Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • allereerst is het dus dom om nieuwe diesels te laten aankopen, deze zijn na 5jaar dus weer de vervuilende voertuigen. helpt niks aan de oplossing, enkel uitstel.

    als ze echt voor het milieu zijn, waren allang alternatieven geboden. bij diesel kan men LPG inspuiten om die een heel pak properder te krijgen.
    voor andere wagens zou een oplossing hybride kunnen zijn. een stel naafmonteren op de niet aangedreven as en een aantal batterijen in het voertuig. door stadscentra op accu rijden (als je stopt voor een rood licht, verbruikt die niks electrisch terwijl een verbrandingsmotor stationair vervuild) en buiten de stad met de verbrandingsmotor de accu weer opladen.
    dan heb je al 2 problemen opgelost
    -grote actieradius niet nodig op accu
    -hoge snelheid met electromotor ook niet nodig

    als tegenwoordig li-ion in een vliegtuig gebruikt kan worden (ok, ze vliegen daar wel nog in brand), dan moet dat compacte lichte accupakket ook makkelijk in een auto kunnen. aangezien je geen 400km moet kunnen doen, maar bv 20km, mag je accu ook 20x kleiner zijn. af en toe zal er eens ene zijn accu leeg zijn in de stad, en die moet zijn dieselmotor verbruiken, maar die ene die dan nog eens dieselt, zal peanuts zijn in vergelijking met hetgeen je aan uitstoot hebt verminderd door de rest

    voor mensen die weinig of korte ritten rijden, zouden ze thuis kunnen opladen en gewoon alles electrisch doen. moet je dan eens verder, dan pakt de brandstofmotor op.

    Comment


    • Tuurlijk pak je de vervuiling niet aan door enkel hier in ons landje maatregelen te treffen. Maar, het gaat voor mensen die in de buurt van heel drukke wegen wonen wel aangenamer zijn als er minder vuil tuig voorbijkomt, voor voetgangers en fietsers hetzelfde, voor de automobilisten die deel uitmaken van de file of zich in druk verkeer begeven ook. Verbeter de wereld begin bij jezelf.

      Tuurlijk moeten diesels ontmoedigd worden. Maar zolang ze nog rondrijden lijkt het me beter en gezonder voor milieu en mens dat ze uitgerust zijn met een roetfilter. Dat dat ultrafijn stof van een roetfilter schadelijker voor milieu en mens is? Dat wil ik wel eens horen van mensen die verstand hebben van die materie.

      Omdat we met teveel zijn en te dicht op mekaar wonen, moeten we bewuster met de auto leren omgaan. Ik gebruik, als het mogelijk is, de fiets voor alle korte verplaatsingen (+/- <5 km) die ik maak. Maar als ik in mijn directe buurt kijk, dan zie ik zelden dat er iemand een fiets neemt of te voet gaat. Er zijn zelfs mensen die geen fiets hebben. M.a.w., alle verplaatsingen gebeuren met de auto. De bakker, 800 meter, school 600 meter,... . 80% diesels die constant op choke rijden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        voor andere wagens zou een oplossing hybride kunnen zijn
        Hybride blijft een deels fossiele, dus vervuilende, en dus halfslachtige oplossing.
        De enige way-out is 100% elektrisch, en dan liefst met de hi-tech design toets die een merk als Tesla aan die technologie aan het geven is.
        Moesten we al eens beginnen met alle bedrijfswagens enkel fiscaal aftrekbaar te maken als ze 100% elektrisch zijn?

        Comment


        • Iedereen elektrisch en er is nu al niet voldoende elektriciteit.
          Er zijn ook al onderzoeken naar gedaan wat de vervuiling zou zijn mocht iedereen elektrisch rijden en het verschil was verwaarloosbaar.
          Het probleem werd zoals dikwijls gewoon verplaatst.
          Denk niet dat het simpel zal zijn tenzij misschien op waterstof?



          Sent from here
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • U hoeft dit niet te lezen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Iedereen elektrisch en er is nu al niet voldoende elektriciteit.
              Dat "niet voldoende" moet nog voor het eerst ondervonden worden.
              Bovendien is aan voldoende elektriciteit raken slechts een kwestie van out-of-the-box te durven denken, bijvoorbeeld op Europees niveau.

              In afwachting daarvan hou ik het bij de PV-installatie op mijn dak...

