Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    gewoon geen autos in de stadskern, oplossing voor het probleem en geen discriminatie. wel genoeg parking voorzien aan de rand
    Dat proberen ze in Gent al 20 jaar.
    Het lukt niet.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #22
      Dat ze eens beginnen met instellingen waar veel mensen komen te verplaatsen naar de stadsrand Ziekenhuizen bvb, midden in een stad. Voor niemand gemakkelijk om te bereiken en heel veel traffic van en naar. Belastingskantoren, bedrijven, scholen, rusthuizen, openbare diensten, revalidatiecentra en ik weet niet waarvoor je nog allemaal in't stad moet zijn, kan je vele beter naar de stadsrand verplaatsen. Dat zou pas het verkeer verminderen in de steden.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Dat ze eens beginnen met instellingen waar veel mensen komen te verplaatsen naar de stadsrand Ziekenhuizen bvb, midden in een stad. Voor niemand gemakkelijk om te bereiken en heel veel traffic van en naar. Belastingskantoren, bedrijven, scholen, rusthuizen, openbare diensten, revalidatiecentra en ik weet niet waarvoor je nog allemaal in't stad moet zijn, kan je vele beter naar de stadsrand verplaatsen. Dat zou pas het verkeer verminderen in de steden.
        Mijn idee om een hele hoop vervuiling en miserie te vermijden is simpel, en dit geldt vooral voor regio Brussel.
        Zware belastings kortingen voor bedrijven die mensen van thuis laten werken waar het mogelijk is.

        Maar neeh, dat lijkt te eenvoudig. Gewoon dwingen om een nieuwe auto kopen, veel beter idee.
        Dan nog is de ring uitbreiden voor de zoveelste keer. Meer belastingen, want sure, dat gaat mensen die naar het werk MOETEN en geen keuze hebben er zeker van weerhouden om te rijden.

        In duitsland heeft dit trouwens geen fuck geholpen, maar bon.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
          Allez, ge zult maar met een oldtimer rijden... Mijn Escort is dagelijks gekeurd, dit jaar BLANCO gekeurd, geen enkele opmerking en ik zou daar dan niet mogen rijden. Stel dat dit mijn enig vervoer is naar mijn werk ?
          Ik hoop dat een aantal organisaties (BFOV, VAB, ...) daar tegen zullen protesteren .
          Ik heb het Antwerps stadsbestuur daar begin van dit jaar al een mail over gestuurd en dit was hun antwoord :

          Voor categorieën van voertuigen die niet aan de toegangsvoorwaarden moeten voldoen (bvb. prioritaire voertuigen, aangepaste voertuigen van mindervaliden, oldtimers met een O in het kenteken ...) worden vrijstellingen en ontheffingen uitgewerkt in het hoger beleidskader.

          De exacte modaliteiten omtrent vrijstellingen en ontheffingen moeten nog vastgesteld worden.


          Wij hopen u hiermee geïnformeerd te hebben.

          Met vriendelijke groeten

          Klantenteam Stadsontwikkeling

          Stad Antwerpen | Stadsontwikkeling

          Postadres: Grote Markt 1| 2000 Antwerpen
          Kantooradres: Francis Wellesplein 1| 2018 Antwerpen

          sw_klantenteam@stad.antwerpen.be | www.antwerpen.be


          Ze spreken specifiek over voertuigen met een O-plaat en niet over oldtimers die gekeurd zijn voor dagelijks gebruik.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Oldtimer mag toch niet voor woon-werkverkeer? Ik dacht dat men daar nu al op controleert
            Wel als ie gewoon gekeurd is en dus nog met een normale plaat rondrijdt hé

            Comment


            • #26
              Inderdaad, maar dus gaan werken met een oldie op gewone platen zal dus niet lukken, moet je een gewone, vrij recente daily bijkopen.... Zou voor mijn Escort ook al een probleem zijn, die kan niet als oldtimer gekeurd worden wegens rallywagen div 1. Ik zou daar ferm gejost zijn....

