Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto importeren uit USA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Normaal : aankoopprijs + 10% invoerrechten tel die twee samen en daarop nog eens 21% BTW en dat is het. Hopelijk heb je alle papieren anders ben je voor nog een hele tijd zoet !

    Comment


    • #22
      Nieuwe wagen uit de VS invoeren

      Ik wist niet direct bij wie de vraag te stellen, dus waar beter dan op dit autoforum.
      Er zitten hier wel enkele mensen die op de hoogte zijn van verzekeringen, wetgeving, homologatie in dergelijke gevallen.

      Dit is de situatie.
      Een Legacy 2.5 GT kost in de Verenigde Staten 28,295 USD ofwel ongeveer 21.900 EUR. Een koopje dus op het eerst zicht, alvast voor de Amerikanen.

      Nu zijn we hier thuis aan het kijken op hoeveel dit bedrag finaal zou uitkomen wanneer je er hier mee op straat kunt aanzetten. Hierbij denk ik aan volgende vragen:
      - De wagen hier krijgen. Wat kost de shipping en welke tijd moet je hiervoor uitrekenen?
      - Een motorisatie die niet in de EU is gehomologeerd, moet dus gehomologeerd worden bij aankomst hier? Hoe zit het met die kosten en is dit te doen voor een individueel exemplaar?
      - Wat met de keuring, moet hij als nieuw aangekochte wagen verplicht naar de keuring of valt dit onder de homologatie en wordt hij nadien ook beschouwd als nieuwe wagen zoals je hem hier zou gekocht hebben?

      - De website zegt "Premium unleaded gasoline (91 octane) required". Met welke benzinesoort is dit hier te vergelijken (98 denk ik?) en dient de motor hiervoor aanpassingen te ondergaan? Is de US benzine beter/slechtere kwaliteit dan die die we hier kunnen kopen?
      - De hatelijke US oranje pinkers/kmteller in MPH. Zou je die bij aankoop kunnen vermijden? Of moet dit achteraf dan met OEM EU onderdelen aangepast worden?
      - Idem met interieur en audio, levert de audioinstallatie die daar standaard in de wagen zit, hier problemen op. Ontvangst, EU cd's lezen e.d....


      Dit zijn zo een paar vragen die direct spontaan in me opkomen.
      Vooral de eerste zou ik graag snel te weten komen.
      Alvast bedankt voor de hulp!
      Last edited by ; 28/01/2007, 14:03.

      Comment


      • #23
        Is dit niets voor u, deze wagen staat al in Engeland, dus makkelijker hier te krijgen.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
          Is dit niets voor u, deze wagen staat al in Engeland, dus makkelijker hier te krijgen.

          http://www.carplanetltd.co.uk/0007su...erstiblue.html
          maar stuur staat wel aan de verkeerde kant

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
            Is dit niets voor u, deze wagen staat al in Engeland, dus makkelijker hier te krijgen.

            http://www.carplanetltd.co.uk/0007su...erstiblue.html
            Vetheid. Maar nog duurder als je stuur dan wil ombouwen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            maar stuur staat wel aan de verkeerde kant
            Inderdaad

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              maar stuur staat wel aan de verkeerde kant
              Bij een Sub is dat vrij makkelijk om te zetten. Ik heb dat indertijd eens gaan vragen voor een Skyline, maar dat was niet te betalen. Voor de Sub was dat "redelijk" goedkoop

              Comment


              • #27
                op een nieuwe wagen die je aankoopt via "extra-communautaire levering" betaal je btw in België dus 21%
                vervoer: te googelen denk ik
                ik veronderstel douanevignet te regelen in België
                geen europees gelijkvormigheidsattest dus volledige keuring en mogelijks er niet door geraken
                naft is denk ik geen verschil en irritante details (vb. mph op de kilometriek...)

                Zie je het nog zitten?

                Comment


                • #28
                  Wij gaan ook is uitkijken voor een A te importeren, dit topic ga ik dan ook maar weer in het oog houden. Zoveel kost het naar het schijnt niet voor een container naar hier te krijgen hé?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                    Zoveel kost het naar het schijnt niet voor een container naar hier te krijgen hé?
                    duusd euro.

                    Comment


                    • #30
                      Valt nog te doen hé, alé vind ik dan toch. Ga het is voorleggen

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                        Ga het is voorleggen
                        doe eens.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                          Valt nog te doen hé, alé vind ik dan toch. Ga het is voorleggen
                          Mja tuurlijk, als mama en papa geld schijten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                          duusd euro.
                          Ik rekende al op zoiets.
                          Maar valt hier een verzekering ook onder?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                          op een nieuwe wagen die je aankoopt via "extra-communautaire levering" betaal je btw in België dus 21%
                          vervoer: te googelen denk ik
                          ik veronderstel douanevignet te regelen in België
                          geen europees gelijkvormigheidsattest dus volledige keuring en mogelijks er niet door geraken
                          naft is denk ik geen verschil en irritante details (vb. mph op de kilometriek...)

                          Zie je het nog zitten?
                          Als je het niet uitzoekt weet het nooit é

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                            Mja tuurlijk, als mama en papa geld schijten.
                            Die kunnen dat jammergenoeg niet.

                            Het komt goedkoper uit dan een 'wrak' uit België.

                            Comment


                            • #34
                              Wij zijn ook wel geïnteresseerd om zo'n Grand Cherokee in te voeren.

