Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik kom al enige tijd geen lijnbus meer tegen met zichtbare roet, zelfs de oudste krellen hebben intussen een roetfilter...tenminste op alle lijnen met eindpunt antwerpen, ik veronderstel gent net zo

    mss nog gepachte lijnen met nog oudere krellen ?
    Net daarom dat ik zeg dat er iets niet klopte.
    Was een les bus, niet van de nieuwste maar ook geen oud krel.

    Misschien dpf delete gedaan?


    Sent from here
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #82
      niet goe begrijpend genoeg gelezen, maar ik zen content dat je mijn veronderstelling bevestigt

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        De filters houden gewoon niets tegen van die kleine deeltjes en bij de regeneratie (verbranding van het fijn stof) ontstaat er ook nog een deel ultra-fijn stof dat de omgeving in geblazen word.
        Beweer je nu dat roetfilters op termijn schadelijker zijn voor de gezondheid dan voertuigen zonder roetfilter?

        Comment


        • #84
          Mijn pa zijn V70 2.5d aka 'de schoorsteen' zal er ook mogen aan geloven
          2.0 JTDm

          Comment


          • #85
            ultra fijn stof komt net zo goed van auto's zonder diesel: remstof, bandenslijtage, slijtage van het wegdek. Zelfs direct ingespoten benzinemotoren stoten fijn stof uit.

            wil men consequent zijn, moet men iedereen aanpakken
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #86
              Een diesel met roetfilter zorgt voor minder schadelijke toestanden dan een diesel zonder roetfilter. Heeft niks met ecogelul te maken. Alles wat helpt is oké te noemen.

              Comment


              • #87
                meest logische is van de nieuwe auto's die worden ingeschreven enkel de wagens toelaten die geen directe injectie hebben en op benzine of lpg rijden

                en geleidelijk dieselprijs verhogen opdat niet iedereen een 2dehands tdi koopt

                Comment


                • #88
                  ik moet wel zeggen dat het wel aangenamer is als voetganger in een centrum dat het aandeel auto's met dpf snel stijgt

                  een echte roetbak wordt een zeldzaamheid

                  Comment


                  • #89
                    Not in my backyard. Mijn oude auto is ok is de denkwijze, maar hopelijk rijdt de rest van de bevolking er niet mee. Vooral niet waar ik woon of waar mijn kinderen opgroeien. Oude auto's zijn cultuur en moeten bewaard kunnen worden, geef mij maar iets relatief nieuw om mee rond te rijden.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik moet wel zeggen dat het wel aangenamer is als voetganger in een centrum dat het aandeel auto's met dpf snel stijgt
                      Klopt, merk ik ook als regelmatig fietser. En zoiets kan je alleen maar goedkeuren!

                      Comment


                      • #91
                        Hoe me het draait of keert, diesel, benzine, directe inspuiting, roetfilter of niet, allemaal dragen ze bij tot luchtvervuiling die wij elke dag inademen. Het is al lang bewezen dat diesel het meest en sterkst kankerverwekend stof produceert. En deze stof heeft niks te maken met fijn of ultra fijn stof.

                        Zolang het olie kartel alle minder vervuilende alternatieve energiebronnen tegenhoudt om hun eigen zakken te kunnen vullen, zal de luchtkwaliteit hier in België er niet op verbeteren.

                        Comment


                        • #92
                          'k Ben eens benieuwd naar het effect in Brussel op lange termijn. De helft van de oude knarren daar is niet eens ingeschreven of verzekerd in bepaalde wijken... .
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • #93
                            bij een diesel zijn het vooral de stikstofoxiden of NOx die schadelijk zijn. Niets wat je kan oplossen met extra gasinjectie in de verbrandingskamer om het zuurstofoverschot zo typisch aan een diesel mee op te lossen en daarmee ook de NOx uitstoot. De roetuitstoot vaart er ook wel bij want die zakt ook drastisch.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #94
                              Bij diesel verbrandingsmotoren is de 3-nitrobenzanthrone dat het meest schadelijkst is.

                              3-Nitrobenzanthrone (3-nitro-7H-benz[de]anthracen-7-one) is a chemical compound emitted in diesel exhaust; it is a potent carcinogen. It produced the highest score ever reported in the Ames test, a standard measure of the cancer-causing potential of toxic chemicals, far greater than the previous known strongest (1,8-dinitropyrene, which is also found in diesel exhaust).

