Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Allez als dit er door komt dan kan ik vanaf 2016 op zoek achter een andere daily?

Want mijn prima onderhouden naftje is van voor '92.

Ik wil eerst toch wel eens zien waar die zone's gaan beginnen, als het echt alleen maar de stad is, dan kan ik hem waarschijnlijk wel nog blijven gebruiken , zit nu voor 90% op secundaire wegen (ook woon-werk verkeer is zo)

Comment

• Wat mij het meeste stoort in dergelijke in discussie's is het praktische gegeven. Niet voor iedereen zijn er wagens beschikbaar die op benzine rollen. Over in de media en op fora staan er personen te lulletje over het milieu en hun gezondheid maar aan de andere kant gaan ze dan wel 2 a 3 keer per jaar op reis met kerosineslurpers, organiseren rally's, zelf rondjes gaan draaien op circuits. In de zomer worden tractor pullings en dit kan dan allemaal. Pas op voor mij kan het, ik heb niets tegen dergelijke evenementen, ik kan zelf goed genieten op dergelijke festiviteiten. Vind de volledige discussie in de media alleen verschrikkelijk hypocriet.
      Niet iedereen heeft de financiele & praktische mogelijkheid om zo maar aan dergelijke grillen te voldoen telkens als er geblazen wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
        Wat zou er slechter zijn voor het mileu .... Een oude kar zoals mijn Benzen die een "eeuwig" leven hebben, of een nieuwe auto die maar max 10 jaar mag rondrijden ...
        Elke x jaar een nieuwe of gewoon veel langer met dezelfde wagen rijden ?

Een nieuwe "milieuvriendelijke" wagen zal waarschijnlijk een directe inpak hebben op de luchtkwaliteit in de steden, maar ik vrees een slechtere milieuscore wanneer je naar het grotere geheel kijkt.
        Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat mijn hybride Lexus helemaal niet zo milieuvriendelijk is wanneer je de volledige productie (grondstoffen, fabricage, transport, ...) en recyclage (zeker de batterijen) kijkt.

Comment

• ik heb eerder deze week een mail verzonden naar het kabinet van Schauvliege om te weten wat ze van plan zijn met oldtimers. Kwestie dat ik tijdens mijn zondagse rit niet overal een gasboete aan mijn been ga hebben... Dit was een deel van hun antwoord
          "Er wordt verwacht dat de Vlaamse Regering over dit dossier binnenkort een eerste beslissing neemt. Vooraleer een lage-emissiezone effectief zal worden ingevoerd, zal daarover uitgebreid gecommuniceerd worden zodat er voor iedereen duidelijkheid is. Het klopt dat op Vlaams niveau heel duidelijk zal beslist worden welke wagens zonder meer toegang zullen hebben tot de lage-emissiezone. De euronorm zal daarvoor als basis dienen. Voor de wagens die niet tot deze categorie behoren, zouden overgangsmaatregelen of een vorm van vrijstelling (rekening houdend met een aantal criteria) voorzien worden. Hoe deze er concreet zullen uitzien, maakt deel uit van de nog te nemen eerste beslissing. Vervolgens voorziet de procedure nog het inwinnen van advies bij verschillende adviesraden en finaal het aanvaarden van het ontwerp van decreet door het Vlaams Parlement. U begrijpt dat er nog een lange weg af te leggen is"

maw dat is nog niet voor morgen

Comment

• Alles wat je verbrandt geeft giftige stoffen. Als de ecoridders thuis een houtstoof staan hebben (oh zo gezellig en dicht tegen de natuur), in de zomer hun vlees liefst grillen boven houtskool, met een auto rijden, graag buitenlandse goederen consumeren... dan hebben ze geen recht tot spreken. Ook belangrijk is het er de nadruk op te leggen in je testament dat je een gewone begrafenis wilt.
            Het grote probleem is gewoon dat er hier veel te veel mensen rondlopen. In Canada maakt niemand zich zorgen over een open haard. In Parijs is het verboden.
            Dus alle milieumaatregelen ten spijt, er is maar 1 oplossing: geboortebeperking. Dat zou een lange termijnoplossing zijn. Gelukkig kweken we niet meer zoals konijnen zoals enkele decennia terug, Durex en TV op de slaapkamers zijn enorme milieubesparende zaken die gesubsidieerd zouden moeten. Condooms voor iedereen!

Comment

• De Belgen kweken niet meer zoals vroeger, nee. Maar inwijkelingen... Er komt nog altijd veel volk bij. Maar da's weer voer voor een andere discussie.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                De Belgen kweken niet meer zoals vroeger, nee. Maar inwijkelingen... Er komt nog altijd veel volk bij. Maar da's weer voer voor een andere discussie.
                T zijn die wel die dikwijls met een oude diesel Benz rondkachelen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Dus alle milieumaatregelen ten spijt, er is maar 1 oplossing: geboortebeperking. Dat zou een lange termijnoplossing zijn. Gelukkig kweken we niet meer zoals konijnen zoals enkele decennia terug, Durex en TV op de slaapkamers zijn enorme milieubesparende zaken die gesubsidieerd zouden moeten. Condooms voor iedereen!
                  Ik ga volledig akkoord!!

