Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Allez als dit er door komt dan kan ik vanaf 2016 op zoek achter een andere daily?

    Want mijn prima onderhouden naftje is van voor '92.

    Ik wil eerst toch wel eens zien waar die zone's gaan beginnen, als het echt alleen maar de stad is, dan kan ik hem waarschijnlijk wel nog blijven gebruiken , zit nu voor 90% op secundaire wegen (ook woon-werk verkeer is zo)
    Bah nee gij. Als er hier in de buurt 1 gemeente niet mee doet valt hun systeem al in elkaar. De handelaars in een gemeente gaan niet blij zijn als hun buurgemeenten wel iedereen toelaten.

    Daarom is dit volgens mij allemaal nog heel ver af ;-)
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Verbieden is 1 ding maar dat overal 30 rijden gaat er wel wat over. Dit is echt traag op bepaalde uren. En als ze dan al eens op een baan van 70kmu rijden blazen ze plots een hele walm weg
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • Ergens ben ik wel voorstander. Het is jammer dat voor mensen die graag met een oude daily rijden dit geen goed voorstel is maar het betreft hier een kleine groep. Er zijn gewoon veel mensen die met een oude diesel naar het werk karren en daarbij veel meer vervuilen. Een collega komt werken met een Fiesta diesel van half jaren 90. Waarde voor hem? 0 en hij zou makkelijk een nieuwe auto kunnen kopen maar de Fiesta rijdt nog dus houdt hij hem bij. Hij zal ook niet klagen moest hij veranderen. als je dan wel graag met je 200d blijft rijden.. ja spijtig maar die uitzondering kunnen ze niet maken

        Comment


        • en hoeveel mensen rijden nog met zo een oude daily?

          hoeveel golf 2 diesels zie je nog rijden, hoeveel ford fiestas uit die tijd? voor mensen zoals u collega gaat die auto er toch binnen de 5jaar uit zijn hoor. 15-20jaar is zowat het maximum dat een gewone auto als daily haald, tenzij je echt liefhebber bent en die onderhoud om die na 50jaar nog te hebben (denk niet dat u collega zo is aangezien die waarde voor hem 0 is).
          mercedes idem, thuis reden we altijd met 123's rond. die zag je nog met hopen rijden toen ze 20-25jaar waren. die zie je nu niet meer, tenzij om meetings.
          een auto wordt enkel oud als die bij een liefhebber zit.
          uitzonderingen zijn die mannekes van 90jaar die zo bolide in hun garage hebben staan.maar die rijden pakweg 2000km/jaar en zijn ook de grote vervuilers niet (deze groep zal dus ook een nieuwe auto aankopen want die willen WEL de stad nog in mogen, zoon of dochter zal er wonen)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Ergens ben ik wel voorstander. Het is jammer dat voor mensen die graag met een oude daily rijden dit geen goed voorstel is maar het betreft hier een kleine groep. Er zijn gewoon veel mensen die met een oude diesel naar het werk karren en daarbij veel meer vervuilen. Een collega komt werken met een Fiesta diesel van half jaren 90. Waarde voor hem? 0 en hij zou makkelijk een nieuwe auto kunnen kopen maar de Fiesta rijdt nog dus houdt hij hem bij. Hij zal ook niet klagen moest hij veranderen. als je dan wel graag met je 200d blijft rijden.. ja spijtig maar die uitzondering kunnen ze niet maken

            Ik heb mijn steentje al bijgelegd met al mijn oude mazout bazaar in mijn huis weg te halen. Ben overgeschakeld op Pellets...
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              en hoeveel mensen rijden nog met zo een oude daily?

              hoeveel golf 2 diesels zie je nog rijden, hoeveel ford fiestas uit die tijd? voor mensen zoals u collega gaat die auto er toch binnen de 5jaar uit zijn hoor. 15-20jaar is zowat het maximum dat een gewone auto als daily haald, tenzij je echt liefhebber bent en die onderhoud om die na 50jaar nog te hebben (denk niet dat u collega zo is aangezien die waarde voor hem 0 is).
              mercedes idem, thuis reden we altijd met 123's rond. die zag je nog met hopen rijden toen ze 20-25jaar waren. die zie je nu niet meer, tenzij om meetings.
              een auto wordt enkel oud als die bij een liefhebber zit.
              uitzonderingen zijn die mannekes van 90jaar die zo bolide in hun garage hebben staan.maar die rijden pakweg 2000km/jaar en zijn ook de grote vervuilers niet (deze groep zal dus ook een nieuwe auto aankopen want die willen WEL de stad nog in mogen, zoon of dochter zal er wonen)
              Helemaal gelijk !

