Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    Het kan toch niet dat we de top van wat een verbrandingsmotor kan qua ecologie bij indirecte ingespoten benzines bereikt hebben en dat het daarna achteruit gegaan is? Vroeger was het beter?
    tja... hoogtechnologisch is niet altijd meest ecologisch he, een F1 bv

    voordeel aan dir. inj. is iets minder verbruik
    omdat iedereen z'n verbruik moet betalen, is dit commercieel zo'n succes (en ook door bs CO2 regels van EU)

    Comment


    • Iedereen zit maar te zagen over auto's in de stad en over hoe ze niet kunnen ademen als er een oude diesel voor hun rijdt ... Ik kom elke dag in de stad en heb er nog nooit last van ondervonden, niet van de luchtkwaliteit en niet van de auto's...

      Comment


      • Zo'n km-heffing (of verkeersbelasting in de brandstofprijzen steken) lijkt me dan eerlijker dan discriminatie op basis van bouwjaar. Dan betaal je wat je verbruikt. Heb nu in een jaar mss met moeite 10k km gereden met m'n E30... Terwijl zo'n 'milieuvriendelijk' krel mss 50k km gereden heeft...

        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Beweer je nu dat roetfilters op termijn schadelijker zijn voor de gezondheid dan voertuigen zonder roetfilter?
          Wat ultra-fijn stof betreft wel ja.
          Op ander vlakken zijn de roetfilters natuurlijk wel goed, maar het is wel het ultra-fijn stof dat slecht is voor mensen met longproblemen (zoals ikzelf).
          En dan zwijgen we nog over longkanker.
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Heb dat toch ooit ook ergens gelezen. Vooral die roetfilters die nadien kunnen ingebouwd worden zorgen voor extra ultrafijn stof dat via de longen in de bloedbaan komt. Wat het gezondste is weet ik niet, maar het werd wel sterk in vraag gesteld.
          Klopt idd.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Zo'n km-heffing (of verkeersbelasting in de brandstofprijzen steken) lijkt me dan eerlijker dan discriminatie op basis van bouwjaar. Dan betaal je wat je verbruikt. Heb nu in een jaar mss met moeite 10k km gereden met m'n E30... Terwijl zo'n 'milieuvriendelijk' krel mss 50k km gereden heeft...
            maar dan betaalt de eco driver die 50 km rijdt met een prius 5 keer meer dan een zware diesel zonder enige filter die maar 10k doet? die stoot natuurlijk geen 5 keer meer uit..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
              tja... hoogtechnologisch is niet altijd meest ecologisch he, een F1 bv

              voordeel aan dir. inj. is iets minder verbruik
              omdat iedereen z'n verbruik moet betalen, is dit commercieel zo'n succes (en ook door bs CO2 regels van EU)
              wat zou F1 verbruiken per 100 km'?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                doe eens wat voorstellen, wat zou uw persoonlijk constructief beleid zijn?
                Een geleidelijke aanpassing, niet snel en kortzichtig pestmaatregels nemen.
                Zorgen voor een goed uitgebouwd en goed werkend openbaar vervoer. Zorgen voor gratis of goedkope parkings aan de rand van de stad waar de mensen kunnen parkeren en van daar een goede verbinding naar het centrum hebben met bv een tram, eventueel een gecombineerd abonnement van parking met bus/tram. Oudere auto's niet pesten. Oudere auto's verdwijnen toch uit het straatbeeld. Hoeveel auto's van 20+ jaar oud zie je dagelijks rijden ? Een minderheid volgens mij, en op termijn zal het nog verminderen. Niet vergeten dat er ook liefhebbers zijn van die oude auto's, ook een minderheid. In de toekomst milieuvriendelijkere auto's produceren. In het algemeen de consumptiemaatschappij een halt toeroepen, vervuiling komt niet alleen van auto's. Neem nu bv scheermesjes, daar zit veel plastic rond het mesje en het zit in een grote harde plastic verpakking. Dat wordt na gebruik allemaal zomaar weggegooid, terwijl er alternatieven zijn die al dat plastic niet hebben. Elektronische toestellen zijn gemaakt om snel stuk te gaan, zou ook niet mogen. En wat met vliegtuigreizen, iedereen gaat maar op vakantie naar verre oorden met het vliegtuig, dat heeft ook een impact op het milieu...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                  wat zou F1 verbruiken per 100 km'?
                  Een 75 l/100km volgens een snelle zoektocht op het net.

