allereerst is het dus dom om nieuwe diesels te laten aankopen, deze zijn na 5jaar dus weer de vervuilende voertuigen. helpt niks aan de oplossing, enkel uitstel.
als ze echt voor het milieu zijn, waren allang alternatieven geboden. bij diesel kan men LPG inspuiten om die een heel pak properder te krijgen.
voor andere wagens zou een oplossing hybride kunnen zijn. een stel naafmonteren op de niet aangedreven as en een aantal batterijen in het voertuig. door stadscentra op accu rijden (als je stopt voor een rood licht, verbruikt die niks electrisch terwijl een verbrandingsmotor stationair vervuild) en buiten de stad met de verbrandingsmotor de accu weer opladen.
dan heb je al 2 problemen opgelost
-grote actieradius niet nodig op accu
-hoge snelheid met electromotor ook niet nodig
als tegenwoordig li-ion in een vliegtuig gebruikt kan worden (ok, ze vliegen daar wel nog in brand), dan moet dat compacte lichte accupakket ook makkelijk in een auto kunnen. aangezien je geen 400km moet kunnen doen, maar bv 20km, mag je accu ook 20x kleiner zijn. af en toe zal er eens ene zijn accu leeg zijn in de stad, en die moet zijn dieselmotor verbruiken, maar die ene die dan nog eens dieselt, zal peanuts zijn in vergelijking met hetgeen je aan uitstoot hebt verminderd door de rest
voor mensen die weinig of korte ritten rijden, zouden ze thuis kunnen opladen en gewoon alles electrisch doen. moet je dan eens verder, dan pakt de brandstofmotor op.
als ze echt voor het milieu zijn, waren allang alternatieven geboden. bij diesel kan men LPG inspuiten om die een heel pak properder te krijgen.
voor andere wagens zou een oplossing hybride kunnen zijn. een stel naafmonteren op de niet aangedreven as en een aantal batterijen in het voertuig. door stadscentra op accu rijden (als je stopt voor een rood licht, verbruikt die niks electrisch terwijl een verbrandingsmotor stationair vervuild) en buiten de stad met de verbrandingsmotor de accu weer opladen.
dan heb je al 2 problemen opgelost
-grote actieradius niet nodig op accu
-hoge snelheid met electromotor ook niet nodig
als tegenwoordig li-ion in een vliegtuig gebruikt kan worden (ok, ze vliegen daar wel nog in brand), dan moet dat compacte lichte accupakket ook makkelijk in een auto kunnen. aangezien je geen 400km moet kunnen doen, maar bv 20km, mag je accu ook 20x kleiner zijn. af en toe zal er eens ene zijn accu leeg zijn in de stad, en die moet zijn dieselmotor verbruiken, maar die ene die dan nog eens dieselt, zal peanuts zijn in vergelijking met hetgeen je aan uitstoot hebt verminderd door de rest
voor mensen die weinig of korte ritten rijden, zouden ze thuis kunnen opladen en gewoon alles electrisch doen. moet je dan eens verder, dan pakt de brandstofmotor op.
Comment