? Final question: haar aanslagbiljet voor de VB is reeds toegekomen maar nog niet betaald. Eerst betalen of gewoon zo laten en uitschrijven (zal wel verrekend worden, gok ik).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenIk heb een vraag. Nieuw bestelde wagen komt toe in december. Bedoeling is dat hij eerste keer afgeschreven wordt in 2017. Huidig wagen is volledig afgeschreven dit boekjaar (31 december). Welke datum is hier bepalend voor de nieuwe wagen? Mag de factuur en betaling gedateerd zijn op december 2016? Dan kan je dat overhevelen boekhoudkundig naar volgend jaar. Moet ik wachten met de inschrijving nieuwe wagen tot na 1 januari 2017?
Met dank!
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
BaasTurbo toch eerst maar eens de cijfers goed bekijken 1257,83 euro nu voor de verkeersbelasting 17pk (3300cc) de nieuwe verkeersbelasting 1364,74 euro (17pk, euro4, 192gr CO2) als de cijfers die jij opgeeft kloppen is het niet 600 euro goedkoper maar iets meer dan 100 euro duurder voor de jaarlijkse verkeersbelasting...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenKlopt het dat ze enkel haar nummerplaat moet insturen en vervolgens het voertuig terug in moet schrijven om het nieuwe tarief te bekomen?
Ik heb dit gedaan voor de wagen van mijn ouders (toevallig ook een Lexus)
Moet wel op dezelfde naam zijn uiteraard anders heb je ook weer keuring en BIV maar dat weet je wel vermoed ik
Comment
-
Vanaf 01/01/2017 zijn er nog wel geen cijfers bekend.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenBaasTurbo toch eerst maar eens de cijfers goed bekijken 1257,83 euro nu voor de verkeersbelasting 17pk (3300cc) de nieuwe verkeersbelasting 1364,74 euro (17pk, euro4, 192gr CO2) als de cijfers die jij opgeeft kloppen is het niet 600 euro goedkoper maar iets meer dan 100 euro duurder voor de jaarlijkse verkeersbelasting...Thanks!
Comment
-
Dus de nieuwe verkeersbelasting is pas geldig voor wagens met inschrijving na 2016... zo duidelijk stond dat niet uitgelegd in de Autogids... phew.
Wwant in mijn geval zou er zo ong 2000€ per jaar bijkomen, op een al belachelijk hoog bedrag van 2800€/jaar. Voor een 2de/weekend wagen, waar je al niet veel kilometers mee rijdt, is dit moeilijk te verantwoorden (een weekend wagen op zich al als je een leasingwagen hebt ma bon...)
Een taks onder de vorm van kilometer heffing zou toch een eerlijker systeem zijn, je betaalt wat je ermee rijdt...
Het leert me wel dat men sportwagens met grote motor (dus hoog CC) beter in Wallonie inschrijft, of gaat men daar ook de taksen aan CO2 uitstoot koppelen weldra?
Comment
Comment