                  Comment


                  • Dus een roetfilter is schadelijker dan géén roetfilter volgens sommigen? Dat kan maar één ding betekenen: dat de roetfilter grotere roetpartikels omzet in fijnere?
                    Mij lijkt het technisch bijna onmogelijk en absurd dat zoiets zou bedacht worden. Bovendien ook moeilijk om aan te nemen dat dieselauto's zoals de mijne die stinkende dieselroetwolken uitbraakt gezonder zou zijn dan een exemplaar met DPF die je amper ruikt.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • een DPF is slechter voor je motor maar veel beter voor het millieu ongeacht de ultra fijne deeltjes
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                        Iedereen zit maar te zagen over auto's in de stad en over hoe ze niet kunnen ademen als er een oude diesel voor hun rijdt ... Ik kom elke dag in de stad en heb er nog nooit last van ondervonden, niet van de luchtkwaliteit en niet van de auto's...
                        Vreemd. Ik had tot een jaar geleden een terras langs de Reep in de Brabantdam en ik moest daar elke dag tuinmeubels schoonmaken alvorens erop te gaan zitten, anders waren al je kleren zwart.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                        Comment


                        • er is een groot verschil tussen
                          'beter voor het milieur' en beter voor ons.
                          lood in benzine was niet slecht voor ons, maar wel voor het milieu. wat een benzinemotor nu uitstoot door al die addetieven in benzine is misschien goed voor milieu, maar HEEEEEEL slecht voor ons.
                          dieselroet is niet slecht voor ons (gaat niet diep in je longen), maar fijn stof is een pak slechter. maar t is beter voor het milieu want er is minder C02

                          Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                          Mijn dagelijkse wagen voor woonwerk verkeer is 24j oud, elk haar naar de Keuring zonder te "prutsen" aan de motor. Telkens opnieuw een groene keuringskaart. Dus ik vind dat ik verdien om overal te rijden, mijn wagen is nog steeds technisch in orde om deel te nemen aan het verkeer van 2014-2015.
                          omdat u auto getets wordt met de normen van het jaar waarin die gebouwd werd.
                          mijn dodge uit 1977 mocht 4,5% CO hebben en dit tot in 2014 terwijl een diesel uit 2000 nog maar 0,6% mag hebben

                          Comment


                          • Pff, te veraf om mij er druk over te maken. Tegen dat dat ergens ingevoerd geraakt op een redelijke schaal, zijn er weer wat minder van die voertuigen die dagelijks rijden.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                              Vreemd. Ik had tot een jaar geleden een terras langs de Reep in de Brabantdam en ik moest daar elke dag tuinmeubels schoonmaken alvorens erop te gaan zitten, anders waren al je kleren zwart.
                              Zwarte aanslag op ramen ed heb ik ook al gemerkt hoor, en ik ontken ook niet dat er vervuiling is, maar ik persoonlijk heb er geen last van. Of nu toch nog niet.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                                Zwarte aanslag op ramen ed heb ik ook al gemerkt hoor, en ik ontken ook niet dat er vervuiling is, maar ik persoonlijk heb er geen last van. Of nu toch nog niet.
                                woon op de generaal jacqueslaan in elsene... wat een wolken roet ik iedere dag doorfiets voor ik de rustigere zijstraten kan inschieten.. triestig!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Pff, te veraf om mij er druk over te maken. Tegen dat dat ergens ingevoerd geraakt op een redelijke schaal, zijn er weer wat minder van die voertuigen die dagelijks rijden.
                                  het aantal stijgt nog altijd hoor, jaar na jaar.

                                  Comment


                                  • Als ik een dag zwerfvuil heb zitten rapen langs de gewestwegen van Hasselt dan dan is het water pikzwart als ik mij 's avonds was. Vooral als de N80 en de grote ring aan de beurt geweest zijn is het schandalig hoeveel roet er op mij en mijn kleding hangt.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                      Dus een roetfilter is schadelijker dan géén roetfilter volgens sommigen? Dat kan maar één ding betekenen: dat de roetfilter grotere roetpartikels omzet in fijnere?
                                      beh neen

                                      Knightrider met z'n zever hier telkens dat DPF filter oorzaak van het probleem is...

                                      het is door DIRECTE INJECTIE dat er zoveel miniscule roetdeeltjes uit de diesels komen

                                      een DPF roetfilter houdt wat roetdeeltjes tegen, maar belange niet allemaal en vooral de kleinste (meest schadelijke voor de longen) roetdeeltjes glippen door de mazen van het net!

                                      dus mét DPF roetfilter is het nog altijd iets beter dan zonder!

                                      probleem is combinatie diesel met dir. inj.
                                      Last edited by ; 12/12/2014, 01:12.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Als ik een dag zwerfvuil heb zitten rapen langs de gewestwegen van Hasselt dan dan is het water pikzwart als ik mij 's avonds was. Vooral als de N80 en de grote ring aan de beurt geweest zijn is het schandalig hoeveel roet er op mij en mijn kleding hangt.
                                        Het feit dat je zwerfvuil moet gaan rapen is even erg als de uitlaatgassen, ik vind het een schande dat mensen hun vuil zomaar langs de straat gooien.

                                        Comment


                                        • Van een leeg blikje of een pakje sigaretten langs de openbare weg zal je geen longkanker krijgen , van langdurige blootstelling aan diesel uitlaatgassen wel. Totaal niet te vergelijken dus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X