Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    en er zat wel visie achter...jarenlang kon je een retrofit dpf kopen met subsidie, ik heb het er indertijd wel vaker over gehad

    kostte jezelf 200 staat nam 650 voor zijn rekening, de lijnbussen zijn er gelukkig intussen mee uitgerust

    er zijn ... trommelgeroffel ... ik dacht geen 1000 premies uitgereikt

    Is die afgeschaft?
    Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat zo'n filter niet regenereert en was bang voor problemen.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

    Comment


    • die houdt enkel de grotere partikels tegen die mits gewoon rijden wel verbrand zouden worden. De kleinere deeltjes worden niet gefilterd.
      Stel me ook de vraag hoeveel % van de diesels nu geviseerd worden. Ik vrees dat het bitterweinig gaat zijn.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Brommobielen zijn in de minderheid ja. Benzinewagens van voor '92 ook. Toch zou de eerste het stad binnenmogen en die 2e niet.
        Diesels van voor 2006 rijden nog met hopen rond. Het is een maatregel dat voor het milieu in de steden weinig tot niets zal uithalen. Voor de staatskas daarentegen...

        Comment


        • Wat is het belangrijkste ? Bouwjaar of euro norm ?
          Wat met een auto euro 4 met filter uit 2003.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
            Zou je het ok vinden moest iedereen met een auto van 24 jaar oud rondrijden?
            ecologisch is dat eigenlijk het cleanst, op voorwaarde dat het een benzine of lpg auto is!

            het enige wat mogelijks cleaner is, is een waterstof-auto (ev. met door zonnepanelen geproduceerde waterstof)

            elektrische auto heeft het nadeel dat batterijen ook grote eco-kost hebben

            Comment


            • Mss moeten we ook meteen benzine met lood terug brengen.

              Comment


              • Gechareld...

                Mijn oudste kar is een benzine carbu van 1980... en dan heb ik hier thuis nog een 190D & 200D staan van 91... die twee laatste worden gebruikt waarvoor ze vroeger gemaakt zijn iedere week een 800km afmalen... Mijn woon werk km's zijn leuke ontspanning uren in mijn 200D. Ik kan mij niet voorstellen dat ik een nieuwere karakterloze koekendoos km's maak voor mijn plezier. Dan wil enkel sneller gaan rijden om sneller thuis of op het werk te zijn, nu is dat rustig cruisen in mijn oud comfortabele salon op wielen. Genieten van de eenvoud en de degelijkheid !
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                  Btw wat is dan de volgende stap: houtkachels in huizen verbieden?
                  Gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid zullen altijd een slechtere luchtkwaliteit hebben. De maatregelen die ze willen treffen zullen nooit het beoogde doel bereiken.
                  op termijn gaan ze hoe dan ook alle auto's verbieden in de grote steden, zou wel aanpassen zijn voor mij want ik verplaats me overal met de auto, ook als ik in stad moet zijn,

                  maar auto's verbieden in de stad kan ik eigenlijk wel begrijpen, steden zouden veel fijner zijn om te wonen/shoppen/lopen zonder auto's

                  en als je een vouwfietsje in je koffer steekt en je kan parkeren aan de rand van de stad ben je overal snel

                  voor leveringen in de stad moeten ze dan bepaalde tijdsblokken reserveren, wanneer bestelbusjes wel toegelaten zijn, toen ik in Leuven studeerde 15 jaar geleden, had je dat al op de Grote Markt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                    Mss moeten we ook meteen benzine met lood terug brengen.
                    directe injectie benzinemotoren zijn een pak slechter dan "oude" niet-directe injectie motoren, door fijn stof kleine partikels

                    Comment


                    • En moderne benzinewagens zouden dus de oplossing zijn?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        En moderne benzinewagens zouden dus de oplossing zijn?

                        http://www.vmx.be/meer-fijn-stof-bij...an-bij-diesels
                        is zo simpel, gewoon iedereen op niet-dir. injectie benzinemotoren laten rijden...

                        Comment


                        • Wat zou er slechter zijn voor het mileu .... Een oude kar zoals mijn Benzen die een "eeuwig" leven hebben, of een nieuwe auto die maar max 10 jaar mag rondrijden ...
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                          Comment


                          • Om in mijn buurt te hebben graag de nieuwe karren. Dat is directe impact. Op lange termijn en grondstoffen kan ik mij voorstellen dat met een auto blijven rijden mss beter is.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                              Om in mijn buurt te hebben graag de nieuwe karren. Dat is directe impact. Op lange termijn en grondstoffen kan ik mij voorstellen dat met een auto blijven rijden mss beter is.
                              wel nieuwe karren met dir. inj. diesel/benz. zijn een pak slechter (dan benz. zonder dir.inj.) voor "directe impact" uitstoot, zie post DHL hierboven

                              Comment


                              • In de link van DHL wordt er niet over oude diesels of benzine gesproken. Pleit integendeel voor diesel met dpf en dus van na 2005.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                  In de link van DHL wordt er niet over oude diesels of benzine gesproken. Pleit integendeel voor diesel met dpf en dus van na 2005.
                                  het is niet enkel hoeveelheid of aantal partikels dat telt

                                  diesel is hoe dan ook niet goed door NOx e.a.

                                  benz. zonder dir. inj. heeft zeer weinig fijn stof uitstoot, en algeheel niet zo vervuilend

                                  Comment


                                  • Iedereen wil een betere leefwereld , zolang ze er maar zelf niks voor moeten doen .
                                    Zo zit de mens in elkaar . Als men geen drastische regels oplegt ( bv diesels verbieden en van dat leuks ) verandert er niks .
                                    Je kan klimaatverandering geloven of niet , je kan er niet omheen dat we de wereld serieus aant vervuilen zijn , en daar zullen nog 100 van die regeltjes niks aan veranderen .

                                    Comment


                                    • Het kan toch niet dat we de top van wat een verbrandingsmotor kan qua ecologie bij indirecte ingespoten benzines bereikt hebben en dat het daarna achteruit gegaan is? Vroeger was het beter?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                                        Iedereen wil een betere leefwereld , zolang ze er maar zelf niks voor moeten doen .
                                        Zo zit de mens in elkaar . Als men geen drastische regels oplegt ( bv diesels verbieden en van dat leuks ) verandert er niks .
                                        Je kan klimaatverandering geloven of niet , je kan er niet omheen dat we de wereld serieus aant vervuilen zijn , en daar zullen nog 100 van die regeltjes niks aan veranderen .
                                        ik deel je mening volledig

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          zelfs de stinkende 2-taks zie je haast niet meer
                                          dat is triestig, dat er nog zoveel (volgens mij zelfs nu of tot heel recent nog nieuwe?) 2 takt scooters rondrijden en verkocht worden, dat is ook rampzalig qua uitstoot en PERFECT vervangbaar door simpele even goedkope 4 takts.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X