Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Btw wat is dan de volgende stap: houtkachels in huizen verbieden?
    Gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid zullen altijd een slechtere luchtkwaliteit hebben. De maatregelen die ze willen treffen zullen nooit het beoogde doel bereiken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Je moet eens op een brug over de E313 in Ranst gaan staan op een windstille winterdag in de ochtendspits. Vooral diep ademhalen dan.
      Dat is het net: diezelfde auto's die niet in de stad mogen rijden, kunnen wel op de E313 blijven rijden! Nog een beetje wind in de juiste richting en de vervuilde lucht komt toch in de stad terecht.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
        Btw wat is dan de volgende stap: houtkachels in huizen verbieden?
        Gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid zullen altijd een slechtere luchtkwaliteit hebben. De maatregelen die ze willen treffen zullen nooit het beoogde doel bereiken.
        Alle beetjes helpen. Zolang houtkachels niet (meer) mega populair worden is dat een verwaarloosbare vervuiling. Hoeveel huizen verwarmen zich nog met houtkachels? En dat is dan enkel nog maar een winterverschijnsel. Als morgen de helft van de mensen zich verwarmt met houtkachels, wees maar zeker dat er maatregelen genomen zullen worden. 80% van wat elke dag van 't jaar stilstaat op de E313 's morgens zijn diesels.

        Comment


        • Men zal het probleem nooit helemaal kunnen oplossen, maar als blijkt dat in steden het autoverkeer een grote oorzaak is van vervuiling, kan men wel bepaalde maatregelen nemen om het toch wat in te perken.
          Dat gezegd zijnde, is een regel gebaseerd op de leeftijd van de auto niet ideaal en niet fair tov diegenen die zich geen jongere wagen kunnen permitteren, er zijn misschien wel andere manieren om de luchtkwaliteit in de binnenstad te verbeteren (bv. bepaalde zones waar je enkel mag laden/lossen of met bewonerskaart in mag), en/of maatregelen die effectief mensen aanzetten om hun oude wagen te vervangen door een jongere.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
            Dat is het net: diezelfde auto's die niet in de stad mogen rijden, kunnen wel op de E313 blijven rijden! Nog een beetje wind in de juiste richting en de vervuilde lucht komt toch in de stad terecht.
            Vlak naast de E313 woont amper volk. In 't stad zit je haast letterlijk met je neus op de uitlaten. Vooral op windstille dagen een fameus probleem. Maar inderdaad, ook de E313 is een probleem.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
              gratis bestaat niet.

              maar ik vind het wel schandalig dat dezelfde voertuigen in china geen DPF hebben of onze auto's met een euro 2 nog wel in Afrika mogen rondbollen.

              voor niet schijten de vogels op uwe kop.
              BMW X5 45e

              Comment


              • En wat met die vervloekte brommobielen? Dat zijn voor zover ik weet allemaal diesels die geen roetfilter hebben, laat staan dat ze aan een Euronorm voldoen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                  En wat met die vervloekte brommobielen? Dat zijn voor zover ik weet allemaal diesels die geen roetfilter hebben, laat staan dat ze aan een Euronorm voldoen.
                  Hoeveel procent van het totale wagenpark maken die uit?

                  Comment


                  • die zijn wel zwaar in de minderheid op de weg.

                    Comment


                    • We steken het op industrie, op andere landen op "brommobielen", maar oh neen als we niet met oude auto's mogen rijden. Veel kromme redeneringen hier. Tv's, laptops, gsm's moeten allemaal nieuw zijn, maar auto's van twee generaties terug zijn super?