              Als ik mij tijdens de spits zie rijden ben ik meestal de oudste kar die daar rondrijdt... af en toe kom ik eens een andere oude Benz of Golf 2 tegen ... maar de laatste 5 jaar is dat al fameus verminderd ...
              Last edited by WV.; 13/12/2014, 10:01.
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

              Comment


              • De meerderheid aan oude auto's die je nu de dag van vandaag in de spits ziet rijden is een golf 4... Gebouwd van 98 tot 03 en de variant tot 06...
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                  Helemaal gelijk !

                  Als ik mij tijdens de spits zie rijden ben ik meestal de oudste kar die daar rondrijdt... af en toe kom ik eens een andere oude Benz of Golf 2 tegen ... maar de laatste 5 jaar is dat al fameus verminderd ...

                  Gaat er dan geen belletje rinkelen?
                  Belgie heeft nog een lange weg te gaan om hun quota te halen voor betere lucht. Niet alleen de industrie moet inboeten

                  Zet die oldies op O platen en geniet ervan in het weekend.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Gaat er dan geen belletje rinkelen?
                    Belgie heeft nog een lange weg te gaan om hun quota te halen voor betere lucht. Niet alleen de industrie moet inboeten

                    Zet die oldies op O platen en geniet ervan in het weekend.
                    Wat ik hier wil zeggen is: Hoeveel procent van die oudere auto's +20 jaar wordt er nog gebruikt als daily en legt ieder jaar meer dan 15.000km's af ... 0.5% ?? Als ik smorgends naar mijn werk rij kom ik 100'den auto's tegen en misschien 1 of 2 per week zijn er ouder dan die van mij ...
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                    Comment


                    • Mensen die met een kar van +20 jaar blijven rijden zijn meestal liefhebbers, of oudere mensen die met hun auto blijven rondrijden.

                      Haal die auto's van de straat af en je hebt niets opgelost... Je hebt enkel die doelgroep zitten pesten en het leven zuur gemaakt...
                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                      Comment


                      • wv en fcapri, ik leef met jullie mee

                        maar in realiteit...hoe vaak rijden jullie met die auto de lage emissie zone per jaar binnen ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          wv en fcapri, ik leef met jullie mee

                          maar in realiteit...hoe vaak rijden jullie met die auto de lage emissie zone per jaar binnen ?
                          Ik rij dagelijks naar mijn werk ... op een km van de singel ... gaat spannend worden voor mij ...
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                            Ik heb mijn steentje al bijgelegd met al mijn oude mazout bazaar in mijn huis weg te halen. Ben overgeschakeld op Pellets...
                            Ben je zeker dat dit een goede oplossing is? Pellets zijn toch geperst houtafval als ik me niet vergis? In Parijs mag je bvb geen houtvuur meer doen branden omwille fijn stof.

                            In ieder geval, eender wat ze doen, het zal altijd een probleem blijven. Diesel wordt nu massaal met de vinger gewezen, alle euronormen ten spijt. Benzine zou het van het zijn zolang ze maar niet te modern worden.
                            Gas misschien, ik weet niet of lpg ook fijn stof veroorzaakt.
                            Maar gaan ze dan het vrachtvervoer ook op gas laten rijden? Onze auto's worden aangepakt maar het vrachtverkeer is zeker even vervuilend als de auto's. Kan mij niet van de indruk ontdoen dat op de eerste plaats weeral inkomsten voor de staat gesteld worden onder het mom van het milieu. ik zie de diesel duurder worden en de staat weer extra inkomsten hebben.
                            Als de staat echt iets aan het milieu zou willen doen, zullen ze moeten investeren ipv incasseren. Je ziet duidelijk dat de economie het minder goed doet. Met lage intresten probeert men de economie aan te zwengelen. Oude diesels verbieden doet consumeren, dus weer ten voordele van de economie. Diesel duurder maken, idem Doet mensen andere auto's kopen En zo wordt de markt op alle mogelijke manieren op gang gehouden, zelfs door misbruik te maken van het woord milieu.