                              Het invoeren is denk ik niet echt een probleem. Van het homologeren heb ik geen gedacht.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Wij zijn ook wel geïnteresseerd om zo'n Grand Cherokee in te voeren.

                                Het invoeren is denk ik niet echt een probleem. Van het homologeren heb ik geen gedacht.
                                Tja, dat weet ik dus ook niet.
                                De motor zit hier wel in de WRX, maar het model van de wagen is hier niet ingevoerd.
                                Ik heb al paar mailkes verstuurd en mensen gecontacteerd, maar leve onze bureaucratie want heb nog geen enkel duidelijk antwoord gekregen.

                                We willen gewoon de mogelijkheid onderzoeken, anders wordt het toch ook een Subaru zne. No worries

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                  Dit is de situatie.
                                  Een Legacy 2.5 GT kost in de Verenigde Staten 28,295 USD ofwel ongeveer 21.900 EUR. Een koopje dus op het eerst zicht, alvast voor de Amerikanen.
                                  Je kan in de USA wel meer koopjes doen... Zelfs een Mercedes is er ginder goedkoper dan hier...

                                  Nu zijn we hier thuis aan het kijken op hoeveel dit bedrag finaal zou uitkomen wanneer je er hier mee op straat kunt aanzetten. Hierbij denk ik aan volgende vragen:
                                  - De wagen hier krijgen. Wat kost de shipping en welke tijd moet je hiervoor uitrekenen?
                                  De verscheping kan gebeuren via een zeecontainer, reken op een goede maand voor de verscheping (het zal sneller zijn). De verscheping zelf kost niet zoveel. Zoals Frankie het al zei moet je rekenen op een goede 1.000 EUR.

                                  - Een motorisatie die niet in de EU is gehomologeerd, moet dus gehomologeerd worden bij aankomst hier? Hoe zit het met die kosten en is dit te doen voor een individueel exemplaar?
                                  - Wat met de keuring, moet hij als nieuw aangekochte wagen verplicht naar de keuring of valt dit onder de homologatie en wordt hij nadien ook beschouwd als nieuwe wagen zoals je hem hier zou gekocht hebben?
                                  Quasi elk voertuig is te homologeren in België... Zelfs met motorisaties die niet bekend zijn in België of Europa. Het neemt echter wel veel tijd in beslag om de wagen uiteindelijk gehomologeerd te krijgen. Het goede nieuws is echter dat er weinig aan de wagen veranderd zal moeten worden voordat deze op de Belgische wegen mag rijden. Vroeger diende je de wagen half om te bouwen (remsysteem, verlichting, etc...) doch volgens recentelijke informatie van de technische controle zou dit niet meer nodig zijn.

                                  - De website zegt "Premium unleaded gasoline (91 octane) required". Met welke benzinesoort is dit hier te vergelijken (98 denk ik?) en dient de motor hiervoor aanpassingen te ondergaan? Is de US benzine beter/slechtere kwaliteit dan die die we hier kunnen kopen?
                                  De benzine in de US of A is van "mindere" kwaliteit tov de benzine die we hier kennen. Gangbaar zijn 87, 89 en 91 octaan. In Europa is dit 95 en 98 octaan. Het grootste verschil is dus het octaangehalte. Met brandstof van hier zal je motor wss meer pk's hebben dan de specificaties in de USA.

                                  - De hatelijke US oranje pinkers/kmteller in MPH. Zou je die bij aankoop kunnen vermijden? Of moet dit achteraf dan met OEM EU onderdelen aangepast worden?
                                  Soms is het mogelijk om bij de bestelling de kmteller in kmh & mph te laten uitvoeren... De pinkers betwijfel ik... De boordcomputer, indien aanwezig, is normaal gewoon om te zetten naar het metrisch stelsel.

                                  - Idem met interieur en audio, levert de audioinstallatie die daar standaard in de wagen zit, hier problemen op. Ontvangst, EU cd's lezen e.d....
                                  De audio installatie zal geen problemen opleveren zolang je tenminste geen radio met digitale tuner besteld. CD's etc... is geen enkel probleem. Navigatie in principe ook niet zolang je de juiste kaarten hebt.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                    De audio installatie zal geen problemen opleveren zolang je tenminste geen radio met digitale tuner besteld.
                                    hoe zat het weer ineen? iets met oneven getallen na de komma of zo.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ok, dus das al 22.000 euro + 1500 verscheping.

                                      Het wordt hoe langer hoe meer toch niet zo een koopje

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                        hoe zat het weer ineen? iets met oneven getallen na de komma of zo.
                                        Geen idee... Toen ik in Oakland was ben ik bij Ford een paar prijzen gaan vragen. Samen met de dealer heb ik de opties overlopen en de optie van de digitale radio (Sirius Sattelite Radio) zou enkel in de USA werken en niet daarbuiten... Blijkbaar een ander systeem?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                          Geen idee... Toen ik in Oakland was ben ik bij Ford een paar prijzen gaan vragen. Samen met de dealer heb ik de opties overlopen en de optie van de digitale radio (Sirius Sattelite Radio) zou enkel in de USA werken en niet daarbuiten... Blijkbaar een ander systeem?
                                          ow, die digitale prullen. 'k had het over gewone FM-ontvangst, zijn oneven cijfers na de komma niet voorbehouden aan de hulpdiensten?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X