De grootste egoisten zijn de koppels die voor 3, 4 en meer kinderen kiezen. Zij zetten deze planeet onder druk, niet alleen wat betreft vervuiling maar ook wat betreft woningprijzen, file-leed, ...

Frank Deboosere heeft hier zelfs al een lans voor gebroken, maar werd dadelijk neergesabeld als hypocriet omdat hij zelf een groot gezin heeft. Dat neemt niet weg dat hij gelijk had.

Comment

• Ik heb geen kinderen en ben er content mee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                      Ik heb geen kinderen en ben er content mee!
                      Da's goed zolang ge gezond zijt. Maar in uwen ouwen dag als ge hulpt nodig hebt of in het ziekenhuis beland en ge hebt geen familie die achter u staat, dan zijt ge ne sukkelaar. Want iedereen zal het te druk hebben om je heel effe te helpen.

Comment

• Ge maakt toch geen kinderen opdat ge later in 't ziekenhuis niet alleen zou liggen???
                        Als dat geen sterk stukske motivatie is...

Comment

• Idd ik verslikte me in mijn koffie van het lachen

Comment

• Tuurlijk niet. Zo bedoelde ik het niet. Wijzelf hebben zelf ook geen kinderen. Maar als je ook nog maar deels afhankelijk wordt van vreemden (ook al hebben ze in de witte sector goede bedoelingen) wordt het wel erg.
                            Vb : eigen ervaring , eten wordt warm opgediend maar omdat je in het gips zit moet je je laten bedienen, tegen dat ze komen is het koud of het wordt gewoon terug weggenomen .... hebben hier geen tijd voor.

Wijzelf hadden zelf ook graag kinderen gehad maar om persoonlijke redenen ..... .
                            Kinderen zijn voor veel mensen een last, ik ga akkoord je moet veel tijd en energie in steken en wij hadden dat met heeel veel plezier gedaan. Meestal krijg je ook heel veel terug ....

Comment

Ik heb geen kinderen en ben er content mee!
                              Het is nooit te laat. :-)

Sent from here
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ja, inderdaad. Allemaal erg relevante informatie aangaande het onderwerp "Stadscentra verboden voor vervuilende wagens"...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Het is nooit te laat. :-)

Sent from here
                                  Op mijn 57 ga ik er niet meer aan beginnen. Tegen dat dat kind in zijn/haar puberteit zit ben ik er mss al niet meer. Kga geen Rob de Nijske doen

Comment

Op mijn 57 ga ik er niet meer aan beginnen. Tegen dat dat kind in zijn/haar puberteit zit ben ik er mss al niet meer. Kga geen Rob de Nijske doen
                                    Begrijpelijk.

Sent from here
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hoeft ook niet. Mijn kinderen zullen u wel komen verzorgen als je in 't ouw mannekes huis zit.

Comment

T zijn die wel die dikwijls met een oude diesel Benz rondkachelen .
                                        Vroeger wel, tegenwoordig meer golf mk3 of ford galaxy's.

Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                        Da's goed zolang ge gezond zijt. Maar in uwen ouwen dag als ge hulpt nodig hebt of in het ziekenhuis beland en ge hebt geen familie die achter u staat, dan zijt ge ne sukkelaar. Want iedereen zal het te druk hebben om je heel effe te helpen.
                                        Idd.. M'n ma werkt bij familiehulp en krijgt vaak telefoon van zo'n vrouw waar ze soms moet gaan. Ze is nooit getrouwd en heeft geen kinders. Dan is't van 'gooooh, en kvoel mij nie goe en kben zo alleen' etc...

E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Als ge kinderen hebt dan zie je die graag, altijd. Maar het omgekeerde, daar ben je niet zeker van hoor.
                                          Daarom dat ze er vroeger een stuk of 10 kochten, zou dan wel enen een goe karakter hebben zeker... en ja ook het feit dat ze genen TV op de slaapkamer hebben speelde ook een grote rol. Na onzen tweede hebben wij er direct ene gekocht en ge ziet, het helpt. Wacht maar als d'een elektriek effectief zal uitvallen. Da's de basis, kijk naar Afrika daar hebben grote delen geen elektriek. En wat doen ze dan als 't donker is...? Met hun tenen spelen zeker? Zelfde hier met de gezinnen die geen geld hebben, die kweken over 't algemeen gelijk konijnen. Waarom? Ne conteur met voorafbetaling en genen tv op hun kamer.
                                          Daarom ben ik van plan een facebookgroep op te richten onder het mom 'condooms voor iedereen'.
                                          Dus... stop de politici met een nieuwe staking en dit keer tegen het verbod op uitstoot. Leg het land weer plat met slogans als 'poepen is vervuilend'. En eis sociaal evenwicht tussen rijk en arm. Zorg ervoor dat ook de armen recht hebben op n' een extra tv bovenop hunnen supergrote flatscreen die in hun living staat!! (aan de grootte van hun enige tv in de salon kan je dikwijls de armoede aflezen).
                                          Wie stelt een datum voor een nationale staakdag in dit kader?

Comment

Working...
                                          X