                              Comment


                              • #95
                                Ik word pisnijdig van deze zogezegd beschermende maatregels. Ipv een constructief beleid te voeren gaan ze alleen maar de automobilisten pesten, op alle gebied, hoge taksen, wegennet dat vol staat met flitspalen en drempels, hoge parkeertarieven, stad (bv Gent) bijna niet meer toegankelijk met de auto,... De geschiedenis heeft op alle vlakken al aangetoond dat repressie niet werkt. Zoek naar een oplossing die voor zo veel mogelijk mensen leefbaar is. Ze houden er bv ook geen rekening mee dat sommige mensen niet in staat zijn om een nieuwe auto aan te schaffen, of dat er liefhebbers zijn die hun auto van 15 jaar oud goed onderhouden en die er willen mee blijven rijden. Nog iets, waarom moeten fietsers en voetgangers meer rechten krijgen dan automobilisten ? Voor mij is dit de zoveelste maatregel van de overheid die de persoonlijke vrijheid beperkt. De overheid gaat bepalen met welke auto ik waar kan rijden. Op een auto van 15 jaar betaal ik evenveel taks dan op een nieuwe, en ik ga veel minder mogen. Ook niet eerlijk.

                                Een klassieker, maar, vroeger was het beter

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Beweer je nu dat roetfilters op termijn schadelijker zijn voor de gezondheid dan voertuigen zonder roetfilter?
                                  Heb dat toch ooit ook ergens gelezen. Vooral die roetfilters die nadien kunnen ingebouwd worden zorgen voor extra ultrafijn stof dat via de longen in de bloedbaan komt. Wat het gezondste is weet ik niet, maar het werd wel sterk in vraag gesteld.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                                    Ik word pisnijdig van deze zogezegd beschermende maatregels. Ipv een constructief beleid te voeren gaan ze alleen maar de automobilisten pesten, op alle gebied, hoge taksen, wegennet dat vol staat met flitspalen en drempels, hoge parkeertarieven, stad (bv Gent) bijna niet meer toegankelijk met de auto,... De geschiedenis heeft op alle vlakken al aangetoond dat repressie niet werkt. Zoek naar een oplossing die voor zo veel mogelijk mensen leefbaar is. Ze houden er bv ook geen rekening mee dat sommige mensen niet in staat zijn om een nieuwe auto aan te schaffen, of dat er liefhebbers zijn die hun auto van 15 jaar oud goed onderhouden en die er willen mee blijven rijden. Nog iets, waarom moeten fietsers en voetgangers meer rechten krijgen dan automobilisten ? Voor mij is dit de zoveelste maatregel van de overheid die de persoonlijke vrijheid beperkt. De overheid gaat bepalen met welke auto ik waar kan rijden. Op een auto van 15 jaar betaal ik evenveel taks dan op een nieuwe, en ik ga veel minder mogen. Ook niet eerlijk.

                                    Een klassieker, maar, vroeger was het beter
                                    doe eens wat voorstellen, wat zou uw persoonlijk constructief beleid zijn?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Men wil gewoon de mensen naar het openbaar vervoer sturen. Men merkt dat men nog steeds de auto blijft nemen en dat wil men veranderen.
                                      Nu zijn het voertuigen onder 2005,in 2020 zullen het al vervuilers zijn onder 2010. Zo hoopt men dat na een tijd pas een bepaald publiek nog tijdig kan blijven volgen met de vernieuwing en zo hebben ze je waar ze je willen hebben.
                                      Men vergeet dan wel dat je met je grote supermarkt inkopen niet met de bus of fiets kan.
                                      En met een bakfiets of paard en kar zie ik me niet gaan ze!
                                      Een wegenvignet moet er komen, hoe gaat men via die nummerplaatscanners de buitenlanders kunnen verbaliseren...
                                      Last edited by Liquid Li0n; 11/12/2014, 00:41.
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • #99
                                        Men wil de mensen niet echt op het openbaar vervoer, dat is zowiezo al zwaar verlieslatend en te subsidieren.

                                        De accijnzen en BTW op brandstoffen brengen veel te veel op voor de overheid, die inkomsten kan men echt niet missen. En men wil echt wel dat mensen auto's kopen, hoe meer hoe liever, BTW op de aankoop voor nieuwe auto's, BIV voor alle auto's, jaarlijkse rijtaks.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                          doe eens wat voorstellen, wat zou uw persoonlijk constructief beleid zijn?
                                          Ons Apenland kan de aardkloot niet redden, maar ze zitten wel zeer diep in onze zakken. Als eens gezien wat er rondrijdt 1000km verder? Juist onze oude wagens denk je dat die lucht niet naar hier geblazen wordt?
                                          Turkije overal oude wagens ik denk dat Istanbul op zijn eigen meer vervuild dan heel ons land.

                                          Is dat een oplossing, ver van maar blijf uit mijn zakken of hou het doenbaar.
                                          In centrum Londen heb ik geen auto nodig daar is er 24\24 vervoer om de paar minuten...
                                          Polo 6n 1.4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X