Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto importeren uit USA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik kwam deze topic als eerste tegen bij het googlen, dus zal deze terug ophalen ipv een nieuwe te maken

maar ik vroeg me af, als je bijvoorbeeld een wagen aankoopt in de VS, van een dealer, die zal, net zoals bij ons? ook BTW in zijn verkoopprijs aanrekenen.
    Als je die incl btw koopt en je voert de wagen in, wordt er in België (land van uiteindelijke verbruik) ook 21% BTW aangerekend.
    Men betaald dan 2x BTW eigenlijk?
    Voor vadertje staat België en Uncle Sam.

Is dat het grote nadeel aan import uit de VS naar de EU?
    Of kan je effectief vragen aan zo een verkoper ginds dat ze het verkopen exclusief BTW of ben ik aan het dromen?

Thx
    The Power Of Dreams

Comment

• Ja kan vragen om die terug te vorderen want 2x betalen is niet de bedoeling.
      Langs de andere kant in de USA is de sales tax 2a8% en geen 21 zoals hier dus is het in die staat maar 2a3% zou ik er niet achterlopen.
      Polo 6n 1.4

Comment

• Je moet minstens 6 maanden zelf met de auto in de VS rondgereden hebben terwijl je er woont om geen BTW te moeten betalen als je hem naar België over brengt.
        Ik heb er te laat aan gedacht ginds, anders had ik daar een nieuwe mazda 6 gekocht met de turboversie van de 2.5 en had ik inclusief transport nog steeds minder betaald dan de turboloze 194pk versie hier.
        KLIK |&| KLAK

Comment

• Denk op voorhand al maar aan je gelijkvormigheidsattest.
          Zo simpel is dat niet om de invoerder zo ver te krijgen dat je dat vast krijgt.
          En mogelijk moet je de verlichting aanpassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
            Je moet minstens 6 maanden zelf met de auto in de VS rondgereden hebben terwijl je er woont om geen BTW te moeten betalen als je hem naar België over brengt.
            Ik heb er te laat aan gedacht ginds, anders had ik daar een nieuwe mazda 6 gekocht met de turboversie van de 2.5 en had ik inclusief transport nog steeds minder betaald dan de turboloze 194pk versie hier.
            Da's volgens mij een regeling binnen de EU. Buiten de EU is het altijd BTW betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Da's volgens mij een regeling binnen de EU. Buiten de EU is het altijd BTW betalen.
              Neen, heb het nagevraagd vorige zomer. Wij woonden in de VS en konden dus onze auto mee verhuizen terug naar België zonder hier BTW te moeten betalen indien we de auto al minstens 6 maanden in ons bezit hadden. Toen ik het navroeg waren er nog maar een dikke 4 maanden voor onze verhuis terug, spijtig genoeg
              KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Neen, heb het nagevraagd vorige zomer. Wij woonden in de VS en konden dus onze auto mee verhuizen terug naar België zonder hier BTW te moeten betalen indien we de auto al minstens 6 maanden in ons bezit hadden. Toen ik het navroeg waren er nog maar een dikke 4 maanden voor onze verhuis terug, spijtig genoeg
                Wist ik niet. Zou wel tof geweest zijn zo'n Mazda 6 met de 2.5 turbo. Maar is die hier in te schrijven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Wist ik niet. Zou wel tof geweest zijn zo'n Mazda 6 met de 2.5 turbo. Maar is die hier in te schrijven?
                  Zo ver heb ik het niet opgezocht, maar ik vermoed van wel.
                  KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                  X