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Wel als ie gewoon gekeurd is en dus nog met een normale plaat rondrijdt hé
                Ja dan mag het he klopt toch dat je met oldtimerplaat niet naar je werk mag gaan, je kinderen niet mag afhalen op school en zo?
                Moesten oldtimers niet mogen kan ik daar min of meer begrip voor hebben (alhoewel ik niet overtuigd ben dat het iets uithaalt) omdat die mensen over het algemeen nog over een dagelijkse wagen beschikken. Wat ik erger vind is het feit dat het weer de mensen met de kleinste inkomens zijn die geviseerd worden. Voor hun kan het een ramp zijn als ze plots met hun oudere wagen niet meer in hun stad kunnen.
                Als je de impact op het algemene milieu bekijkt is dit nihil. Men zou vele beter een oplossing vinden om landen zoals China te verplichten hun uitstoot te beperken. En in eigen land de veesector aanpakken.

                Comment


                • #28
                  Een Diesel zonder Euro stoot ca 100 keer zo veel roet en Nox uit als een Euro 5....

                  Persoonlijk vind ik dat geen slechte maatregel.
                  Echte arme sukkelaars hebben geen auto.

                  En je kan nog altijd met de trein of tram Antwerpen binnenrijden.

                  In Duitsland hebben ze dat rustig doorgedrukt, en dat werkt. Als je toch rijdt, riskeer je een boete van ca 40€.

                  Comment


                  • #29
                    Beetje vreemd toch allemaal. Een collega van mij rijdt met een ( bijna) nieuwe Range Rover, en dat stoot 249g CO2 uit... En dan bepaalt men via de leeftijd van de dagen indien je ergens mag of niet mag rijden???
                    Dus oldtimers met o-plaat zullen mogen rondrijden, en oldtimers met gewone plaat NIET? Terwijl ze net wel naar de Keuring gaan om in orde te zijn!!!

                    Comment


                    • #30
                      Je moet dus met een oldtimer een O-plaat hebben om Antwerpen binnen te mogen. Dezelfde oldtimer met een gewone plaat, die even vervuilend is, mag Antwerpen niet binnen.

                      Weeral een typische belachelijke redenering van onze dierbare politici. Om een oldtimer beter te herkennen door een O-plaat te hebben moeten ze het niet doen want de meeste oldtimers zier er ook echt oldtimer en ouderwets uit.

                      Als deze regel er komt zou ik dus niet met mijn vader zijn Mercedes 220D van 1974 niet in Antwerpen binnen mogen omdat er nog altijd de originele plaat van jaaaaaaaren geleden ophangt. Als er een O-plaat op hangt mag deze auto wel in Antwerpen. Het is en blijft per tang dezelfde oude mazout kachel die iedereen versmacht als ik gas geef.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                        Beetje vreemd toch allemaal. Een collega van mij rijdt met een (bijna) nieuwe Range Rover, en dat stoot 249g CO2 uit... En dan bepaalt men via de leeftijd van de dagen indien je ergens mag of niet mag rijden???
                        Dus oldtimers met o-plaat zullen mogen rondrijden, en oldtimers met gewone plaat NIET? Terwijl ze net wel naar de Keuring gaan om in orde te zijn!!!
                        Mijn oude BMW van '90 stoot (volgens spritmonitor) 199g CO2 uit...


                        Belachelijk dit. De enige reden is geld, het milieu interesseert hen geen zak. Constant nieuwe wagens produceren is vervuilender dan met een oude te blijven rijden. Wat een wegwerpmaatschappij/wereld is dit geworden...

                        E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.
                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                        Comment


                        • #32
                          ik vraag mij eigenlijk af of zoiets wettelijk wel kan (europa). dit is immers discriminatie.
                          iemand met een klein benzine autootje van 1994 mag de stad niet in en iemand met een dikke range rover van 98 mag dat wel. wie is er dan de vervuiler???

