Normaal : aankoopprijs + 10% invoerrechten tel die twee samen en daarop nog eens 21% BTW en dat is het. Hopelijk heb je alle papieren anders ben je voor nog een hele tijd zoet !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
auto importeren uit USA
Collapse
X
-
Nieuwe wagen uit de VS invoeren
Ik wist niet direct bij wie de vraag te stellen, dus waar beter dan op dit autoforum.
Er zitten hier wel enkele mensen die op de hoogte zijn van verzekeringen, wetgeving, homologatie in dergelijke gevallen.
Dit is de situatie.
Een Legacy 2.5 GT kost in de Verenigde Staten 28,295 USD ofwel ongeveer 21.900 EUR. Een koopje dus op het eerst zicht, alvast voor de Amerikanen.
Nu zijn we hier thuis aan het kijken op hoeveel dit bedrag finaal zou uitkomen wanneer je er hier mee op straat kunt aanzetten. Hierbij denk ik aan volgende vragen:
- De wagen hier krijgen. Wat kost de shipping en welke tijd moet je hiervoor uitrekenen?
- Een motorisatie die niet in de EU is gehomologeerd, moet dus gehomologeerd worden bij aankomst hier? Hoe zit het met die kosten en is dit te doen voor een individueel exemplaar?
- Wat met de keuring, moet hij als nieuw aangekochte wagen verplicht naar de keuring of valt dit onder de homologatie en wordt hij nadien ook beschouwd als nieuwe wagen zoals je hem hier zou gekocht hebben?
- De website zegt "Premium unleaded gasoline (91 octane) required". Met welke benzinesoort is dit hier te vergelijken (98 denk ik?) en dient de motor hiervoor aanpassingen te ondergaan? Is de US benzine beter/slechtere kwaliteit dan die die we hier kunnen kopen?
- De hatelijke US oranje pinkers/kmteller in MPH. Zou je die bij aankoop kunnen vermijden? Of moet dit achteraf dan met OEM EU onderdelen aangepast worden?
- Idem met interieur en audio, levert de audioinstallatie die daar standaard in de wagen zit, hier problemen op. Ontvangst, EU cd's lezen e.d....
Dit zijn zo een paar vragen die direct spontaan in me opkomen.
Vooral de eerste zou ik graag snel te weten komen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Comment
-
Is dit niets voor u, deze wagen staat al in Engeland, dus makkelijker hier te krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk BerichtenIs dit niets voor u, deze wagen staat al in Engeland, dus makkelijker hier te krijgen.
http://www.carplanetltd.co.uk/0007su...erstiblue.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk BerichtenIs dit niets voor u, deze wagen staat al in Engeland, dus makkelijker hier te krijgen.
http://www.carplanetltd.co.uk/0007su...erstiblue.html
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenmaar stuur staat wel aan de verkeerde kant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenmaar stuur staat wel aan de verkeerde kant
Comment
-
op een nieuwe wagen die je aankoopt via "extra-communautaire levering" betaal je btw in België dus 21%
vervoer: te googelen denk ik
ik veronderstel douanevignet te regelen in België
geen europees gelijkvormigheidsattest dus volledige keuring en mogelijks er niet door geraken
naft is denk ik geen verschil en irritante details (vb. mph op de kilometriek...)
Zie je het nog zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenZoveel kost het naar het schijnt niet voor een container naar hier te krijgen hé?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenValt nog te doen hé, alé vind ik dan toch. Ga het is voorleggen
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenduusd euro.
Maar valt hier een verzekering ook onder?
Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichtenop een nieuwe wagen die je aankoopt via "extra-communautaire levering" betaal je btw in België dus 21%
vervoer: te googelen denk ik
ik veronderstel douanevignet te regelen in België
geen europees gelijkvormigheidsattest dus volledige keuring en mogelijks er niet door geraken
naft is denk ik geen verschil en irritante details (vb. mph op de kilometriek...)
Zie je het nog zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenMja tuurlijk, als mama en papa geld schijten.
Het komt goedkoper uit dan een 'wrak' uit België.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenWij zijn ook wel geïnteresseerd om zo'n Grand Cherokee in te voeren.
Het invoeren is denk ik niet echt een probleem. Van het homologeren heb ik geen gedacht.
De motor zit hier wel in de WRX, maar het model van de wagen is hier niet ingevoerd.
Ik heb al paar mailkes verstuurd en mensen gecontacteerd, maar leve onze bureaucratie want heb nog geen enkel duidelijk antwoord gekregen.
We willen gewoon de mogelijkheid onderzoeken, anders wordt het toch ook een Subaru zne. No worries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenDit is de situatie.
Een Legacy 2.5 GT kost in de Verenigde Staten 28,295 USD ofwel ongeveer 21.900 EUR. Een koopje dus op het eerst zicht, alvast voor de Amerikanen.
Nu zijn we hier thuis aan het kijken op hoeveel dit bedrag finaal zou uitkomen wanneer je er hier mee op straat kunt aanzetten. Hierbij denk ik aan volgende vragen:
- De wagen hier krijgen. Wat kost de shipping en welke tijd moet je hiervoor uitrekenen?
- Een motorisatie die niet in de EU is gehomologeerd, moet dus gehomologeerd worden bij aankomst hier? Hoe zit het met die kosten en is dit te doen voor een individueel exemplaar?
- Wat met de keuring, moet hij als nieuw aangekochte wagen verplicht naar de keuring of valt dit onder de homologatie en wordt hij nadien ook beschouwd als nieuwe wagen zoals je hem hier zou gekocht hebben?
- De website zegt "Premium unleaded gasoline (91 octane) required". Met welke benzinesoort is dit hier te vergelijken (98 denk ik?) en dient de motor hiervoor aanpassingen te ondergaan? Is de US benzine beter/slechtere kwaliteit dan die die we hier kunnen kopen?
- De hatelijke US oranje pinkers/kmteller in MPH. Zou je die bij aankoop kunnen vermijden? Of moet dit achteraf dan met OEM EU onderdelen aangepast worden?
- Idem met interieur en audio, levert de audioinstallatie die daar standaard in de wagen zit, hier problemen op. Ontvangst, EU cd's lezen e.d....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenDe audio installatie zal geen problemen opleveren zolang je tenminste geen radio met digitale tuner besteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenhoe zat het weer ineen? iets met oneven getallen na de komma of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenGeen idee... Toen ik in Oakland was ben ik bij Ford een paar prijzen gaan vragen. Samen met de dealer heb ik de opties overlopen en de optie van de digitale radio (Sirius Sattelite Radio) zou enkel in de USA werken en niet daarbuiten... Blijkbaar een ander systeem?
Comment
Comment