                            Comment


                            • zeer spijtig, zolang het bij brussel en antwerpen blijft is dit voor mij geen probleem, daar komt de volvo toch nooit , moesten ze dit gaan doortrekken over andere steden word het misschien spannend, maar daarvoor mijn volvo 340 weg doen, ik denk het niet. Eerst zien hoe ze dit allemaal willen gaan verwezenlijken, want gaat inderdaad niet evident worden, zeker in ons belgenland.

                              Maar als dit er dan doorkomt, zou de wegenbelasting voor de vervuilende auto's dan ook niet naar beneden kunnen, als we nog maar 3/4 van de wegen mogen gebruiken mogen ze imo ook de wegenbelasting aanpassen
                              Last edited by stijn5; 13/12/2014, 15:03.
                              1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                              1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                              2006 seat altea (daily)

                              Comment


                              • Mijn geburen hebben een houtstoof ... Als het hier koud is stinkt heel de buurt hier idd... Van mijn pellets zie je af en toe een wit wolkje uit mijn schoorsteen komen ... Je riekt niets.
                                Het rendement van mijn kachel 89%. Van een verbrande pellet blijft er 0.1% over. Mijn aslade is pas vol als ik 100kg pellets heb verstookt.
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                Comment


                                • Ja dat klopt, pellets hebben een zeer hoog rendement. En geeft gezellige warmte.

                                  Comment


                                  • Wat voor een lompe logica is dat om een hele kategorie oudtos botweg te bannen. We hebben een keuring. Maak voor mijn part een keuring die autos in kategorieen steekt zoals ze nu bij nieuwe doen voor uitstoot: proper, een beetje vuil, heel vuil. En door de auto aan te passen kunt ge proberen in een betere kategorie te raken.

                                    Ik vermoed (donkerbruin) dat in de praktijk afhankelijk van de staat van de auto de ene 100 keer vuiler is dan de andere.
                                    30 jaar Mr Yuge!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ben je zeker dat dit een goede oplossing is? Pellets zijn toch geperst houtafval als ik me niet vergis? In Parijs mag je bvb geen houtvuur meer doen branden omwille fijn stof.

                                      In ieder geval, eender wat ze doen, het zal altijd een probleem blijven. Diesel wordt nu massaal met de vinger gewezen, alle euronormen ten spijt. Benzine zou het van het zijn zolang ze maar niet te modern worden.
                                      Gas misschien, ik weet niet of lpg ook fijn stof veroorzaakt.
                                      Maar gaan ze dan het vrachtvervoer ook op gas laten rijden? Onze auto's worden aangepakt maar het vrachtverkeer is zeker even vervuilend als de auto's. Kan mij niet van de indruk ontdoen dat op de eerste plaats weeral inkomsten voor de staat gesteld worden onder het mom van het milieu. ik zie de diesel duurder worden en de staat weer extra inkomsten hebben.
                                      Als de staat echt iets aan het milieu zou willen doen, zullen ze moeten investeren ipv incasseren. Je ziet duidelijk dat de economie het minder goed doet. Met lage intresten probeert men de economie aan te zwengelen. Oude diesels verbieden doet consumeren, dus weer ten voordele van de economie. Diesel duurder maken, idem Doet mensen andere auto's kopen En zo wordt de markt op alle mogelijke manieren op gang gehouden, zelfs door misbruik te maken van het woord milieu.
                                      een moderne pellet-ketel of kachel is HELEMAAL niet te vergelijken met enige andere "houtstoof"
                                      pellets worden gecontroleerd, via toevoer van lucht, 99.99999% verbrand bij een optimaal % CO2
                                      je kan deze vergelijken met een aardgasketel kwa techniek die er achter zit

                                      en daar en boven in pellet een "groene", hernieuwbare brandstof (boom uit = een nieuwe planten, ...) en aardgas zeker niet

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                        Mijn geburen hebben een houtstoof ... Als het hier koud is stinkt heel de buurt hier idd... Van mijn pellets zie je af en toe een wit wolkje uit mijn schoorsteen komen ... Je riekt niets.
                                        Het rendement van mijn kachel 89%. Van een verbrande pellet blijft er 0.1% over. Mijn aslade is pas vol als ik 100kg pellets heb verstookt.
                                        Als ik mijn haardvuur aansteek ruikt heel de buurt, zeker op een windstille dag. Mijn Volvo moet lang staan draaien vooraleer je daar iets van merkt hoor :-)
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Van mijn pellet kachel ruik je niets
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X