              Comment


              • + stad antwerpen naar zone 30
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                  + stad antwerpen naar zone 30
                  Inclusief de ring tijdens de spits!
                  U hoeft dit niet te lezen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Iedereen elektrisch en er is nu al niet voldoende elektriciteit.
                    Er zijn ook al onderzoeken naar gedaan wat de vervuiling zou zijn mocht iedereen elektrisch rijden en het verschil was verwaarloosbaar.
                    Het probleem werd zoals dikwijls gewoon verplaatst.
                    Denk niet dat het simpel zal zijn tenzij misschien op waterstof?
                    waterstof vraagt ook energie.
                    alles die ze tot nu toe hebben vraagt ofwel veel energie om de brandstof te produceren of is bij productie enorm belastend voor het millieu.
                    indien ze beslissen om overal voor hetzelfde te gaan kan je wel oplossingen zoeken maar niet zoals nu een beetje van dit en een beetje van dat proberen.
                    magnetisme is the way to go imo maar vraagt enorme aanpassingen aan infrastructuur, productie en transmissie van electriciteit :/
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Ik snap absoluut de argumenten van wie met een perfect onderhouden diesel van voor 2005 rijdt. Maar hoe veel zijn er zo? Wat als we in hun wijk/buurt/school van de kinderen allemaal met zo'n diesel zouden rijden? Ik vind dit uitdoofscenario niet ideaal, maar 2005 is net de grens van de dpf-diesels. Waar zou men anders moeten de lijn trekken? Dit is beleid voeren en keuzes maken. Niet echt de keuze van een groen-getinte regering denk ik.

                      Comment


                      • Als ze in het gat van elke koe een buis steken en die gassen verzamelen rijden de stadsbussen gratis.

                        Comment


                        • Gratis? Die koe gaat op de eerste plaats die buis daar al niet vrijwillig toelaten. Buizen kosten geld, distributie... . Ik trek het in 't belachelijke maar mijn punt is dat niks Gratis is! Leer aub af van dat woord te gebruiken er zijn maar weinig dingen in 't leven "Gratis".
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • gratis bestaat niet.

                            maar ik vind het wel schandalig dat dezelfde voertuigen in china geen DPF hebben of onze auto's met een euro 2 nog wel in Afrika mogen rondbollen.
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                              gratis bestaat niet.

                              maar ik vind het wel schandalig dat dezelfde voertuigen in china geen DPF hebben of onze auto's met een euro 2 nog wel in Afrika mogen rondbollen.
                              Roet en fijn stof is vooral een lokaal probleem (in steden etc., mensen ademen dat meteen in), CO2 is een globaal probleem waar het autoverkeer een relatief beperkt aandeel in heeft, ik vind het niet erg dat ze de wagens die verantwoordelijk zijn voor het lokale probleem (slechte luchtkwaliteit in steden) naar een ander continent sturen.

                              Comment


                              • Ik snap het toch soms niet. Alle petrolheads hier zijn zo tegen diesel. Er worden dan eens maatregelen genomen en het is ook niet goed.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Roet en fijn stof is vooral een lokaal probleem
                                  Euhm industrie stoot ook heel veel roet en fijn stof uit. Er is bij ons smogalarm omdat de wind fijn stof meebrengt van onder andere het Ruhrgebied in Duitsland. Natuurlijk hebben de vele diesels in België er ook iets mee te maken, maar hun aandeel is kleiner dan algemeen aangenomen.
                                  Als je de overheid zou geloven, is het allemaal de schuld van de dieselwagens (terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor de populariteit van de dieselmotor).

                                  Comment


                                  • Soms passen dingen niet meer in de tijdsgeest of weten we eindelijk dat ze schadelijk zijn. Wie beter weet, rookt geen drie pakjes meer per dag, we verwarmen niet allemaal meer met kolen, we besproeien onze aardappels niet meer met ddt, we isoleren niet meer met asbest. We zullen binnen een aantal jaar niet meer met diesels zonder dpf rijden. Tenzij het gaat om old-timers en dus cultuur bewaren.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                      Euhm industrie stoot ook heel veel roet en fijn stof uit. Er is bij ons smogalarm omdat de wind fijn stof meebrengt van onder andere het Ruhrgebied in Duitsland. Natuurlijk hebben de vele diesels in België er ook iets mee te maken, maar hun aandeel is kleiner dan algemeen aangenomen.
                                      Als je de overheid zou geloven, is het allemaal de schuld van de dieselwagens (terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor de populariteit van de dieselmotor).
                                      Dat de luchtkwaliteit in antwerpen/brussel/gent slechter is dan die in de rest van vlaanderen, komt dat door het ruhrgebied?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Dat de luchtkwaliteit in antwerpen/brussel/gent slechter is dan die in de rest van vlaanderen, komt dat door het ruhrgebied?
                                        Dat zeg ik ook niet. Er staat duidelijk in mijn antwoord dat de vele diesels er ook iets mee te maken hebben.
                                        Ik wil gewoon zeggen dat het een gemakkelijk excuus is voor de overheid om maatregelen in te voeren! Maatregelen die in steden in Duitsland ingevoerd zijn en daar blijkbaar niet veel verschil maken!

                                        Comment


                                        • Je moet eens op een brug over de E313 in Ranst gaan staan op een windstille winterdag in de ochtendspits. Vooral diep ademhalen dan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X