                      Comment


                      • Mijn dagelijkse wagen voor woonwerk verkeer is 24j oud, elk haar naar de Keuring zonder te "prutsen" aan de motor. Telkens opnieuw een groene keuringskaart. Dus ik vind dat ik verdien om overal te rijden, mijn wagen is nog steeds technisch in orde om deel te nemen aan het verkeer van 2014-2015.
                        We zullen eens zien binnen een paar jaar wat er zal gebeuren met de afgedankte batterijen van elektrische wagens, dat zal nog eens een afvalberg worden...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                          Ik snap het toch soms niet. Alle petrolheads hier zijn zo tegen diesel. Er worden dan eens maatregelen genomen en het is ook niet goed.
                          Mijn naftje is van '90, dus valt ook al uit de boot. Een E30 318i touring van '93 zou dan wel nog vrolijk mogen rondkachelen, maar een E30 318i van '91 niet, terwijl het identiek dezelfde motor is. Daarom dat uitsluiting op basis van bouwjaar/inschrijving zo belachelijk is...

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • Zou je het ok vinden moest iedereen met een auto van 24 jaar oud rondrijden?

                            Comment


                            • zelfs de stinkende 2-taks zie je haast niet meer

                              het gaat echt over de diesels, het zat eraan te komen
                              de mindset ik heb moeten maken van niet meer te mogen turken in een bruin kroeg is er nix tegen, ben der ondertussen wel over

                              evenals die dat we (of toch die sukkelaars zonder brugpensioen en niet voor de staat werkend) tot ons 67 of langer zullen mogen mogen travakken

                              Comment


                              • De benzine-rijders voelen zich ook weer aangevallen. Het gaat over diesels zonder dpf van voor 2005. Nogmaals, mogen ze elke ochtend en avond voor jullie huis staan gassen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                                  We zullen eens zien binnen een paar jaar wat er zal gebeuren met de afgedankte batterijen van elektrische wagens, dat zal nog eens een afvalberg worden...
                                  Daar weet Umicore in Hoboken wel raad mee ...
                                  Smilin' Jack - Speed Pilot

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                    De benzine-rijders voelen zich ook weer aangevallen. Het gaat over diesels zonder dpf van voor 2005. Nogmaals, mogen ze elke ochtend en avond voor jullie huis staan gassen?
                                    Nimby 😀
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • Idd, nimby

                                      Comment


                                      • en er zat wel visie achter...jarenlang kon je een retrofit dpf kopen met subsidie, ik heb het er indertijd wel vaker over gehad

                                        kostte jezelf 200 staat nam 650 voor zijn rekening, de lijnbussen zijn er gelukkig intussen mee uitgerust

                                        er zijn ... trommelgeroffel ... ik dacht geen 1000 premies uitgereikt

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Omdat we met teveel zijn en te dicht op mekaar wonen, moeten we bewuster met de auto leren omgaan. Ik gebruik, als het mogelijk is, de fiets voor alle korte verplaatsingen (+/- <5 km) die ik maak. Maar als ik in mijn directe buurt kijk, dan zie ik zelden dat er iemand een fiets neemt of te voet gaat. Er zijn zelfs mensen die geen fiets hebben. M.a.w., alle verplaatsingen gebeuren met de auto. De bakker, 800 meter, school 600 meter,... . 80% diesels die constant op choke rijden.
                                          Het is zelfs zo slecht gesteld dat een deel van de mensen geen benul heeft van het probleem precies omdat ze zich simpelweg altijd met de auto verplaatsen.
                                          Ik fiets elke dag door de uitlaatgassen van fileverkeer (bestaande voor 90% uit auto's met één inzittende) over bijna heel mijn traject. Het is overduidelijk vast te stellen dat de lucht enorm slecht is van kwaliteit en je beseft dat je eigenlijk een gasmasker/stofmasker zou moeten dragen. Ik kies bewust om de auto niet te gebruiken en ik zal de eerste zijn die kanker krijgt. De kosten wegen hier absoluut niet op tegen de baten en het is erg dat het zover is gekomen. Gelukkig krijgen de steden binnenkort de mogelijkheid hun inwoners een beetje te beschermen tegen het ergste kwaad.
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X