                          ook betaald een oude wagen al meer inschrijftaxen en normale wegentax tov die hogere euronorm auto. je betaald dus al extra voor jouw oude wagen, en dan mag je er nog niet overal mee rijden ook.
                          ofwel betaal je meer belasting, ofwel mag je niet overal rijden. maar niet extra belasten en dan niet mogen rijden tegelijk.

                          mijn oude golf 2 diesel is van 88. dit wordt volgens DIV aan de hoogste CO2 norm gekoppeld wegens geen gegevens beschikbaar en geen euro norm. op de laatste 59 933km heeft mijn auto 2629L verbruikt (gemiddeld 4,39L). motor staat dichtgedraaid, rookt bijna niks nu. gemiddelde CO2 is 116gr/km (effectieve praktijk getallen en geen fictieve in een boekje).

                          meer NOx zal mijn diesel niet uitstoten dan een nieuwere auto hoor. op dat testprogram stoten die nieuwere autos minder uit, maar onder normale rijomstandigheden niet:

                          Comment


                          • #33
                            Ik vind dit een regelrechte schande, mensen betalen dezelfde verkeersbelasting maar mogen minder
                            Zeer asociale maatregel die absoluut geen rekening houdt met de gewone mens. In het kader van het milieu mogen ze alles doen vandaag blijkbaar.
                            En de Belgen zijn te braaf om ooit eens tegen iets te protesteren. Eigenlijk zelfs logisch, zelfs als we protesteren luisteren ze nog niet naar ons.
                            Autoliefhebber zijn zal verschrikkelijk duur en moeilijk worden in de toekomst, en zeker de grote groep oldtimer-liefhebbers zal hard aangepakt worden

                            Comment


                            • #34
                              het zijn vooral de constructeurs die beweren dat hun hedendaagse auto's zoveel beter zijn

                              de consument weet dat de golf 1.6d van fcapri niet meer vervuild als mijn smart

                              Comment


                              • #35
                                Gelukkig woon in niet in Gent.

                                Comment


                                • #36
                                  En 30 jaar met dezelfde auto rijden, ookal vervuilt die meer, zou nog altijd milieuvriendelijker zijn dan elke 5 jaar een nieuwe te kopen.
                                  Wat ook vergeten wordt is dat elektrische auto's ook vervuilen, de batterijen bevatten zeer schadelijke stoffen die ook gerecycleerd moeten worden, en ook de stroom wordt niet ecologisch wordt opgewekt.
                                  Ik krijg gewoon het schijt van die hypocriete zever

                                  Comment


                                  • #37
                                    we mogen ook niet meer roken op cafe

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      we mogen ook niet meer roken op cafe
                                      Heb ik mij ook al aan gestoord
                                      Ofwel ben ik gewoon een conservatieve zaag die 30 jaar te laat geboren is

                                      Comment


                                      • #39
                                        Dat ze eerst eens beginnen met die stinkbussen te vervangen door CNG of waterstof
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • #40
                                          Razend ben ik. Kutmongolen.
                                          wat ik postte op facebook:

                                          Waar het precies wringt:
                                          a) overheid bevoordeelt al jaren dieselwagens fiscaal. ik rijd liever met een benzinewagen, maar kocht een diesel omwille van fiscaliteit.
                                          benzine produceren is goedkoper dan diesel, maar aan de pomp betaal je meer voor benzine.
                                          b) dit vergroot rechtstreeks de kloof tussen arm en rijk: wie geen geld heeft voor een nieuwe zuinige auto, heeft pech
                                          c) respectloos voor autoliefhebbers, mensen die een oudere (klasse) wagen kopen en/of hun auto lang houden en god verzorgen.
                                          laten we maar allemaal om de 6 jaar een schrale kutbak kopen, in plaats van een auto te koesteren, verzorgen en talloze kilometers op te zetten.
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X